Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Joleco321: route Texas / New Mexico.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Joleco321
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Joleco321: route Texas / New Mexico.

Bericht door Joleco321 »

Hallo allemaal,

Wat heerlijk om na 2 jaar weer bezig te zijn met routes plannen. Wij hebben tickets en autohuur al in de pocket en zijn nu de reis aan het verder uitwerken, in augustus rondje Texas / New Mexico. Wat vinden jullie van de volgende planning:

dag 1: Amsterdam - Houston
dag 2: Houston
dag 3: Houston - Forth Worth/Dallas
dag 4: Dallas
dag 5: Forth Worth/Dallas - Lubbock
dag 6: Lubbock
dag 7: Lubbock - Amarillo
dag 8: Amarillo - Santa Fe
dag 9: Santa Fe
dag 10: Santa Fe - Albuquerque
dag 11: Albuquerque - Roswell
dag 12: Roswell - Alamogordo
dag 13: Alamogordo - Carlsbad
dag 14: Carlsbad - Fort Davis
dag 15: Fort Davis - Big Bend
dag 16: Big Bend
dag 17: Big Bend
dag 18: Big Bend - Del Rio
dag 19: Del Rio - San Antonio
dag 20: San Antonio
dag 21: San Antonio - Fredericksburg
dag 22: Fredericksburg
dag 23: Fredericksburg
dag 24: Fredericksburg
dag 25: Fredericksburg - Houston
dag 26: Houston - Amsterdam
dag 27: Amsterdam

We rijden met een personenauto en verblijven in hotels/motels/airbnb/cabins. We reizen met een zoon van 19jr. We houden van country muziek, zijn natuurliefhebbers maar worden ook blij van gezellige dorpen/steden en op zijn tijd een middag even lezen en ontspannen aan een zwembad (met wifi voor zoonlief ;-) is ook niet vervelend). We zijn ons bewust van de hitte in augustus, hebben al vaker met dat soort temperaturen hikes gemaakt. Wat denken jullie van deze route? Alvast hartelijk dank!
hemmie
Amerika-expert

Re: Route Texas / New Mexico

Bericht door hemmie »

Het eerste deel van de route is alleen steden, waarbij ik me afvraag wat je een volle dag in Lubbock hebt gepland. Zo ver ik weet is daar weinig, ik kan zelf alleen Lubbock Lake bedenken. In die hoek van de staat heb je Caprock Canyon en Palo Duro Canyon SP's, zijn mooie parken. Net ten zuidwesten van Fort Worth heb je Dinosaur Valley SP, wij vonden de dinosaurusvoetstappen daar best indrukwekkend.
Rond Santa Fe en Albuquerque heb je verschillende interesaante plekken, je zou even kijken of jw daar meer tijd in wil plannen. Bijvoorbeeld Petroglyph NM, Bandelier NM, de Sandia Peak Tramway en Los Alamos (Manhattan Project NHP).
Als je in die hoek zit zou je ook Guadalupe Mountains NP kunnen overwegen, maar dat is misschien lastig in te plannen (ver van alles).
Je hebt nu veel dagen in Fredericksburg, maar je mist Austin. Ook liggen er wat mooie SP's dichter bij Austin dan Fredericksburg. Enchanted Rock SP ligt wel bij Fredericksburg, maar Pedernales Falls ligt veel dichter bij Austin. Er zijn in dat gebied heel veel State Parks, kijk eens op de website van de Texas SP's wat je leuk lijkt.

Ik vind het New Mexico deel en de paar dagen Texas daarna wel wat gehaast overigens, denk wel dat het zo kan, maar ik zou even goed naar de rijtijden kijken, heb je dan nog tijd om te doen wat je wil doen?

Inderdaad, de hitte zal niet leuk zijn, vrijwel elke andere periode zou beter zijn, maar ik neem aan dat het niet anders kan.
Terug in Texas!
hemmie
Amerika-expert

Re: Route Texas / New Mexico

Bericht door hemmie »

Oh ja, mocht je langs Waco komen dan kan ik ook Waco Mammoth NM aanraden.
Terug in Texas!
Joleco321
Amerika-ontdekker

Re: Reis Joleco321: route Texas / New Mexico.

Bericht door Joleco321 »

Hallo Hemmie,
Dank voor je reactie. Lubbock gebruiken we als uitvalbasis voor Littlefield (Waylon Jennings) en Buddy Holly en daarbij komen is de rit vanuit Dallas zo'n 500km. Palo Duro en Caprock staan op het programma. Santa Fe/Albuquerque willen we inderdaad richting Bandelier en Kasha Kauwen. Guadalupe Mountains gaan we ook aandoen, tussen Carlsbad en Fort Davis. Austin slaan we bewust over (al eens geweest) vandaar meer gericht op omgeving Fredericksburg. We gaan zeker even kijken op Texas SP, dank voor je tip!
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Carlsbad Caverns zeker doen. Een van de mooiste indrukwekkende dingen die ik ooit gezien heb. En in de buurt van Dallas de South Fork Ranch, van de tv serie Dallas. Maar dat is in mijn geval jeugd sentiment, als puber nooit kunnen dromen om daar ooit aan het zwembad te zitten 😀
19 States so far...
Diederik52
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Diederik52 »

In Lubbock heb je ten O van downtown op een terrein van 11ha het American Windmill Museum (American Wind Power Center) met meer dan 160 typisch amerikaanse wind engines in allerlei soorten en maten. Voor de liefhebbers zeer interessant, maar sowieso een aardige aanblik.
In Fredericksburg kun je duitse sfeer opsnuiven en duits eten; de namen van veel kleinschalige accommodatie en andere (eet)gelegenheden zijn een grappige combinatie van Engels en Duits.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Kasha Katuwe is dicht voor onbepaalde tijd.

Het zal deels wel haasten worden. Wanneer wil je Palo Duro en Caprock Canyons doen? Kosten allebei toch wel wat tijd, ook om er te komen.

Davis Mountains SP is ook mooi, en je overnacht daar ook vlakbij (overnachten in het park is ook leuk), maar daar heb je zo ook weinig tijd voor denk ik.
Terug in Texas!
Diederik52
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Diederik52 »

Ik ben er zelf niet geweest maar herinner me op dit forum te hebben gelezen dat een bezoek aan één van de vele veemarkten, bijv. de SouthWest Livestock Exch in Uvalde, de moeite waard is vanwege de typisch texaanse sfeer.
Joleco321
Amerika-ontdekker

Bericht door Joleco321 »

Southfork Ranch is voor ons ook jeugdsentiment en gaan we zeker langs!!! Katuwe blijft een vraagteken mbt heropening, maar anders zijn 'r genoeg alternatieven in de buurt. ;-)
We zijn langzaam alle steentjes aan het bouwen, ik houd jullie op de hoogte en ben blij met jullie tips!
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Kijk ook of er toevallig ergens een rodeo in de buurt is waar je dan in de buurt bent, vooral in Texas in jullie reis periode is er in het weekend altijd wel ergens een rodeo, groot of klein. En auto cross races zijn er ook overal, ook een prachtige ervaring om mee te maken.
19 States so far...
Joleco321
Amerika-ontdekker

Bericht door Joleco321 »

Rodeo is zeker leuk om mee te maken, dit hebben we al eens gedaan in Cody (WY) maar de Texaanse sfeer proeven tijdens zo'n rodeo is natuurlijk ook leuk!
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

https://www.fwssr.com/
In Fort Worth kun je naar de rodeo.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Volgens mij zijn de meeste rodeo's in het voor- of najaar vanwege de warmte, ik vraag me af of je in die tijd van het jaar iets gaat vinden.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer