Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Remmie74: San Francisco => Las Vegas
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Reis Remmie74: San Francisco => Las Vegas
Hoi Allemaal,
Wij kregen gisteren wat minder leuk nieuws. We zouden op woensdag 10 augustus 2022 vanuit Las Vegas weer terugvliegen na een reis van 3,5 week. We kregen een bericht dat onze terugreis gecanceld was en dat we nu dinsdag 9 augustus zouden terugvliegen. Niet leuk als je vakantie 1 dag wordt ingekort. Dus gelijk Lufthansa gebeld en aangezien we een directe vlucht terug wilden, was de volgende mogelijkheid vrijdag 12 augustus. Dus onze vakantie wordt nu 2 dagen langer. Dat is wel weer leuk.
Aangezien we alle campings al geboekt hebben t/m 4 augustus waar we na 3 nachten op 4 augustus vanuit San Francisco richting Yosemite vertrekken en hopen op een plekje in Yosemite. Nu zit ik te puzzelen hoe ik het laatste deel van onze reis wil invullen. We moeten onze camper op woensdag 10 augustus uiterlijk om 15:00 inleveren (early bird geboekt). Voor woensdag 10 augustus t/m vrijdag 12 augustus willen we een hotel in Las Vegas boeken. Ook lekker even uitrusten van een lange reis.
Ik hoop dat jullie me wat tips willen geven hoe ik het laatste stukje van de reis zou invullen en eventueel welke campings jullie me adviseren. Het oorspronkelijk plan was als volgt:
4 augustus: San Francisco => Yosemite
5 augustus: Yosemite
6 augustus: Yosemite
7 augustus: Yosemite => via Tioga pass => Bishop
8 augustus: Bishop => Las vegas
9 augustus: Las vegas
10 augustus: Las vegas (camper inleveren) en vertrek om 17:00 naar Nederland.
Nu is het schema:
4 augustus: San Francisco => Yosemite (of andere tussenstop richting Yosemite)
6 augustus:
7 augustus:
8 augustus:
9 augustus:
10 augustus: Las vegas, camper inleveren om 15:00 + overnachting hotel
11 augustus Las Vegas hotel
12 augustus Las Vegas, vertrek om 17:00 naar Nederland
Dus we willen in de periode tussen 4 augustus en 10 augustus graag naar Yosemite (mag 2 of 3 nachten). Verder staan we open voor ideeën, want ik vind het zelf moeilijk om dit laatste stuk te plannen. Waarbij het risico is om een plek te kunnen reserveren op 1 van de campings op Yosemite.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en alvast bedankt voor eventuele tips.
Remco
Wij kregen gisteren wat minder leuk nieuws. We zouden op woensdag 10 augustus 2022 vanuit Las Vegas weer terugvliegen na een reis van 3,5 week. We kregen een bericht dat onze terugreis gecanceld was en dat we nu dinsdag 9 augustus zouden terugvliegen. Niet leuk als je vakantie 1 dag wordt ingekort. Dus gelijk Lufthansa gebeld en aangezien we een directe vlucht terug wilden, was de volgende mogelijkheid vrijdag 12 augustus. Dus onze vakantie wordt nu 2 dagen langer. Dat is wel weer leuk.
Aangezien we alle campings al geboekt hebben t/m 4 augustus waar we na 3 nachten op 4 augustus vanuit San Francisco richting Yosemite vertrekken en hopen op een plekje in Yosemite. Nu zit ik te puzzelen hoe ik het laatste deel van onze reis wil invullen. We moeten onze camper op woensdag 10 augustus uiterlijk om 15:00 inleveren (early bird geboekt). Voor woensdag 10 augustus t/m vrijdag 12 augustus willen we een hotel in Las Vegas boeken. Ook lekker even uitrusten van een lange reis.
Ik hoop dat jullie me wat tips willen geven hoe ik het laatste stukje van de reis zou invullen en eventueel welke campings jullie me adviseren. Het oorspronkelijk plan was als volgt:
4 augustus: San Francisco => Yosemite
6 augustus: Yosemite
7 augustus: Yosemite => via Tioga pass => Bishop
8 augustus: Bishop => Las vegas
9 augustus: Las vegas
10 augustus: Las vegas (camper inleveren) en vertrek om 17:00 naar Nederland.
Nu is het schema:
4 augustus: San Francisco => Yosemite (of andere tussenstop richting Yosemite)
6 augustus:
7 augustus:
8 augustus:
9 augustus:
10 augustus: Las vegas, camper inleveren om 15:00 + overnachting hotel
11 augustus Las Vegas hotel
12 augustus Las Vegas, vertrek om 17:00 naar Nederland
Dus we willen in de periode tussen 4 augustus en 10 augustus graag naar Yosemite (mag 2 of 3 nachten). Verder staan we open voor ideeën, want ik vind het zelf moeilijk om dit laatste stuk te plannen. Waarbij het risico is om een plek te kunnen reserveren op 1 van de campings op Yosemite.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en alvast bedankt voor eventuele tips.
Remco
-
- Amerika-expert
Re: Reis Remmie74 - San Francisco => Las Vegas
Eventueel eerst vanuit San Francisco naar Lake Tahoe gaan voor 2 nachten en vervolgens via de Sonora pas naar Yosemite.
Of vanuit Lake Tahoe via de Tioga Pass naar Yosemite Valley en deze dan 2 keer rijden. Zal geen straf zijn.
Of in Mammoth Lakes of Bishop wat langer verblijven voor het oostelijk gedeelte van de Sierra's.
Of vanuit Lake Tahoe via de Tioga Pass naar Yosemite Valley en deze dan 2 keer rijden. Zal geen straf zijn.
Of in Mammoth Lakes of Bishop wat langer verblijven voor het oostelijk gedeelte van de Sierra's.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Remmie74 - San Francisco => Las Vegas
Je zou ook twee dagen Sequoia en Kings Canyon kunnen doen voordat je naar Yosemite gaat maar dat wordt misschien wat krap. Je kunt Yosemite ook zo laten en dan wat eerder stoppen dan Bishop, bijvoorbeeld bij Lee Vining of June Lake. Daar kun je je ook wel twee nachten vermaken. En dan via Lone Pine onder Death Valley langs naar Las Vegas.
Een overnachting bij Lone Pine is wel mooi, dan kun je de Alabama Hills bezoeken.
Oefen op 15 februari voor Yosemite. En je weet dat je op 15 maart om 15.00 uur moet reserveren?
Marianne
Een overnachting bij Lone Pine is wel mooi, dan kun je de Alabama Hills bezoeken.
Oefen op 15 februari voor Yosemite. En je weet dat je op 15 maart om 15.00 uur moet reserveren?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis Remmie74: San Francisco => Las Vegas
Bedankt voor de tips. Ik ga even puzzelen 
Voor Yosemite heb ik me in ieder geval ingeschreven voor de loterij voor de North Pines Campground en ga in februari zeker weer oefenen.

Voor Yosemite heb ik me in ieder geval ingeschreven voor de loterij voor de North Pines Campground en ga in februari zeker weer oefenen.
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb even zitten te puzzelen.
Is het ook een optie om vanaf San Francisco naar Mariposa Grove te rijden (overnachting in Oakhurst met camper) en dan door te rijden naar Yosemite.
Dan zou de route kunnen zijn voor het laatste gedeelte van de reis:
4 aug: San Francisco => Oakhurst/Mariposa Grove
5 aug: Oakhurst (bezoek Mariposa Grove) en doorrijden naar Yosemite
6 aug: Yosemite
7 aug: Yosemite
8 aug: Yosemite (vroeg vertrekken) => Bishop
9 aug: Bishop => Las Vegas
Of als alternatief
7 aug: Yosemite => Lee Vining/June Lake
8 aug: Lee Vining/June Lake => nog te bepalen tussenstop
9 aug: Nog te bepalen tussenstop => Las Vegas
Is het ook een optie om vanaf San Francisco naar Mariposa Grove te rijden (overnachting in Oakhurst met camper) en dan door te rijden naar Yosemite.
Dan zou de route kunnen zijn voor het laatste gedeelte van de reis:
7 aug: Yosemite
8 aug: Yosemite (vroeg vertrekken) => Bishop
9 aug: Bishop => Las Vegas
Of als alternatief
7 aug: Yosemite => Lee Vining/June Lake
8 aug: Lee Vining/June Lake => nog te bepalen tussenstop
9 aug: Nog te bepalen tussenstop => Las Vegas
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind dat een goed plan. Je kunt bij Wawona kamperen, maar dan moet je de camping vastleggen op hetzelfde moment als de camping in de vallei, dus dat is niet zo handig. Rondom Oakhurst zal ook wel iets zijn. Misschien bij Bass Lake?
Wat betreft de rest: of je nu in Lee VIning of Bishop overnacht maakt niet zoveel uit. Vanuit Lee VIning/June Lake kun je ook in 1 dag naar Las Vegas rijden.
Marianne
Wat betreft de rest: of je nu in Lee VIning of Bishop overnacht maakt niet zoveel uit. Vanuit Lee VIning/June Lake kun je ook in 1 dag naar Las Vegas rijden.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht