Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis ellenmarije: zomer 2022 + Yosemite, vraag.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis ellenmarije: zomer 2022 + Yosemite, vraag.
Hoi allemaal,
In juli/augustus ga ik voor het eerst richting het Zuidwesten met mijn vriend.
We hebben 3 weken en een mooie reis gepland, ik heb alleen nog een gat op mijn route en ik ben benieuwd of jullie tips hebben. Op 1 augustus rijden we weg bij Antelope en op 4 augustus willen we bij Yosemite aankomen. Daar tussen hebben we dus nog wat te vullen, hebben jullie hier een leuk idee voor? Ik zou het liefste na Antelope richting Zion willen, maar ik weet niet zo goed wat een handige/leuke overnachting is tussen Zion en Yosemite.
We houden allebei ook van grote steden, vandaar dat de reis een mix van steden en natuur is. De vluchten zijn geboekt en de hotels in LA/Vegas/NY ook, maar we kunnen eventueel nog wat omboeken. In New York zijn we al eens geweest, maar we we vinden het leuk om er nog een paar dagen heen te gaan. Daarnaast scheelt het ook weer een stuk vliegen op de terugweg.
Ten slotte heb ik nog een vraag over Yosemite. We zijn van plan de overnachtingen te boeken in een tent in Curry Village. Het lijkt me een fijne uitvalsbasis in het park. Online lees ik dat ze ook in de zomer aanraden een slaapzak mee te nemen. Is dit naar jullie ervaring nodig? Dat zou toch weer ruimte in de koffer innemen en ik vind het eigenlijk zonde om te kopen en dan weer weg te doen.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips!
Groet, Ellen.
Onze route ziet er nu als volgt uit:
21 t/m 23 juli - San Francisco
24 juli - San Francisco / overnachting langs de Pacific Coast Highway
25 juli - Vertrek PCH / aankomst LA
26 t/m 27 juli - LA
28 juli - Vertrek LA / aankomst Las Vegas
29 juli - Las Vegas
30 juli - Vertrek Vegas / Aankomst Grand Canyon
31 juli - Vertrek Grand Canyon / Aankomst Page
1 augustus - Vertrek Page
2 augustus -
3 augustus -
4 augustus - / Aankomst Yosemite
5 t/m 6 augustus - Yosemite
7 augustus - Vertrek Yosemite / Aankomst SF
8 augustus - Vertrek SF / Aankomst NY
9 t/m 11 augustus - New York
In juli/augustus ga ik voor het eerst richting het Zuidwesten met mijn vriend.
We hebben 3 weken en een mooie reis gepland, ik heb alleen nog een gat op mijn route en ik ben benieuwd of jullie tips hebben. Op 1 augustus rijden we weg bij Antelope en op 4 augustus willen we bij Yosemite aankomen. Daar tussen hebben we dus nog wat te vullen, hebben jullie hier een leuk idee voor? Ik zou het liefste na Antelope richting Zion willen, maar ik weet niet zo goed wat een handige/leuke overnachting is tussen Zion en Yosemite.
We houden allebei ook van grote steden, vandaar dat de reis een mix van steden en natuur is. De vluchten zijn geboekt en de hotels in LA/Vegas/NY ook, maar we kunnen eventueel nog wat omboeken. In New York zijn we al eens geweest, maar we we vinden het leuk om er nog een paar dagen heen te gaan. Daarnaast scheelt het ook weer een stuk vliegen op de terugweg.
Ten slotte heb ik nog een vraag over Yosemite. We zijn van plan de overnachtingen te boeken in een tent in Curry Village. Het lijkt me een fijne uitvalsbasis in het park. Online lees ik dat ze ook in de zomer aanraden een slaapzak mee te nemen. Is dit naar jullie ervaring nodig? Dat zou toch weer ruimte in de koffer innemen en ik vind het eigenlijk zonde om te kopen en dan weer weg te doen.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips!
Groet, Ellen.
Onze route ziet er nu als volgt uit:
21 t/m 23 juli - San Francisco
24 juli - San Francisco / overnachting langs de Pacific Coast Highway
25 juli - Vertrek PCH / aankomst LA
26 t/m 27 juli - LA
28 juli - Vertrek LA / aankomst Las Vegas
29 juli - Las Vegas
30 juli - Vertrek Vegas / Aankomst Grand Canyon
31 juli - Vertrek Grand Canyon / Aankomst Page
1 augustus - Vertrek Page
2 augustus -
3 augustus -
4 augustus - / Aankomst Yosemite
5 t/m 6 augustus - Yosemite
7 augustus - Vertrek Yosemite / Aankomst SF
8 augustus - Vertrek SF / Aankomst NY
9 t/m 11 augustus - New York
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Ellen: Zomer 2022 + Yosemite vraag
Hallo, welkom op het forum!
Jullie willen min of meer het standaardrondje doen maar eigenlijk heb je daar niet te weinig tijd voor. Voor Zion zijn twee nachten aan te raden. Tussen Zion en Yosemite zou een stop in Death Valley en in Mammoth Lakes of Lee Vining mooi zijn. Normaal gesproken zit daar dan nog een stop in Las Vegas tussen.
Kijk eens naar de voorbeeldroute in het bovenste topic hier.
In de zomer heb je echt geen extra dekens nodig in Curry Village. Wij zaten daar in 2015 in een tent. De ligging is inderdaad prima. Een heated tent is aan te raden, dan heb je een stopcontact. Of kijk eens naar een tent in Housekeeping Camp. Is mooi qua ligging, aan de rivier, en goedkoper. En er is elektriciteit. En een picknicktafel en een fire ring.
Jullie hebben veel tijd in SF. Het zou niet gek zijn om een nacht te verplaatsen naar de kust of verderop in de route.
Marianne
Jullie willen min of meer het standaardrondje doen maar eigenlijk heb je daar niet te weinig tijd voor. Voor Zion zijn twee nachten aan te raden. Tussen Zion en Yosemite zou een stop in Death Valley en in Mammoth Lakes of Lee Vining mooi zijn. Normaal gesproken zit daar dan nog een stop in Las Vegas tussen.
Kijk eens naar de voorbeeldroute in het bovenste topic hier.
In de zomer heb je echt geen extra dekens nodig in Curry Village. Wij zaten daar in 2015 in een tent. De ligging is inderdaad prima. Een heated tent is aan te raden, dan heb je een stopcontact. Of kijk eens naar een tent in Housekeeping Camp. Is mooi qua ligging, aan de rivier, en goedkoper. En er is elektriciteit. En een picknicktafel en een fire ring.
Jullie hebben veel tijd in SF. Het zou niet gek zijn om een nacht te verplaatsen naar de kust of verderop in de route.
Marianne
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
@Martin & Marianne Bedankt voor je snelle reactie!
Het klopt inderdaad dat we wat langer in San Francisco zijn, als het goed is woont mijn zus daar vanaf mei dus daar gaan we bewust wat langer heen.
Bedankt voor de tip van de heated tent, een stopcontact is zeker handig! Housekeeping camp is al volgeboekt op de dagen dat wij gaan, maar Curry Village lijkt me een prima alternatief. Fijn om te horen dat we geen extra dekens nodig hebben, dat scheelt weer wat ruimte in de koffer.
Ik ga nog even puzzelen met de route.
Het klopt inderdaad dat we wat langer in San Francisco zijn, als het goed is woont mijn zus daar vanaf mei dus daar gaan we bewust wat langer heen.
Bedankt voor de tip van de heated tent, een stopcontact is zeker handig! Housekeeping camp is al volgeboekt op de dagen dat wij gaan, maar Curry Village lijkt me een prima alternatief. Fijn om te horen dat we geen extra dekens nodig hebben, dat scheelt weer wat ruimte in de koffer.
Ik ga nog even puzzelen met de route.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Zion is de meest logische plek om toe te voegen tussen Page en Yosemite. Maar eigenlijk kom je dan een dag te kort. En aangezien Zion een druk park is en het daardoor ook druk is bij de shuttlebussen (wat tijd kost) zijn 2 overnachtingen wel nodig om voldoende tijd over te houden. Het is een groot park en je kunt er meerdere mooie wandelingen maken. Ik zou dan of Page schrappen of een dag minder Yosemite doen.
Als je vanuit Las Vegas naar Yosemite rijdt zou je het kunnen doen met 1 tussenovernachting maar vanuit Zion is de afstand een stuk langer dus heb je op weg naar Yosemite wel 2 overnachtingen nodig.
Als je vanuit Las Vegas naar Yosemite rijdt zou je het kunnen doen met 1 tussenovernachting maar vanuit Zion is de afstand een stuk langer dus heb je op weg naar Yosemite wel 2 overnachtingen nodig.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht