Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Miniq2022: rondreis zuidwest! Advies gevraagd.
Reis Miniq2022: rondreis zuidwest! Advies gevraagd.
Hi allemaal!
Wij zijn ons aan het oriënteren voor een roadtrip van 3 weken door het zuidwesten van Amerika. Op basis van tips en wat wij leuk vinden hebben we een voorlopig schema bedacht:
Dag 1: Amsterdam --> San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco --> Yosemite
Dag 5: Yosemite
Dag 6: Yosemite --> Sequoia
Dag 7: Sequoia --> Death Valley
Dag 8: Death Valley --> Las Vegas
Dag 9: Las Vegas --> Zion NP
Dag 10: Zion NP
Dag 11: Zion NP --> Bryce Canyon
Dag 12: Bryce Canyon --> Page
Dag 13: Page (Antelope Canyon, Glen Dam & Horsehoe bend)
Dag 14: Page --> Grand Canyon
Dag 15: Grand Canyon
Dag 16: Grand Canyon --> Joshua Tree NP
Dag 17: Joshua Tree NP --> San Diego
Dag 18: San Diego
Dag 19: San Diego --> Los Angeles
Dag 20: Los Angeles
Dag 21: Los Angeles --> San Simeon
Dag 22: San Simeon --> San Francisco
Dag 23: San Francisco --> Amsterdam
Dit is onze globale planning. Dit is onze eerste grote reis, dus we kunnen alle tips gebruiken, zo zijn we nog zoekende naar waar we bij bijvoorbeeld de Nationale Parken het beste kunnen verblijven. Dus hotel ideeën zijn van harte welkom voor al onze locaties. Welke bedrijven raden jullie aan voor autoverhuur?
Raden jullie aan om mei/juni of september te gaan? Ik twijfel vanwege COVID om al voor mei te gaan plannen.
Ik hoor het graag!
Groet
Wij zijn ons aan het oriënteren voor een roadtrip van 3 weken door het zuidwesten van Amerika. Op basis van tips en wat wij leuk vinden hebben we een voorlopig schema bedacht:
Dag 1: Amsterdam --> San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco --> Yosemite
Dag 5: Yosemite
Dag 6: Yosemite --> Sequoia
Dag 7: Sequoia --> Death Valley
Dag 8: Death Valley --> Las Vegas
Dag 9: Las Vegas --> Zion NP
Dag 10: Zion NP
Dag 11: Zion NP --> Bryce Canyon
Dag 12: Bryce Canyon --> Page
Dag 13: Page (Antelope Canyon, Glen Dam & Horsehoe bend)
Dag 14: Page --> Grand Canyon
Dag 15: Grand Canyon
Dag 16: Grand Canyon --> Joshua Tree NP
Dag 17: Joshua Tree NP --> San Diego
Dag 18: San Diego
Dag 19: San Diego --> Los Angeles
Dag 20: Los Angeles
Dag 21: Los Angeles --> San Simeon
Dag 22: San Simeon --> San Francisco
Dag 23: San Francisco --> Amsterdam
Dit is onze globale planning. Dit is onze eerste grote reis, dus we kunnen alle tips gebruiken, zo zijn we nog zoekende naar waar we bij bijvoorbeeld de Nationale Parken het beste kunnen verblijven. Dus hotel ideeën zijn van harte welkom voor al onze locaties. Welke bedrijven raden jullie aan voor autoverhuur?
Raden jullie aan om mei/juni of september te gaan? Ik twijfel vanwege COVID om al voor mei te gaan plannen.
Ik hoor het graag!
Groet
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Re: Rondreis Zuid-west! Advies gevraagd
Leuke plannen!
Op zich een mooie route, maar er zijn een paar dingen die ik zou veranderen. Check ook eens de voorbeeldroute hier op het forum.
De meest logische (en mooie) route is van Yosemite via de Tioga pas naar Death valley. Je hebt hier nu Sequoia tussen staan. Heb je deze route al eens uitgezet in Google Maps?
Als je sequoias wilt zien kan dat ook in Yosemite, bijvoorbeeld in de Mariposa Grove of de Tuolumne Grove. Dan kun je Sequoia NP overslaan.
Wil je daar toch heen, dan doe je dit beter tussen SF en Yosemite en heb je toch wel minimaal 2 overnachtingen nodig. Dat betekent dat je ergens anders iets moet schrappen. Dat zou je kunnen doen in Page of de Grand Canyon.
Of sla San Diego over. Het is een vreselijk leuke stad maar eigenlijk heb je er net te weinig tijd voor, en 1 dag is wat weinig voor alles wat er te doen is. De tijd die vrijkomt kun je gebruiken voor een nacht extra bij SequoiaNP en op de kustroute tussen LA en SF.
Of skip de kustroute en gebruik die vrijgekomen nacht.
O ja, ik zou ook nog een extra nacht aan Las Vegas toevoegen... leuke tegenhanger voor al het natuurgeweld
Qua reistijd kan het allebei prima, maar als je eind mei gaat zou ik andersom gaan. Als je een strenge winter hebt gehad zou de Tioga pas nog gesloten kunnen zijn eind mei.
Keuzes, keuzes
Op zich een mooie route, maar er zijn een paar dingen die ik zou veranderen. Check ook eens de voorbeeldroute hier op het forum.
De meest logische (en mooie) route is van Yosemite via de Tioga pas naar Death valley. Je hebt hier nu Sequoia tussen staan. Heb je deze route al eens uitgezet in Google Maps?
Als je sequoias wilt zien kan dat ook in Yosemite, bijvoorbeeld in de Mariposa Grove of de Tuolumne Grove. Dan kun je Sequoia NP overslaan.
Wil je daar toch heen, dan doe je dit beter tussen SF en Yosemite en heb je toch wel minimaal 2 overnachtingen nodig. Dat betekent dat je ergens anders iets moet schrappen. Dat zou je kunnen doen in Page of de Grand Canyon.
Of sla San Diego over. Het is een vreselijk leuke stad maar eigenlijk heb je er net te weinig tijd voor, en 1 dag is wat weinig voor alles wat er te doen is. De tijd die vrijkomt kun je gebruiken voor een nacht extra bij SequoiaNP en op de kustroute tussen LA en SF.
Of skip de kustroute en gebruik die vrijgekomen nacht.
O ja, ik zou ook nog een extra nacht aan Las Vegas toevoegen... leuke tegenhanger voor al het natuurgeweld

Qua reistijd kan het allebei prima, maar als je eind mei gaat zou ik andersom gaan. Als je een strenge winter hebt gehad zou de Tioga pas nog gesloten kunnen zijn eind mei.
Keuzes, keuzes

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Rondreis Zuid-west! Advies gevraagd
Helemaal eens met Tantelotje.
Kijk eens goed naar Sequoia NP en de rit naar Death Valley Geen idee waar je zou willen overnachten, maar dit is veel te gehaast. De route via de Tioga Pass is mooier en sneller.
Kijk eens in ons 2013-verslag voor Sequoia en Yosemite in mei/juni. Wij waren meerdere dagen in beide parken. We waren er ook al eerder geweest en hebben toen lang niet alle highlights gedaan.
Als je er bent met Memorial Day kijk dan goed waar je in dat weekend bent. De parken zullen dan heel erg druk zijn (met name Yosemite en Zion).
Marianne
Kijk eens goed naar Sequoia NP en de rit naar Death Valley Geen idee waar je zou willen overnachten, maar dit is veel te gehaast. De route via de Tioga Pass is mooier en sneller.
Kijk eens in ons 2013-verslag voor Sequoia en Yosemite in mei/juni. Wij waren meerdere dagen in beide parken. We waren er ook al eerder geweest en hebben toen lang niet alle highlights gedaan.
Als je er bent met Memorial Day kijk dan goed waar je in dat weekend bent. De parken zullen dan heel erg druk zijn (met name Yosemite en Zion).
Marianne
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Reis Miniq2022: rondreis zuidwest! Advies gevraagd.
Welkom op het AllesAmerikaforum.
Hierbij de link naar beoordelingen van hotels, gegeven door de forumleden. De link staat ook bovenaan het forum.
De beoordelingen zijn soms al wat gedateerd, maar misschien doe je er toch nog ideeën uit op.
https://beoordelingen.allesamerika.com/
Wij maken deze reis nu, nou ja iets anders dan
wij hebben gekozen voor 29 dagen, en veel bruikbare tips van Marianne en anderen gekregen.
Op sommige dagen heb ik het idee dat we tijd te kort komen, en jouw schema is nog strakker/krapper. Mijn advies zou dus zijn langer…of een kortere route.
Hieronder de link naar mijn polarsteps, als je het leuk vindt om te zien hoe wij reizen
Volg mijn trip 'Roadtrip USA - SW '
https://www.polarsteps.com/FamilieKonin ... EE029AF2AE

Op sommige dagen heb ik het idee dat we tijd te kort komen, en jouw schema is nog strakker/krapper. Mijn advies zou dus zijn langer…of een kortere route.
Hieronder de link naar mijn polarsteps, als je het leuk vindt om te zien hoe wij reizen
Volg mijn trip 'Roadtrip USA - SW '
https://www.polarsteps.com/FamilieKonin ... EE029AF2AE
Volg mijn reis door het zuidwesten via Polarsteps: FamilieKonings
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
De vraag was of hun reis in mei of september dit jaar zou gaan plaatsvinden. Misschien horen we het nog, maar TS is sinds november niet meer online geweest. Maar bedankt voor je linkje, altijd leuk om mee te lezen!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ze zijn alweer terug. Zie hier
Jammer dat ze niets meer van zich hebben laten horen.
@JudKon Ik ga het lezen. Misschien handig om de link in je onderschrift te zetten.
Marianne
Jammer dat ze niets meer van zich hebben laten horen.
@JudKon Ik ga het lezen. Misschien handig om de link in je onderschrift te zetten.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 30 Reacties
- 2016 Weergaves
-
Laatste bericht door Old Faithful
-