Wat is dit een fijn forum! Mijn vriendin en ik gaan in mei een 23-daagse rondreis door zuidwest Amerika maken. Dankzij dit forum ben ik achter erg handige tips gekomen wat de voorbereiding een stuk makkelijker maakt en bovendien ons geld bespaard, bedankt daarvoor!
Wij kregen een spontaan idee om naar Amerika te reizen omdat ons dat allebei heel tof lijkt. Direct daarna onze vliegtickets geboekt, dus de data staan vast: wij vliegen zaterdag 4 mei vanuit Amsterdam naar Los Angeles en vliegen maandag 27 mei van Los Angeles weer terug naar Amsterdam.
Na het lezen van dit forum kwam ik erachter dat wij tijdens het Memorial Day weekend in en rondom Los Angeles zijn, niet ideaal maar goed.. de data staan al vast.
Nu heb ik een reisschema gemaakt op basis van jullie voorbeeldroute (top!). Zouden jullie een kijkje willen nemen en aangeven of hij wel handig is? Wellicht hebben jullie nog tips en/of zaken waar wij nog rekening mee moeten houden deze data?
Za 04.05 Amsterdam - Los Angeles
Zo 05.05 Los Angeles (overnachten nabij Six Flags)
Ma 06.05 Six Flags Magic Mountain - Santa Barbara (evt. langs Malibu)
Di 07.05 Santa Barbara - Monterey
Wo 08.05 Monterey - San Francisco
Do 09.05 San Francisco
Vr 10.05 San Francisco - Yosemite
Za 11.05 Yosemite
Zo 12.05 Yosemite
Ma 13.05 Yosemite - Sequoia & Kings Canyon National Park
Di 14.05 Sequoia & Kings Canyon National Park
Wo 15.05 Sequoia & Kings Canyon National Park - Death Valley
Do 16.05 Death Valley - Las Vegas
Vr 17.05 Las Vegas
Za 18.05 Las Vegas - Zion National Park
Zo 19.05 Zion National Park
Ma 20.05 Zion National Park - Bryce Canyon
Di 21.05 Bryce Canyon - Page
Wo 22.05 Page - Grand Canyon
Do 23.05 Grand Canyon - Kingman
Vr 24.05 Kingman - Palm Springs
Za 25.05 Palm Springs
Zo 26.05 Palm Springs - Los Angeles
Ma 27.05 Los Angeles - Amsterdam (Memorial Day

De route deze kant op te rijden lijkt mij het handigst omdat wij graag naar Six Flags willen. Daarvoor lijkt een maandag een geschiktere dag dan in Memorial Day Weekend.
Wij zijn meer liefhebbers van de natuur dan van de drukke steden, vandaar dat we iets langer in Yosemite verblijven en langs Sequoia & Kings gaan. Indien in deze periode de Tioga Pass toch wel open is, raden jullie aan om die route te nemen incl. Mamoth Lakes? Dan gaan we niet langs Sequoia & Kings (we willen wel graag deze bomen zien, las al dat deze evt. ook bij Mariposa Grove staan?) maar dan kunnen we wellicht een extra overnachting in bijvoorbeeld DV doen of naar Monument Valley.
We zitten nu 2 weekenden in nationale parken (Yosemite & Zion National Park). Zijn deze parken dan een beetje te doen qua drukte? Ze zijn natuurlijk wel aardig groot.

Het weekend in LV willen we eigenlijk vermijden. We zitten daar nu wel op een vrijdagnacht. Om een extra dag ergens in de route voor LV te plannen is dan ook niet echt handig lijkt mij.
Het idee van Palm Springs is om daar nog even lekker ergens aan een zwembad te ontspannen en de hectiek van Memorial Day Weekend te omzeilen. Het lijkt ons niet handig om in dit weekend bij een nationaal park, pretpark of bij toeristische attracties te verblijven. Als jullie hier nog een andere suggestie voor hebben is die van harte welkom.

We zochten nog een groot tof aqua / waterpark met toffe en steile glijbanen etc. alleen die heb ik niet kunnen vinden. Kan het kloppen dat die er niet is rond deze route?