Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis bibliolief: alternatief voor Capitol Reef.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
bibliolief
Amerika-ontdekker

Reis bibliolief: alternatief voor Capitol Reef.

Bericht door bibliolief »

Hallo allemaal,
Wij hopen in 2024 alsnog onze Amerika reis te kunnen maken die we in 2023 hebben moeten annuleren omdat mijn vriend een hersenbloeding kreeg en het verre reizen sterk werd afgeraden. Hij is er goed uitgekomen en wij prijzen ons gelukkig daarmee. Het gaat zelfs zo goed dat hij gewoon weer kan rijden. We waren voornemens om dezelfde route aan te houden die we in 2023 hadden gemaakt. Maar nu lees ik op de website van Tioga Tours dat de Scenic Drive in 2024 gesloten zal zijn van april t/m oktober i.v.m. werkzaamheden. En laat die nou net in onze planning zitten. Mijn vraag: weten jullie een goed alternatief voor Capitol Reef? Onze route zoals we die voor 2023 hadden uitgestippeld:
1. Salt Lake City
2. Idaho Falls
3. West Yellowstone
4. Yellowstone National Park
5. Yellowstone National Park
6. Yellowstone National Park
7. Yellowstone National Park
8. Grand Teton National Park
9. Riverton
10. Riverton
11. Flaming Gorge
12. Colorado National Monument
13. Colorado National Monument
14. Arches National Park
15. Arches National Park
16. Arches National Park
17. Capitol Reef??????ALTERNATIEF?
18. Capitol Reef??????ALTERNATIEF?
19. Provo
20. Terugvlucht
21. Thuiskomst
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Alternatief voor Capitol Reef

Bericht door Martin & Marianne »

In je vorige topic lees ik dat jullie met de camper zouden gaan. Is dat ook nu weer de bedoeling? En zo ja, liggen alle campings al vast? Als je nog kunt schuiven zou je er voor kunnen kiezen om een stuk van Colorado mee te nemen. Of ga na Arches naar Monument Valley en neem dan de ut95 richting Capitol Reef voor 1 nacht. Of doe een nacht bij Goblin Valley en bezoek dat park en Little wild Horse Canyon.
Het is ook wel goed om te weten in welke tijd van het jaar jullie gaan.

Maar hoe dan ook lijkt het feit dat de scenic drive niet open is mij geen reden om Capitol Reef over te slaan. Er is daar meer dan genoeg te zien. Kijk daarvoor eens in ons 2019-verslag; toen hadden wij er twee nachten en we zijn niet aan de scenic drive toegekomen. En ook niet aan de Hickman Bridge Trail. Of de Cohab Canyon Trail etc.

Marianne
bibliolief
Amerika-ontdekker

Re: Reis bibliolief: alternatief voor Capitol Reef.

Bericht door bibliolief »

We vertrekken op 13 juni en we gaan inderdaad met een camper. Campings heb ik nog niet vastgelegd. Nu ik jullie suggestie heb gelezen (waarvoor dank) ben ik me aan het oriënteren rond het gebied van Mexican Hat. Hebben jullie daar ervaringen opgedaan? Maar ook Little White Horse Canyon lijkt mij aardig met de wandeling in de canyon. We zijn in 2010 in Page geweest en hebben daar gewandeld in Upper Antelope Canyon onder begeleiding van een Indiaanse gids; een onvergetelijke ervaring! De Little Wild Horse Canyon wandeling zal wel niet te vergelijken en te overtreffen zijn hiermee maar doet mij er wel aan denken als ik de foto's zie.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als jullie al in juni gaan zou ik zo snel mogelijk de campings vast gaan leggen! De meeste campings in de parken zijn 6 maanden voor aankomst te reserveren en vaak zijn ze dan ook meteen vol. Yellowstone is deels via recreation.gov te reserveren, en dat is dan ook 6 maanden van te voren, en deels via www.yellowstonenationalparklodges.com. Dat is al veel eerde te reserveren dus dat zal ook al voor een deel volgeboekt zijn.

En ja, Little Wild Horse Canyon is erg leuk om te bezoeken. Het is niet echt te vergelijken met Antelope Canyon maar op een andere manier zeer de moeite waard.
We hebben eens in Mexican Hat overnacht, verder geen ervaring daar. Als je naar Monument Valley wilt zou ik daar overnachten. Zie ons 2013- en 2017-verslag voor de UT95 en ons 2019-verlsag voor kamerpen in MV.

Marianne
Jedinja
Amerikafan

Bericht door Jedinja »

Wij gaan in de meivakantie naar oa Capitol Reef en overnachten op Fruita. Als ik het zo lees is er genoeg te zien dus als je graag naar Capitol Reef wilt gaan zou ik hem niet uit je plan halen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer