Ik ben vanmiddag even met jullie adviezen aan de slag gegaan en kom nu op de volgende concept route:
Wijzigingen die ik heb doorgevoerd:
- 1. Overnachting bij Chinle (Canyon de Chelly) weggehaald, rij nu in één keer van Petrified Forest naar Mesa Verde NP.
2. Overnachting weggehaald bij Moab.
3. Overnachting toegevoegd bij Durango.
4. Overnachting toegevoegd bij Silverton of Ouray.
1. Amsterdam - Phoenix
2. Phoenix (Saguaro NP en Casa Grande Ruins National Monument)
3. Phoenix - Sedona (Montezuma Castle, Fort Verde, Sedona, Tonto National Monument)
4. Sedona (trails en Tuzigoot National Monument)
5. Sedona
6. Sedona – Holbrook (Sedona of Petrified Forest NP)
7. Holbrook – Mesa Verde (Petrified Forest NP en Canyon de Chelly NM en Hubbell Trading Post National Historic Site)
8. Mesa Verde – Durango (tour in Mesa Verde in de ochtend)
9. Durango – Silverton of Ouray
10. Silverton of Ouray - Montrose (Million-dollar Highway)
11. Montrose - Moab (Black Canyon of the Gunnisson, route 128)
12. Moab (Arches)
13. Moab (Arches en Canyonland)
14. Moab (Corona Arch en Dead Horse Point)
15. Moab – Monticello (Chelsea Park trail)
16. Monticello - Torrey (Little Wild Horse Canyon en eventueel Mule Canyon, Natural Bridges, Leprechaun Canyon, Little Egypt).
17. Capitol Reef NP
18. Torrey – Salt Lake City (Capitol Reef)
19. Salt Lake City – Amsterdam
Vragen die ik graag aan jullie wil stellen:
- 1. Ik heb nu 4 i.p.v. 5 overnachtingen in Moab, is dit voldoende, of zouden jullie nog 1 overnachting minder doen?
2. De route van Monticello naar Torrey is behoorlijk lang, en het is moeilijk om alle bezienswaardigheden onderweg te bezoeken. Zouden jullie bereid zijn om 1 dag in Moab op te offeren voor een overnachting in Hanksville? Op deze manier kun je de reis tussen Monticello en Torrey beter verdelen en meer tijd besteden aan interessante plekken zonder te hoeven haasten.
3. We hebben een extra overnachting toegevoegd tussen Durango en Montrose in Silverton of Ouray. Zou dit te veel van het goede kunnen zijn, of denken jullie dat het een waardevolle toevoeging is aan de reisroute? Beide plaatsen hebben veel charme en bieden prachtige berglandschappen, dus het lijkt ons een mooie gelegenheid om de omgeving beter te verkennen en te genieten van wat ze te bieden hebben.
4. Voor de afwisseling lijkt het ons zeer leuk om de trail naar Ice Lake te lopen die @Felicitas voorstelde. Hebben jullie nog meer leuke ideeën die wij in dit gebied kunnen doen? Het is een prachtig gebied als ik de foto's zie.