Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Davyv: voorstel rondje Las Vegas met heel wat highlights - graag jullie feedback.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Davyv
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Davyv: voorstel rondje Las Vegas met heel wat highlights - graag jullie feedback.

Bericht door Davyv »

Hallo, volgende zomer zouden we graag met ons gezin (2 volwassenen en 3 tieners) opnieuw naar de VS trekken. Zelf had ik deze rondreis in gedachten. Wat denken jullie als ervaringsdeskundigen?
- is het realistisch?
- mis ik belangrijke plaatsen?

Enkele aandachtspunten:
- we hebben enkele jaren geleden ook al Yosemite, Death Valley, Zion, Bryce, Capitol Reef, Monument Valley, Grand Canyon en Antelope bezocht. Zion en Bryce zouden we nu integreren omdat de afstand tussen Las Vegas en Moab anders vrij groot is.
- oorspronkelijk was het onze bedoeling om in Denver te starten en te eindigen in Las Vegas. maar we merken dat de vliegtickets en huurauto een stuk goedkoper uitvallen als we kiezen voor begin en einde in Las Vegas. En uiteraard vinden onze kids 2x Las Vegas wel leuk :-).
- als jullie tips hebben voor bezienswaardigheden tijdens de langere verplaatsingen, dan zijn die zeker welkom. Ik denk bijvoorbeeld aan de trajecten tussen Bryce en Moab, tussen Moab en Denver en tussen Estes en Keystone.
- als iemand nog een tip heeft voor een voordelige huurwagen (voor 5 en bagage), dan horen we het graag.

Alvast heel erg bedankt voor jullie feedback.

1/07/2022 LAS VEGAS
2/07/2022 LAS VEGAS
3/07/2022 VAN LAS VEGAS NAAR SPRINGDALE (ZION)
4/07/2022 VAN SPRINGDALE NAAR BRYCE NP
5/07/2022 VAN BRYCE NP NAAR MOAB
6/07/2022 MOAB
7/07/2022 VAN MOAB NAAR DENVER
8/07/2022 DENVER
9/07/2022 VAN DENVER NAAR ESTES (RMNP)
10/07/2022 ESTES
11/07/2022 VAN ESTES NAAR KEYSTONE
12/07/2022 KEYSTONE
13/07/2022 KEYSTONE
14/07/2022 VAN KEYSTONE CODY
15/07/2022 VAN CODY NAAR YELLOWSTONE
16/07/2022 YELLOWSTONE
17/07/2022 YELLOWSTONE
18/07/2022 YELLOWSTONE
19/07/2022 VAN YELLOWSTONE NAAR JACKSON
20/07/2022 JACKSON
21/07/2022 VAN JACKSON NAAR SALT LAKE CITY
22/07/2022 SALT LAKE CITY
23/07/2022 VAN SALT LAKE CITY NAAR LAS VEGAS
24/07/2022 LAS VEGAS
25/07/2022 LAS VEGAS

PS. Ik had het bericht oorspronkelijk in het verkeerde subforum gepost, waarvoor mijn excuses.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis davyv: Voorstel rondje Las Vegas met heel wat highlights - graag jullie feedback

Bericht door IngridZw »

Ik snap dat je nu voor Zion maar 1 overnachting hebt.
Persoonlijk zou ik Denver schrappen. Wij zijn er geweest en de stad heeft niet veel indruk op ons gemaakt. Zonder Denver wordt het gedeelte van de route tussen Moab en Estes Park een stuk rustiger.
In plaats van Denver een extra overnachting in Moab. Twee volle dagen zijn daar sowieso aan te raden omdat er veel te zien en te ondernemen is. (Arches, Canyonland, eventueel raften etc.) Vervolgens is een overnachting in Grand Lake niet verkeerd. Dit is een leuke plaats en ligt aan het begin van de Trail Ridge Road naar RMNP zodat je voor deze weg ook meer tijd hebt.
Van Estes Park naar Keystone is wel lang maar prima te doen.

Tussen Keystone SD en Cody kun je Devil[s Tower bezoeken. Is een kleine omweg maar zeker de moeite waard. Het maakt de afstand wel langer en het gebied waar je later doorkruist te weten Bighorn NF is ook erg mooi. Om wat tijd te winnen is een overnachting in Deadwood wat al wat noordelijker ligt wel mooi. En Deadwood is een leuk westernstadje waar het vooral 's avonds erg gezellig is. Dus 2 nachten in Keystone en 1 nacht in Deadwood.

Misschien ook een idee om de route om te keren. Dus vanuit LV de volgende ochtend gelijk naar Salt Lake City. Je bent de 1ste ochtend toch vroeg wakker en dan heb je dat alvast gehad. En dan aan het eind van de reis ter afsluiting de resterende dagen in LV.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Davyv: voorstel rondje Las Vegas met heel wat highlights - graag jullie feedback.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind de tijd voor Moab ook erg kort. En jammer dat je het eerste stuk zo snel moet doen ook al heb je het eerder gedaan. Als je niet nog eens naar Bryce wilt zou je kunnen overwegen om wat verder te rijden. Je kunt dan bijvoorbeeld naar Kodachrome SP. Of rij nog iets verder door. Willen jullie nog tijd besteden aan Capitol Reef? En hebben jullie Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon al bezocht?
Ik heb geen ervaring met Denver, maar ik zou het zelf meteen laten vallen en meer tijd uittrekken voor het stuk naar Moab of het stuk tussen Moab en RMNP.
De tip van Ingrid om eerst naar Yellowstone te gaan vind ik ook een goede; de I15 is geen leuk stuk om je vakantie mee te eindigen.
Je kunt het echter ook laten afhangen van de mogelijkheid om accommodatie te vinden in bijvoorbeeld Yellowstone. Daar zal al heel veel vol zitten, dus het is een kwestie van regelmatig kijken of er annuleringen zijn om betaalbare mogelijkheden te vinden. Boek meteen als je iets ziet, annuleren kan altijd nog (tot 30 dagen voor aankomst gratis). Jullie overnachten in hotels? Kamers voor 5 personen zijn er volgens mij niet in Yellowstone.

Wij hebben al meerdere keren een one way gedaan tussen SF en Denver of tussen LA en Denver. Dat is vaak aantrekkelijker (ook met drop off kosten) dan een one way Las Vegas - Denver. Misschien kun je dat ook nog eens bekijken.

Marianne
Mr. Patrick
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Davyv: voorstel rondje Las Vegas met heel wat highlights - graag jullie feedback.

Bericht door Mr. Patrick »

Ik kan het alleen maar helemaal eens zijn met mijn voorgangers.

Wat ik wel jammer vind aan dit voorgestelde traject zijn al die kleine leuke plaatsjes en trajecten in Colorado die je nu over moet slaan door in één keer vanuit Moab naar RMNP door te stomen. Ouray, Silverton, Basalt, Maroon Bells, ik vond het zo enorm leuk! Ik snap de overweging voor LV overigens wel, maar uit het oogpunt van de rondreis zelf is het jammer dat je dat zoveel extra km oplevert.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Is eindigen in Salt Lake City geen optie? Ik zie in een ander topic vluchtprijzen genoemd staan van 780 euro. Je zit dan wel met drop off kosten. Maar die rijdag op het laatst kost je een vakantiedag. En het is geen leuk stuk, ook omdat je weinig tijd hebt om onderweg nog iets te doen.

Marianne
Davyv
Amerika-ontdekker

Leuke tussenstops bij enkele lange ritten

Bericht door Davyv »

Hallo iedereen, binnenkort vertrekken we voor een rondje Las Vegas, waarbij we ook Moab, RMNP, Yellowstone, Grand Teton en SLC aandoen. We hebben sommige dagen een vrij lange rit gepland en ik hoor graag of jullie leuke tussenstops kennen. We zijn een gezin met drie tieners.

Het gaat om de volgende ritten:
- van Moab naar Denver
- van Estes Park naar Keystone (South Dakota)
- van Keystone naar Cody

Kunnen jullie ons wat tips geven? Alvast heel erg bedankt!
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Leuke tussenstops bij enkele lange ritten

Bericht door jill1234 »

Van Estes Park naar Keystone is volgens mij een saaie weg; wij gaan hem ook rijden en ik heb Scotsbluf National Monument en Carhenge als eventuele tussenstop genoteerd.

Van Keystone naar Cody kun je met een omgeweg van zo'n 45 minuten langs Deadwood (western stadje) en Devils Tower. Maar wij hebben op dit stuk een overnachting bij Buffalo, want tussen Buffalo en Cody heb je ook nog Bighorn National Forest; het wordt een erg lange dag als je dat allemaal mee wil pakken.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Tussen Moab en Denver kun je langs het Colorado NM rijden. En rij via de 128 als je Moab verlaat.
Ik begrijp ook niet waarom je niet in je routetopic verder gaat. Ook jammer en niet zo netjes dat je daar niet meer hebt gereageerd, er zijn goede tips gegeven. Heb je niets meer aangepast aan je route? Waarom vanuit Moab niet via Grand Lake en RMMP naar Estes Park?
Mett maar 1 dag voor Moab zou ik ook in de ochtend nog iets gasn doen daar en pas later op de dag nasr Denver rijden.

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Je zou op I-70 niet door de Eisenhower-Johnson tunnel kunnen rijden maar bij Frisco/Silverthorne Us-6 nemen over de mooie Loveland Pass .

Succes een veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Davyv
Amerika-ontdekker

Bericht door Davyv »

Iedereen heel erg bedankt voor de reacties. Ik had inderdaad beter gewoon verder aangevuld in mijn eerdere topic, dat was logischer geweest. Sorry ook voor het feit dat ik daar niet verder gereageerd heb, ik heb wel degelijk een aantal ideeën van jullie (ook uit andere topics) weerhouden. Nog eens bedankt alvast, we kijken enorm uit naar de reis.

note Mod Bart
Topic samengevoegd met het oorspronkelijke reistopic
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer