Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis HenrietteR: met 2 jongens 12&14 rondje Las Vegas en nationale parken.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
HenrietteR
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis HenrietteR: met 2 jongens 12&14 rondje Las Vegas en nationale parken.

Bericht door HenrietteR »

Hoi,

Wij vliegen begin juli 2023 naar Las Vegas en hebben een maand om rond te reizen. Ik heb nu het volgende schema bedacht:

ma 3 jul.2023 1 Las Vegas
di 4 jul.2023 2 Las Vegas
wo 5 jul.2023 3 Las Vegas
do 6 jul.2023 4 Zion
vr 7 jul.2023 5 Zion
za 8 jul.2023 6 Bryce
zo 9 jul.2023 7 Bryce
ma 10 jul.2023 8 Bryce
di 11 jul.2023 9 Moab
wo 12 jul.2023 10 Moab
do 13 jul.2023 11 Monument valley
vr 14 jul.2023 12 Monument valley
za 15 jul.2023 13 Grand canyon
zo 16 jul.2023 14 Grand canyon
ma 17 jul.2023 15 Grand canyon
di 18 jul.2023 16 Hooverdam
wo 19 jul.2023 17 Hooverdam
do 20 jul.2023 18 Bishop via Death Valley
vr 21 jul.2023 19 Mammoth lakes
za 22 jul.2023 20 Yosemite
zo 23 jul.2023 21 Yosemite
ma 24 jul.2023 22 Yosemite
di 25 jul.2023 23 Kingscayon
wo 26 jul.2023 24 Sequoia
do 27 jul.2023 25 Sequoia
vr 28 jul.2023 26 Sequoia
za 29 jul.2023 27 Las Vegas
zo 30 jul.2023 28 Washington

We willen met een huurauto afwisselend kamperen en logeren in hotels. Heb ik Vegas een leuke accomodatie in de buurt van de Strip op het oog via Booking. Op de terugweg hebben we een stopover in Washington. Hoe kijken de ervaren reizigers naar dit schema en hebben jullie nog tips? Onze zonen zijn 12 en 14 en gaan voor het eerst naar de USA.
Ik heb al een en ander gelezen over kamperen in de Nationale parken. Die gaan we zeker proberen te reserveren.
Ben heel benieuwd naar jullie reacties. Dank!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Met 2 jongens 12&14 rondje LV en nationale parken

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum! Jullie hebben een heerlijk lange reis voor de boeg! Er is bijna overal voldoende tijd, en soms zelfs iets te veel. :wink:
Zo is voor Monument Valley 1 overnachting voldoende en dat geldt ook voor de Hooverdam. Voor Moab zou een extra nacht wel mooi zijn, er zijn immers twee nationale parken daar. En waarom 3 nachten Bryce en Grand Canyon? Voor beide kan 1 overnachting volstaan, maar twee is ook prima.
Tussen Bryce en Moab zou ik een overnachting in Capitol Reef doen. Jammer om daar alleen maar doorheen te rijden. En dat geeft je dan ook tijd voor bijvoorbeeld Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon.
Tussen Monument Valley en Grand Canyon zou je nog een of twee nachten Page kunnen doen.
In plaats van Bishop is Lone Pine ook een optie. Dat geeft je iets meer tijd voor Death Valley.
Als je naar Bodie wilt is Lee Vining in plaats van Mammoth Lakes ook een optie.

Zet je route bij voorkeur in een van-naar schema per dag, dan zie je beter wat de reisdagen zijn.
Overweeg ook eens om de route andersom te doen zodat je eerder in Yosemite bent; dan zijn de watervallen in Yosemite nog krachtiger en dan kun je wellicht ook nog raften op de Merced river. Omdat het reserveren van een camping in Yosemite best lastig is, is het niet zo gek om nu alvast iets anders te boeken; dat kun je dat annuleren als je wel een camping hebt weten te reserveren.

Voor bijvoorbeeld Capitol Reef en Moab en wat kampeerervaringen in onder andere Yosemite en Sequoia zou je eens ons 2017- en 2019-verslag kunnen bekijken.

Marianne
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Reis HenrietteR: met 2 jongens 12&14 rondje Las Vegas en nationale parken.

Bericht door paulr »

Haha, wat leuk... Meestal adviseren we om het rustiger aan te doen en niet te gehaast overal langs te rijden, maar bij jullie is het inderdaad andersom... tijd zat ! :)
Ik neem aan dat jullie er bewust voor kiezen om de eerste dagen LV te doen ? Je komt aan in het weekend van de 4th of July, het zal dus goed druk zijn in de stad. Wat willen jullie overdag gaan doen in LV. Afhankelijk van aankomsttijd heb je nu 2,5 dag. Je zou ook alvast een halve dag Hooverdam op één van deze dagen kunnen doen om even lekker de stad uit te zijn ? Voor de Hooverdam heb je, inclusief de uitgebreide tour met wandeling ''door de dam'', ongeveer 2-3 tijd nodig. Wij deden afgelopen jaar de Valley of Fire mét wandelingen en de Hooverdam op één dag met een huurauto en waren rond 18.00 uur weer op de Strip voor wat wandelen en eten.
Je kan ook overwegen de dagen LV juist aan het eind van de reis te doen, wellicht zijn hotels dan voordeliger ?

Het rondje andersom doen is een goeie van Marianne ivm Yosemite.

Heb je al bedacht waar je wil kamperen en waar hotels ?
Je kan op sommige plaatsen ook een combinatie maken, zeker als er geen douches zijn op de camping. Voorbeelden: ik zou in Zion 1 nacht Watchman en dan 1 nacht hotel in Springdale. Voor Bryce is zoals al gezegd 1 nacht voldoende en die kan de je dan weer op North Campground doen. Als je naar Capitol Reef gaat is 1 nacht Fruita aan te raden (ook veel schaduw, het is juli, dus heet !). Voor Moab raad ik 1 nacht Devils Garden in Arches aan, maar ook zeker 2 of 3 nachten Moab. En daar zou ik kijken naar wellicht een huis of appartement. Heb je een mooi rustpunt en in Moab kun je ook eens wat anders doen dan alleen natuur, zoals MTB, raften/kajakken of iets met een 4x4. Bij Monument Valley zou ik niet kamperen. Onze ervaring is dat het er vaak waait en da's niet lekker met een tent. Daar zou ik één nacht in The View of bij Gouldings boeken. Als je via Page gaat (zéker doen: Antelope Canyon moet je gezien hebben) dan heb je bij zowel Wahweap als Lake Powel Camping prima douches, maar er zijn ook volop betaalbare hotels. Bij de GC vind je veel schaduw (en goede douches) op Mather Campground.

Ik denk dat je mogelijk nachten ''over'' hebt. Het zou bijvoorbeeld ook als volgt kunnen: Capitol Reef +1, Bryce -2, Monument Valley -1, Grand Canyon -1, Page +1, Hooverdam -1, maakt samen 3 nachten over...
Suggesties: Wij vonden als afwisseling van de natuur Mesa Verde erg leuk. Je leert daar veel over de Native Americans. Ook prachtig... Sedona: leuk om daar wat aktiefs te doen.

Kortom... mogelijkheden genoeg... Veel plezier met deze puzzel :)
HenrietteR
Amerika-ontdekker

Beste Marianne en Paul,

Veel dank voor jullie reactie. We kiezen er bewust voor om de tijd te nemen. Als we aankomen willen we acclimatiseren ivm de jetlag. Het leek ons leuk om 4 juli het vuurwerk in Las Vegas te zien. We kunnen inderdaad vanuit Vegas ook wel een dagtocht naar de Hooverdam doen. Heb een mooi appartement met zwembad gehuurd en onze jongens kijken erg uit naar het “circus” van Vegas.
Ik ga met jullie suggesties aan de slag en we draaien het om. Eerst naar Death Valley en Yosemite en tweede helft Canyons.Dank ook voor de accomodatie tips.
Ik deel graag de volgende versie van ons reisschema met jullie. Hartelijke groet!
HenrietteR
Amerika-ontdekker

Heb het plan dus helemaal omgegooid en aangepast n.a.v. jullie tips. Kon zelfs LA nog toevoegen.

Datum Van Via Naar
ma 3 jul.2023 Las Vegas 15h aankomst Las Vegas
di 4 jul.2023 Las Vegas Las Vegas
wo 5 jul.2023 Las Vegas Hooverdam Las Vegas
do 6 jul.2023 Las Vegas Death Valley Lone Pine
vr 7 jul.2023 Lone Pine Mammoth Lake en Bodie Lee Vining
za 8 jul.2023 Lee Vining Tioga pass Yosemite
zo 9 jul.2023 Yosemite Yosemite
ma 10 jul.2023 Yosemite Yosemite
di 11 jul.2023 Yosemite Kings Canyon
wo 12 jul.2023 Kings Canyon Sequioa
do 13 jul.2023 Sequoia Sequioa
vr 14 jul.2023 Sequoia Los Angelos
za 15 jul.2023 Los Angelos Universal Studios Los Angelos
zo 16 jul.2023 Los Angelos Palm Springs Joshua Tree
ma 17 jul.2023 Joshua Tree Kingman
di 18 jul.2023 Kingman Grand Canyon
wo 19 jul.2023 Grand Canyon Page
do 20 jul.2023 Page Page
vr 21 jul.2023 Page Monument Valley
za 22 jul.2023 Monument Valley Moab
zo 23 jul.2023 Moab Moab
ma 24 jul.2023 Moab Moab
di 25 jul.2023 Capitool Reef Capitool Reef
wo 26 jul.2023 Bryce Bryce
do 27 jul.2023 Zion Zion
vr 28 jul.2023 Zion Zion
za 29 jul.2023 Zion Las Vegas Airport
zo 30 jul.2023 Stopover Washington

Ben heel benieuwd hoe jullie hiernaar kijken?
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Mooi !
De mannen zullen Universal prachtig vinden… wel duur tripje , maar leuk !
2 opmerkingen nog:
- Kingman: staat vaak in reisgidsen als stop ivm voordelige accommodaties. Maar er is niet zoveel te beleven… probeer tot Williams te komen, echt veel leuker! Wellicht dan even langs het spoorwegmuseum (gratis) en dan na de koffie naar GC rijden.
- in neem aan dat je terugvlucht laat op de middag is en dat je ruim voldoende tijd hebt om op de luchthaven te komen. Je kan eenvoudig speling inbouwen door vroeg weg te rijden uit Zion en dan naar de South Outlet te gaan. Mocht de rit langer duren dan verwacht dan wordt je shoptijd wat minder lang, maar dan ben je in ieder geval dicht bij de car rental return en de luchthaven…
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is heel mooi, maar eerlijk gezegd vond ik de rust in de vorige route wel zo mooi.
In je schema gaat het niet goed bij Capitol Reef.. Wanneer rij je naar Bryce?
Tip: als je een spreadsheet gebruikt maak dan in de kolom 'van' een verwijzing naar de kolom 'naar' in de vorige regel, dan gaat het altijd goed. En het scheelt weer tikwerk want je eerste kolom is dan automatisch gevuld. :wink:

Marianne.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer