Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Matala: planning 2 nachten Yosemite NP + route.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Matala: planning 2 nachten Yosemite NP + route.
De Canyon Overlook Trail kun je het beste doen als je naar Bryce rijdt, anders rij je omhoog veel heen en weer. Kijk eens op mijn wandelsite voor deze en andere wandelingen in Zion.
Heb je voor accommodaties in Springdale ook al eens de Zion Park Motel geprobeerd? Kijk eens via hun eigen site. Ze hebben heel betaalbare kamers. Voor 94 dollar per nacht een kleine kamer, en voor 129 dollar per nacht heb je meerdere mogelijkheden.
Marianne
Heb je voor accommodaties in Springdale ook al eens de Zion Park Motel geprobeerd? Kijk eens via hun eigen site. Ze hebben heel betaalbare kamers. Voor 94 dollar per nacht een kleine kamer, en voor 129 dollar per nacht heb je meerdere mogelijkheden.
Marianne
Oke, heb jij misschien nog een andere tip om te doen in (omgeving) Zion aan het einde van de middag op de dag dat we aankomen? Waarbij je geen parkeerproblemen hebt? Zion Park Motel is helaas vol en de goedkoopste optie op Booking is meer dan 200 euro per nacht..
Ik heb je blog al goed doorgelezen, super handig! Aangezien jij beide wandelingen hebt gelopen: Vind jij het de moeite waard om naar Scout Lookout (startpunt Angels Landing) te lopen, als je ook de Canyon Overlook Trail gaat lopen?
Mijn idee is om dit te doen: 07:30 auto parkeren bij Visitor Center, Scout Lookout lopen, Riverside Walk en misschien een stukje door het water, avondeten in Springdale en dan weer met de shuttlebus terug naar het Visitor Center om tijdens de sunset de Watchmen Trail te lopen.
Of zou ik Scout Lookout skippen en deze vervangen door een andere kortere wandeling? Misschien is het ook iets te vermoeiend allemaal op 1 dag?
Ik heb je blog al goed doorgelezen, super handig! Aangezien jij beide wandelingen hebt gelopen: Vind jij het de moeite waard om naar Scout Lookout (startpunt Angels Landing) te lopen, als je ook de Canyon Overlook Trail gaat lopen?
Mijn idee is om dit te doen: 07:30 auto parkeren bij Visitor Center, Scout Lookout lopen, Riverside Walk en misschien een stukje door het water, avondeten in Springdale en dan weer met de shuttlebus terug naar het Visitor Center om tijdens de sunset de Watchmen Trail te lopen.
Of zou ik Scout Lookout skippen en deze vervangen door een andere kortere wandeling? Misschien is het ook iets te vermoeiend allemaal op 1 dag?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb je op www.zionparkmotel.com gekeken? Ik zie op 8 en 9 september wel iets vrij.
Ik heb de Trail nasr Angels Landing maar voor een deel gedaan. Maar ik zou het niet willen vergelijken met de Canyon Overlook Trail.
Misschien is Observation Point een mooi alternatief voor Angels Landing? Is wel lang maar erg mooi.
Verder is Emerald Pool ook een aanrader. Doe dan dr combinatie met de Kayenta Trail. Kijk eens in ons 2015-verslag daarvoor.
De eerste dag zou je Watchman Trail kunnen doen, of de Pa'rus Trail.
Marianne
Ik heb de Trail nasr Angels Landing maar voor een deel gedaan. Maar ik zou het niet willen vergelijken met de Canyon Overlook Trail.
Misschien is Observation Point een mooi alternatief voor Angels Landing? Is wel lang maar erg mooi.
Verder is Emerald Pool ook een aanrader. Doe dan dr combinatie met de Kayenta Trail. Kijk eens in ons 2015-verslag daarvoor.
De eerste dag zou je Watchman Trail kunnen doen, of de Pa'rus Trail.
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Zion park motel is een heel goed alternatief en niet duur. Prima kamers en de shuttlebushalte is pal voor het motel. Wij hebben er al 2 keer overnacht. Bovendien vonden wij Springdale een stuk leuker dan Hurricane.
Naast de Riverside Walk met aansluitend de Narrows hebben we ook de wandeling gemaakt naar de Lower Emerald Pool en vandaaruit de Kayenta Trail. Je komt dan uit bij de Picknick Area waar ook een halte is en waar Angels Landing begint. Die laatste hebben we niet gelopen. Te zwaar voor ons. Maar er zijn meer wandelmogelijkheden in het park. Volgens mij is de trail naar Observation Point gesloten tot nader bericht wegens een rockfall
Naast de Riverside Walk met aansluitend de Narrows hebben we ook de wandeling gemaakt naar de Lower Emerald Pool en vandaaruit de Kayenta Trail. Je komt dan uit bij de Picknick Area waar ook een halte is en waar Angels Landing begint. Die laatste hebben we niet gelopen. Te zwaar voor ons. Maar er zijn meer wandelmogelijkheden in het park. Volgens mij is de trail naar Observation Point gesloten tot nader bericht wegens een rockfall
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Ik heb op www.zionparkmotel.com gekeken maar de tweede nacht, van 9 tot 10 september, zitten ze vol helaas.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vreemd. Ik zag wel beschikbaarheid maar nu niet meer.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Zion Park Motel is heel populair vanwege zijn gunstige tarieven. Ik heb gisteravond gekeken en toen was het inderdaad ook nog beschikbaar voor 2 dagen. Nu helaas alleen voor 1 overnachting. Gaat heel snel. Je kunt het na een tijd nog eens proberen. Misschien komen er annuleringen.
2011: Zuidwesten
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Is het een optie om die eerste nacht te boeken, de volgende dag nog de hele dag in Zion N.P. door te brengen en tegen de avond de twee uur naar Bryce Canyon N.P. te rijden? Ik zou dat stuk overigens niet in het donker rijden.Matala schreef: ↑24 apr 2022, 20:58Ik heb op www.zionparkmotel.com gekeken maar de tweede nacht, van 9 tot 10 september, zitten ze vol helaas.
Je kunt die tweede nacht altijd nog bijboeken, mocht die beschikbaar komen.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, dat is niet zo gek. Of kijk voor de tweede nacht in Mt Carmel.
Marianne
Marianne
Hmmm dat lijkt me toch wel een gedoe, ik blijf liever in onze huidige airbnb. We bedankt voor de tip!
Na wekenlang checken was er vanochtend opeens een kamer vrij in de Bright Angel Lodge!! Meteen geboekt
Ben je met een reservering ook verzekerd van een parkeerplaats?

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Fijn dat dat gelukt is!
Er zijn voor zover ik weet geen eigen parkeerplaatsen bij de lodge. Maar er is wel een klein parkeerterrein vlak achter de lodge Je kunt dit op GoogleMaps zien. Deze staat niet op de lijst met parkeerterreinen op de NPS-site (zie hier) dus ik denk dat die in principe alleen voor hotelgasten is.
Mocht het daar vol zijn dan is parkeerterrein D wel goed gelegen, op een paar minuten lopen.
Marianne
Er zijn voor zover ik weet geen eigen parkeerplaatsen bij de lodge. Maar er is wel een klein parkeerterrein vlak achter de lodge Je kunt dit op GoogleMaps zien. Deze staat niet op de lijst met parkeerterreinen op de NPS-site (zie hier) dus ik denk dat die in principe alleen voor hotelgasten is.
Mocht het daar vol zijn dan is parkeerterrein D wel goed gelegen, op een paar minuten lopen.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 21 Reacties
- 2731 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-