Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Pasje01: route meivakantie 2024.
Re: Reis Pasje01: route meivakantie 2024.
Ik zie bij Yosemite ook opties tussen oakhurst en wawona. Ook nog 1 in Wawona zelf. Is dat een goede locatie voor beide nachten?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De focus in Yosemite zal op de vallei liggen; dan is Oakhurst of Wawona niet de meest ideale locatie. Maar het is aan jullie om de afweging tussen kosten en locatie/reistijd te maken.
Fishcamp ligt al iets beter dan Oakhurst en Wawona nog iets beter, maar het blijft een eindje rijden. Kijk eens wanneer je de Mariposa Grove het beste kunt doen. Als je in Wawona overnacht zou je dat wellicht nog kunnen doen op de dag dat je aankomt. En anders de volgende ochtend. Dan door naar de vallei en daar overnachten. Als je die tweede nacht buiten de vallei overnacht kost het (te?) veel tijd om nog de volgende ochtend iets te doen in het park.
Het voordeel van twee nachten Oakhurst is weliswaar dat je ook nog op de dag dat je naar SF rijdt nog naar de Mariposa Grove kunt gaan, maar je bent wel 3 uur kwijt aan heen en weer rijden op de eerste dag, en vanuit Oakhurst moet je de laatste dag eerst weer het park in en dan weer terug via Oakhurst om naar SF te rijden.
Wij zaten in 2019 een nacht in Wawona, dat is ons goed bevallen. Zie hier en de volgende dag voor ons verslag.
Marianne
Fishcamp ligt al iets beter dan Oakhurst en Wawona nog iets beter, maar het blijft een eindje rijden. Kijk eens wanneer je de Mariposa Grove het beste kunt doen. Als je in Wawona overnacht zou je dat wellicht nog kunnen doen op de dag dat je aankomt. En anders de volgende ochtend. Dan door naar de vallei en daar overnachten. Als je die tweede nacht buiten de vallei overnacht kost het (te?) veel tijd om nog de volgende ochtend iets te doen in het park.
Het voordeel van twee nachten Oakhurst is weliswaar dat je ook nog op de dag dat je naar SF rijdt nog naar de Mariposa Grove kunt gaan, maar je bent wel 3 uur kwijt aan heen en weer rijden op de eerste dag, en vanuit Oakhurst moet je de laatste dag eerst weer het park in en dan weer terug via Oakhurst om naar SF te rijden.
Wij zaten in 2019 een nacht in Wawona, dat is ons goed bevallen. Zie hier en de volgende dag voor ons verslag.
Marianne
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ruim 500 km op 1 dag, 5 uur zonder stops via de snelweg vinden wij veel. Maar wij rijden met een camper, misschien maakt dat het verschil. En als je een leukere route ervan maakt, worden het alleen maar meer kilometers. Nu zijn wij zeker niet bang van kilometers maken, want ik denk dat het halve forum hartkloppingen van onze planningen krijgt, maar dit komt me lang voor zo

Ah, dan snap ik het idd. Met een camper ben je ook langer onderweg. Wij waren met een auto en dan 3 uur rijden, tijd spenderen in Yoshua Tree en dan nog eens 2,5 uur vind ik voor een dag helemaal niet erg. Moeten niet teveel dagen zijn in een vakantie. Maar soms zijn zulke dagen niet te vermijden.
Reisverslagen USA:
2019 - West-USA (17 dagen) - wordt nog overgezet naar Blogspot
2024 - West-USA & Yellowstone (21 dagen)
Het is gelukt om een overnachting in het GC national park te boeken, dank voor de goede tip! Dan rijden we de dag erna door naar (ik denk nu) Springdale. Onderweg stoppen bij Horse shoe bend en bv lunch in Page. Springdale is dan nog wel stukje verder maar te doen denk ik. Dan hebben we een volle dag Zion.
Ik lees ook dat valley of fire een aanrader is. Is dat goed te doen onderweg van Springdale naar Las Vegas?
Nu vooral nog de planning rond Yosemite rond krijgen. Daar ben ik nog niet uit. Maar ga jullie tips nog even goed lezen en snuffelen op het forum dan lukt het vast! En anders meld ik me weer even
.
Vraag nog over autohuur en verzekeringen en tips etc. Hebben jullie een link naar goede tips en aandachtspunten op dit forum?
Wederom veel dank!
Ik lees ook dat valley of fire een aanrader is. Is dat goed te doen onderweg van Springdale naar Las Vegas?
Nu vooral nog de planning rond Yosemite rond krijgen. Daar ben ik nog niet uit. Maar ga jullie tips nog even goed lezen en snuffelen op het forum dan lukt het vast! En anders meld ik me weer even
Vraag nog over autohuur en verzekeringen en tips etc. Hebben jullie een link naar goede tips en aandachtspunten op dit forum?
Wederom veel dank!
Oh ja, ik kan het niet meer vinden maar in een van de andere topics heeft iemand de link geplaatst voor overnachtingen in Yosemite. Zou iemand deze nog een keer kunnen delen? Dank!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb je het vervoer-subforim al geprobeerd?

Daar staat het topic over autohuur. Lees het eerste bericht eens goed door.
De link voor het reserveren van Yosemite is www.travelyosemite.com.
Je kunt voor alle parken op de NPS-sites kijken voor informatie over overnachten in de parken. Dan weet je zeker dat je de juiste site hebt.
Ook handig voor andere informatie over de parken. De NPS-sites vond je door achter www.nps.gov/ de eerste 4 letters van het park te zetten, of bij parken die uit twee woorden bestaan de eerste twee letters van beide delen. Dus www.nps.gov/yose, www.nps.gov/grca etc.
Valley of Fire is goed te doen op weg van Zion naar Las Vegas. Zie bijvoorbeeld ons 2015-verslag of 2019-verslag daarvoor.
Marianne
Hou er wel rekening mee dat VoF al echt heel heet kan zijn in de meivakantie. Wij waren er in 2019 eind april en het was er al 40+. Warmer dan in Death Valley op dat moment. Wij hebben er alleen rond kunnen rijden (ook al erg mooi!) en heel kort bij wat bezienswaardigheden gestopt.
We hebben een poging gedaan om de Fire Wave Trail te lopen, maar zijn na 500 meter omgekeerd. Echt veel te heet.
Moet er wel bij zeggen dat we onderweg waren van LV naar Zion, dus midden op de dag.
We hebben een poging gedaan om de Fire Wave Trail te lopen, maar zijn na 500 meter omgekeerd. Echt veel te heet.
Moet er wel bij zeggen dat we onderweg waren van LV naar Zion, dus midden op de dag.
Reisverslagen USA:
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Klopt, het kan dan ook al erg warm zijn. Wij willen er begin mei kamperen; ik hoop dat het nog te doen is dan.
In 2015 liepen wij op 1 juni naar de Fire Wave; het was toen 35 graden. Zie hier voor ons verslag.
Marianne
In 2015 liepen wij op 1 juni naar de Fire Wave; het was toen 35 graden. Zie hier voor ons verslag.
Marianne
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
20 april 2018 was het 24 graden in Valley of Fire. Heerlijk voor een wandeling. Daarom is het dan best druk in het park, dus als je er wilt overnachten, zorg dan dat je op tijd een plekje hebt. Voordeel daarvan is ook dat je de volgende ochtend lekker vroeg aan een wandeling kunt beginnen. Dan is de temperatuur ook nog aangenaam.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Goed om te weten: een aantal trails is gesloten in "the warmer monthts" (mei-sept).
Zie https://parks.nv.gov/news/annual-trail-closures
Marianne
Zie https://parks.nv.gov/news/annual-trail-closures
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1197 Weergaves