Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis basdg1: reis Las Vegas - Los Angeles tips?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
basdg1
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis basdg1: reis Las Vegas - Los Angeles tips?

Bericht door basdg1 »

Hallo,

Komende zomer gaan we met ons gezin (twee kleine kinderen van bijna 4 en bijna 6 jaar) een reis door Amerika maken van 18 dagen.
We starten in Las Vegas en eindigen in Los Angeles.

We hebben de volgende route gemaakt:

Dag 1: Las Vegas
Dag 2: Las Vegas (Sphere)
Dag 3: Las Vegas -> Page
Dag 4: Page (Horseshoe Bend en Antilope Canyon)
Dag 5: Page (Bootje over Lake Powell)
Dag 6: Page -> Grand Canyon (Helikopter vlucht) -> Kingman
Dag 7: Kingman -> Death Valley -> Lone Pine
Dag 8: Lone Pine -> Yosemite
Dag 9: Yosemite -> San Fransisco
Dag 10: San Fransisco
Dag 11: San Fransisco
Dag 12: San Fransisco -> Monterey
Dag 13: Monterey -> Lompoc (SkyDive) -> Los Angeles
Dag 14: Los Angeles (Disneyland)
Dag 15: Los Angeles
Dag 16: Los Angeles -> San Diego (Sea World) -> Los Angeles
Dag 17: Los Angeles
Dag 18: Los Angeles

Ik wil hier eens horen of het een realistische route is en wat jullie tips/opmerkingen zijn.
We gaan met een auto de reis maken, en we willen voor de meeste overnachtingen hotels/motels boeken met zwembad.
Voor Monterey zijn we nog een overnachtingsplek aan het zoeken, ik hoor het graag als iemand suggesties heeft!

Ook tips voor Death Valley, Yosemite zijn welkom!

Alvast bedankt!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Las Vegas - Los Angeles tips?

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Er zitten wat ongebruikelijke keuzes in je route. Het kan qua afstanden wel maar je hebt voor sommige parken en bezienswaardigheden wel heel erg weinig tijd met deze route.
Jammer om wel naar Page te rijden maar Zion over te slaan. En bij de Grand Canyon heb je bijzonder weinig tijd als je het op weg van Page naar Kingman bezoekt terwijl je ook nog een helikoptervlucht wilt maken.
Kingman - Lone Pine is ook een flinke rit net als Lone Pine-Yosemite. Voor Yosemite zelf heb je zo helemaal geen tijd, is dat bewust? Ik zou daar minimaal 2 maar liever 3 nachten plannen.
Verder is de kustroute niet goed verdeeld zo, met maar 1 stop zou ik kiezen voor bijvoorbeeld Cambria, maar twee stops is mooier. Seaworld vanuit LA lijkt me niet ideaal. Ook Disneyland vanuit LA is niet handig.
De tijd voor Page is dan weer erg ruim, net als voor SF en LA.

Ik zou zelf Page en de GC vergeten en meer tijd besteden aan Yosemite en de kust en tijd voor San Diego. Of neem wel het oostelijke stuk mee maar vergeet dan San Diego en doe hooguit twee nachten LA en SF. Maar het blijft dan krap denk ik, en je hebt dan nog steeds geen tijd voor Zion en Bryce. Een route met Zion, Bryce, Page, Monument Valley, Grand Canyon, LA en San Diego zou ook kunnen.
Wanneer vlieg je terug, op dag 18?

Marianne
basdg1
Amerika-ontdekker

Re: Reis basdg1: reis Las Vegas - Los Angeles tips?

Bericht door basdg1 »

Hallo Marianne,

Bedankt voor je reactie!

We hebben meerdere nachten in Page, SF en LA omdat onze kinderen nog best klein zijn en daardoor kunnen we op een paar plekken wat langer blijven zodat we niet elke dag hoeven in te pakken en te reizen.
Page ben ik al ooit geweest, daar willen we sowieso naar toe. Dat heeft meer mijn voorkeur dan Zion.

Wat zou je bij Yosemite allemaal doen of gaan zien? Heb je daar tips voor? Dat zou zeker een overweging kunnen zijn om daar iets langer te blijven.

Cambria zou ook zeker kunnen, heb je daar nog tips voor een overnachting of dingen om te doen?

Je zegt dat Disneyland vanuit LA niet handig is, wat bedoel je daar precies mee?
Heb je misschien nog tips voor Death Valley?

We vliegen terug op dag 18 inderdaad, om 13:50.

Alvast bedankt!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik begrijp de wens om op sommige plaatsen langer te zitten, maar in jullie geval betekent dat wel erg lange rijdagen op de rest van de route. Ik zou zelf echt een groot deel schrappen zodat je veel meer rust hebt.
Ik vind het lastig om te bedenken wat je met zulke jonge kinderen zou kunnen doen, maar ze kunnen al best wat wandelen en met zo nu en dan een speeltuin, zwembad of strand zullen ze zich prima vermaken. Of ga eens ergens fietsen. In de parken is het al erg leuk voor ze om allerlei dieren te zien, en kijk ook eens naar het junior ranger programma. Nu kies je voor dure activiteiten als een boottocht, helikoptervlucht, Skydive(?) waarvan ik me afvraag of dat voor jonge kinderen geschikt is.
Lees eens wat reisverslagen van forumleden die met jonge kinderen naar het zuidwesten zijn geweest (in dit topic vind je vast wel iets).
Zie voor bijvoorbeeld Yosemite met onze kinderen onze verslagen vanaf 2002 (toen waren onze dochters 7 en 9). Mogelijkheden daar zijn bijvoorbeeld fietsen en raften in de vallei, een junior ranger programma doen, de grote sequoia's bekijken in de Mariposa grove of een van de andere groves, picknicken en pootjebaden bij de Merced River, watervallen bekijken, naar Glacier Pint rijden, zwemmen en wandelen bij Tenaya Lake en nog veel meer. Ken je de NPS-sites? Zie voor Yosemite www.nps.gov/yose.
Death Valley is erg heet in de zomer. Ik vind overnachten daar erg mooi omdat je dan de mooiste uren in het park hebt. Het is ook een bijzondere ervaring om daar te verblijven. Het mooiste is om in Furnace creek te overnachten, en dan nog een stop te doen bij Mammoth Lakes of Lee Vining. Dat geeft je onderweg de tijd om een bezoek te brengen aan het Alabama Hills. Daar kun je genieten van de mooie vormen van de rotsen, en klauteren over de stenen.

Voor Yosemite is overnachten in het park, zeker met weinig tijd, de beste optie. Zie daarvoor www.travelyosemite.com.
Voor de kust is Monterey mooi; je kunt naar het aquarium, zeeleeuwen bekijken en fietsen (zie bijvoorbeeld hier voor onze ervaringen). Ik weet niet of met de kinderen een whale watchen een mogelijkheid is.
basdg1 schreef:
25 nov 2023, 08:09
Cambria zou ook zeker kunnen, heb je daar nog tips voor een overnachting of dingen om te doen?
Het gaat niet echt om wat je in Cambria kunt doen maar dat je de route langs Hwy1 beter verdeelt dan je nu hebt gedaan. Want hoe wil je in 1 dag van Monterey naar LA rijden en gaan Skydiven en dan ook nog iets zien en doen onderweg?
In Cambria hebben wij eens in de Cambria Beach Lodge overnacht; mooie ligging en mooie kamer (zie hier). We hadden toen maar 1 overnachting tussen SF en LA maar dat was omdat een deel van de kustweg was afgesloten (is nu ook weer het geval, hou dat in de gaten).

In Page zaten wij in 2017 in het Red Rock Motel (hier ons verslag). Ik weet niet of je daar al iets gevonden had, maar anders is dat wellicht een optie. Wij hadden twee slaapkamers en een keukentje.
Misschien is het ook een idee om zo hier en daar een cabin op een KOA camping te nemen; dat is voor kinderen vaak leuker dn een motel. Je moet voor een eenvoudige cabin wel een slaapzak meenemen, maar die kun je la voor een paar tientjes ter plekke lopen.
basdg1 schreef:
25 nov 2023, 08:09
Je zegt dat Disneyland vanuit LA niet handig is, wat bedoel je daar precies mee?
Ik weet niet waar je in LA wilt overnachten maar hou er rekening mee dat het al snel 1 of 2 uur kan duren voordat je vanuit LA bij Disneyland bent. Als Disneyland een must is zou ik twee nachten Anaheim doen. Dan kun je met de shuttle of lopend naar Disneyland. Zie hier en de volgende dag voor onze ervaring in LA en Anaheim.

Marianne
basdg1
Amerika-ontdekker

Bericht door basdg1 »

Hallo Marianne,

Bedankt weer voor je reactie. We hebben een aantal dingen gewijzigd op onze route.
Bootje varen in Lake Powell hebben we geschrapt en Kingman en Lone Pine ook, we gaan zoeken naar een overnachting in Death Valley.
Cambria is toegevoegd en in LA gaan we iets dichter bij Disneyland overnachten.

Dag 1: Las Vegas
Dag 2: Las Vegas (Sphere)
Dag 3: Las Vegas -> Page
Dag 4: Page (Horseshoe Bend en Antilope Canyon)
Dag 5 Page -> Grand Canyon (Helikopter vlucht) -> ??
Dag 6: ??
Dag 7: ?? -> Death Valley -> Death Valley (Furnace Creek)
Dag 8: Death Valley (Furnace Creek) -> Yosemite
Dag 9: Yosemite
Dag 10: Yosemite -> San Fransisco
Dag 11: San Fransisco
Dag 12: San Fransisco -> Monterey
Dag 13: Monterey -> Cambria
Dag 14: Cambria -> Lompoc (SkyDive) -> Los Angeles
Dag 15: Los Angeles/Anaheim (Strand)
Dag 16: Los Angeles/Anaheim (Disneyland)
Dag 17: Los Angeles/Anaheim (Strand)
Dag 18: Los Angeles/Anaheim

We zijn aan het bekijken hoe we dag 5 (avond) en dag 6 in gaan vullen.
Dus de middag/avond na de helikoptervlucht en de dag erna. Dag 7 willen we dan doorrijden naar Death Valley.

Voor ons gevoel is de route nu een stuk realistischer en goed te doen!
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Elendan »

Twee nachten Death Valley in de zomer? Echt nooit doen, wat ga je daar dan doen de hele dag, het is bloedheet. Twee nachten GC vind ik ook veel. Je rijdt onderweg van Page langs alle uitzichtpunten tot aan het visitor center en de volgende dag kun je de helikopter vlucht maken en daarna zou ik doorrijden. GC alleen leuk voor twee nachten als je een flink stuk gaat wandelen de canyon in.
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is een stuk beter zo!
Kijk nog eens naar de kustroute. Ik heb geen idee hoe die SkyDive gaat en hoeveel tijd dat kost, heb je voldoende tijd die dag? Rij anders nog iets verder dan Cambria.
Ik mis nu een overnachting tussen Death Valley en Yosemite. Kijk ook eens waar je wilt overnachten in Yosemite, dat is heel bepalend voor de reistijd. Vergeet niet dat het park al vlak bij Lee Vining begint en dat het mooi is om voldoende tijd uit te trekken voor de bezienswaardigheden langs de Tioga Road.
Als je niet naar LA gaat is de tijd daar wel ruim. Een dag strand is leuk, maar ik zou het jammer vinden om twee volle dagen daarvoor uit te trekken. Kijk voor het strand ook eens naar Santa Monica; de pier is ook leuk om te bezoeken.

Ik zou de vraagtekens en de rest zo invullen:

Dag 1 naar Las Vegas
Dag 2 Las Vegas
Dag 3 Las Vegas - Page
Dag 4 Page
Dag 5 Page - Grand Canyon
Dag 6 Grand Canyon - Boulder City
Dag 7 Boulder City - Furnace Creek
Dag 8 Furnace Creek - Lee Vining
Dag 9 Lee Vining - Yosemite
Dag 10 Yosemite
Dag 11 Yosemite - San Francisco
Dag 12 San Francisco
Dag 13 San Francisco - Monterey
Dag 14 Monterey - Cambria
Dag 15 Cambria - Anaheim
Dag 16 Anaheim
Dag 17 Anaheim
Dag 18 Anaheim - vlucht

Voor de GC ga ik er nu van uit dat je in het park overnacht (zie daarvoor www.grandcanyonlodges.com of www.visitgrandcanyon.com). Als je besluit iets verder te rijden dan zou je de dag erna zelfs wel in een keer door kunnen rijden naar Furnace creek.
Zie voor Yosemite www.travelyosemite.com. Hou de NPS-site in de gaten om te zien of ze weer een toegangsreservering in gaan voeren. Met een overnachting in het park heb je daar geen last van.

Marianne
basdg1
Amerika-ontdekker

Bericht door basdg1 »

Hallo Marianne,

Zou het qua drukte nog verschil maken of we in het weekend of op een vrijdag/maandag naar Disney Anaheim gaan?

Gr Bas
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Ha Bas,
er zijn diverse sites die ''voorspellen'' wat de drukte is op bepaalde dagen.
Ervaring leert dat ze best in de goede richting voorspellen.
Een voorbeeld: https://www.isitpacked.com/disneyland-c ... -calendar/
Maar even googelen op ''busy days Disney'' geeft behoorlijk wat resultaten...
Paul
basdg1
Amerika-ontdekker

Bericht door basdg1 »

Dank voor jullie reacties !
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Kun je nog iets schuiven dan? Hoe ziet je route er nu uit? Heb je iets aan alle tips gehad?
En liggen de overnachtingen al vast? Heb je gelezen over de toegangsreservering in Yosemite?

Marianne
basdg1
Amerika-ontdekker

Bericht door basdg1 »

Hallo Marianne,

Zeker, we hebben veel aan jullie tips gehad!
Alle overnachtingen hebben we nu geboekt.

Dag 1 naar Las Vegas
Dag 2 Las Vegas
Dag 3 Las Vegas - Page
Dag 4 Page (Antelope Canyon en Horseshoe Bend)
Dag 5 Page - Grand Canyon (Helikopter) - Kingman
Dag 6 Kingman - Death Valley - Furnace Creek
Dag 7 Furnace Creek - Lee Vining
Dag 8 Lee Vining - Yosemite
Dag 9 Yosemite - San Fransisco
Dag 10 San Francisco
Dag 11 San Francisco
Dag 12 San Francisco - Monterey
Dag 13 Monterey - Cambria
Dag 14 Cambria - Anaheim
Dag 15 Anaheim / DisneyLand
Dag 16 Anaheim - Santa Monica
Dag 17 Santa Monica
Dag 18 LA - vlucht

Voor een beetje afwisseling qua verblijven hebben we in Lee Vining een stacaravan gehuurd.

In Yosemite hebben we een overnachting bij Yosemite View Lodge. Ik ben er eigenlijk automatisch vanuit gegaan dat die toegangsreservering dan niet nodig is omdat we een overnachting in het park hebben, zoals jij aangaf.

Cambria hebben we gekeken voor een KOA, vrij prijzig voor wat je krijgt. Dus we hebben nu een Beach Lodge gekozen aan het strand.

SkyDiven ben ik nog aan het twijfelen om die eventueel niet te doen.

Ik was nog wel benieuwd wat slim is om te doen met de Nationale parken. Wij gaan dus naar Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Grand Canyon, Death Valley en Yosemite. Is het dan slim om een jaarkaart te kopen of juist losse tickets?

Wat is, denk je, realistisch om aan te houden qua brandstofkosten per dag?

Ik hoor het graag weer!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De Yosemite View Lodge ligt in El Portal, dat is dus niet in het park! Ik zou zo snel mogelijk kijken naar iets in het park (zie daarvoor www.travelyosemite.com). Mocht je op 5 januari een reservering bemachtigen dan kun je altijd nog kijken of je de overnachting in El Portal aan wilt houden.
De tijd voor Yosemite is wel bijzonder krap zo. Wil je daar bijvoorbeeld geen sequoia's bekijken? Of een paar leuke kortere wandelingen maken of fietsen? Ik zou een dag minder SF doen en die dag voor Yosemite gebruiken. Lijkt me voor de kinderen ook veel leuker.

Je hebt nu maar 3 nationale parken. Ik denk dat de America the Beautiful Pass wel uit kan. Kijk voor de losse entreekosten op de sites van de parken (www.nps.gov/grca, www.nps.gov/deva en www.nps.gov/yose). Als je op weg naar Page door Zion rijdt moet je daar ook toegang betalen.

Marianne
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Ik zou ook een nacht SF minder doen en een nacht meer Yosemite; nu kun je eigenlijk net niks doen in het park. Zelf zou ik ook minder tijd voor kust en LA/Anaheim uittrekken, maar ieder zijn keuzes. Ik mis echt Bryce in jullie route (en Zion want daar rij je alleen maar doorheen)
Maar keuzes keuzes....
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Jedinja
Amerikafan

Bericht door Jedinja »

Ik zou iets langer in Yosemite willen zijn. We zijn er jaren geleden met onze zoon van toen 2 jaar geweest en hebben ons uitstekend vermaakt. Als je in het park een overnachtingsplek hebt is het leuk om een paar korte wandelingen te maken. Hij heeft om met het junior ranger programma mee gedaan. We verbleven er toen geloof ik 4 nachten en voelde nog te kort 😊
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer