Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis kelusa: hulp nodig camper Yosemite NP.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Reis kelusa: hulp nodig camper Yosemite NP.

Bericht door jojostravelusa »

Ja, het is warm en inderdaad, het is een andere warmte dan hier waardoor beter te handelen. In de camper zit airco, dus dat scheelt ook alweer.
De campings in de national parks zullen inderdaad vol zijn, al kun je hier en daar geluk hebben door een annulering bv. Gewoon nog een keer proberen. En zijn er ook state parks op jullie route? Dan zou ik die zeker prefereren boven een commercieel terrein waar je, zoals PaulR zegt, "gezellig" tegen elkaar aan op een rijtje staat. Als je een camping met een dumpstation hebt, of er onderweg een tegenkomt, al dan niet tegen betaling, dan heb je ook de voorzieningen van een commercieel terrein niet nodig.

Hier kun je zien of er een dumpstation langs jullie route is:
https://www.sanidumps.com/
kelusa
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door kelusa »

Ik ben 3 nachten in Yosemite North Pines en daarna weer terug richting de kust (Monterey).
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

O, ik dacht dat je 2 nachten North Pines had?
Ik vind nog steeds wel een extra nacht aan de zuidkant van het park een aanrader. Dan heb je een dag voor de vallei, een dag voor de Tioga Road en een dag voor Glacier Point en de Mariposa Grove.

Marianne
kelusa
Amerika-ontdekker

Bericht door kelusa »

Ja, dat dacht ik ook! Toen kwam ik erachter dat ik 3 nachten had geboekt. Ik denk per ongeluk, want moest binnen 2 minuten boeken (zit zo snel vol). Maar uiteindelijk wel blij mee, weer een nachtje extra. Kan ik vanuit daar niet ook de zuidkant bezoeken, met bus of camper? Of is het beter 1 nacht in te ruilen voor het zuiden?
kelusa
Amerika-ontdekker

Bericht door kelusa »

Ik zie trouwens dat ik Lower Pines heb geboekt, geen North Pines. Heb zoveel geregeld dat ik het soms niet meer helder zie haha!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt wel vanuit de vallei met de camper naar de Mariposa Grove rijden maar dat kost je erg veel tijd. Als je aan de zuidkant overnacht hoef je dat stuk maar 1 keer te rijden en de volgende dag is de afstand naar Monterey ook weer wat korter.
Kijk eens wat je zou willen doen in het park en of dat wel past in twee volle dagen. Ik zou zeker geen nacht minder in de vallei doen, je hebt die 3 nachten echt wel nodig. Heb je onze verslagen al bekeken?
En heb je naar de Panorama Trail gekeken? Als je dat wilt doen moet je zo snel mogelijk de bus boeken, het liefst de vroege bus. Zie ook mijn wandelsite daarvoor.

Marianne
kelusa
Amerika-ontdekker

Bericht door kelusa »

Ja, super dank! 3 nachten blijven we dan in de lower pines. Ik heb inmiddels 1 dag de bus tour Glacier Point geboekt. Was denk ik iets te snel, want heb geen enkeltje maar een retour geboekt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Kijk eens of je de reservering kunt wijzigen. Of boek alsnog enkeltjes en annuleer deze tickets.
Jammer om zoveel te veel te betalen.

Marianne
kelusa
Amerika-ontdekker

Bericht door kelusa »

ja, ga ik doen. Bedankt! Hopelijk is het voor kids te doen. Op de plattegrond toch wel een heel eind wandelen :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Normaal gesproken moet dat voor kinderen van die leeftijd geen enkel probleem zijn, zeker als ze voldoende bewegen en sporten. Bij ons hadden de kinderen er minder problemen mee dan wij.
Kijk boven bij de Nevada Fall of iedereen nog voldoende fit is. Zo nee, neem dan de John Muir Trail terug want het pad langs de Nevada Fall en de Vernal Fall (de Mist trail) is steil en rotsachtig.

Marianne
kelusa
Amerika-ontdekker

Bericht door kelusa »

Oke wederom een goede tip, bedankt!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer