Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Juul1986: rondje Texas 21 dagen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Juul1986
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Juul1986: rondje Texas 21 dagen.

Bericht door Juul1986 »

Hallo allemaal, na 4 jaar hebben wij dan eindelijk weer eens tickets naar de States geboekt, dit keer wordt het Texas!
Maar ik weet dus helemaal niks over Texas, behalve dan wat ik er nu in een paar dagen over heb kunnen lezen. Daarom is alle hulp voor een mooie route door Texas welkom :) .

Wel een wensenlijstje:
Austin
San Marcos (?) Premium Outlets
Houston (?) en Houston Space Center
Brazos Bend SP
San Antonio
Big Bend NP
Carlsbad Caverns NP
White Sands NP
Dallas (?)
Galveston (?)
Waterpark
Dinosaur Valley SP
Pedernales Falls SP (?)
El Paso (?)
Caprock Canyons SP (?)
Palo Duro Canyon SP
Padre Island National Seashore (?)

De dingen met een vraagteken is voor mij dus de vraag of dit de moeite waard is. De dikgedrukte dingen wil ik eigenlijk niet missen. Is bovenstaand lijstje haalbaar in 21 dagen? Verhouding steden/natuur hebben wij het liefst ongeveer 30/70 %. Vinden het niet erg om tussendoor lange (mooie) stukken te rijden. We nemen een huurauto en willen in hotels en motels overnachten.
Wij hebben een zoontje van 3,5, daarom ook zeker Houston space center, waterpark en dinosaur valley.
hemmie
Amerika-expert

Re: Rondje Texas 21 dagen

Bericht door hemmie »

Het lijkt mij zeker te veel voor 21 dagen, maar je zou het moeten uitschrijven van dag tot dag om dat goed te zien. Is die 21 dagen incl vluchten, of echt ter plekke? in welke periode reizen jullie?

Wat betreft de plekken met vraagteken:

- Houston: Niet echt bijzonder, grote stad, dus genoeg vermaak, maar niets speciaals (op het Space Center na). En dus net buiten de stad Brazos Bend SP, vrijwel altijd wel alligators te zien, erg leuk voor een peuter, maar die heb je er al bij staan zie ik.
- San Antonio: Riverwalk is leuk, maar verder ook geen hele unieke dingen. Maar een leuke stad om te bezoeken als afwisseling van de natuur.
- Dallas: Vinden wij ook niet echt bijzonder. 6th Floor museum is zeker de moeite waard, maar misschien minder met een peuter. Stockyards vinden sommigen erg leuk, vonden wij een tourist trap, persoonlijk dus.
- Galveston: Leuke stad, mooie gebouwen. Strand bij de stad is niets, maar verderop op het eiland (Galveston Island SP bijvoorbeeld, even lkijken of de zeekant daar weer open is, was 2 jaar dicht) wel mooi.
- Pedernales Falls SP: Geen spectaculaire natuur, maar zeker wel een mooi park. Doordat het dichtbij Austin ligt ook relatief makkelijk mee te pakken.
- El Paso: Leuke stad, in mooie omgeving, maar ik zou er niet voor omrijden.
- Caprock Canyon SP: Heel mooi, echt de moeite waard, maar als ik het me goed herinner zijn er weinig korte wandelingen, je moet al snel 5-6mi lopen om echt wat te zien, dat is misschien niet zo ideaal met peuter. Ligging maakt het vaak ook lastig in te passen.
- Padre Island NS: Het strand binnen het NS valt eigenlijk wat tegen, omdat er door de stroming enorm veel zooi daar aan land komt, strand is bezaaid met afval. Op zich nog steeds een mooie omgeving, en met de auto daar over het strand rijden is leuk (maar mag officieel met huurauto niet denk ik).

Over Dinosaur Valley SP: om even de dinosaurusafdrukken te zien is maar een kort bezoek nodig, dus makkelijk te doen als je toch in de buurt komt, kost weinig tijd. Aan de andere kant vraag ik me wel af of een peuter wel echt snapt dat die deuken in de rotsen dinosaurusvoetstappen zijn. Al vonden wij ze verrassend duidelijk en indrukwekkend!

Nog wat suggesties:
- Als je al naar Carlsband Caverns gaat is Guadalupe Mountains dichtbij. Zou mooi zijn om mee te pakken als je dat makkelijk in kunt passen, maar nadeel hier is dat er weinig korte, makkelijke wandelimngen met een peuter zijn. Wij waren hier met een kleuter, vonden het zeker wel de moeite waard, maar je bent dus wat beperkt.
- I.p.v. Galveston en/of Padre Island naar Port Aransas, leuke badplaats. Afhankelijk van de route met de ferry naar het eiland, en vanaf het eilamnd kun je een boottocht maken waar wij beide keren enorm veel dolfijnen zagen (schijn je soms ook al vanaf de ferry te zien). Strand is er zowel bij het stadje, als verderop op het eiland, bijvoorbeeld Mustand Island SP. Ook in de buurt, USS Lexington, een vliegdekschip, in Corpus Christi, leuk voor een peuter!
- Ook in de Hill Country: Enchanted Rock SP, een aanrader.
Terug in Texas!
Juul1986
Amerikafan

Bericht door Juul1986 »

Bedankt Hemmie! Precies wat ik ook al een beetje dacht, veel van de vraagtekens kunnen geschrapt worden dus. Als er geen hele bijzondere dingen in de steden te doen zijn dan hoeft het van mij niet zo. In het Zuidwesten ook zo enorm genoten van de natuur en minder van de steden.
Eerste concept versie hieronder met jouw tips erin meegenomen. Enchanted rock en port aransas lijken me ook heel leuk (inclusief vliegdekschip voor de peuter!), maar zou niet weten hoe we die nog zouden moeten inpassen. Het is al best een druk schema. Het probleem is een beetje dat de dingen die ik echt wil zien (Big Bend, White sands en carlsbad caverns) nou eenmaal ver uit de buurt van aankomstplek Austin liggen :(. En die mogen vind ik eigenlijk niet in het rondje Texas ontbreken. Is dit wat... of zijn er dingen totaal niet haalbaar ?? Amarillo er helemaal uit eventueel ? Of missen we dan veel aan Palo Duro?

Dag 1 woensdag 21 september
Amsterdam 10:55u – Dallas
Dallas - Austin-Bergstrom 16:43u

Austin – San Marcos

Dag 2 donderdag 22 september
San Marcos Premium Outlets - Houston (2u36m, 266 km)

Dag 3 vrijdag 23 september
Houston (Space Center)

Dag 4 zaterdag 24 september
Houston – Brazos Bend SP - San Antonio (3u1m, 319km)

Dag 5 zondag 25 september
San Antonio

Dag 6 maandag 26 september
San Antonio – Del Rio (2u36m, 270km)

Dag 7 dinsdag 27 september
Del Rio - Terlingua (Big Bend NP) (4u33m, 435km)

Dag 8 woensdag 28 september
Terlingua (Big Bend NP)

Dag 9 donderdag 29 september
Terlingua (Big Bend NP) - Fort Davis (1u49m, 172km)

Dag 10 vrijdag 30 september
Fort Davis - Alamogordo (White Sands NP) (4u9m, 448km)

Dag 11 zaterdag 1 oktober
Alamogordo (White Sands NP)

Dag 12 zondag 2 oktober
Alamogordo (White Sands NP) – Carlsbad Caverns NP (2u37m, 235km)

Dag 13 maandag 3 oktober
???

Dag 14 dinsdag 4 oktober
Carlsbad Caverns NP – Amarillo (4u20m, 456km)

Dag 15 woensdag 5 oktober
Amarillo (Palo Duro Canyon)

Dag 16 donderdag 6 oktober
Amarillo (Palo Duro Canyon) – Caprock State Park (1u28m, 146km)

Dag 17 vrijdag 7 oktober
Caprock State Park – Wichita Falls (2u42m, 274km)

Dag 18 zaterdag 8 oktober
Wichita Falls - Dinosaur Valley SP (2u41m, 277km)

Dag 19 zondag 9 oktober
Dinosaur Valley SP - Austin (2u42m, 264km)

Dag 20 maandag 10 oktober
Austin

Dag 21 dinsdag 11 oktober
18:25u Vlucht Austin – London - Amsterdam

Dag 22 woensdag 12 oktober
Aankomst Amsterdam
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik vind de tijd voor Big Bend erg beperkt, zeker als je alles vanuit Terlingua doet. Wij hadden daar 2 volle dagen, en nog wat tijd op se dag van aankomst en vertrek, en dat was zeker niet te veel. Wij slieoen in het park, maar ook wel wat in een uithoek, en dan os het gewoon ook al veel rijden door het park om alles te zien. Als je er zo ver voor rijdt zou ik zeker een dag extra plannen.

Zijn in die periode de vleermuizen nog bij Carlsbad Caverns? Ik geloof het wel, en dan zou ik zeker wen ovwrnachting dichtbij plannen zodat je die kunt zien uitvliegen!

In Alamogordo zit trouwens ook nog een heel leuk space museum.

Palo Duro en Caprock Canton zijn heel mooi, maar ik zou in dit geval zeker overwegen die hoek over te slaan om de rest rustiger te maken en meer tijd te hebben om het ook echt te zien, zeker met een jong kind.
Terug in Texas!
Corv
Amerikakenner

Re: Reis Juul1986: rondje Texas 21 dagen.

Bericht door Corv »

Ik zou sowieso een rodeo bezoeken.
https://rodeosusa.com/rodeo/texas/
Vond zelf de Southfork ranch van de tv serie Dallas tof om geweest te zijn, jeugdsentiment.
Carlsbad en White Sands vond ik zeer indrukwekkend.
Als je er van houdt, een USA cars meeting of een autocross/stockcarrace, een county fair (Canton first Monday), even googlen voor data/plaatsen. Trip met een antieke stoomtrein, bijvoorbeeld van Rusk naar Palestine.
19 States so far...
Juul1986
Amerikafan

Bericht door Juul1986 »

Ik wilde max 2 overnachtingen in Big Bend, gewoon omdat het daar stervensduur is. We hebben dan 2,5 dag in totaal, is dat niet genoeg (met in het achterhoofd dat we geen lange wandelingen willen doen vanwege peuter)? Dag van aankomst nog een halve dag en dan een volle dag en dan de laatste dag rond etenstijd weg.

Overnachting in Carlsbad Caverns hebben we toch?

Rodeo trekt ons helemaaaal niet.
Alle dingen in Dallas ook niet.
Wel zouden we toch graag Caprock State Park en/of Palo Duro canyon meenemen in de route, moet toch in te passen zijn ?!
Het Space Museum in Alamogordo, is dat nog de moeite na het Houston Space Center?
tanteto
Amerikafan

Bericht door tanteto »

hemmie schreef:
27 aug 2022, 23:05
- San Antonio: Riverwalk is leuk, maar verder ook geen hele unieke dingen.
De Alamo lijkt me vrij uniek: https://www.thealamo.org/.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ja, die was ik even vergeten😂 kost op zich ook niet veel tijd en ligt zo'n beetje aan de riverwalk. Al moet je soms erg lang in de rij staan om binnen te komen.
Overigens is de Alamo denk ik alleen boeiend als je ook in de geschiedenis van TX geinteresseerd bent. Zo niet, dan zijn de andere missions verder buiten de stad misschien wel mooier om te zien. Want die was ik ook nog vergeten te noemen bij San Antonio.
Laatst gewijzigd door hemmie op 28 aug 2022, 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Terug in Texas!
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wat betreft je route bij Carlsbad Caverns, daar stonden in je route wat vraagtekens, dus dat was me niet helemaal duidelijk. Let er ook op dat er geloof ik 2 hotels echt bij Carlsbad Caverns zijn, maar die kregen altijd slechte reviews (weet niet hoe het nu is), alle andere hotels zitten verder weg in Carlsbad, en daar is het ook duur.

Museum in Alamogordo is totaal anders dan het Space Center,enige overeenkomst is dat het allebei met ruimtevaart te maken heeft. Was een suggestie mocht je peuter het erg leuk vinden.

Natuurlijk kun je Palo Duro en Caprock Canyon in de route opnemen, maar dat gaat dan uiteraard ten koste van wat anders en kan meer reistijd betekenen, is maar net waar je zelf voor kiest. Als je wel gaat, er zijn in die regio (vooral bij Caprock Canyon, niet zo veel hotels, dus even goed kijken wat in jullie route een goede locatie is om te overnachten.

Wat betreft Big Bend denk ik dat je een beetje overschat wat je op de aankomst en vertrekdag kunt doen. Kijk eens goed naar de afstanden binnen het park, en houd er rekening mee dat de max. snelheid laag is in het park. De aankomst dag rijdt je door een stuk van het park maar heb je sowieso al 4,5 uur pure reistijd, op de vertrekdag is het 1,5 uur rijden, maar níet als je eerst nog het park in wil, dat ligt totaal niet op de route. Daarnaast, je wil in Fort Davis niets doen? Je hebt daar Davis Mountains SP, Fort Davis, en een observatory dichtbij. De dagen zijn ook niet zo lang meer in sep/okt. Als je in de avond gaat rijden, het is daar op de meeste plekken pikdonker, en er loopt wildlife rond, dus dat is ook een risico.
Terug in Texas!
Juul1986
Amerikafan

Bericht door Juul1986 »

Nieuw concept route. Is dit haalbaar? Extra dag Big Bend en Fort Davis er helemaal uitgehaald.
Zie alleen dat het nu wel erg veel parken zijn...

Dag 1 woensdag 21 september
Vliegreis:
Amsterdam 10:55u – Dallas 13:55u
Dallas 15:45u – Austin-Bergstrom 16:43u

Austin – San Marcos
Dag 2 donderdag 22 september
San Marcos Premium Outlets - Houston (2u36m, 266 km)
Dag 3 vrijdag 23 september
Houston (Space Center)
Dag 4 zaterdag 24 september
Houston – Brazos Bend SP - San Antonio (3u1m, 319km)
Dag 5 zondag 25 september
San Antonio
Dag 6 maandag 26 september
San Antonio – Del Rio (2u36m, 270km)
Dag 7 dinsdag 27 september
Del Rio - Terlingua (Big Bend NP) (4u33m, 435km)
Dag 8 woensdag 28 september
Terlingua (Big Bend NP)
Dag 9 donderdag 29 september
Terlingua (Big Bend NP)
Dag 10 vrijdag 30 september
Terlingua (Big Bend NP) - Alamogordo (White Sands NP) (5u51m, 615km)
Dag 11 zaterdag 1 oktober
Alamogordo (White Sands NP)
Dag 12 zondag 2 oktober
Alamogordo (White Sands NP) – Carlsbad (Carlsbad Caverns NP) (2u37m, 235km)
Dag 13 maandag 3 oktober
Carlsbad (Carlsbad Caverns NP)
Dag 14 dinsdag 4 oktober
Carlsbad (Carlsbad Caverns NP) – Amarillo (4u20m, 456km)
Dag 15 woensdag 5 oktober
Amarillo (Palo Duro Canyon)
Dag 16 donderdag 6 oktober
Amarillo (Palo Duro Canyon) – Caprock Canyons State Park (1u28m, 146km)
Dag 17 vrijdag 7 oktober
Caprock Canyons State Park – Abilene (3u7m, 302km)
Dag 18 zaterdag 8 oktober
Abilene – Glen Rose (Dinosaur Valley SP) (2u5m, 208km)
Dag 19 zondag 9 oktober
Glen Rose (Dinosaur Valley SP) - Austin (2u39m, 264km)
Dag 20 maandag 10 oktober
Austin
Dag 21 dinsdag 11 oktober
18:25u Vlucht Austin – London – Amsterdam
Dag 22 woensdag 12 oktober
Aankomst Amsterdam 14:05u
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer