Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis kelusa: hulp nodig camper Yosemite NP.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
kelusa
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Hulp nodig camper Yosemite NP.

Bericht door kelusa »

Super, dank!

Ik ga vanuit Yosemite dan door naar Monterey en dan slaan we San Jose over. Aquarium en Whale watchen kunnen we wel een extra nachtje voor gebruiken, dus dan blijven we meteen daar in de buurt van Monterey slapen (als we nog een camping kunnen vinden :))
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je wilt niet nog een nacht Oakhurst of Bass Lake doen? Je hebt echt weinig tijd voor Yosemite nu.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb even een mogelijke route uitgeschreven, met wat minder dagen voor de kust (maar nog steeds ruim) een dag extra voor Yosemite (nog eentje erbij zou ook niet gek zijn) en een extra dag San Diego:

Dag 1 naar San Francisco
Dag 2 San Francisco - San Francisco
Dag 3 San Francisco - Yosemite
Dag 4 Yosemite
Dag 5 Yosemite - Oakhurst
Dag 6 Oakhurst - Monterey
Dag 7 Monterey
Dag 8 Monterey - Pismo Beach
Dag 9 Pismo Beach - Santa Barbara
Dag 10 Santa Barbara
Dag 11 Santa Barbara - LA
Dag 12 LA
Dag 13 LA - San Diego
Dag 14 San Diego
Dag 15 San Diego
Dag 16 San Diego - Lake Havasu
Dag 17 Lake Havasu - Grand Canyon
Dag 18 Grand Canyon
Dag 19 Grand Canyon - Las Vegas
Dag 20 Las Vegas
Dag 21 Las Vegas
Dag 22 Las Vegas
Dag 23 Las Vegas
Dag 24 Las Vegas

Hier heb je nog een dag over, die ik nu bij Las Vegas heb gezet. Als je op dag 20 de camper in moet leveren is het niet gek om daar al op dag 19 aan te komen. Je kunt ook nog overwegen om een overnachting bij Lake Mead of Valley of Fire te doen.

Marianne
kelusa
Amerika-ontdekker

Re: Reis kelusa: hulp nodig camper Yosemite NP.

Bericht door kelusa »

O wat super, fijn bedankt! Inderdaad een goed plan zo, ziet er top uit. Ik zie dat echt heel veel campings vol zitten. Is er nog een goede site waar je goede campings en geschikt voor kinderen (9+11 jaar) kunt vinden?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt voor de parken recreation.gov gebruiken en voor meer mogelijkheden bijvoorbeeld rvparky.com.
Als je veel voorzieningen wilt en het niet erg vindt om veel te betalen kun je een KOA camping proberen.
Maar ook zonder minigolf etc zullen je kinderen zich prima vermaken.
Voor de Grand Canyon had ik al wat opties gegeven. Die liggen allemaal goed. Ik zou als ik jullie was ook vooral naar de ligging kijken.

Marianne
kelusa
Amerika-ontdekker

Routeplanning zuidwesten met camper en kids

Bericht door kelusa »

Hi! Na mijn eerdere topic waar ik veel aan heb gehad, wil ik graag mijn aangepaste route doorgeven + campings/campgrounds die ik heb geboekt. Hopelijk hebben jullie nog tips voor de route, maar ook voor nog wat campgrounds (zijn laat met boeken, we gaan half augustus weg).
Belangrijk is dat we starten in San Francisco en eindigen in Las Vegas. We verblijven wat langer in Las Vegas ivm inleveren camper, maar hebben bedacht een helikopter tour te willen doen naar Grand Canyon, dan kunnen we die overslaan met de camper.

Hierbij de voorgenomen route:

Dag 1: Aankomst San Francisco in de ochtend (hotel)
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco - Yosemite Park (camper ophalen, Walmart en rijden naar Yosemite)
Dag 4: Yosemite Park (North Pines campground geboekt)
Dag 5: Yosemite Park
Dag 6: Yosemite - Monterey/Carmel (TIPS VOOR CAMPGROUND??)
Dag 7: Monterey/Carmel
Dag 8: Big Sur (TIPS CAMPGROUND?)
Dag 9: Santa Barbara (TIPS CAMPGROUND?)
Dag 10: Santa Barbara
Dag 11: Los Angeles (Universal Park) (TIPS CAMPGROUND?)
Dag 12: Los Angeles (Hollywood/Disney? etc)
Dag 13: San Diego (Campground Camping on the Bay geboekt)
Dag 14: San Diego
Dag 15: San Diego
Dag 16: San Diego
Dag 17: Los Angeles (stranden bezoeken)
Dag 18: Los Angeles (strand?) Middag rijden richting Las Vegas of volgende ochtend?
Dag 19: Las Vegas (ochtend camper inleveren en slapen in hotel
Dag 20: Las Vegas (helikopter tour Grand Canyon)
Dag 21: Las Vegas
Dag 22: Las Vegas
Dag 23: Las Vegas
Dag 24: Naar huis!

Ja, we slaan vrij veel parken over omgeving Las Vegas ivm de hitte. We willen extra veel aandacht aan de kust en voor onze kids ook attractieparken. Iemand nog tips over de route of voor campgrounds?

Heel erg bedankt voor het meedenken! Groetjes
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Routeplanning zuidwesten met camper en kids

Bericht door Marcopstal »

Ik vind het toch wat vreemd om van LA naar San Diego te gaan en dan terug naar LA.
Vanuit Las Vegas vliegt men doorgaans niet naar het Grand Canyon National Park maar wel naar de Grand Canyon West, toch weer net iets anders.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Waarom een nieuw topic?
Als je het heel rustig aan wilt doen is het prima zo maar je ziet niets van het Grand Canyon NP met een tour vanuit Las Vegas. Je wilt er niet met de camper heen?
Als je de camper in de ochtend moet inleveren lijkt het me niet te doen om pas diezelfde dag uit LA te vertrekken.

Ik denk dat campings aan de kust lastig te vinden zijn. Heb je voor Big Sur bij Pfeiffer Big Sur gekeken? Google anders op de mogelijkheden. Of gebruik rvparky.com.
Ik zou in jullie plaats voor 2 nachten Monterey kiezen. Je kunt dan altijd nog naar Big Sur heen en weer rijden daarvandaan.
Ik zie nu dat je al twee nachten Monterey hebt. Misschien dan nog een extra nacht bij Yosemite? Kijk eens naar Wawona, Oakhurst, Fish Camp of Brass Lake.

Als je naar Disneyland gaat kun je het beste een camping in Anaheim zoeken.

Je hebt nu erg veel stad en pretparken achter elkaar. En een camper is op dit stuk niet echt handig.
Ga je in Las Vegas nog een auto huren? Dan kun je daarvandaan ook nog naar de Grand Canyon (met overnachting) of andere uitstapjes maken.

Marianne
kelusa
Amerika-ontdekker

Bericht door kelusa »

Bedankt voor de reacties!

Ik kon niet echt een goede route vinden om nog naar grand canyon te gaan. Vanuit de kust richting las vegas teveel omrijden en te lang stuk in 1 keer.
Dat beantwoord meteen de vraag waarom we vanuit San Diego weer even terug naar LA gaan; vanuit lA is de reistijd richting LV veel korter en we willen in LA best wel wat doen en bezoeken.

Wellicht nog een idee om een dag een auto te huren in Vegas en zo richting GC te gaan. We combineren inderdaad veel steden met een trip langs de kust. In LA wellicht handig vanaf de camping een uber te pakken de stad in? Snap inderdaad dat het met camper minder handig is. De trip langs de kust met camper leek ons gewoon heel erg leuk (achteraf gezien wellicht beter auto kunnen huren). Maar goed, we gaan het zien!

Ik ga de link proberen om nog aan leuke campgrounds te komen, maar ik zie het somber in (alles zit vol). Wel bedankt voor de tip!
Marcopstal
Amerika-expert

San Diego - Palm Springs 200 km
Palm Springs is een "resort city". Een bezoekje aan de Aerial tramway lijkt me op zijn minst leuk.

Palm Springs - Lake Havasu 315 km
Bezoek aan Joshua Tree National Park mogelijk

Lake Havasu - Grand Canyon 375 km
Verschillende stops op route 66 zijn mogelijk

Een daguitstap naar de Grand Canyon zou ik niet aanbevelen vanuit Vegas. 450 km enkele rit dus in totaal 900 km !
kelusa
Amerika-ontdekker

Bericht door kelusa »

Bedankt @Marcopstal voor de tips! Is Palm Springs niet bloedheet half/eind augustus? Lake Havasu stond zeker op mijn lijstje, maar dus geskipt ivm geen goede route kunnen vinden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wat versta jij dan onder een goede route?
Als je graag naar de Grand Canyon wilt zou Ik het voorstel van Marcopstal aanhouden. Als je het vanuit Las Vegas wilt doen boek dan een overnachting in het park. Kijk daarvoor op www.grandcanyonlodges.com.
Maar als je er ook met de camper naar toe kunt is dat natuurlijk wel de meest voor de handliggende optie. En het goedkoopste. Had je er al een camping gereserveerd?

Marianne
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Als ik alles zo terug lees had je beter helemaal geen camper kunnen huren (je staat immers vooral op commerciële RV parken, tegen een andere camper aan), had je beter niet in augustus kunnen gaan (ja, het is warm in SW USA) en wellicht überhaupt niet die kant op moeten willen. Ik denk dat hier zoveel tips zijn gegeven voor een mooie vakantie dat je er best iets van had kunnen maken of nog steeds van kan maken. Ik lees echter een vooral een ander rondje en ook vooral bezwaren om alle tips juist niet op te volgen….
En ja…ook in Palm Springs zal het lekker warm zijn in de zomer !
Marcopstal
Amerika-expert

De ganse regio in het zuidwesten kan warm zijn. Hoe warm hangt toch weer af van de omstandigheden op het moment.
Ik zou er me in ieder geval niet te veel door laten afschrikken. Als je bvb in Palm Springs de Aerial Tramway op gaat dan zal het daar een stuk frisser zijn dan beneden.

Je zou ook Palm Springs kunnen bezoeken en doorrijden naar Big Bear Lake. Of zelfs vanuit San Diego hier naartoe gaan.
Ik zou zeggen bekijk die opties eens.
kelusa
Amerika-ontdekker

Bericht door kelusa »

Bedankt Marianne, ik ga toch nog even kijken of ik iets om kan gooien (Santa Barbara weghalen, extra dag LA en vanuit San Diego naar Lake Havasu, Grand Canyon en Las Vegas). Ik had nog geen camping bij de Grand Canyon gereserveerd, dus dat moet ik dan heel snel nog proberen te regelen. Heb mij daar lelijk in vergist, maar zonde om Grand Canyon niet optimaal te kunnen ervaren. Zo leer ik weer van dit forum om er een optimale reis van te maken :). Heb inmiddels wel een camping nog in LA kunnen reserveren (balboa RV park of ook wel Hollywood RV park genoemd).

Ook dank voor jouw (ietwat negatief geformuleerde) toevoegingen Paul, ook al heb ik daar nu niet zoveel aan. Wij hebben ivm Yosemite en de kust route voor een camper gekozen en kunnen niet meer terug. Achteraf zou ik inderdaad heel veel anders kunnen doen, maar desalniettemin kijken wij uit naar onze trip met de camper. En volgens mij is vragen stellen niet verboden toch? Betekent niet dat ik advies in de wind sla. Dank!

Dank Marco, ik ga je advies opvolgen en kijken wat we kunnen omgooien. Zonde om zoveel moois te moeten missen! We gaan in ieder geval niet meer heen en weer naar LA en kijken welke parken we nog mee kunnen pakken. Palm Springs ga ik dan ook nog even naar kijken (ik zag ergens staan 45 graden, dus dat schrikte even af).

Fijn zo'n forum! Heb er heel veel aan om zo tot de beste route te kunnen komen.

Ik had al even gezocht, maar kon het zo snel niet vinden op het forum: Staan er ergens nog tips wat met kids te doen in Yosemite? We staan in de North Pines met camper en kids zijn dan 9 en 11 jaar. Mega lange wandelingen vinden ze niet bepaald leuk, maar wij willen wel vooral al het moois daar zien. We zijn er 4 dagen, waarvan we de eerste dag pas eind van de middag zullen aankomen en de laatste dag rond 11 uur weer weg moeten. Dus 2 volle dagen en 2 halve. Ergens vanuit de North Pines naar toe rijden met de camper moet (denk ik??) ook wel kunnen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor Yosemite met kinderen kun je onze reisverslagen eens bekijken. In 2004 waren die van ons ook 9 en 11. In 2002 en 2006 waren we ook met de kinderen in Yosemite. En in 2017 weer. :wink: Toen stonden we ook op North Pines.

Misschien vinden ze lange wandelingen niet echt leuk maar een lange wandeling als de Panorama Trail is toch echt wel een belevenis. Kijk eens op mijn wandelsite voor andere mogelijkheden.
Leuk is ook om aan het junior ranger programma mee te doen. De sequoia's zullen ze ook wel leuk vinden.
Loop ook even bij het visitor center binnen voor tips. Daarachter ligt een indianendorpje, ook leuk om even te bekijken.

Waar ben je na Yosemite? De Mariposa Grove lijkt me iets voor de laatste dag.
Vanuit de vallei zou je naar de Tioga Pass kunnen rijden. Het is in dat deel rustiger en minder heet dan in de vallei.
Als je de Panorama Trail wilt doen moet je tickets voor de bus naar Glacier Point kopen. Wil je niet die wandeling doen dan zou je ook met de camper naar Glacier Point kunnen rijden. Vlak voor het eind heb je het startpunt voor twee leuke en niet te lange wandelingen; naar Taft Point en Sentinel Dome.
Kijk ook eens op www.nps.gov/yose voor tips en voor een kaart van het park (onder maps) en voor de shuttlebus routes.

Marianne
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Mijn reactie was ook “negatief” en ook wel bedoelt als “wake up call”. Heel veel reizigers zijn je voor gegaan, ook met kinderen, ook in augustus en ja, het is warm. Ik denk dat de charme van de camper is dat je kleine stukjes reis, altijd one way om juist extra km’s te voorkomen en dat je dus hiermee een mooi rondje in zuid west USA kan doen. En het is zeker niet te laat om de plannen om te gooien. Uiteraard zullen campings IN de parken nu erg lastig worden, maar zorg dan dat je tenminste in de buurt staat. En laat je niet afschrikken door de warmte. En, vooral als je niet zeker bent van de juiste route en keuzes, laat je dan leiden door wat ervaren reizigers hier, iedereen heeft het beste met je voor. Dus, sorry voor het heftige commentaar, maar ik had het idee dat het ff nodig was :D
Marcopstal
Amerika-expert

Wat de warmte betreft, deze is niet te vergelijken met ons klimaat. Je zit in woestijnen en daar is het droog in tegenstelling tot de vochtige warmte bij ons. Dat maakt al een heel groot verschil.
kelusa
Amerika-ontdekker

Bericht door kelusa »

Ah super. Bedankt voor de goede tips! Ik ga de reisverslagen ook zeker bekijken en inspiratie op doen.
Inmiddels weer wat aan het wijzigen aan de dagen, wil toch ook zoveel mogelijk al het moois zien. Dank dank dank!!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Martin & Marianne schreef:
05 mei 2023, 16:42
Waar ben je na Yosemite? De Mariposa Grove lijkt me iets voor de laatste dag.
Weet je dit al? Is wel goed om te weten voor de indeling van Yosemite. Je hebt twee nachten vallei en dan?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer