Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis jhoning: route in 2022

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jhoning
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis jhoning: route in 2022

Bericht door jhoning »

Hi allemaal,

Aankomende zomer gaan mijn vrouw en ik voor het eerst naar Amerika.
Wij hebben nu onderstaande route.

Dag 1: Amsterdam > New York
Dag 2: New York
Dag 3: New York
Dag 4: New York
Dag 5: New York > San Francisco
Dag 6: San Francisco
Dag 7: San Francisco (ophalen huurauto)
Dag 8: San Francisco > Yosemite
Dag 9: Yosemite
Dag 10: Yosemite > Sequoia
Dag 11: Sequoia
Dag 12: Sequoia > Las Vegas
Dag 13: Las Vegas
Dag 14: Las Vegas > Zion
Dag 15: Zion
Dag 16: Zion > Page
Dag 17: Page
Dag 18: Page > Grand Canyon
Dag 19: Grand Canyon
Dag 20: Grand Canyon > Palm Springs
Dag 21: Palm Springs > LA
Dag 22: LA
Dag 23: La > Santa Barbara
Dag 24: Santa Barbara
Dag 25: Santa Barbara > Monterey
Dag 26: Monterey > San Francisco > Amsterdam
Dag 27: Thuiskomst

Enkele vragen die wij hebben:
- Heb je in San Francisco meteen een huurauto nodig of is OV goed te doen?
- Zit ons schema 'te' vol?
- Zouden jullie ergens korter blijven of juist langer?
- Death Valley gewoon doen? Ondanks dat je daar niet verzekerd bent?
mtl
Amerika-expert

Re: Reis Honing 2022 - Route

Bericht door mtl »

In San Francisco kan je prima zonder auto.
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis Honing 2022 - Route

Bericht door Tantelotje »

Heerlijk vooruitzicht!
Wanneer is aankomende zomer? Is dat juni of is dat augustus? Staat alles al vast? Of heb je nog ruimte om te schuiven?

Ik vind het eigenlijk allemaal net te veel en door bijvoorbeeld de keuze voor Sequoia (waarvoor je eigenlijk te weinig tijd hebt) mis je de Tioga pass. Ook Bryce zie ik niet in je schema. Is dat een bewuste keuze? Met meer tijd kun je eventueel eerst Sequoia doen en dan Yosemite. Of Sequoia helemaal laten vallen en zodoende 'bovenlangs' naar Las Vegas rijden. Maar dan heb je op dat stuk wel 2 overnachtingen nodig.

Verder zou ik niet een volle dag aan de Grand Canyon blijven, en die inzetten voor een bezoek aan Bryce. De 2e nacht in Santa Barbara zou ik bij Monterey zetten zodat je daar bijvoorbeeld kunt whalewatchen. En dat vind ik al een lastige want ik ben geen fan van de kustroute. Maar ook daarin verschillen een hoop mensen van mening! Verder zou ik New York niet combineren met een rondreis in het Zuidwesten. Het kan wel maar het gaat toch altijd te koste van.
Maar goed, als je niet meer kunt schuiven is dat allemaal niet van belang natuurlijk.

De meeste mensen op het forum 'doen' SF zonder auto. Wij nooit. Niet eens een overweging. De mogelijke parkeerkosten bij het hotel nemen we er van harte bij. Ik heb namelijk een grondige hekel aan het OV, en al helemaal als ik dan ook nog met m'n bagage moet slepen.
Maar goed, zoals ik al aangaf is het nadeel van een auto in SF dat je vaak moet betalen om je auto bij het hotel te parkeren. Het voordeel is dat je geen extra kosten en gesleep kwijt bent aan OV.
Overigens ben je met een huurauto gewoon verzekerd in Death Valley, uiteraard niet als je off road gaat, maar dat geldt overal.
Met een camper mag je er vaak niet doorheen in de zomer. Een auto kent deze uitzondering niet.
Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis jhoning: route in 2022

Bericht door Markstaal »

Mooie plannen.
Ik sluit me aan bij de opmerkingen van Tantelotje.

Als nog niet alles vast staat is het ook een idee om de volle dagen SF op het einde te zetten. Zo heb je een mooie afwisseling van eerst NY en dan natuur. Ook sluit je zo de vakantie wat rustiger af.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Eens met de vorige posters.
Ik weet niet of je speciale plannen hebt in Santa Barbara. Voor de kustroute is de verdeling LA-Pismo Beach, en de volgende dag Pismo Beach - Monterey niet gek. Dat scheelt je weer 2 uur op de rit naar Monterey, en dat is het mooiste stuk van de kustroute.
Ik weet niet hoe laat je aankomt in SF, als je daar vroeg in de middag aankomt kun je die dag al iets doen daar. Mischien is 2 nachten daar dan wel voldoende. Ik vind het zelf erg fijn om de auto meteen mee te nemen; dat scheelt je veel tijd en het is is wel fijn om niet met je bagage te hoeven sjouwen. Maar we gebruiken in de stad zelf de auto eigenlijk niet.
Sequoia ligt nu erg onhandig. Je mist de Tioga Road door Yosemite en je hebt weinig tijd voor sequoia en Kings Canyon, en afhankelijk van waar je precies overnacht is de afstand naar Las Vegas wel erg lang, zeker als je door DV rijdt.
Heb je al accommodatie vastgelegd?

In DV ben je gewoon verzekerd met een auto.

Marianne
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Elendan »

Als je een hotel/motel boekt aan Lombard Street in SF kun je gewoon je huurauto gratis parkeren. Vanaf Lombard Street hebben wij gewoon alles gelopen en met mij meer forummers. Wij zaten in Town House Motel maar op dat stuk zitten nog meer geschikte hotels. Met taxi van luchthaven naar een hotel is net zo kostbaar als de auto op de luchthaven meteen oppikken. En dat zeulen met koffers in het OV zien wij ook niet zitten :wink: .

In SF, als je toch aan het wandelen bent, kun je bij de pier met historische schepen meteen je America the Beautiful pas kopen. Die kun je goed gebruiken op je rondreis.
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Je hebt op verschillende plekken meer dan één overnachting dus kan ik niet zeggen dat de route te vol is. Op zich is het wel een goed uitgedachte route. Je mist dan wel de Tioga pas maar op deze manier, met de dagen die je ter beschikking hebt, kun je zowel Yosemite als Sequoia toevoegen. De Tioga pas is natuurlijk prachtig maar dat geldt ook voor Sequoia NP. Kwestie van keuzes. Als je alleen voor Sequoia gaat (en niet voor Kings Canyon) zijn 2 overnachtingen voldoende is onze ervaring. Met een volle dag kun je daar een paar mooie wandelingen maken.

Eventueel zou je de extra nacht in Grand Canyon nog kunnen schrappen ten gunste van Bryce NP. Het is wel jammer dat je dit park nu mist. En inderdaad kun je de dagen voor SF ook bewaren voor het eind.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Kath90
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Kath90 »

Elendan schreef:
11 feb 2022, 17:06
Wij zaten in Town house motel maar op dat stuk zitten nog meer geschikte hotels
Zo kan ik Coventry Motor Inn en Cow Hollow inn aanraden op dat stuk.

Ik heb zelf altijd een auto gehad in SF maar gebruikte deze niet veel (enkel voor uitzichtpunten als Twin Peaks of the Golden Gate), verder voornamelijk de fiets en benenwagen. Dit jaar heb ik voor het eerst pas een auto aan het einde van SF (zoals jij hierboven) maar dat was omdat er een verschil van 600 euro zat tussen Airport Pick up en city pick up. Dat zijn wel heel veel OV en uberritjes om dat te compenseren😋

Persoonlijk vind ik je route bijna perfect, zeker niet te gehaast/vol. Enige puntjes zoals hier ook al eerder genoemd is dat je San Francisco wellicht beter naar t einde kan verplaatsen zodat je niet 8 dagen grote stad achter elkaar hebt en redelijk gehaast eindigd. Ook zijn 2 nachten Grand Canyon niet perse nodig en kan je hier een Bryce of wellicht een nacht Kings Canyon toevoegen.
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
24: Boston
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenRegina
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

jhoning schreef:
11 feb 2022, 10:06
- Death Valley gewoon doen? Ondanks dat je daar niet verzekerd bent?
In je huidige route kom je niet in Death Valley.

Zijn de vliegtickets al geboekt? Zo niet zou je kunnen kijken naar een begin van het zuidwest gedeelte in Las Vegas.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor een eerste keer in het zuidwesten zou ik de voorbeeldroute aan willen raden. Zie viewtopic.php?f=36&t=58662hier voor de link naar een beschrijving daarvan.
Je kunt er natuurlijk van afwijken. Maar dan is het wel goed om aan te geven wat jullie beweegredenen zodat we beter mee kunnen denken.
Zoals de route nu is kan het wel, en heb je ook wel het minimale aantal dagen overal, maar zoals gezegd mis je Bryce en Death valley. En de mooie route langs de Tioga Road en de CA395 met prachtige bezienswaardigheden als Bodie, Mono Lake, Alabama Hills etc. Als dat bewust is, is dat prima.

Marianne
jhoning
Amerika-ontdekker

Bericht door jhoning »

Allereerst allemaal bedankt voor jullie reacties!

Deze route is een eerste opzet. Alleen de vluchten staan al vast. We vertrekken op 9 juli en komen 4 augustus weer thuis.

We gaan deze week weer even flink lezen en puzzelen met de route. We gaan dan een keuze maken tussen sequoia of Tioga + Death Valley. De suggestie voor SF aan het einde lijkt ons een goede, deze zullen we zeker overnemen.

Wat betreft de auto, dat zal meteen ophalen worden. Kost toch teveel tijd als je later weer terug moet naar vliegveld voor de auto.
jhoning
Amerika-ontdekker

Bericht door jhoning »

Daar ben ik weer!

We hebben even gepuzzeld..
Graag jullie mening over onderstaande route.
We doen Death Valley aan tijdens de rit van Lone Pine naar Las Vegas. De Sequioa's gaan we bekijken in Tuolumne Grove tijdens de rit van SF naar Yosemite.

Zijn we niet te lang in Yosemite? We twijfelen hier nog erg over. Is 2 hele dagen te lang en zo ja: waar kunnen we die ene dag beter invoegen?

We gaan via de Tioga Pass, Bishop naar Lone Pine.

09-07-2022 Amsterdam > New York
10-07-2022 New York
11-07-2022 New York
12-07-2022 New York
13-07-2022 New York > San Francisco
14-07-2022 San Francsico > Yosemite
15-07-2022 Yosemite
16-07-2022 Yosemite
17-07-2022 Yosemite > Lone Pine
18-07-2022 Lone Pine > Las Vegas
19-07-2022 Las Vegas
20-07-2022 Las Vegas > Zion
21-07-2022 Zion
22-07-2022 Zion > Bryce
23-07-2022 Bryce > Page
24-07-2022 Page
25-07-2022 Page > Grand Canyon
26-07-2022 Grand Canyon > Palm Springs
27-07-2022 Palm Springs > LA
28-07-2022 LA
29-07-2022 LA > Pismo Beach
30-07-2022 Pismo Beach
31-07-2022 Pismo Beach > San Francisco
01-08-2022 San Francisco
02-08-2022 San Francisco
03-08-2022 San Francisco > Amsterdam
04-08-2022 Thuis

Alvast bedankt allemaal weer!
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

jhoning schreef:
13 feb 2022, 12:24
De Sequioa's gaan we bekijken in Tuolumne Grove tijdens de rit van SF naar Yosemite.

Zijn we niet te lang in Yosemite? We twijfelen hier nog erg over. Is 2 hele dagen te lang en zo ja: waar kunnen we die ene dag beter invoegen?
Je kunt ook via de Mariposa Grove rijden en 15 juli aan de vallei besteden. Op 16 juli kun je de Tioga Road rijden en aan de oostkant van Yosemite overnachten, zodat je tijd vrijmaakt voor Mono Lake en/of Bodie en/of Alabama Hills.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Belgske64
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Belgske64 »

Ik zou het ook doen zoals Old Faithfull aangeeft en een overnachting in Lee Vining/Bridgeport zodat je een dag hebt om van de Oostelijke kant van de Sierra te kunnen genieten. En er is genoeg te beleven. Om er enkele te noemen... Bodie, Mono Lake, Hot Springs(Buckeye, Travertine, Wild Willy's), Hot Creek Geological Site, Little Lakes Valley, Manzanar, Alabama Hills,... genoeg keuzes om een dagje te vullen :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is natuurlijk afhankelijk van waar je precies overnacht, maar Yosemite - Lone Pine is wel wat ver. Je kunt langs de Tioga Road prachtig wandelen, en ten oosten van het park is ook genoeg te doen, zie de tips van Belgske. Als je in het park wilt overnachten is het goed om zo snel mogelijk naar de mogelijkheden te kijken. zie daarvoor www.travelyosemite.com.
Afhankelijk van hoe laat je aankomt op SFO zou je al een stuk naar het oosten kunnen rijden. En dan zou ik ook kiezen voor de Mariposa grove. Maar ik vind de route via Groveland naar Yosemite wel mooier. Als je dat zou doen kun je ook voor de Merced Grove kiezen; wij vonden die erg mooi. En volgens www.redwoodhikes.com mooier dan de Tuolumne Grove.
Twee volle dagen Yosemite is mooi, ook al is de weg naar Glacier Point niet open. Als jullie niet opzien tegen lange wandelingen zou je de combinatie van de Panorama Trail en Four Mile Trail kunnen doen.
Kijk eens in ons reisverslagen voor Yosemite en voor de route naar Las Vegas.

Voor de kust zou ik kiezen voor een overnachting in Pismo Beach en dan in Monterey. DAt geeft je meer tijd om onderweg wat te bezoeken.

Het lijkt me goed als je zo snel mogelijk eens kijkt naar accommodatie, niet alleen in Yosemite.
Voor de grand Canyon is een lodge aan de rim wel mooi. En in het geval van de Bright Angel Lodge ook nog heel betaalbaar. Zei daarvoor www.grandcanyonlodges.com.

Marianne
jhoning
Amerika-ontdekker

Bericht door jhoning »

@Martin &amp; Marianne
Bedankt voor de tips. Zeker voor het beginstuk gaan we nog even goed zoeken op alle fora en dergelijke.
Zojuist meteen de Bright Angel Lodge gereserveerd.

We landden op 12:50 op SFO en zullen dan inderdaad al een stukje richting oosten gaan.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Als je vanuit San Francisco via Oakhurst naar Yosemite rijdt kun je wellicht nog dezelfde dag Mariposa Grove bezoeken. De afstand naar Oakhurst is ca. 3,5 uur rijden dus hou je in principe voldoende tijd over. Je hebt daarna nog een volle dag voor het park en je houdt een dag over voor een overnachting in Lee Vining en een overnachting in Lone Pine zodat je tijd hebt voor het oostelijk gedeelte van de Sierra's.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
jhoning
Amerika-ontdekker

Bericht door jhoning »

Na veel lezen en zoeken hebben we inmiddels alle hotels geboekt en word dit onze route.
6FA17EBE-63FD-4C77-A131-11C470A5BFD6.jpeg
Enige verschil word nog dat we wel de tioga pass gaan rijden. Google Maps geeft die nu nog aan als gesloten, vandaar niet in het plaatje.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou de overnachting in Oakhurst overslaan en twee nachten in de vallei nemen. Ik neem aan dat je op weg van Modesto naar Oakhurst naar de Mariposa Grove wil? Zo ja, heb je dan een reservering voor de toegang van het park? Dan kan het wel, maar het is echter goed te doen om vanaf Merced via de Mariposa Grove door te rijden naar de vallei. Dat geeft je meer tijd voor de vallei, want dat is nu best wel krap.
Waarom Walker? Je rijdt dan een uur naar het noorden en de volgende dag datzelfde stuk weer naar het zuiden. Ik zou eerder kiezen voor Lee Vining, of Mammoth Lakes. Als je naar Bodie wilt is de Virginia Creek Settlement in Bridgeport goed gelegen.

Twee nachten Pismo Beach is niet ideaal, dat geeft je weinig rijd om de kust tussen Pismo Beach en SF te bekijken. Wij brachten in 2019 zelfs 3 nachten door op dat stuk, kijk daarvoor eens in ons verslag.

Marianne
jhoning
Amerika-ontdekker

Bericht door jhoning »

Hi Marianne,

Wij hebben inderdaad de planning om naar Mariposa Grove te gaan. Wij hebben de parktoegang gereserveerd vanaf die dag en is dus 3 dagen geldig.

We gaan nog eens goed kijken naar hotels na Yosemite. Op booking.com is er in Lee Vining weinig beschikbaar en heel duur vandaar. Voor Pismo beach hebben we ook gekozen om dan gewoon even een dag rust te hebben en niet perse iets moeten gaan doen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer