Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Books&things: september 2023 (25 dagen) met focus op fotografie.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Books&things
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Books&things: september 2023 (25 dagen) met focus op fotografie.

Bericht door Books&things »

Alsnog bedankt voor de reactie @Martin & Marianne. Ik bekijk de Pothole Dome nog eens :)

Nog een vraagje: we kunnen pas om 15u.-16u. vertrekken vanuit SF naar Monterey (door werk van partner + auto ophalen).
We hebben dus niet echt tijd om onderweg te stoppen, we hopen om voor zonsondergang (19:19) in Monterey aan de te komen.
Is het de moeite om vanuit SF zo snel mogelijk op de highway 1 te geraken (voor de uitzichten tijdens het rijden), of zouden jullie voor de snelste route gaan?
En iemand een aanrader voor een zonsondergang locatie in/rond Monterey?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Volgens mij maakt het qua tijd niet heel veel uit welke route je neemt. Je kunt het ter plekke ook nog bekijken, afhankelijk van het weer.
Jammer dat jullie zo laat vertrekken; hoe laat kun je de auto ophalen? En moet je dan ook nog boodschappen doen?
Wij hebben in 2017 de route via de 1 genomen, dat is toch wel een aanrader vind ik. Je zou dan bijvoorbeeld een stop kunnen maken bij de Pigeon Point Lighthouse. Zie hier voor ons verslag van die route.
In 2019 reden we via het Big Basin Redwoods SP, zie hier voor ons verslag. Dat was ook mooi, maar het park is gesloten, dus die route heeft dan geen zin.
Wij overnachtten toen in Pacific grove; Ik denk dat het wel mooi is om daar ergens de zonsondergang te zien, misschien helemaal naar de punt rijden bij de Point Pinos Lighthouse, ik weet niet precies hoe de zon staat in die tijd van het jaar.

Marianne
Books&things
Amerika-ontdekker

Goedemiddag!

De trip komt stilletjes aan dichterbij. Spannend!
Ik vermoed dat we best een back-up plan bedenken voor Death Valley (verblijf in the Ranch) op 01/10.
Iemand suggesties van een route en een hotel/motel tussen Las Vegas en Lee Vining?
Tijdens het plannen van de reis kwam ik veel interessante wandelingen etc. tegen in de regio Mammoth Lakes/Bishop (fall colors), dus misschien gewoon doorrijden tot daar? Of iemand een ander idee? :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou in een keer doorrijden in dat geval. Heb je in dit topic gekeken? Daar staan ook wat tips.

Marianne
Books&things
Amerika-ontdekker

Bedankt voor de reactie! Dan boek ik voor de zekerheid een overnachting rond Bishop.
Ik heb de topic inderdaad bekeken. Misschien kunnen we nog een stop maken langs ancient bristlecone Pine Forest.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer