Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis la-wineke: Hoe het rondje ZW te verdelen in 2 vakanties?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
la-wineke
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis la-wineke: Hoe het rondje ZW te verdelen in 2 vakanties?

Bericht door la-wineke »

Hallo allemaal,

Wij zouden in de zomer van 2020 en toen deze zomer naar het zuid westen gaan. Helaas is dat natuurlijk niet gelukt.
Beide keren heb ik de reis zelf, met behulp van de tips op het forum, uitgestippeld en geboekt..
Dat zou ik voor 2022/ 2023 zo kunnen overnemen maar omdat we nu 3 jaar niet de VS zijn gekund, gaan we misschien ook in een meivakantie. We hebben 2 pubers (15 en 17) dus we kunnen alleen in de schoolvakanties weg.

Ik zou graag adviezen willen over hoe de zuidwesten reis op te splitsen in 2 reizen. Namelijk eentje van 12/13 nachten (zonder de vluchten) van 23/4 – 7/5 en een vakantie in de zomervakantie van 20- 22 nachten (zonder vluchten). Het klimaat is de belangrijkste factor voor de verdeling. Alles kan natuurlijk, maar ik zou heel graag willen weten wat jullie zouden kiezen.

We zijn dus een gezin van 4, we willen de natuurparken zien, maar ook de steden. We wandelen graag, maar niet heel lang (max 10 km). Excursies zoals paardrijden, met een jeep of varen of raften vinden we erg leuk. We willen veel zien maar zeker ook rust (en zwembad) in de reis hebben. Ik hou ook erg van de goldrush stadjes of western dingen.
Als er mensen tips hebben voor gave excursies of bijzondere overnachtingen dan houden we ons ook zeer aanbevolen. We reizen met auto en hotels.

Voor de meivakantie (qua temperatuur): Musts: Las Vegas, Valley of Fire, Page, Moab, Sedona, GC, Mon Valley.
Verdere wensen: Vernal (Dinosaur)
Maar natuurlijk ook Bryce, Zion en Capitol reef. Of zouden we die kunnen combineren met Californie in de zomer?

Zomervakantie: musts: SF, Los Angeles, Yosemite en/of Sequoia, Santa barbara (of stukje kust)
Verdere wensen: San Diego en alle parken die we in de meivakantie niet hebben gedaan zoals Zion en Bryce. Ook leuk lijkt me Muir woods en Sonora.

Kortom, hoe verdeel ik deze wensen over de vakanties en periodes? En als ik nog dingen mis of die er echt bij zouden moeten hoor ik het ook graag.
Dit is een opzet voor een meivakantie en een zomervakantie.
Het kan ook compleet anders. Meivakantie kan ook rondje LV zijn en dan de zomer langs Vernal/SLC.
Of moeten Zion en Bryce juist wel in de meivakantie en wissel ik dat om met bv GC en Sedona? Graag jullie advies.

meivakantie
1. Adam - Las Vegas
2. Las Vegas
3. Las Vegas (dagtrip valley of fire?)
4. Las Vegas - Kingman (Hoover, route 66)
5. Kingman - Sedona
6. Sedona
7. Sedona - Grand Canyon
8. GC - Page
9. Page - Mon Valley
10. MV - Moab
11. Moab
12. Moab
13. Moab - Vernal
14. Vernal - SLC airport
15. aankomst Adam

Zomervakantie
1. Adam - SF
2. SF
3. SF
4. SF - Monterey *
5. Monterey - Sequoia
6. Sequoia
7. Sequoia
8. Sequoia - Morro Bay/Pismo beach
9. Morro Bay - Santa Monica
10. Santa Monica - LA
11. LA
12. LA
13. LA -San Diego (geen must)
14. San Diego
15. San Diego -LV
16. LV - Zion
17. Zion
18. Zion - Bryce
19. Bryce (paardrijden)
20. Bryce - Cap reef
21. CR - SLC airport
22. thuis

* of Sonora en Yosemite
2019 Oregon & Yellowstone
2017 Florida
2016 Deep South
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Hoe het rondje ZW te verdelen in 2 vakanties?

Bericht door Martin & Marianne »

Voor de meivakantie is Moab zeker aan te raden. In jouw route zou ik denk ik op het laatst wat meer tijd nemen, vanuit Vernal naar SLC en dezelfde dag vliegen lijkt me wat krap. Het ozu wel mooi zijn als je hier ook Capitol Reef en Bryce en Zion aan toe kon voegen, maar dan moet je bijvoorbeeld Sedona, Vernal en Kingman laten vallen. Voordeel is dan dat je een retour Las Vegas kunt doen, wat waarschijnlijk qua vlucht en autohuur goedkoper is. En je kunt VoF onderweg doen en niet vanuit Las Vegas.

In je andere route vind ik ook het laatste deel veel te gehaast. Voor Capitol Reef heb je veel te weinig tijd zo.
Als je niet de Tioga Pass neemt dan zou je deze route ook wel in de meivakantie kunnen doen. Wanneer is de meivakantie precies?
Waarom Sonora?

Marianne
la-wineke
Amerika-ontdekker

Re: Reis la-wineke: Hoe het rondje ZW te verdelen in 2 vakanties?

Bericht door la-wineke »

Bedankt Marianne, voor je snelle reactie.
De meivakantie 2022 is van 23 april t/m 9 mei, dus redelijk vroeg.
Het zou ook kunnen om in de meivakantie een rondje las vegas te doen. Het leek mij heel veel indrukken in 2 weken en ook dat het in Zion en Bryce dan nog wel behoorlijk koud was.
Dan krijg je zoiets?
Ik vind het dan wel jammer dat we in de zomer niet meer bij de rotsen en canyons komen.

1. Adam - LV
2. LV - Grand Canyon
3. GC - Page
4. Page - MV
5. MV - Moab
6. Moab
7. Moab
8. Moab - Bryce
9. Bryce
10. Bryce - Zion
11. Zion
12. Zion - LV
13. LV
14. LV - airport
15. aankomst

Is twee nachten voldoende voor Capitol Reef?
Het leek ons dat Utah in de zomer (Moab en Las Vegas zeker) errug warm was en daarom de meivakantie handig is voor dat gebied.
Californië is juist in de zomer lekkerder lijkt me.
Als we de route zouden doen zoals hierboven (LV - LV) wat zou dan de route voor Californië kunnen worden?
Sonora bedoel ik Columbia Historic State Park mee, daar zijn een aantal opgeknapte goldrush towns, trein, chinese camp.
2017 Florida
2016 Deep South
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is best een lastige puzzel. :wink:
In jouw route mis ik Capitol Reef. Je zou daar 1 nacht kunnen doen en dan 1 nacht Bryce. Maar het is niet heel ruim. Misschien de Grand Canyon overslaan? Of na Capitol Reef terug naar Las Vegas of eindigen in SLC.
Zion zal in de meivakantie aangenamer zijn dan in de zomer terwijl Bryce dan nog koud zal zijn. Ook in Californië zijn er grote delen die in de meivakantie aangenamer zijn dan in de zomer.
In grote lijnen is jouw verdeling prima maar rond Las Vegas is het even puzzelen.
Voor de zomer kun je voor het eerste deel denken aan zoiets: SF - kust - LA - Sequoia- Sonora - Yosemite- Lee Vining- Death Valley- Las Vegas.
Dan doe je de hele kust en rij je niet twee keer het stuk tussen de kust en de bergen.

Willen jullie alleen hotels of is kamperen ook een optie? Ik zou zeker proberen om in een park als Yosemite in het park te overnachten. Mocht er weer een reserveringssysteem komen dan ben je zeker van toegang tot het park. Kamperen is leuk en goedkoop- zie bijvoorbeeld ons 2017-verslag daarvoor maar je kunt ook naar een lodge kijken. Of een tent in Curry Village of Housekeeping Camp.
In Sequoia en Kings Canyon vinden wij de cabins in Grant Grove leuk en goed gelegen. Zie daarvoor (en voor Sonora) ons 2006-verslag.

Marianne
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

Wij hebben in 2018 met een ‘standaard’ reis in Sonora overnacht en het CSHP bezocht. Sorry als ik iemand beledig, maar ik vond het echt zonde van de tijd. En ik hou zeker wel van historie. Liever gelijk naar Yosemite en ergens een ander plaatsje bezoeken zoals Bodie.
la-wineke
Amerika-ontdekker

Bericht door la-wineke »

Oké bedankt, goed om te weten @IngridUSA!

Ja, het is inderdaad een lastige puzzel, wat natuurlijk ook juist weer het leuke is om te doen. Luxe probleem ook, maar ja als je nou weet dat je of in 1 of anders in 2 jaar die kant op kan gaan dan is het handig om daar alvast rekening mee te houden.
En iets overslaan is natuurlijk lastig (vooral van te voren) maar eigenlijk ook niet erg (als je er bent), dat is dan weer een reden om weer terug te gaan.

Jouw idee voor de zomer is ook een interessante, daar ga ik naar kijken. Op zich denk ik vooral aan hotels maar kamperen is zeker niet uitgesloten.
Als je in Grant Grove overnacht is het dan geen 'probleem' om dan op en neer naar de belangrijke punten in Sequoia te gaan? In de zin van een lange, hele bochtige weg? Is dan een dag wat wandelingen in Sequoia doen en een dag om Kings Canyon in te rijden voldoende?
2017 Florida
2016 Deep South
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Van Grant Grove is het ongeveer 50 minuten rijden naar de General Sherman Tree in Sequoia NP. Vanuit Three Rivers is dat verder rijden. In de Wuksachi Loge zit je beter voor Sequoia, maar ook een stuk duurder.
In 2013 zaten we ook in Grant Grove (en ook een nacht in Cedar grove, wat ook een aanrader is), en we bezochten Sequoia toen vanuit Grant Grove. Zie hier voor ons verslag. Ik vond de tijd voor beide parken toen prima.

Marianne
la-wineke
Amerika-ontdekker

Bericht door la-wineke »

Bedankt Marianne!
Moet dan nog even bedenken of we Cedar Grove/Wuksachi doen of 2 nachten Grant Grove/Montecito.
Maar ga eerst verder met puzzelen over de verdeling van 2 reizen. We zullen inderdaad de hitte overal tegenkomen in de zomer. En ik merk dat ik toch ook graag Sedona erin wil. Ik ga nog even puzzelen en zal het dan hier weer plaatsen.
2017 Florida
2016 Deep South
Peterentruus
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Peterentruus »

IngridUSA schreef:
11 aug 2021, 16:18
Liever gelijk naar Yosemite en ergens een ander plaatsje bezoeken zoals Bodie.
Helemaal mee eens. historic park is geinig maar bodie is veel malen authentieker.
Ook even stoppen bij Mono lake. Erg bijzondere stop.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij zijn er in 2006 geweest; we waren toen van Lake Tahoe op weg naar Yosemite NP en kwamen er dus min of meer langs. Ik zou er denk ik niet voor omrijden.
Bodie kost je wel wat tijd maar is prachtig. En Mono Lake (ga naar de zuidkant, langs de 120) is ook een must. Zie voor beide ons 2013-verslag.

Marianne
la-wineke
Amerika-ontdekker

Bericht door la-wineke »

Bedankt voor de bijdrages. Ik ben nog lekker aan het puzzelen maar we hebben de tickets voor meivakantie alvast gekocht met de vouchers die we nog hadden. Heen naar Las Vegas en terug vanaf SLC.
Bodie lijkt me inderdaad ook mooi en authentiek. We zijn in Montana naar Nevada City geweest, dat was ook geweldig. Maar denk eigenlijk niet dat ik aan die kant van Yosemite kom volgend jaar.
2017 Florida
2016 Deep South
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer