Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis daisydpl: route Oatman - Kingman - Hackberry - Seligman.
Reis daisydpl: route Oatman - Kingman - Hackberry - Seligman.
Hallo,
Ik ben momenteel met mijn reisschema bezig en gezien ik me jaren geleden beklaagd had niet even een omweg te doen voor Oatman etc.. ben ik dit deze keer wel van plan. Alleen weet ik niet echt hoeveel tijd ik hiervoor moet voorzien.
In de veronderstelling dat we 's morgens vroeg vertrekken vanuit Phoenix richting Oatman, om dan zo verder te rijden tot Kingman, Hackberry, Seligman, Williams ... Is het verstandig hiervoor de hele dag te voorzien en te blijven overnachten in Williams, of zouden we diezelfde dag nog best naar de Grand Canyon kunnen doorrijden? Bedoeling is dat we deze leuke plaatsen zien en ons niet moeten haasten, maar ik heb wel het gevoel al veel gelezen te hebben dat ze nu ook zo groot niet zijn en je daar nou ook niet telkens uuuuuuuuuuuuren in rond loopt, klopt dit?
Alvast bedankt voor de hulp.
Groetjes, Daisy.
Ik ben momenteel met mijn reisschema bezig en gezien ik me jaren geleden beklaagd had niet even een omweg te doen voor Oatman etc.. ben ik dit deze keer wel van plan. Alleen weet ik niet echt hoeveel tijd ik hiervoor moet voorzien.
In de veronderstelling dat we 's morgens vroeg vertrekken vanuit Phoenix richting Oatman, om dan zo verder te rijden tot Kingman, Hackberry, Seligman, Williams ... Is het verstandig hiervoor de hele dag te voorzien en te blijven overnachten in Williams, of zouden we diezelfde dag nog best naar de Grand Canyon kunnen doorrijden? Bedoeling is dat we deze leuke plaatsen zien en ons niet moeten haasten, maar ik heb wel het gevoel al veel gelezen te hebben dat ze nu ook zo groot niet zijn en je daar nou ook niet telkens uuuuuuuuuuuuren in rond loopt, klopt dit?
Alvast bedankt voor de hulp.
Groetjes, Daisy.
Re: Route Oatman - Kingman - Hackberry - Selligman
Uiteraard heel afhankelijk wat je wil/zien en doen en hoeveel tijd je wilt spenderen aan oude auto’s, benzinepompen, jukeboxen en souvenirwinkeltjes …
Hackberry: niet geweest
Kingman, zijn we even doorheen gereden en hadden dit na een uurtje (inclusief broodje eten bij het station en bij de oude locomotieven) wel gezien.
Seligman: 1 straat met wat winkeltjes/restaurantjes. Veel souvenirs. Leuk om oude sfeer te proeven. Half uurtje rondwandelen en een kop koffie/drankje
Williams: dit is wel aardig, paar leuke restaurantjes/koffiebars en winkeltjes. Hier kun je wel een uurtje of 2 wat rondwandelen/lunchen…
Wij hebben van Kingman tot Seligman de 66 gevolgd, was een aardige omweg (scheelde weer een stukje over de 40 rijden). Waren met een camper, dus zorgde voor niet al te veel tijdverlies omdat we toch niet zo hard gingen.
Hackberry: niet geweest
Kingman, zijn we even doorheen gereden en hadden dit na een uurtje (inclusief broodje eten bij het station en bij de oude locomotieven) wel gezien.
Seligman: 1 straat met wat winkeltjes/restaurantjes. Veel souvenirs. Leuk om oude sfeer te proeven. Half uurtje rondwandelen en een kop koffie/drankje
Williams: dit is wel aardig, paar leuke restaurantjes/koffiebars en winkeltjes. Hier kun je wel een uurtje of 2 wat rondwandelen/lunchen…
Wij hebben van Kingman tot Seligman de 66 gevolgd, was een aardige omweg (scheelde weer een stukje over de 40 rijden). Waren met een camper, dus zorgde voor niet al te veel tijdverlies omdat we toch niet zo hard gingen.
Re: Reis daisydpl: route Oatman - Kingman - Hackberry - Seligman.
voor wie deze route al eens heeft gedaan graag jullie mening...
We vertrekken zeer vroeg vanuit Las Vegas om dan vervolgens naar Oatman - Kingman - Hackberry - Selligman - Williams te rijden.
Lijkt het jullie haalbaar langs de Hoover dam te rijden vooraleer deze trip te maken.
MIjn echtgenoot wenst de dam gewoon te zien, dus veel tijd zouden we ter plaatse niet besteden. En nadien dan alle kleine stadjes even meepikken (elke een half uurtje, maximum een uurtje spenderen). Is dat te doen op 1 dag?
We vertrekken zeer vroeg vanuit Las Vegas om dan vervolgens naar Oatman - Kingman - Hackberry - Selligman - Williams te rijden.
Lijkt het jullie haalbaar langs de Hoover dam te rijden vooraleer deze trip te maken.
MIjn echtgenoot wenst de dam gewoon te zien, dus veel tijd zouden we ter plaatse niet besteden. En nadien dan alle kleine stadjes even meepikken (elke een half uurtje, maximum een uurtje spenderen). Is dat te doen op 1 dag?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt op GoogleMaps zien wat de reistijd is. En met de input van Paul erbij moet je je toch een aardig beeld kunnen vormen van de tijd die het zal kosten.
Wij deden in 2013 dit stuk van de GC naar Las Vegas maar zonder route 66. We hadden toen eerst nog een wandeling in GC NP gemaakt. En reden langs de Hooverdam. Zie hier.
Dus lijkt mij goed te doen.
Marianne
Wij deden in 2013 dit stuk van de GC naar Las Vegas maar zonder route 66. We hadden toen eerst nog een wandeling in GC NP gemaakt. En reden langs de Hooverdam. Zie hier.
Dus lijkt mij goed te doen.
Marianne
Hooverdam kost je een uurtje als je ook even eroverheen wil lopen. Afslag nemen, parkeerplaats zoeken (grote garage, duurt even), dan wat wandelen, weer terug etc. Je kan ook de doorgaande route nemen en zie je dam vanaf de brug. Dat kost natuurlijk geen tijd… maar een minder goede indruk.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Daisy, misschien doe je nog ideeën op uit mijn reisverslagen. Hierbij een paar links.
Van Las Vegas via Oatman, Hackberry en Seligman naar Williams, op dag 15:
http://www.dutchmarco.com/reisverslag/u ... _index.htm
In datzelfde verslag brengen wij op dag 11 een bezoek aan de Hoover Dam.
Autorit via de Hoover Dam en de grote brug bij die dam (Mike O'Callaghan–Pat Tillman Memorial Bridge), op dag 23:
Als je over de brug rijdt, is het uitzicht op de dam minimaal tot niets vanwege hoge betonnen brugdelen.
Van Las Vegas via Oatman, Hackberry en Seligman naar Williams, op dag 15:
In datzelfde verslag brengen wij op dag 11 een bezoek aan de Hoover Dam.
Autorit via de Hoover Dam en de grote brug bij die dam (Mike O'Callaghan–Pat Tillman Memorial Bridge), op dag 23:
Als je over de brug rijdt, is het uitzicht op de dam minimaal tot niets vanwege hoge betonnen brugdelen.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Het zal prima te doen zijn. Totale afstand is zo'n 286 mijl en zuivere reistijd (dus zonder stops) is zo'n 5 u. 15 min. Tel daar de stops bij op dan kun je voor jezelf uitmaken of het voor jullie haalbaar is.
Deze exacte route heb ik niet gereden maar alle bezienswaardigheden en plaatsen die je noemt heb ik wel bezocht. Wel een leuke route trouwens met Hooverdam en de stadjes die je wilt bezoeken. Voor de Hooverdam geldt dat je die op 2 manieren kunt bekijken, vanaf de brug of van dichtbij. Kies je voor het laatste rijd de brug dan eerst over en parkeer de auto vlak voorbij Hooverdam. Vind ik altijd leuker dan parkeren in de parkeergarage.
Roland
Deze exacte route heb ik niet gereden maar alle bezienswaardigheden en plaatsen die je noemt heb ik wel bezocht. Wel een leuke route trouwens met Hooverdam en de stadjes die je wilt bezoeken. Voor de Hooverdam geldt dat je die op 2 manieren kunt bekijken, vanaf de brug of van dichtbij. Kies je voor het laatste rijd de brug dan eerst over en parkeer de auto vlak voorbij Hooverdam. Vind ik altijd leuker dan parkeren in de parkeergarage.
Roland
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
In 2018 zijn wij met de camper van Seligman naar Laughlin gereden via Kingman en Oatman. Niet helemaal naar Las Vegas dus. Dat was nog zo'n 150 km verder. We zijn om 8 uur vertrokken en kwamen om ongeveer kwart over 3 aan in Laughlin.
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... april.html
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... april.html
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou bij de Hooverdam toch zeker de tour in de dam willen doen en de wandeling de brug op, echt wel spectaculair hoog en geweldig zicht op de dam.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een tour is zeker een aanrader. Mocht je bang zijn dat je te weinig tijd hebt voor de Hoover Dam en je komt ook in Page, dan zou je daar naar de Glen Canyon Dam kunnen gaan.
Marianne
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 2322 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne