Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Stephane & Tania.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Reis Stephane & Tania.
In juli gaan we met onze twee dochters van 21 en 23 voor de eerste keer naar Amerika.
Na maanden opzoekwerk is onze planning klaar, hotels en extra uitstapjes zijn gereserveerd.
Graag zouden we nog wat tips (en waarschijnlijk ook opmerkingen) krijgen van echte kenners!
10 juli : naar Las Vegas
11 juli : Las Vegas - Grand Canyon : via route 66 tussen Kingman en Seligman + bezoek Grand Canyon (omgeving bezoekerscentrum, stuk van Kaibab Trail, sunset)
overnachten : Yavapai Lodge
12 juli : Grand Canyon (sunrise, helikoptervlucht, Hermits Road) + Grand Canyon - Page : via Desert View Drive + Page (sunset Horseshoe Bend Overlook)
overnachten : Red Rock Motel
13 juli : Page (Canyon X, Rimrocks met Toadstool Hoodoo, the Nautilus, sunset aan Wahweap)
14 juli : Page (bootje varen op Lake Powell) + Page - Monument Valley + Monument Valley (stuk Monument Valley Road + sunset)
overnachten : The View
15 juli : Page (sunrise vanuit hotel) + Monument Valley - Moab : via Gooseneck State Park, Valley of Gods Road, Moki Dugway + Arches (windows section voor sunset)
overnachten : Hide out at the Rim
16 juli : Arches (wandeling naar Delicate Arch + nog enkele viewpoints) + Canyonlands (scenic drive + wandeling naar Mesa Arch) + Dead Horse Point State Park (sunset)
17 juli : Moab – Bryce : via Goblin Valley State park, Bentonite Hills (tour met gids), Higkway 12 + Bryce (sunset)
overnachten : The Lodge
18 juli : Bryce (sunrise, combinatie Navajo Loop en Queens Garden Trail, rimroad) + Bryce – Springdale : via Scenic Byway 12 + Zion (stuk Zion – Mount Carmel Highway, canyon overlook trail voor sunset)
overnachten : Zion Ponderosa Ranch Resort
19 juli : Zion (the Narrows, Zion Canyon Scenic Drive)
20 juli : Springdale – Las Vegas : via Valley of Fire, Seven magic Mountains + Las Vegas (de Strip)
overnachten : Trump International Hotel Las Vegas
21 juli : Las Vegas
22 juli : Las Vegas – Lee Vining : via Death Valley, Mammoth Lakes + South Tufa Area (sunset)
overnachten : Yosemite Gateway Hotell
23 juli : Lee Vining – Midpines : via Tioga Pass + Mariposa Grove
overnachten : Yosemite Bug Rustic Mountain Resort
24 juli : Yosemite
25 juli : Midpines – Moss Landing + Fishermans Wharf, 17 Mile Drive, Carmel, Point Lobos State Park
overnachten : Inn at Moss Landing Point
26 juli : Whale watching + Bixby Creek Bridge, Pfeiffer Big State Beach, McWay Falls
27 juli : Moss Landing – San Francisco + citytour met Maddie’ bus, Fishermans Warf
Overnachten : San Francisco Mariott Fisherman’s Wharf
28 juli : naar huis
Alvast bedankt!
Stephane en tania
Na maanden opzoekwerk is onze planning klaar, hotels en extra uitstapjes zijn gereserveerd.
Graag zouden we nog wat tips (en waarschijnlijk ook opmerkingen) krijgen van echte kenners!
10 juli : naar Las Vegas
11 juli : Las Vegas - Grand Canyon : via route 66 tussen Kingman en Seligman + bezoek Grand Canyon (omgeving bezoekerscentrum, stuk van Kaibab Trail, sunset)
overnachten : Yavapai Lodge
12 juli : Grand Canyon (sunrise, helikoptervlucht, Hermits Road) + Grand Canyon - Page : via Desert View Drive + Page (sunset Horseshoe Bend Overlook)
13 juli : Page (Canyon X, Rimrocks met Toadstool Hoodoo, the Nautilus, sunset aan Wahweap)
14 juli : Page (bootje varen op Lake Powell) + Page - Monument Valley + Monument Valley (stuk Monument Valley Road + sunset)
overnachten : The View
15 juli : Page (sunrise vanuit hotel) + Monument Valley - Moab : via Gooseneck State Park, Valley of Gods Road, Moki Dugway + Arches (windows section voor sunset)
16 juli : Arches (wandeling naar Delicate Arch + nog enkele viewpoints) + Canyonlands (scenic drive + wandeling naar Mesa Arch) + Dead Horse Point State Park (sunset)
17 juli : Moab – Bryce : via Goblin Valley State park, Bentonite Hills (tour met gids), Higkway 12 + Bryce (sunset)
overnachten : The Lodge
18 juli : Bryce (sunrise, combinatie Navajo Loop en Queens Garden Trail, rimroad) + Bryce – Springdale : via Scenic Byway 12 + Zion (stuk Zion – Mount Carmel Highway, canyon overlook trail voor sunset)
19 juli : Zion (the Narrows, Zion Canyon Scenic Drive)
20 juli : Springdale – Las Vegas : via Valley of Fire, Seven magic Mountains + Las Vegas (de Strip)
21 juli : Las Vegas
22 juli : Las Vegas – Lee Vining : via Death Valley, Mammoth Lakes + South Tufa Area (sunset)
overnachten : Yosemite Gateway Hotell
23 juli : Lee Vining – Midpines : via Tioga Pass + Mariposa Grove
24 juli : Yosemite
25 juli : Midpines – Moss Landing + Fishermans Wharf, 17 Mile Drive, Carmel, Point Lobos State Park
26 juli : Whale watching + Bixby Creek Bridge, Pfeiffer Big State Beach, McWay Falls
27 juli : Moss Landing – San Francisco + citytour met Maddie’ bus, Fishermans Warf
Overnachten : San Francisco Mariott Fisherman’s Wharf
28 juli : naar huis
Alvast bedankt!
Stephane en tania
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: reis Stephane & Tania
Halo, welkom op het forum!
Jullie hebben je goed voorbereid, ik denk dat we er weinig aan toe kunnen voegen. Ik heb wel het idee dat het tamelijk druk is. En jammer dat jullie geen tijd hebben ingepland voor Capitol Reef. Little Wild Horse Canyon is ook een aanrader.
Bij 15 juli staat Page maar dat zal een vergissing zijn?
Bij 18 juli staat Springdale maar jullie overnachten niet in Springdale. Hou er rekening mee dat parkeren bij het lastig kan zijn dus zorg ervoor dat je op tijd naar de ingang rijdt.
Jammer dat jullie voor het stuk van Las Vegas naar Lee Vining zo weinig tijd hebben.
De Mariposa Grove zou ik niet doen als je van Lee Vining naar Midpines rijdt maar op de dag dat je naar Monterey gaat. Je hebt anders geen tijd voor de Tioga Road en andere delen van het park. Wat zijn de plannen op 24 juli?
Marianne
Jullie hebben je goed voorbereid, ik denk dat we er weinig aan toe kunnen voegen. Ik heb wel het idee dat het tamelijk druk is. En jammer dat jullie geen tijd hebben ingepland voor Capitol Reef. Little Wild Horse Canyon is ook een aanrader.
Bij 15 juli staat Page maar dat zal een vergissing zijn?
Bij 18 juli staat Springdale maar jullie overnachten niet in Springdale. Hou er rekening mee dat parkeren bij het lastig kan zijn dus zorg ervoor dat je op tijd naar de ingang rijdt.
Jammer dat jullie voor het stuk van Las Vegas naar Lee Vining zo weinig tijd hebben.
De Mariposa Grove zou ik niet doen als je van Lee Vining naar Midpines rijdt maar op de dag dat je naar Monterey gaat. Je hebt anders geen tijd voor de Tioga Road en andere delen van het park. Wat zijn de plannen op 24 juli?
Marianne
-
- Amerika-newbie
Heel erg bedankt voor de snelle reactie!
Ik weet dat het druk gaat zijn maar ja, het gaat wel lukken.
15 juli is inderdaad een vergissing -- moet Monument Valley zijn
18 juli -- Zion Ponderosa Ranch Resort ligt toch wel in Springdale, denk ik??
stuk tussen Las Vegas en Lee Vining -- weinig tijd -- besef ik heel goed!
Mariposa Grove -- gaan we nog bekijken
Alvast heel erg bedankt!
Ik weet nu toch dat ik geen onmogelijke dingen heb gepland!
Ik weet dat het druk gaat zijn maar ja, het gaat wel lukken.
15 juli is inderdaad een vergissing -- moet Monument Valley zijn
18 juli -- Zion Ponderosa Ranch Resort ligt toch wel in Springdale, denk ik??
stuk tussen Las Vegas en Lee Vining -- weinig tijd -- besef ik heel goed!
Mariposa Grove -- gaan we nog bekijken
Alvast heel erg bedankt!
Ik weet nu toch dat ik geen onmogelijke dingen heb gepland!
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Nope, 55 minuten daar vandaan.18 juli -- Zion Ponderosa Ranch Resort ligt toch wel in Springdale, denk ik??

Vind je route ook heel druk maar dat ben ik. Moab is wel erg ambitieus. Vergis je niet in de afstand tussen Arches en Canyon lands. Tot aan Grand View point ben je toch zeker, zonder stops, een uur onderweg. En die stops zijn echt de moeite zoals de White rim overlook en, voor ons een verassing, de Murphy trail. ( zie ons verslag van Colorado 2022). Daarnaast is het in juli erg heet.. heel erg heet! Misschien wel te heet om de hele dag te wandelen.
Idealiter zou je 1 extra nacht in Moab kunnen plannen. De Corona Arch is trouwens een aanrader. Deze ligt vlak bij Moab. Na afloop zou je kunnen afkoelen in de Mill Creek.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De Ponderosa Ranch ligt ten oosten van de tunnel. Voordeel van overnachten in Springdale is dat je daar de shuttlebus naar het park kunt pakken. Je bent dan ook niet afhankelijk van de auto zodat je ook niet alles gezamenlijk hoeft te doen. Even in de middag naar het zwembad en dan aan het eind van de middag weer het park in is dan ook een optie.
Voor iets meer rust zou je Moab kunnen laten vallen. Je kunt dan van Monument Valley naar Capitol Reef rijden via de prachtige UT95. Of je overnacht eerst in Hanksville of op de camping bij Goblin Valley en dan in Torrey.. Zie voor de route bijvoorbeeld ons 2013- en ons 2017-verslag.
Marianne
Voor iets meer rust zou je Moab kunnen laten vallen. Je kunt dan van Monument Valley naar Capitol Reef rijden via de prachtige UT95. Of je overnacht eerst in Hanksville of op de camping bij Goblin Valley en dan in Torrey.. Zie voor de route bijvoorbeeld ons 2013- en ons 2017-verslag.
Marianne
-
- Amerika-newbie
o Lower Yosemite Fall Trail
o El Capitan Meadow
o Vernall Fall loop trail
o Mirror Loop Trail
o Glacier Point
o Bridalveil Fall Trail
o Tunnel View
o Sunset aan Valley View
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: Reis Stephane & Tania.
Ik zou de Ponderosa Ranch proberen te ruilen voor iets in Springdale.
En Moab achterwege laten en in de plaats daarvoor Capitol Reef twee nachten doen. Is ook heel mooi en brengt wat meer rust in dat stuk.
En Moab achterwege laten en in de plaats daarvoor Capitol Reef twee nachten doen. Is ook heel mooi en brengt wat meer rust in dat stuk.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Stephane & Tania.
Als jullie zowel de wandeling naar de Vernal Fall willen doen als naar Glacier Point willen is de Panorama Trail misschien een leuke optie, dan heb je beide gecombineerd.
Het is vanuit Midpines wel een vol programma, je rijdt al een uur naar de vallei. En weer terug.
Marianne
Het is vanuit Midpines wel een vol programma, je rijdt al een uur naar de vallei. En weer terug.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2448 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-