Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Theodore: advies gevraagd rondreis voor ongeveer 21 dagen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Theodore: advies gevraagd rondreis voor ongeveer 21 dagen.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik begrijp je vraag niet, in mijn route rij je niet van LA naar Phoenix.
In mijn voorstel vlieg je naar Phoenix en eindig je in LA, en dan vlieg je terug vanuit LA. Zie ook mijn bericht van 8 maart, daar staat ook een kaartje, en ook al een antwoord op je eerdere vraag over Phoenix.
Mocht een one way financieel niet aantrekkelijk zijn dan kun je een rondje doen, dan sla je Phoenix over.

Marianne
Theodore
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Theodore »

Klopt . Ik was even mis .
Wat bedoel je met Phoenix overslaan ?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Oei, ik ben blijkbaar erg onduidelijk. :wink:

1. Je kunt vliegen naar Phoenix, en terugvliegen vanaf Los Angeles. Ten opzichte van het voorbeeldrondje scheelt je dat een dag reizen en je hebt een mooie route van Phoenix naar de Grand Canyon. (Andersom kan ook natuurlijk, beginnen in LA, en eindigen in Phoenix.)
2. Je kunt ook een rondje maken; je vliegt naar Los Angeles, Las Vegas of San Francisco en vliegt weer terug vanaf dezelfde luchthaven. In dat geval rij je van Los Angeles naar de Grand Canyon met 1 of twee overnachtingen ertussen. Je komt dan niet langs Phoenix. Dat kan natuurlijk wel maar dat kost je dan nog een dag extra.
Bedenk dat je met jullie wensen aan 21 dagen misschien wat krap zit als je ook Lake Tahoe wilt doen. Dan heb je immers meer plaatsen dan in de voorbeeldroute. Hebben jullie wat speling qua aantal dagen?

Jullie hadden al een reis gemaakt in Amerika, vandaar dat ik er van uitging dat de meeste dingen heel logisch zijn. Hoe heb je toen de route uitgestippeld, en had je toen een papieren kaart?

Probeer eens zelf een route te maken, per dag, zoals IngridZw en ik hebben gedaan. Op die manier gaat het wat meer leven. Dat zal waarschijnlijk wat concrete vragen opleveren. en als je je voorstel hier neer zet kunnen we ook zien of er gekke dingen inzitten.

Marianne
Theodore
Amerikafan

Bericht door Theodore »

Voor mijn vorige reis naar de USA , inclusief de staat Alberta in Canada , ben ik eerst gaan uitkijken naar het aantal dagen dat ik wilde doen om vervolgens de vliegtuigtickets te bestellen want ik moest weten op welk uur wij zouden landen en op welk uur wij weer zouden vertrekken . Daarna heb ik al de dingen opgezocht die wij wilden bezoeken en hoeveel dagen wij daar aan wilden spenderen . Accommodaties vast gelegd , huurauto enz.
Dit zal ik nu ook voor deze reis gaan doen . En het moeten niet juist 21 dagen zijn , het mag enkele dagen minder maar het mogen er ook enkele meer zijn .
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je enigszins flexibel bent qua dagen zou je het beste eerst de route kunnen vaststellen, en dan pas de vlucht boeken. Voor de dagen waarop je aankomt en vertrekt kun je het beste niets plannen, dan is het uur van aankomst en vertrek ook niet relevant.

Marianne
Theodore
Amerikafan

Bericht door Theodore »

Nu zie ik dat Valley of Fire er bij staat . Ik had Joshua in jou route opgenomen omdat de afstand LA tot Phoenix 750 km bedraagt . Teveel om in een keer te doen .
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Maar in mijn route rij je niet van LA naar Phoenix, je vliegt naar Phoenix, en je vliegt terug vanaf LA. Dat had ik hierboven uitgebreid uitgelegd dacht ik, Maar een rondje kan ook, dan kom je wel langs Joshua Tree.
Lees nu alles nog eens goed door, en plaats de route zoals je hem nu hebt eens hier. Het is belangrijk om te weten hoeveel tijd je overal nodig hebt, anders loop je het risico dat je straks een vlucht hebt geboekt en dat dan blijkt dat je te weinig tijd hebt.

Marianne
Theodore
Amerikafan

Bericht door Theodore »

Oh , ik dacht ook al rijden van LA tot Phoenix dat was een hele afstand . Ik zal alles inderdaad nog eens goed nakijken en dan mijn volledige route op papier zetten .
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Theodore schreef:
21 mei 2022, 10:32
Ja , ik ga jou route volgen dus vertrekkend van uit Los Angeles en zo naar Phoenix , Grand Canyon enz. Gaarne had ik wel Valley of Fire toegevoegd aan jullie route. En wat betreft de accommodatie in en rond Joshua deze zijn al bijna allemaal niet meer beschikbaar voor de periode juni volgend jaar .
Ik heb dit even uit je andere topic gekopieerd. Nog even voor de duidelijkheid: hier geef je aan dat je in Los Angeles begint en in Phoenix eindigt. En dat je naar Joshua Tree wilt. Dat ligt dan niet op de route. Het betekent een omweg als je ook de kustroute wilt doen. En het kost je een extra dag.

Zet je route niet alleen op papier maar zet het hier neer voordat je tickets gaat boeken.

Marianne
Theodore
Amerikafan

Bericht door Theodore »

Ik denk dat ik de hele reis ga vergeten . Voor het moment betaal ik rond de € 2500 voor een middelmatige huurauto voor een periode van 22 dagen . Dit is mij veel te duur . Ik zal binnen een paar maanden nog eens rond kijken of de prijzen soms gezakt zijn . Spijtig .
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar voor welk bedrag zou je het wel doen? Alles is duurder geworden, ook thuis en in Europa, mijn huurauto in Portugal is deze zomer ook dubbel van voorheen. Er is schaarste en vloten huurauto’s zijn verkocht om overeind te blijven. We mogen al heel blij zijn dat we weer kunnen reizen en auto’s mogen huren. Ik zag dat je over Avis IJsland had gelezen. Heb je je daar al in verdiept, of in de andere auto topics? Je kunt altijd even je reisdata doorgeven en op welke plaats je wil vliegen, en vragen of iemand mee wil kijken. Misschien is 2 weken vakantie ook een optie om de prijs te drukken. Scheelt weer dagen autohuur en accomodaties. Of kijk wat de mogelijkheden zijn om met een georganiseerde groepsreis mee te gaan.
Theodore
Amerikafan

Bericht door Theodore »

Over avis.is heb ik inderdaad een vraag gesteld maar daar heb ik maar een lacherig antwoord op gekregen zonder mij uit te leggen hoe of wat dit precies inhoudt .
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ik zie het in het autohuur topic, jammer dat er zo lacherig door anderen gereageerd wordt op een serieuze vraag. De reden dat er gehuurd wordt via Avis.is (dat is inderdaad IJsland) is simpelweg dat het iets goedkoper is, IJsland is weliswaar nog geen EU lid, maar heeft wel al allerlei verdragen met de EU, hierdoor kun je zonder problemen een auto boeken, een van de voordelen van de EU is dat het niet uitmaakt waar in de EU je een contract afsluit, het is altijd rechtsgeldig, in welk land van de EU je ook woont.
Doe er je voordeel mee. :D
Theodore
Amerikafan

Bericht door Theodore »

Bedankt . Deze reactie had ik gehoopt te krijgen maar spijtig genoeg was dit zo niet .
Nogmaals bedankt voor je fijne reactie . Binnen twee weken gaan mijn echtgenote en ik naar IJsland . Misschien eens binnen lopen bij een verhuurkantoor :wink:
Theodore
Amerikafan

Bericht door Theodore »

Dit is inderdaad een stuk goedkoper boeken bij Avis.is . Voor een Mazda Mid Size Autom. betaal ik € 1640 , € 800 goedkoper dan Avis.be .
Wel een vraagje :
U bent gedekt voor onopzettelijke schade, maar als er reparaties nodig zijn, kan een eigen risico van toepassing zijn. Vraag bij het ophalen van uw voertuig aan de balie hoe u het eigen risico aanzienlijk kunt verminderen. Het eigen risico van dit voertuig bedraagt USD 0,00.

Wat moet ik hier mee doen ?
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

Zoals je al ziet is het eigen risico $ 0,00, dat is altijd zo bij autohuur in Amerika, voor zover ik weet bij alle verhuurders, in tegenstelling tot autohuur in Europa of ook Canada, dan is er meestal wel een eigen risico bij schade, in Amerika dus niet.
Dat betekent dan ook dat je daar geen extra verzekering voor af hoeft te sluiten, de enige verzekeringen die je nodig hebt is een verzekering voor de auto zelf (meestal CDW of LDW of TP genoemd) en een aansprakelijkheidsverzekering voor het geval je een ongeval veroorzaakt door jouw schuld (meestal ALI of SLI of LIS of EP genoemd). Andere verzekeringen zijn niet nodig, bij AVIS is je partner ook automatisch extra bestuurder, deze hoef je dus niet op te geven en kost ook niets extra.
Voor basis pech onder weg hoef je ook niets af te sluiten, als je pech krijgt wordt je altijd geholpen, er is nog een extra “road site assistence” af te sluiten, dat is voor het geval je niet zelf een lekke band kunt verwisselen of vergeet te tanken, ik sluit dit nooit af.
Theodore
Amerikafan

Bericht door Theodore »

Voor al deze zaken zou ik verzekerd zijn .

Uw reservering is inclusief:
Uw huurprijs is inclusief een enkele reis van 115,60 USD.
Lokale belasting
Luchthaven/stadstoeslag
Voertuigregistratiekosten
Aansprakelijkheid van derden
Gedekt voor verlies of schade
Onbeperkte kilometers
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

Dat is dus prima. :thumbup:
Theodore
Amerikafan

Bericht door Theodore »

Maar wat betekent dit dan juist ?

You\'re insured for damage. If any repairs are required, you\'ll need to pay an excess fee to cover them.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

:offtopic:
Theodore schreef:
23 mei 2022, 15:58
Binnen twee weken gaan mijn echtgenote en ik naar IJsland .
Als ik het goed zie is de autohuur daar nog veel duurder!

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer