Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Alex1989: SF - Denver 33 dagen april/mei 2022.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Alex1989
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Alex1989: SF - Denver 33 dagen april/mei 2022.

Bericht door Alex1989 »

Beste allemaal,

Ik heb mij de afgelopen week met veel plezier ingelezen op dit forum. Graag wil ik onderstaand reisschema van ruim 4 weken aan jullie voorleggen en hoor graag jullie suggesties en aanvullingen. Mijn vriend en ik vliegen op San Francisco en terug vanuit Denver. In Denver woont familie die we daar opzoeken en/of doen we een tripje mee. Dit ligt nog niet vast. We kunnen bij hen in Denver in ieder geval zo lang blijven als we willen.

We zijn 3 jaar geleden een week in New York geweest en dat vonden we echt fantastisch, maar heel intensief! Deze vakantie willen we de grote steden wat vermijden. Mijn vriend wil graag op enkele plekken een fietstochtje maken (gravel, mountainbike of gewoon op de weg) en we houden ook van wandelingen/hikes van een halve dag, maar we kunnen ook gerust twee uur op een terras zitten om mensen te kijken, of een paar uur op het strand liggen. Vanwege dit soort activiteiten heb ik vaak meerdere nachten op een plek ingepland in het voorlopige reisschema.

Route:
14 april – 11.00 uur aankomst SF
15 april SF – Carmel
16 april (za) – Carmel
17 april (zo) – Carmel
18 april Carmel – Avila Beach
19 april Avila Beach
20 april Avila Beach – Santa Barbara
21 april Santa Barbara – San Clemente
22 april San Clemente
23 april (za) San Clemente
24 april (zo) San Clemente
25 april San Clemente – Las Vegas
26 april Las Vegas
27 april Las Vegas – Zion/Springdale
28 april Zion/Springdale
29 april Zion/Springdale
30 april (za) Zion – Bryce
1 mei (zo) Bryce
2 mei Bryce – Moab
3 mei Canyonlands/Arches- Moab
4 mei Canyonlands/Arches- Moab
5 mei Canyonlands/Arches- Moab
6 mei Moab – Ouray (?)
7 mei (za) Ouray (?)
8 mei (zo) Ouray (?)
9 mei
10 mei
11 mei
12 mei
13 mei
14 mei (za)
15 mei (zo)
16 mei
17 mei Terugvlucht vanaf Denver

Opmerkingen over route:
Carmel; We willen Carmel als basis gebruiken voor een fietstocht, het bezoeken van Monterey (walvissentocht?) en Santa Cruz.
Avila Beach; ik lees dat dit wat minder toeristisch is dan Pismo beach.
San Clemente; LA willen we voorbij rijden. San Clemente (of een andere kustplaats tussen LA en San Diego) willen we als uitvalsbasis gebruiken voor een fietstocht, het bezoeken van andere plekken/stranden in Orange County en een dagje San Diego. Of is het meer dan de moeite waarde om te overnachten in San Diego?
Las Vegas; hoeft van mijn vriend echt niet maar het lijkt mij wel iets wat je meegemaakt moet hebben en uiteindelijk ook wel erg leuk is? En we kunnen daar wellicht nog een leuk concert bezoeken of een avondje dansen?
Vanaf 6 mei; Vanaf ongeveer 6 mei ligt onze reis in bovenstaand schema nog open. We zouden rechtstreeks van Moab naar Denver kunnen gaan en vanaf daar dagtochtjes maken. Of is er nog iets wat we echt niet kunnen missen tussen Moab en Denver? Ik vond in ieder geval Ouray er al heel mooi uitzien en iets minder toeristisch dan Telluride.

Vervoer en accommodatie:

We beseffen ons goed dat we erg laat zien met boeken. Dit zien we des te meer door de prijzen van bijvoorbeeld een huurauto en motels. Als het maar schoon is zijn we tevreden. Voor plekken waar we meerdere nachten zijn zoals in San Clemente zie ik nog wel mooie opties op Airbnb (privé studio onder de woning van de eigenaar etc).
Ik heb ook gehoord dat sommige mensen een simpele tent bij de Walmart kopen en in de NP’s s ochtends aan een campingplek hopen te komen. Want alles zit waarschijnlijk nu al vol? Wij hebben voor onze gemoedsrust liever ook al een slaapplek vastliggen, maar als het in een week tijd meer dan 1.000 dollar scheelt qua accommodatiekosten dan moeten we dit haast bijna wel doen. Ik ben benieuwd naar jullie ideeën en opmerkingen, alvast bedankt!

Groetjes, Alex.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Alex1989: SF - Denver 33 dagen april/mei 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is inderdaad jammer dat je al te laat bent voor veel campings, maar misschien lukt het wel, zeker buiten de weekenden, om nog wat campingplaatsen te vinden. Een tent - en andere kampeerspullen - aanschaffen ter plekke is een goed idee, je bespaart veel geld door te gaan kamperen. Gokken op een plaats als je 's morgens in een park aan komt lijkt me niet zo verstandig, ik ben ook nog nooit tegengekomen dat iemand dat deed. Als er volgens recreation.gov geen beschikbaarheid is zal de kans dat er ter plekke iets is heel klein zijn.
Buiten de parken is er wellicht nog wel wat te vinden (national forests, commerciële campings). Zorg voor een goede slaapzak. Wij nemen onze donzen slaapzakken en een lakenzak mee als we voldoende ruimte hebben in de koffers.

Wat de route betreft: 3 dagen Carmel is misschien wat veel; in twee dagen kun je ook al veel doen. aan de andere kant zijn er veel state parks waar je kunt wandelen, en wij vonden bij Monterey het fietsen erg leuk. Santa Cruz zou ik meenemen op weg naar Carmel.
Tussen LV en Zion zou een overnachting in Valley of Fire mooi zijn. En willen jullie niet door Death Valley rijden? Dat is in april nog wel aangenaam lijkt me.
In Bryce zou je nog sneeuw kunnen treffen, het zal er zeker nog koud zijn,. Misschien is 1 overnachting wel voldoende. Tussen Bryce en Moab zou ik zeker 1 overnachting in Capitol Reef doen. Dat geeft je ook meer tijd voor de UT12 en voor Goblin valley en Little wild Horse Canyon. Kijk daarvoor eens in ons 2019-verslag. Page en Monument Valley doen jullie bewust niet?
Voor Arches heb je een timed entry ticket nodig, zie https://www.nps.gov/arch/planyourvisit/ ... -pilot.htm

Ik weet niet of Ouray begin mei aangenaam is. Wij waren in 2013 in Silverton, en reden door Ouray. Wij hadden toen nog wat sneeuw onderweg. Kijk eens in ons verslag daarvoor. Wat in mei wel een aanrader is, is Great Sand Dunes NP. In mei zal de rivier daar nog niet opgedroogd zijn, en dat is dan erg mooi om te zien. Zie hier voor ons verslag van het park. Breng in elk geval tussen Moab en Ouray een bezoek aan het Colorado NM. En rij via de Ut128 vanuit Moab.
Kijk ook eens in ons 2017- en 2019-verslag voor Colorado.

In Zion is South campground te reserveren vanaf 14 dagen voor aankomst, daar kun je nog naar kijken. De camping in Springdale is ook goed gelegen, maar wel duurder.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Alex1989 schreef:
31 jan 2022, 22:42
Of is het meer dan de moeite waarde om te overnachten in San Diego?
Wij vonden San Diego zeker de moeite waard. Wij hadden er 2 overnachtingen, dus 1 volle dag, maar achteraf hadden we er nog wel wat meer tijd willen besteden omdat we lang niet alles hebben gezien. Het heeft een fantastische ligging, veel bezienswaardigheden waarvan een aantal dichtbij elkaar zijn, dus lopend te doen. Wat wij hebben gezien is Old Town SD, Balboa Park, vliegdekschip USS Midway, Seaport Village en Corona Island. Het is ook een stad die heel geschikt is om te fietsen en je hebt er prachtige stranden. Op internet vind je trouwens veel informatie over de stad.

Naast Capitol Reef mis ik in je route ook Monument Valley. Je zou vandaaruit kunnen rijden naar Durango en via de Million Dollar Hyw via Silverton naar Quray.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Alex1989
Amerika-ontdekker

Bericht door Alex1989 »

Veel dank voor jullie reacties Marianne en Ingrid!! Ik heb de meeste van jullie opmerkingen verwerkt in aangepast onderstaand reisschema.

Route
14 april – 11.00 uur aankomst San Francisco
15 april San Francisco, via Santa Cruz – Carmel
16 april (za) – Carmel
17 april (zo) – Carmel
18 april Carmel – Cambria
19 april Cambria
20 april Cambria, via Pismo Beach – Santa Barbara
21 april Santa Barbara – San Clemente
22 april San Clemente
23 april (za) San Clemente
24 april (zo) San Clemente – San Diego
25 april San Diego
26 april San Diego, via Death Valley – Las Vegas
27 april Las Vegas
28 april Las Vegas – Valley of Fire
29 april Valley of Fire – Zion/Springdale
30 april (za) Zion Springdale
1 mei (zo) Zion/Springdale
2 mei Zion – Bryce
3 mei Bryce – Capitol Reef
4 mei Capitol Reef – Moab
5 mei Moab/Canyonlands/Arches
6 mei Moab /Canyonlands/Arches
7 mei (za) Moab/Canyonlands/Arches
8 mei (zo) Moab, via Colorado NM – Ouray (?)
9 mei Ouray (?)
10 mei Ouray (?)
11 mei Ouray – Great Sand Dunes (NP) (?)
12 mei
13 mei
14 mei (za)
15 mei (zo)
16 mei
17 mei Terugvlucht vanaf Denver

Ik heb San Diego toegevoegd maar twijfel wel of ik nu niet beter San Clemente kan overslaan en rechtstreeks van Santa Barbara naar San Diego kan gaan zodat we daar langer zitten. We waarderen het ook erg om hier en daar wat langer dan 2 nachten ergens te zijn. Op die manier zouden we 5 nachten in San Diego (La Jolla?) zijn. Dan kun je vanuit daar ook 1 dag besteden om de kust tussen San Diego en LA te ontdekken met de auto en bij verschillende plaatsen in OC te stoppen zoals San Clemente. Of schat ik dat verkeerd in?

Met dit schema zitten we wel meer in de weekenden in de NPs. Is Capitol Reef echt een toevoeging ten opzichte van de andere plekken die we al bezoeken? Monument Valley en Page slaan we inderdaad bewust over. Het is wat een detour als we op een gegeven moment richting Colorado willen en ook omdat we keuzes moeten maken aangezien we geen types zijn die om de dag willen verplaatsen:D De laatste week houden we nog wat vrij zodat we dit mogelijk kunnen invullen met de familie uit Denver.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Capitol Reef vind ik echt de moeite. En je rijdt er toch langs. Zonder een overnachting daar heb je erg weinig tijd voor de rit naar Moab. Maar het is natuurlijk persoonlijk dus lees je in en kijk of het je aanspreekt. Wij waren er ionder andere in 2013 en 2019, bekijk onze verslagen eens.
Van San Diego naar Las Vegas via Death Valley is veel te ver, waarom geen overnachting in het park?

Marianne
Djempie
Amerika-newbie

Bericht door Djempie »

Dat ziet er veelbelovend uit! Goede aanpassingen, maar verder eens met wat Marianne hierboven schrijft. Misschien is vijf dagen in San Diego wat lang en is het leuker om in parken/natuur te verblijven. Capitol Reef is zeker de moeite. Zou er graag nog een keer heengaan. Als je van fietsen houd, er zijn veel mooie graveltochten in California, ook in het voorjaar. Maar je moet er wel goed getraind voor zijn (heuvelachtig).

Veel plezier bij het maken van de planning verder :thumbup: !
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Van San Diego via Death Valley N.P. naar Las Vegas is acht uur rijden, zonder pauzes voor tanken, lunchen en toiletbezoek. Je komt dan niet eens langs de bezienswaardigheden. Ik zou hier zeker een overnachting plannen. Eind april is de temperatuur waarschijnlijk ook aangenaam voor een bezoek aan dit mooie park.

Je komt langs Black Canyon Of The Gunnison N.P. De meningen over dit park zijn verdeeld maar ik vind het zeker een bezoek waard. Kijk dan wel naar de overnachtingsplaats. Van Moab naar Ouray met een bezoek aan Colorado N.M. en Black Canyon Of The Gunnison N.P. is te veel voor één dag.

Maken jullie nog een ritje met de trein?

Als je via Durango naar Great Sanddunes N.P. rijdt, kom je in de buurt van Mesa Verde N.P. Een park met een geheel ander karakter. Het kan daar echter ook koud zijn, want het ligt erg hoog.
Monument Valley en Page slaan we inderdaad bewust over. Het is wat een detour als we op een gegeven moment richting Colorado willen en ook omdat we keuzes moeten maken aangezien we geen types zijn die om de dag willen verplaatsen
Begrijpelijk. Richting Colorado is echter ook richting Rocky Mountains en daar kan het weer in die tijd nog winterse trekjes vertonen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

edit: storende spelfout verbeterd.
Laatst gewijzigd door Old Faithful op 05 feb 2022, 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet,

Old Faithful
Alex1989
Amerika-ontdekker

Bericht door Alex1989 »

Dank Marianne en Old Faithful voor jullie opmerkingen! En ik voeg een overnachting in Death Valley toe :D En Capitol Reef blijft zeker in het reisschema staan ook met overnachting.

Black Canyon Of The Gunnison N.P. lijkt me ook prachtig, waarom zijn sommigen daar minder enthousiast over?

Groeten,
Alex
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Je hebt altijd te maken met verschillende meningen. Ook op dit forum :?
Sommigen vinden BCofG prachtig, anderen zegt het niet zoveel. Je zal het zelf moeten ervaren. Het helpt wel mee om je van tevoren goed in te lezen. Van iedere bestemming kun je informatie inwinnen op het internet. Kijk bv eens op www.ontdek-amerika.nl. Op YouTube zijn er ook altijd filmpjes te vinden om een beeld te krijgen. Maar goed dat zal je zelf ook wel weten.

Hoewel een mooie stad zijn 5 nachten San Diego misschien ook weer wat teveel. Ik zou toch een tussenovernachting doen als je van Santa Barbara komt vanwege het feit dat je LA moet doorkruisen en dat kost tijd. La Jolla is leuk voor een tussenstop (je kunt er zeeleeuwen bekijken) maar ik zou je aanraden om de overige nachten in San Diego door te brengen. Dan zit je centraal voor de bezienswaardigheden.

Bij Quray heb je vraagtekens staan. Wij zijn er geweest. Leuk stadje maar eigenlijk zouden daar 2 overnachtingen (of zelfs 1) wel voldoende zijn. En dan vervolgens naar Durango en vandaaruit richting de Great Sand Dunes. Hou er wel rekening mee dat je in de hooggelegen gebieden in Colorado nog kunt ondervinden van winterse omstandigheden.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Alex1989 schreef:
04 feb 2022, 13:54
Black Canyon Of The Gunnison N.P. lijkt me ook prachtig, waarom zijn sommigen daar minder enthousiast over?
Ik had al naar ons 2013-verslag verwezen, je kunt daar wel een beeld krijgen van het park.
Wij vonden het wel mooi en bijzonder maar we zouden er niet uren voor omrijden. We bezochten het zowel in 2013 (zie hier)) als in 2019 - omdat we er toch in de buurt waren. De wandeling die we toen deden (zie hier) was wat ons betreft niet echt de moeite waard.

Probeer flexibel te zijn op dat laatste deel. Wij hadden veel mist en lichte sneeuw toen we de Million Dollar Hwy reden. Dan is 3 nachten Ouray echt wel veel.

Marianne
ivo1024
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door ivo1024 »

Alex1989 schreef:
31 jan 2022, 22:42
Of is er nog iets wat we echt niet kunnen missen tussen Moab en Denver? Ik vond in ieder geval Ouray er al heel mooi uitzien en iets minder toeristisch dan Telluride.
Hoi Alex,
Wij maken tussen Moab en Denver de trip via Durango en pakken even Four Corners mee. Van Durango gaan we via Montrose en BCofG naar Denver. Dus iets verder naar het zuiden maar wel de Million Dollar Highway meepakken.

viewtopic.php?p=1276202#p1276202
Alex1989
Amerika-ontdekker

Bericht door Alex1989 »

Bedankt Ivo, ik zie je bericht nu pas. We gaan nu vanuit Moab toch meteen door naar Denver om daar een week met familie te kunnen doorbrengen.
Alex1989
Amerika-ontdekker

Bericht door Alex1989 »

Onze planning heeft een tijdje stil gelegen omdat we niet zeker wisten of we nog konden gaan maar het gaat nu toch echt door. Vliegtickets en auto zijn geboekt. De accommodaties voor de eerste twee weken ook, allemaal met optie tot annuleren dus er is nog veel mogelijk maar liever niet;) Tenzij jullie iets heel erg afraden of juist aanraden natuurlijk.

Ik ben vooral op zoek naar tips voor accomodaties na San Diego. Eerder dachten we ook te gaan kamperen maar dat doen we toch liever niet.
Vanaf 9 mei zijn we bij familie in Denver en gaan we met hen op pad.

Voor Death Valley heb ik nu de volgende accomodaties als opties op het oog (vooral op basis van de informatie op dit forum); El Portal Motel (Beatty), Panamint Springs Motel & Tents, Amargosa Opera Hotel.

14 April Amsterdam - San Francisco
15 April San Francisco
16 april (za) San Francisco (auto ophalen)[via Santa Cruz] - Monterey
17 april (zo) Monterey
18 April Monterey
19 April Monterey [via Big Sur route, Pismo] - Santa Barbara
20 April Santa Barbara
21 April Santa Barbara [tussenstop via LA] - San Clemente
22 April San Clemente
23 April (za) San Clemente
24 april (zo) San Clemente - San Diego
25 April San Diego
26 April San Diego - Death Valley
27 April Death Valley - Las Vegas
28 April Las Vegas [via Valley of Fire] - Zion Springdale
29 April Zion Springdale
30 april (za) Zion Springdale
1 mei (zo) Zion Springdale - Bryce
2 mei Bryce - Capitol Reef
3 mei Capitol Reef [UT12 en voor Goblin valley en Little wild Horse Canyon]
4 mei Capitol Reef - Moab
5 mei Moab
6 mei Moab
7 mei (za) Moab
8 mei (zo) Moab [via UT 128, Colorado N.M. in Grand Junction] - Denver
9 mei Denver (auto inleveren)
16 mei Denver Amsterdam

Hotels geboekt;
San Francisco: Hotel Griffon
Monterey: Arbor Inn
Santa Barbara: The Presidio
San Clemente: San Clemente Inn
San Diego: The Lafayette Hotel

We overnachten dus niet in LA maar ik zou er wel een tussenstop willen maken wanneer we van Santa Barbara op weg zijn naar San Clemente. Wat zouden jullie aanraden?
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Ook al zijn de beoordelingen van de forumleden iets ouder, misschien kan je er toch nog ideeën uit opdoen:
https://beoordelingen.allesamerika.com/index.php

Beatty ligt best nog wel een eindje van Death Valley af. Wij hebben daar ook wel gebivakkeerd na een dag in het park, maar het was mij de volgende dag te ver om het park weer in te gaan.
Ik weet dat de accommodaties binnen de parkgrenzen niet goedkoop zijn, maar het is ons destijds wel goed bevallen (in Furnace Creek).

Kan je Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon niet beter vanuit de plaats Hanksville (UT) benaderen, en daar een overnachting doen?
Wij sliepen daar eens in het Whispering Sands Motel.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Overnachten in Death Valley is inderdaad erg duur. Jammer dat jullie niet gaan kamperen, zelfs voor een paar nachten haal je dat er al uit.
Van San Diego naar de oostkant van Death Valley is erg ver. Je kunt kiezen voor Panamint Springs, dat ligt nog net in het park, en vanuit SD aan de goede kant.
Wij zijn ook erg gecharmeerd van Lone Pine, maar dat is wel een omweg. Aan de andere kant is het wel erg mooi om daar de Alabama Hills mee te nemen. En een overnachting in het historische Dow Villa hotel is ook erg leuk. Zie daarvoor, en voor onze overnachting in het Long Street Inn Casino, ons 2019-verslag.

Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon zou ik zeker niet vanuit Capitol Reef doen. Je rijdt er immers langs op weg naar Moab. Zie ook hiervoor ons 2019-verslag. Wij brachten toen geen bezoek aan Goblin Valley, maar dat hoeft niet veel tijd te kosten. Je kunt ook kiezen voor 1 nacht Capitol Reef en 1 nacht Hanksville. Op de camping bij Goblin Valley zijn tenten te huur.

Moab is eigenlijk het eerste dat je moet vastleggen; hotels zijn daar snel vol, en duur. En heb je een timed entry reservering voor Arches?

Marianne
Alex1989
Amerika-ontdekker

Bericht door Alex1989 »

Veel dank Marco en Marianne! Dit helpt zeker.

- Death Valley; wanneer ik voor Panamint Springs Motel kies ligt het dus gunstig qua ligging wanneer ik uit San Diego kom en het is goedkoop (tent voor 40 euro). Furnace Creek is verder rijden op al een langere reisdag en de accomodatie duurder. Dit kan dan denk ik beter uitgeven in Moab. Wanneer we de volgende dag op tijd vertrekken hebben we nog genoeg tijd om Death Valley te zien op weg naar Las Vegas of zie ik dit verkeerd?

- Voor Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon; dit pas ik aan naar aanleiding van jullie opmerkingen en zullen we dan bezoeken op weg van Capitol Reef naar Moab of met een overnachting in Hanksville. Maar dat laatste gaat qua planning denk ik lastig worden.

- Moab; De beste optie lijkt Hotel Moab Downtown voor 800 euro voor 4 nachten. En anders Scenic View Inn voor 900 euro.
Ik heb nog geen timed entry reservering. Maar zie voor de dagen dat we er zijn nog meerdere opties, tussen 13.00 - 1600 uur. Richting het eind van de middag lijkt het me wel mooi? En boek je hiervoor 1 dag of 2 dagen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je in Panamint Springs overnacht heb je voldoende tijd voor Death Valley. Je mist wel de mooiste uren bij bijvoorbeeld Zabriskie Point, en ook de Sand Dunes zijn erg mooi bij laagstaande zon. Ik zou zeker vroeg vertrekken vanuit Panamint Springs. stop bij de bekende view points, en kijk ook eens naar de wandeling bij Mosaic Canyon. Het is in die tijd van het jaar ook aardig om de pup fish te zien in de Salt Creek. zie voor die laatste ons 2013-verslag.

Voor Arches is een aankomst heel vroeg in de ochtend natuurlijk mooi; dan heb je de hele dag voor het park. Dus aankomen voor 6AM, of via een reservering. Je kunt er gemakkelijk een volle dag doorbrengen, zeker als het nog niet zo heet is als in de zomer. Als je pas na 3 uur het park binnenkomt zou ik voor twee dagen een reservering maken.

Had ik de Lower Calf Creek fall al genoemd op de route naar Capitol Reef? Bekijk ons 2019-verslag eens voor meer tips op het stuk na Bryce.
Een overnachting in Hanksville zou kunnen in plaats van de tweede nacht Capitol Reef; dan heb je nog een volle dag Capitol Reef, en aan het eind van de dag rij je dan naar Hanksville. Maar je hebt voldoende tijd in Moab, dus in 1 dag naar Moab rijden kan ook.

Marianne
Alex1989
Amerika-ontdekker

Bericht door Alex1989 »

Bedankt Marianne!

Dan gaan we in ieder geval 1 dag voor 6 uur in de ochtend naar Arches. En boek ik voor een andere dag in de middag nog een tijdslot denk ik. Kun je in de omgeving van Moab ook fietsen/mountainbikes (huren)? Ik heb gezien dat het in Zion kan, Moab heb ik het niet voorbij zien komen.

Lower Calf Creek fall had je niet eerder genoemd maar kijk ik naar!

Stel dat we toch vanuit San Diego door zouden rijden naar Furnace Creek (met overnachting bij the Ranch) ipv overnachting in Panamint Springs. Missen we dan niet iets tussen Panamint Springs en Furnace Creek waar je aan het begin van de dag eerder voor zou stoppen in plaats van tijdens een langere reisdag? Of begint het mooiste stuk van Death Valley pas rondom Furnace Creek met bijvoorbeeld Zamriskie Point?
Brigit
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Brigit »

Wij hebben in 2018 in Panamint Springs overnacht en reden de dag erna verder door Death Valley en door naar Las Vegas. Wij vonden het een erg leuke plek, er zaten destijds wat koppels roadrunners (vogels) en de cabins en tenten waren kleinschalig maar prima. Van daaruit kun je ook makkelijk bij Darwin falls gaan wandelen, een aparte plek die je niet verwacht midden in de woestijn.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Alex1989
Amerika-ontdekker

Bericht door Alex1989 »

Bedankt Brigit, fijn om een goede ervaring te lezen! :thumbup: Ik heb meteen in Panamint Springs geboekt. Voor Las Vegas heb ik nu een reservering bij Bally's.
Blijven over om te boeken de accomodaties voor Zion, Bryce, Capitol Reef (Torrey) en Moab.
Ik las in een ander topic dat iemand voor Zion de voorkeur geeft aan een verblijf in Hurricane in plaats van Springdale. Wat zijn jullie ervaringen? Ik zie voor Hurricane wel wat goedkopere opties, dus dat is wel aantrekkelijk :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer