Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Benniesim: 3 weken Las Vegas - LA - SF.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
benniesim
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Benniesim: 3 weken Las Vegas - LA - SF.

Bericht door benniesim »

Kogel is door de kerk. Vluchten, hotels (enkel hotels in LV en SF) en RV campgrounds zijn al geboekt, enkel die van LA nog niet (tips ?).

In Las Vegas hebben we 2 dagen een Mustang convertible gehuurd om 2 leuke dagtrips mee in te plannen (hadden gedacht aan Valley of Fire en Death Valley) .
Dit is het voorlopige schema, graag jullie professioneel advies: :-)

DAG DATUM VAN NAAR km

ZA 1/7/2023 Amsterdam Las Vegas
ZO 2/7/2023 Las Vegas
MA 3/7/2023 Las Vegas Valley of Fire dagtrip 150km
DI 4/7/2023 Las Vegas Death Valley dagtrip 470km
WO 5/7/2023 Las Vegas Zion/Bryce 261km
DO 6/7/2023 Zion/Bryce Zion/Bryce
VR 7/7/2023 Zion/Bryce Page 220km
ZA 8/7/2023 Page Page
ZO 9/7/2023 Page Grand Canyon 232km
MA 10/7/2023 Grand Canyon Lake Havasu 380km
DI 11/7/2023 Lake Havasu Los Angeles 410km
WO 12/7/2023 Los Angeles Los Angeles
DO 13/7/2023 Los Angeles Los Angeles
VR 14/7/2023 Los Angeles Sequoia 356km
ZA 15/7/2023 Sequoia Sequoia
ZO 16/7/2023 Sequoia Yosemite 164km
MA 17/7/2023 Yosemite Yosemite
DI 18/7/2023 Yosemite San Fransisco 285km
WO 19/7/2023 San Fransicso
DO 20/7/2023 San Fransicso
VR 21/7/2023 San Fransicso Amsterdam

TOTAL 2928km , met RV 2308km
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Benniesim: 3 weken Las Vegas - LA - SF.

Bericht door Martin & Marianne »

Wat zoek je precies voor tips? Als de campings vastliggen valt er niet meer te schuiven aan de route.
Het is ook wel handig om te vermelden hoe jullie gezelschap er uit ziet en waar jullie interesses liggen, dan kunnen we beter adviseren. Ik zie in je eerste topic dat je met 2 kinderen reist, zoiets is natuurlijk wel handig om te vermelden. Je hebt daar niet meer gereageerd maar ik zie dat je de adviezen wel hebt opgevolgd.
Wel jammer dat je nu alles al hebt vastgelegd. Die dagtripjes die je op het oog hebt lijken mij in de hitte niet echt aangenaam. En waarom heb je niet voor De route via de Tioga Pass gekozen?
Wat je bedoelt met Zion/Bryce begrijp ik niet. Dit zijn twee verschillende parken. Normaal gesproken wordt aangeraden om twee nachten in Zion te staan en 1 nacht in Bryce. Staan jullie wel in de parken? Geef eens aan welke campings je hebt geboekt. Waar sta je in Sequoia en Yosemite? Zonder dat te weten is het lastig adviseren want de afstanden in die parken zijn erg groot.
Ik vind de tijd voor LA relatief lang, wat zijn de plannen daar?

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 17 apr 2023, 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Het is een beetje een rare keuze. Die dagtrips vanuit Las Vegas zou ik zo niemand aanraden.
Natuurlijk is DV bezoeken met een camper vaak niet mogelijk.
Je mist inderdaad de Tioga road met een keuze voor LA.
LA met de camper ? Het kan maar het is niet de meest logische en ideale keuze. Het is geen RV hemel, verre van.
Laatst gewijzigd door Marcopstal op 17 apr 2023, 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

Ik zie dat je kinderen tieners zijn. Lekker in Las Vegas blijven dan! Zoek maar eens op hoe heet het overdag is VoF en DV.
Verzet je boeking van de auto naar LA, daar komt ie beter van pas.
benniesim
Amerika-ontdekker

Bericht door benniesim »

Bedankt voor jullie reacties alvast !
Ik ben alles een beetje overzichtelijker en duidelijker aan het opstellen...
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben bij LA een keer op Orangeland RV Park gestaan. Was toen gekozen met het oog op Disneyland. Is goed bevallen. Verse sinaasappels rapen, het afval wordt bij de camper opgehaald (toen in elk geval wel). Niet goedkoop, maar dat zijn campings bij een grote stad nooit.
https://www.orangeland.com/?utm_source= ... m=webclick
benniesim
Amerika-ontdekker

Bericht door benniesim »

OK, even een verduidelijking wat betreft ons reisschema en de dagtrips in Las Vegas die we wilden inplannen.
We zijn dus inderdaad op stap met 2 tieners (11 en 15) en mijn vriendin. Allemaal heel avontuurlijk aangelegd.
RV parken zijn gereserveerd maar kunnen uiteraard altijd geannuleerd worden indien nodig. Omdat RV parken zo snel volgeboekt geraakten had ik liever al wat zekerheid.

De eerste 4 dagen verblijven in een hotel in LV en hebben we een auto (nog geen camper) gehuurd om (eventueel) 2 dagtrips te maken naar Death Valley en Valley of Fire.
Zabriskie point is bv. 2 uurtjes rijden van LV en ik denk dat dit met een goede airco wel prima te doen is. Lekker vroeg vetrekken in de "ochtendkoelte" en enkel uitstappen om snel wat foto's te maken van de highlights van DV (Zabriskie, Dante, Badwater, etc..).
Valley Of Fire, was net hetzelfde plan, vroeg vertrekken ,huur auto in/uit ,fotootje maken , mss kleine hike plannen, mss combineren met Hoover Dam? en op tijd terug om nog wat op de LV Strip uit te hangen
5de dag moeten we de huurauto inleveren en de camper ophalen bij Cruise America in Las Vegas.
Vervolgens wilden we met de camper doorrijden naar een campground precies tussen Zion en Bryce (Point Supreme Campground). Zo kunnen we dan later nog opzoeken welk park we zullen verkennen (Bryce of Zion).
Hetzelfde idee hadden we voor Antelope, Horsehoe , Monument Valley nl. we boeken 2 nachten in Page (Wahweap RV) en we zien later nog wat ter plaatse zullen bezoeken.
Vervolgens was het plan op de 9de dag 1 nacht te overnachten in het bekende Mather Campground om daar een kleine wandeltocht te maken en te genieten van de Grand Canyon.
Eerst wou ik de 11de in 1 stuk doorrijden naar LA tijdens de nacht om niet veel tijd te verliezen ,maar toch voor alle zekerheid heb ik iets geboekt precies tussen LA en Grand Canyon op een RV park genaamd Desertviewrv in de buurt van Lake Havasu om toch nog een nachtje uit te kunnen rusten. Indien mogelijk ben ik toch nog steeds aan het denken om in 1 stuk door te rijden naar LA. Dat is 1 dag meer plezier voor de kids.
In LA zitten we dan van 10 tot 14 juli en daar zijn we nog een RV park aan het zoeken. Ik had gedacht aan MalibuRV park (ontzettend duur…) of de tip van jojostravelusa (THX !!!) het OrangeRV park aan Disneyland.
Dag 14 vertrekken we dan richting https://www.sequoiaresort.com/ (net buiten het NP omdat uiteraard daar alles al volgeboekt is :-( ) om daar 2 nachten te verblijven. Dag 16 wordt het dan een bezoek van 2 dagen aan Yosemite NP https://highsierrarv.com/ (ook uiteraard alle campgrounds weer volgeboekt) om dan de 18de dag vroeg te vertrekken richting San Fransisco om de camper in te leveren en een Uber te nemen naar ons hotel in SF (www.goldengatehotel.com)

Nu heb ik net nog wel iets ontdekt wat mij ook een beetje zorgen baart. Met een RV mag je niet de NP's zonder daar een campground hebben geboekt ?! Dat is wel serieus balen.... Wil dat dan zeggen dat we alleen met het openbaar vervoer of met plaatselijke touroperators de parken binnen kunnen ?
Of bestaat er een andere mogelijkheid ?

schema met hotels en RV parken =

DAG DATUM VAN NAAR km campground/hotel

ZA 1/7/2023 Amsterdam Las Vegas https://www.circuscircus.com/
ZO 2/7/2023 Las Vegas https://www.circuscircus.com/
MA 3/7/2023 Las Vegas Valley of Fire dagtrip 150 https://www.circuscircus.com/
DI 4/7/2023 Las Vegas Death Valley dagtrip 470 https://www.circuscircus.com/
WO 5/7/2023 Las Vegas Zion/Bryce 261 POINT SUPREME CAMPGROUND
DO 6/7/2023 Zion/Bryce Zion/Bryce POINT SUPREME CAMPGROUND
VR 7/7/2023 Zion/Bryce Page 220 Wahweap RV
ZA 8/7/2023 Page Page Wahweap RV
ZO 9/7/2023 Page Grand Canyon 232 Mather Campground
MA 10/7/2023 Grand Canyon Lake Havasu 380 https://www.desertviewrv.com/
DI 11/7/2023 Lake Havasu Los Angeles 410
WO 12/7/2023 Los Angeles Los Angeles
DO 13/7/2023 Los Angeles Los Angeles
VR 14/7/2023 Los Angeles Sequoia 356 https://www.sequoiaresort.com/
ZA 15/7/2023 Sequoia Sequoia https://www.sequoiaresort.com/
ZO 16/7/2023 Sequoia Yosemite 164 https://highsierrarv.com/
MA 17/7/2023 Yosemite Yosemite https://highsierrarv.com/
DI 18/7/2023 Yosemite San Fransisco 285 https://goldengatehotel.com/
WO 19/7/2023 San Fransicso https://goldengatehotel.com/
DO 20/7/2023 San Fransicso https://goldengatehotel.com/
VR 21/7/2023 San Fransicso Amsterdam https://goldengatehotel.com/

TOTAL 2928
RV only 2308
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

benniesim schreef:
17 apr 2023, 20:37
Nu heb ik net nog wel iets ontdekt wat mij ook een beetje zorgen baart. Met een RV mag je niet de NP's zonder daar een campground hebben geboekt ?!
Hoe kom je daar nu bij?
Dat je niet in de parken overnacht is wel erg jammer en parkeren kan best lastig zijn maar het is niet zo dat je de parken niet in mag met de camper (met uitzondering van Zion, daar mag je alleen met de shuttlebus in).
Ik begrijp niet waarom je niet eerder naar campings hebt gekeken, dat had je veel geld en reistijd gescheeld.

Probeer alsnog een camping in Zion of in Springdale te boeken, anders kun je daar echt niets beginnen. Door Zion rijden en de volgende dag terug om het park te bezoeken is geen goed idee. Je moet dan ook meerdere keren door de tunnel wat je veel tijd kost. Camping South in Zion is 2 weken voor aankomst te boeken. Via recreation.gov.
En dan de volgende nacht een camping in Bryce. Als het in het park niet lukt probeer dan Ruby's campground.

Als je naar Monument Valley wilt is een overnachting daar aan te raden. Heen en weer rijden vanuit Page zou ik niet doen.
Voor een bezoek aan Antelope Canyon moet je een tour boeken. Doe dat zo snel mogelijk.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zie nu dat die camping tussen Zion en Bryce niet echt tussen die parken ligt. Als je naar Zion en/of Bryce wilt dan zou ik een andere camping zoeken.

Marianne
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Je hebt juist een camper om niet elke keer zo ver naar de parken te hoeven rijden. Dan heeft het natuurlijk geen zin om juist centraal te gaan zitten en dan heen en weer te rijden ! Met een auto/hotel wellicht nog iets voor te zeggen ivm in- en uitpakken, maar dat gaat niet op voor een camper. Dus mijn tip: Al die campings annuleren en opnieuw gaan kijken naar campings boeken bij wat je wilt gaan zien. Dus voor Zion iets in Springdale (commerciële camping waarschijnlijk, maar probeer 2 weken voor aankomst South campground), voor Bryce probeer je nog North of anders Ruby’s en bij MV the View, de KOA of Gouldings. Wahweap in Page is dan prima voor 1 nacht.
Die excursie dagen in LV aan het begin van de vakantie met de auto snap ik dan weer wel :) . Wij hebben afgelopen jaar (voordat we camper ophaalden) ook VoF in de ochtend vroeg gedaan met de auto en dan Via de Hooverdam weer terug naar LV. Was een erg mooie dag met natuur en wat techniek. Aan het eind van de vakantie hebben wijten (na inleveren camper) ook weer een auto gehuurd in LV voor een dagje Death Valley. Let wel op: deze dag duurt langer dan je denkt: even koffie onderweg, wat stops, uitgebreid hoogtepunten DV bekijken etc. Wij reden om ca 07.30 weg en waren rond borreltijd weer terug in LV. We vonden deze dag zeer de moeite waard ondanks de lange rit.
Nog een tip voor de ophaaldag camper: behoud die dag ook je auto ! Je weet niet hoe laat je de camper op kan halen en dan kan je alvast in de ochtend naar de Walmart voor al je inkopen. Na het ophalen rij je met camper en auto naar het car rental center om je auto terug te brengen. Vervolgens rij je naar Zion….

Edit: zie nu wat Marianne bedoelt: het is met een camper denk ik enkele reis 2 uur naar zowel Bryce als Zion met een camper !!! Niet te doen…
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij stonden in 2019 een nacht op Point Supreme campground. Leuke, kleine camping in Cedar Breaks, maar echt niet geschikt voor een bezoek aan Zion en Bryce. Zie hier en de volgende dag voor ons bezoek.
Voor een bezoek aan het Kolob deel van Zion ligt het niet gek.

Marianne
benniesim
Amerika-ontdekker

Bericht door benniesim »

OK ik heb een kleine aanpassing gedaan aan het schema.
ipv 2 nachten Point Supreme wordt het :
5-6 juli wordt het 1 nacht op Zion Canyon Campgound
6-7 juli wordt het een nacht op Ruby's Inn RV park.

Van Ruby's richting Monument valley is het 5u rijden , dat vind ik persoonlijk wat te ver vandaar dat ik toch zou willen proberen vanuit Page (Wahweap) ook eventueel Monument Valley te bezichtigen. Het is 2 uurtjes rijden , lijkt mij persoonlijk wel te doen , niet ?

Zijn er nog tips voor RV parken (niet in NP's gelegen want die zijn toch allemaal uitverkocht) in de buurt van Sequoia en Yosemite ?
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Denk dat Zion dan nog steeds erg kort is. Op 5 juli ga je camper ophalen. Er is een kans dat je dan pas rond 13.00 uur kan wegrijden uit Henderson. Het is 3 uur rijden naar Zion. 1e keer camper . Reken dan op ca 4 uur… in Zion heb je Shuttle bussen nodig, dus voordat je in het park bent….
Je kan dan natuurlijk op 6 julihet park in. Vervolgens eind van de dag door naar Bryce. Prima om daar wat later aan te komen… reken erop dat de rit op Google Maps staat op ca 2 uur, maar dat 1e deel veel bochten is en dat je mogelijk wachttijd hebt bij de tunnel.
Je kan toch na Bryce 1 nacht Wahweap doen en dan de nacht erna naar MV. Daarvandaan kan je dan naar GC….
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

benniesim schreef:
18 apr 2023, 16:05
OK ik heb een kleine aanpassing gedaan aan het schema.
Ik denk dat dat een goede beslissing is!
benniesim schreef:
18 apr 2023, 16:05
Van Ruby's richting Monument valley is het 5u rijden , dat vind ik persoonlijk wat te ver vandaar dat ik toch zou willen proberen vanuit Page (Wahweap) ook eventueel Monument Valley te bezichtigen. Het is 2 uurtjes rijden , lijkt mij persoonlijk wel te doen , niet ?
Het is ook niet handig om van Bryce naar Monument Valley te rijden. Als je bij MV wilt overnachten dan doe je de route als volgt:

DO 6/7/2023 Zion - Bryce (Ruby's)
VR 7/7/2023 Bryce - Page (Wahweap RV)
ZA 8/7/2023 Page Wahweap RV - Monument Valley
ZO 9/7/2023 Monument Valley - Mather Campground

Op deze manier rij je minder kilometers dan wanneer je MV vanuit Page bezoekt, én je hebt de mooiste uren in MV. Veel tijd hoef je niet uit te trekken voor MV, aankomen ruim voor zonsondergang en dan een overnachting is al voldoende.
Kijk eens hier en hier voor onze overnachting op de camping bij The View.

Je had toch al iets bij Sequoia en Yosemite? Voor Yosemite is buiten het park Indian Flat niet gek gelegen. Je kunt ook in de gten houden of er in het park nog iets vrij komt. De vlalei is dan het beste (een van de Pines campings) of anders op Crane Flat of Hodgdon Meadows.
Het kan zijn dat er op een van de cmapigs langs de Merced river as laat plaatsen vrijgegeven worden omdat die in een gebied liggen waar de rivier kan overstromen. Hou dat in de gaten! Zie voor meer informatie de FAQ op https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/campingfaq.htm.
Dar vind je het volgende:
In May and June, why are so many campsites in North Pines and Lower Pines not available for reservation?
Spring floods are common in Yosemite Valley in May and June, with portions of Lower Pines, and, especially, North Pines Campgrounds becoming inundated. As a result, we don't make the affected campsites available for reservation until we are sure the river will be at a safe level. Depending on conditions, these campsites may be available for reservation a few weeks (less likely) or just a few days (more likely) in advance via recreation.gov. If water levels are high, these sites may only be available in the park on a first-come, first-served, daily basis.
Voor meer campings zie www.rvparky.com.
Denk eraan dat je zeker bij Yosemite het beste zo vroeg mogelijk naar het park kunt rijden om een parkeerplaats te vinden. Die bij Curry Village biedt ruimte voor rv's. Zie hier voor een kaartje van de vallei.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

paulr schreef:
18 apr 2023, 18:46
Er is een kans dat je dan pas rond 13.00 uur kan wegrijden uit Henderson. Het is 3 uur rijden naar Zion. 1e keer camper . Reken dan op ca 4 uur…
En je moet ook nog boodschappen doen. Dat is de eerste keer altijd een hoop en dus duurt het een poos. Reken erop dat je dan zeker 1,5 tot 2 uur bezig bent. De Walmart is een enorme winkel en als je er de weg niet weet, gaat het niet zo snel als de buurtsuper thuis.
Wij gaan de eerste dag nooit echt ver. 3-4 uur is zeker niet aan te raden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Rij je met de huurauto naar de campverhuurder? Dan zou je de dag ervoor al de meeste boodschappen kunnen doen. En als je de camper hebt hoef je alleen nog maar de spullen te kopen die gekoeld bewaard moeten worden. Scheelt tijd. En als je de eerste keer wat vergeet heb je een herkansing.

Marianne
benniesim
Amerika-ontdekker

Bericht door benniesim »

Enorm bedankt allemaal weer voor jullie bijdrage om mij op het juiste 'pad' te krijgen :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

- 5 juli wordt dan een transferdag van LA naar Zion. Huurauto inleveren is om 9u30 (Sixt LA) en camper wordt rond 13u opgehaald bij Cruise America LA. Mss onderweg iets leuks zoeken om te stoppen ?

- We zullen 6 juli een dagtour zoeken in Zion en 7 juli een dagtour in Bryce. Iemand tour tips ? S'avonds rijden we dan door naar Wahweap in Page.

-Ik heb weer een aanpassing gedaan aan het schema op advies van Martin & Marianne:

Ik heb de 2de nacht van 8 op 9 juli Wawheap geanuleerd en een Sunset RV plaats geboekt op The View Campground in MV.
In de voormiddag van 8 juli (9u45) heb ik een tour (1uur) geboekt in Lower Antelope Canyon (Upper was uitverkocht). Nadien even fotootje maken van Horsehoe en daarna richting MV voor de sunset.
DO 6/7/2023 Zion - Bryce (Ruby's)
VR 7/7/2023 Bryce - Page (Wahweap RV)
ZA 8/7/2023 Page Wahweap RV - Monument Valley
ZO 9/7/2023 Monument Valley - Mather Campground
- De tips betr. het afhalen van de camper ga ik ook zeker meenemen in de planning , thx alvast !

- De lange rit van Grand Canyon naar LA, heeft iemand deze al gedaan in 1 keer ? is dit aan te raden ?

-In Sequoia NP heb ik momenteel hier geboekt https://www.sequoiarvranch.com/ op 18km van de Big Stump Entrance van Sequoia NP en in Yosemite hebben we momenteel een RV park geboekt in https://highsierrarv.com/ , ligt op 25km van de South Entrance van YP. Ik zal sowieso nog kijken of er nog iets vrijkomt in het parken zelf ,maar het geeft mij nu al een veilig gevoel van toch al iets te geboekt te hebben.

Enkel nog een RV park in LA en ik ben rond. Iemand ervaring met https://www.maliburv.com/ ? Nogmaals thx jojostravelusa voor de tip betr. Orange RV, nemen we zeker mee in de optielijst !
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wat bedoel je precies met tour tips?
Heb je al eens wat reisverslagen gelezen? Dat is een goede voorbereiding.
En kijk eens op de NPS-sites wat de mogelijkheden in de parken zijn. Voor Zion: www.nps.gov/zion, en voor Bryce: www.nps.gov/brca.
Ook een mooie site: www.ontdek-amerika.nl.
En voor wandelingen zie mijn wandelsite.

Volgens mij zit je voor Sequoia/Kings Canyon wel goed. Voor Yosemite had ik je al andere mogelijkheden gegeven.
Je kunt op googlemaps zien wat de reistijden van de verschillende campings naar Yosemite Village zijn. Zie hier voor de reistijd vanaf High Sierra RV park. Vanuit Indian Flat is het ruim een half uur. Met een camper zal het in beide gevallen wat meer zijn.
Je zit bij Oakhurt wel gunstig voor de Mariposa Grove met de sequoia's maar daar ga je natuurlijk niet naar toe als je al in Sequoia/Kings Canyon bent geweest.
Denk eraan dat afstand tot het park niets zegt! Je moet er dan altijd nog een flink stuk bijtellen om in de vallei te komen.

Kijk eens in ons 2013- en 2015-verslag om een idee te krijgen van Yosemite en Sequoia. Ook in eerdere vakanties zijn we daar geweest.

Marianne
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

Kun je niet beter je auto inleveren NA het ophalen van de camper? Hoe-wat-waar doe het anders nu tussen 9:30 en 13:00 uur met je bagage en boodschappen enz? Of lees ik het fout…
josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door josea »

Maar waarom zou je eerst je huurauto inleveren en later pas de camper gaan halen?
Kijk wat hierboven gezegd is door anderen en neem die tips ter harte, dat is echt veel makkelijker.

En je hoeft geen tour te boeken in de parken, gewoon op eigen houtje het park in.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer