Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Strandje: route/advies.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Strandje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Strandje: route/advies.

Bericht door Strandje »

Goedenavond allemaal,

Enkele jaren geleden hebben wij als plan gehad onze roadtrip huwelijksreis te doen, helaas kon dit niet door gaan ivm corona. Vervolgens hebben wij de reis nog 2x moeten annuleren. Nu gaan we nogmaals een poging wagen. Heb de voorbeeldroute en andere routes doorgenomen en heb vragen aan de 'experts/ervaringsdeskundigen' hier op het forum.

Wij willen in de periode van 24 augustus 2024 tot 12 september2024 naar Zuid-West Amerika.
Wat wij willen is het natuurschoon zien, touren met de auto, wat rust momentjes en genieten. Wij kiezen er bewust voor om in sommige steden niet te lang te zijn, wij zijn steden soms vrij snel zat. Benieuwd of het haalbaar/te ambitieus is. Misschien aanraders/afraders.

Bij deze ons (uitgebreide :roll: ) plan:

Dag 1: za 24 aug Amsterdam – San Francisco
Hotel in noordelijke gedeelte. 1e dag vooral wat wandelen met OV(Fishermans wharf, pier 39, lombard)
Dag 2: zo 25 aug San Francisco - Yosemite
Ochtend fietstocht, einde ochtend/begin middag richting Yosemite en proberen nog een kleine wandeling te maken
Dag 3: ma 26 aug Yosemite
Hele dag in Yosemite
Dag 4: di 27 aug Yosemite - regio van Lone Pine
Roadtrip afspeellijst op en Via tioga pass, mono lake en misschien enkele ongeplande tussenstops richting hotel
Hotel in regio Lone Pine
Dag 5: wo 28 aug Regio lone pine - Las vegas
Zeer vroeg op om via Death valley enkele van de highlights te zien (tips? behalve veel water mee, goed drinken en niet midden op de dag). In de middag in Vegas aan komen.
Hotel tips? Als we er zijn, dan willen we ook wel iets leuks doen
Dag 6: do 29 aug Las vegas
Zwembad dagje, relaxen, showtje pakken en een stukje wandelen
Dag 7: vr 30 aug Las vegas - Zion
Las vegas verlaten en en Zion
Hotel in (omgeving) Springdale
Dag 8: za 31 aug Zion
Zouden graag een paardrijtocht doen en daarna wandelen
Dag 9: zo 1 sept Zion – Bryce
Richting Bryce, wandelen
Hotel in de buurt van de park ingang. Tips?
Dag 10: ma 2 sept Bryce – monument valley
Heel de dag uit getrokken om op het gemak richting monument valley te gaan. Horseshoe bend als uitstipje slim omt te doen? Activiteit bij monument valley? Paardrijden? (nacht)tour met gids? of opstaan met sunset tour?
Hotel in de buurt van Monument valley (tips?)
Dag 11: di 3 sept Monument valley – Grand canyon
Hierna de gehele dag om richting Grand canyon te gaan.
Hotel aan de zuidkant. Tips?
Dag 12: wo 4 sept Grand canyon
Hele dag om te sightseeen, wandelen. Tips?
Dag 13: do 5 sept Grand canyon – Joshua tree national park?
Eigenlijk de stop richting LA, misschien erg ver? Te laat om het park nog te bezoeken.
Beter een andere plek als tussenstop aanhouden? Laughlin?
Dag 14: vr 6 sept Joshua tree national park? – Los angeles
Sightseeing in LA
Hotel?
Dag 15: za 7 sept Los angeles (universal)
Universal studio's bezoeken
Dag 16: zo 8 sept Los angeles – Pismo beach
De laatste dagen van de road trip ontspannen pacific highway 1 rijden
Hotel?
Dag 17: ma 9 sept Pismo beach – Monterey
De laatste dagen van de road trip ontspannen pacific highway 1 rijden, 17 mile drive? big sur?
Hotel? Iets met een zwembad.
Dag 18: di 10 sept Monterey
Walvis tour o.i.d? 17 mile drive? big sur?
Dag 19: wo 11 sept Monterey
Walvis tour o.i.d? 17 mile drive? big sur?
Dag 20: do 12 sept Monterey – SFO - Amsterdam
Richting huis
Lennart
Amerika-ontdekker

Re: Route/advies

Bericht door Lennart »

Jullie hebben een geweldige route op de planning! Zoals gevraagd hier mijn persoonlijke tips:

- Death Valley is in die periode ENORM warm. Ik was daar in 2022 en een wandeling was gewoon niet te doen. Wij hebben destijds van Las Vegas naar Mammoth Lakes gereden en maakte (korte) stops bij Badwater Basin, Artist's Palette en Zabriskie Point.

- Wij verbleven bij Bryce Canyon in de Best Western Plus Ruby's Inn. Deze ligt aan de toegangsweg naar het park (nog geen 5 min). Vanaf het hotel starten ook de pendelbussen naar de uitzichtpunten. Wij kozen ervoor om dit met onze eigen auto te doen.

- Tijdens de rit van Bryce naar Monument Valley kom je vrijwel langs Horseshoe bend. Vanaf de parkeerplaats is het een kleine 15 minuten wandelen naar dit uitzichtpunt. De temperaturen waren bij ons weer SUPER hoog, dus echt lang zitten genieten van de rotspartijen zat er (helaas) niet in. We smolten weg.

- Monument Valley was mijn favoriet. De onverharde scenic drive was zeer goed te doen met onze auto en de stop 'Artist’s Point' was geweldig! Vergeet op de openbare weg vooral het 'Forrest Gump punt' niet voor een iconische foto. Wij vonden het lekker om alles op eigen tempo te doen. Zonder gids zie je al enorm veel van het park. Vervolgens verbleven wij in Desert Rose Resort & Cabins. Een prachtig hotel in Bluff met een lekker zwembad.

- Als mensen naar de zuidkant van Grand Canyon gaan, raad ik echt aan om te blijven in de Grand Canyon Village. Wij zaten in de gerenoveerde Maswik lodge. Dit is volgens mij een van de goedkopere verblijven daar. Het is prachtig om vanuit je accommodatie te lopen naar de rand van de Canyon. Zo pak je de zonsopgang en zonsondergang ook gemakkelijk mee. Je kan hier ook dik betalen en kiezen voor een kamer met uitzicht, dat hadden wij niet, en vonden wij ook niet nodig.

- Universal Studio's in LA is erg gaaf, maar ik zou ook eens kijken naar Six Flags Magic Mountain, dit park heeft top exemplaar achtbanen staan. Maar als je voorkeur hebt voor thematisering, dan is Universal de juiste keuze.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Route/advies

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie plannen! Heb je voor Yosemite al accommodatie vastgelegd? Als je niet in het park overnacht heb je een toegangsreservering nodig. Zie daarvoor www.nps.gov/yose.
De tijd voor Yosemite is niet ruim. Wat zijn de plannen daar? Wil je naar de Mariposa Grove en naar Glacier Point? Of alleen naar de vallei? Voor de Tioga Road heb je erg weinig tijd zo en tijd voor bijvoorbeeld Bodie en Mono Lake is er nu ook niet. Ik zou een extra overnachting in Yosemite doen en ook al wat eerder stoppen, bijvoorbeeld in Lee Vining. Kijk voor de Tioga Road en de route naar Lone Pine eens in ons 2019-verslag.
Voor Monterey zou ik dan minder tijd uittrekken. Big Sur ligt op de route naar Monterey dus dat zou ik niet vanuit Monterey bezoeken. Zorg voor voldoende ontspanning onderweg, en bewaar dat niet voor het laatst.

Kijk voor Springdale eens naar de Zion Park Motel, via hun eigen site. Voor Bryce is Ruby's inderdaad prima. Of kijk naar de Bryce View Lodge.
De mooiste overnachting voor Monument Valley is de View Hotel maar dat is niet goedkoop. Bluff ligt te ver, vind ik, Mexican Hat is wel een optie.
Voor de Grand Canyon is de Bright Angel Lodge qua ligging en prijs de beste optie. Zie daarvoor www.grandcanyonlodges.com.
Voor alle accommodatie geldt dat jullie al laat zijn voor de beste deals dus probeer zo snel mogelijk iets vast te leggen.

Marianne
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Strandje: route/advies.

Bericht door Trom »

Wat je keuzes ook zijn, je reis zal fantastisch zijn. Wel een paar aanbevelingen. Ik was erg blij met de tip van Marianne om te overwegen om b.v. aan te komen in Los Angeles en te vertrekken vanuit Las Vegas. (of als je de kust aan het eind wilt doen Las Vegas naar Los Angeles). Je mist dan Joshua tree maar maakt ook veel minder km door een relatief saaie omgeving en je bespaart ruim een dag. Extra tijd zou je kunnen besteden in b.v. Yosemite of San Francisco. Ook zou ik de extra dag bij Grand Canyon weghalen en b.v. in het leuke plaatsje Williams overnachten.
Nog wat tips voor onderweg:
San Francisco: Riu Plaza Fishermans wharf is niet goedkoop maar je zit op een toplocatie op loopafstand van de topattracties. Prijzen wisselen nogal dus controleer regelmatig.
Lone Pine: Best Western Frontier hotel is goede keuze. Reserveer via BW app en probeer de promotionele Facebook code FB100
Bryce: Best Western Ruby's Inn. Ook weer met de app.
Monument Valley is fantastisch. Een tour met gids heeft m.i. veel meerwaarde. Hotel The View is heerlijk. Urenlang op het terras gezeten bij ondergaande zon.
Monterey: ga niet met de grote, onpersoonlijke boten van b.v. Princess maar kies voor Chris' Whale tour
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ipv Lone Pine zou ik doorrijden naar Panamint Springs Resort, volgende dag meer tijd voor DV, en prachtige locatie om te overnachten en te genieten van de sterren.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dan zou ik nog wel een tussenstop doen tussen Yosemite en Panamint Springs. Ook met een overnachting in Lone Pine zou ik nog een extra stop doen trouwens, er is zoveel te zien en doen op dat stuk, niet alleen de Tioga Road maar ook Mono Lake, Bodie, Alabama Hills, en nog veel meer.

Voor de Grand Canyon zou je een nacht minder kunnen doen, daar zijn de mogelijkheden veel beperkter dan bij bijvoorbeeld Yosemite. Willen jullie een stuk naar beneden wandelen? Kijk eens in ons 2013-verlag voor wat mogelijkheden. Wij hadden er toen twee nachten maar de meeste mensen vinden 1 nacht wel voldoende. Met ook een nacht minder in Monterey heb je dan tijd voor twee overnachtingen tussen Yosemite en LAs vegas en voor een extra nacht Yosemite. Of kijk eens naar een extra nacht SF, daar hebben jullie nu alleen maar een ochtend.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Helemaal mee eens, een extra dag tussen Yosemite en Vegas is absoluut aan te raden.
Strandje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Strandje »

Wat een waardevolle reacties. In de tussentijd het plan al iets aangepast en inderdaad een extra dag voor Yosemite uitgetrokken. Verder ga ik nog kijken wat ik aan de route kan veranderen. Grand canyon, had ik zelf het idee dat dit erg lang is. We zijn niet van plan een trail naar beneden te lopen.

De reisverslagen, ga ik een keer een avond voor zitten. Ik zie dat deze tot 1988 terug gaan.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is echt wel de moeite waard om bij de Grand Canyon en stuk naar beneden te lopen. Wij vonden de South Kaibab Trail daarvoor erg geschikt (zie hier voor onze ervaring). De Bright Angel Trail is wat makkelijker te bereiken, maar daar zijn de uitzichten in het begin nog iets minder. Je hoeft niet heel ver te gaan voor mooie uitzichten en om een idee te krijgen van de grootte en diepte van de canyon.
Je kunt je ook beperken tot een stuk van de Rim Trail. Tegen de avond is het prachtig om vanaf de lodges een stuk richting het visitor center te lopen. Zie hier voor delen van de rim trail. Op de route naar Hermits Rest kun je alles of delen met de shuttlebus doen. Fietsen op dat stuk is ook een optie; dat staat in onze planning voor april dus daar kan ik nu nog niets over zeggen. Gaan jullie in het park overnachten?

En je hoeft echt niet tot 1988 terug te gaan :lol: .Kijk in de verslagen die ik heb genoemd. En voor Yosemite en de route naar Las Vegas zijn de laatste verslagen vanaf 2013 tot 2019 wel handig.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer