Wij vliegen op maandag 29 april naar San Francisco (aankomst 11.50 uur) en vliegen op vrijdag 10 mei om 16.30 uur weer terug vanaf San Francisco.
We reizen met z’n drieën en ons zoontje is dan 12 jaar en gewend aan wandelen. 10 tot 15 km op een dag moet lukken
Wij houden erg van mooie natuur, lekker hiken, af en toe wat shoppen in outlets en we komen vooral graag op plekken die niet overcrowded zijn..
In tegenstelling tot heel veel anderen wil ik graag een rustige reisroute met tijd om lekker te hiken en we willen eigenlijk niet te lang in de auto zitten. Liever iets langer op 1 plek en daar van genieten, dan steeds maar weer moeten verkassen.
De laatste keer Amerika was voor ons in 2018 (meivakantie) en toen hebben we 3 nachten San Francisco (geweldige stad!), 1 nacht Monterey, 2 nachten Oakhurst, 3 nachten Sequoia NP (geslapen in een cabin in het park) en 4 nachten San Diego gedaan. Dat is ons toen erg goed bevallen.
In voorgaande reizen hebben we ook al eens de highway 1 gereden, LA, Las Vegas, heel veel parken ten oosten van Las Vegas, Death Valley, Yosemite (Tioga Road) etc gedaan.
Nu wil ik voor komende reis in ieder geval de laatste 2 nachten in San Francisco zijn. (We zijn dan 20 jaar samen
Lake Tahoe
Alabama Hills (Lone Pine)
Pinnacles NP
Misschien een stukje highway 1 boven San Francisco? Of andere mooie dingen zien boven San Francisco?
Yosemite NP of Sequoia NP mag er ook wel weer in.
Death Valley zou leuk zijn, maar wordt denk ik teveel.
Maar hoe nu alles combineren met zeer waarschijnlijk een gesloten Tioga Road en Sonora Pass?
Ik denk dat Lake Tahoe zo laat mogelijk gepland moet worden.
Dag 1 29 april AMS-SFO
Dag 2 30 april
Dag 3 1 mei
Dag 4 2 mei
Dag 5 3 mei
Dag 6 4 mei
Dag 7 5 mei
Dag 8 6 mei
Dag 9 7 mei
Dag 10 8 mei overnachting SFO
Dag 11 9 mei SFO
Dag 12 10 mei SFO-AMS