Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis goofy76: 1e keer Westkust

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
disneydiver
Amerika-ontdekker

Re: Reis goofy76: 1e keer Westkust

Bericht door disneydiver »

Martin & Marianne schreef:
11 mar 2022, 19:09
De avondtour in Alcatraz is een aanrader; kijk op tijd naar een reservering, het zit snel vol. Mocht een avondtour niet lukken dan is de eerste tour in de ochtend niet gek; in beide gevallen heb je nog bijna een volle dag voor de overige bezienswaardigheden.

Marianne
We zaten inderdaad te twijfelen tussen de avond tour of de vroege ochtend tour, maar we hadden toch de vroege ochtend tour gekozen. Al hoewel we na het zien van jouw laatste foto's twijfelen we toch, maar ja die twijfel zal wel blijven.
De reden voor de 4 dagen in San Francisco is dat we sowieso een hele dag bezig zijn met het bezoeken van diverse musea, zoals SFMOMA. Aangezien we niet weten of we alle musea redden in een dag hebben we een 2e halve dag als reserve en verder nog rustig aan kunnen doen, voordat we op dag 21 's morgens heel vroeg naar Florida vliegen, waar we ook nog een rondrit gaan maken.
Laatst gewijzigd door disneydiver op 12 mar 2022, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
disneydiver
Amerika-ontdekker

IngridZw schreef:
10 mar 2022, 12:04
goofy76 schreef:
13 feb 2022, 17:22
dus alle adviezen zijn van harte welkom.
Toch nog even een opmerking over de Grand Canyon. Het is al eerder gezegd dat de tijd die je daarvoor uittrekt in contrast staat met andere parken terwijl je in de GC in verhouding aan 1 nacht voldoende hebt. De uitzichtpunten heb je sowieso in een halve dag wel gezien. De 1ste keer is het "whow" maar na een tijdje lijken ze toch veel op elkaar.
Ik denk dat je inderdaad wel gelijk hebt dat je na een paar keer het uitzicht wel gezien hebt, al lijkt me naast de reguliere uitzichten het ook nog fantastisch om het van uit een helikopter te gaan bekijken. Op de 2e dag bij de Grand Canyon waren we eigenlijk van plan om iets verder naar beneden af te zakken naar het Coconino National Forest . Daar hebben we ook mooie verhalen over gevonden met mooie wandelpaden.
De adviezen bekijken we allemaal en we snappen ook dat we erg veel willen doen in een misschien wel te korte tijd, persoonlijk denk ik dat je makkelijk 4 weken in de parken alleen al kan doorbrengen en dan nog steeds niet genoeg/ alles gezien hebt. Daarom verwacht ik ook dat we zeker vaker deze kant van de States gaan bezoeken, maar dan gaan we vermoedelijk met zijn tweeën en laten we de kinderen thuis.
Laatst gewijzigd door disneydiver op 12 mar 2022, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Maar nog even voor de duidelijkheid: je wilt niets meer wijzigen? Het is inderdaad waar dat je altijd te weinig tijd hebt, en dat je keuzes moet maken etc, maar in jullie geval is het echt niet gek om een dag minder SF te doen - dan hou je nog voldoende tijd over. En die volle dag GC is ook niet nodig. Ook al kun je er nog van alles doen, er zijn onderweg meer parken waar je die tijd kunt gebruiken.

Je hebt niet gereageerd op mijn opmerking over het bezoeken van Yosemite vanuit Mammoth Lakes; het is 2,5 uur rijden van ML naar de vallei. Dus 5 uur rijden op 1 dag. Mijn advies: boek voor de eerste nacht iets in de vallei - er zijn tenten in Curry Village beschikbaar - of kijk naar El Portal. Voor de tweede nacht kun je dan Mammoth Lakes laten staan. Dat geeft je iets meer tijd hoewel het nog steeds héél weinig is. Willen jullie er niet wandelen? Waarom wel wandelen in het Cococino Forest en niet in Yosemite? Heb je al wat reisverslagen gelezen om een idee te krijgen van de mogelijkheden in het park?

Het is niet nodig om volledige berichten te quoten, quoten is vaak helemaal niet nodig, of quote alleen de opmerking waarop je reageert.

Marianne
Belgske64
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Belgske64 »

besef ook als je van SF naar Mammoth Lakes rijdt en de... hum hum... 'kortste' route neemt, je ook een reservatie nodig hebt voor Yosemite daar je dan via de Tioga Pass rijdt
disneydiver
Amerika-ontdekker

He Belgske64 ja dat beseffen we ons, is dus inderdaad nog de vraag of dit gaat lukken
disneydiver
Amerika-ontdekker

Hallo Marianne.
Ik zeg niet dat we niets willen wijzigen, maar ik denk wij totaal verschillende reizigers zijn. Onze dagen in San Francisco zijn redelijk gevuld, dus ik denk niet dat we daar wat aan gaan veranderen. We zitten te kijken of we de eerste overnachting van Mammoth kunnen annuleren en een tent in Curry boeken. El Portal zitten we ook nog te kijken, maar als je hier wat boekt heb je dan ook gelijk je reservering binnen voor Yosemite?
Waarom wel wandelen in Cococino, omdat we midden in het hoogseizoen zitten en het waarschijnlijk overal ongelooflijk druk zal zijn en we dus hopen dat het in Cococino wat rustiger is
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

disneydiver schreef:
12 mar 2022, 14:29
El Portal zitten we ook nog te kijken, maar als je hier wat boekt heb je dan ook gelijk je reservering binnen voor Yosemite?
Nee, El Portal ligt weliswaar redelijk dicht bij het park, maar niet IN het park. Zie ook www.nps.gov/yose.
Voor Mammoth Lakes geldt zoals Belgske64 ook aangeeft hetzelfde; als je geen reservering voor het park hebt kun je niet naar Mammoth Lakes rijden via de Tioga Pass.
Boek Curry Vilalge alvast, je kunt het altijd annuleren. Een heated tent is niet verwarmd in de zomer, maar heeft wel een stopcontact; dat heb je in de non heated tenten niet.

Marianne
disneydiver
Amerika-ontdekker

Ik ga de tent al vast reserveren.

inmiddels is de tent met verwarming geboekt
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht