Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis girltje155: Arches NP Campground.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
girltje155
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis girltje155: Arches NP Campground.

Bericht door girltje155 »

We blijven tijdens onze vakantie 4 nachten in de omgeving van Moab met de RV. Ik heb 3 nachten op Devils garden in Arches weten te bemachtigen, maar begin toch een beetje te twijfelen of dat nou zo handig is, aangezien het toch wel 40 minuten rijden is om in en uit het park te komen naar Moab.
We willen daar echt wel wat wandelingen maken met de kids en op het gemak de verschillende gebieden bekijken.
Die vrijdag hebben we al vroeg een tour, dus dat is sochtends vroeg weg uit Arches en dan smiddags weer terug Arches in lijkt mij niet veel toevoegen, misschien dan die laatste nacht toch maar weer een camping in Moab, wat zouden jullie doen?

dinsdag Goulding - Moab
woensdag Moab - Arches NP
donderdag Arches NP
vrijdag Arches NP ATV tour in de ochtend
zaterdag Arches NP Bryce N.P
We zijn er bijna! Maar nog niet helemaal.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Arches NP Campground

Bericht door paulr »

Hoi, terechte twijfel… ik zou zelfs maar 1 nacht Devils Garden doen ! Het is een mooie camping, maar met 24 uur kun je alles prima bekijken en nog wat wandelingen doen in Arches. Zo kan je op de avond die je in het park hebt de wandeling naar Delicate Arch doen. En ik zou de volgend ochtend de ranger tour in Fiery Furnace doen, erg leuk ! Je houdt dan een dag over voor Canyonlands, die zie ik er namelijk niet bij staan. Wij vinden Canyonlands wellicht nog indrukwekkender en afwisselender dan de Grand Canyon…. Neem de andere nachten dus in Moab, liefst in het centrum ((Sun Outdoor): het is heerlijk om eens zonder de RV te gebruiken het dorp in te wandelen, een boodschap te doen of gewoon naar het terras te lopen…
Laatst gewijzigd door paulr op 13 mei 2024, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Arches NP Campground

Bericht door Martin & Marianne »

Devils Garden is natuurlijk ideaal voor een bezoek aan Arches, maar als je nog andere dingen gaat doen zou ik een tweede en wellicht ook derde nacht in Moab niet gek vinden. Welke camping heb je nu in Moab? en wat wil je allemaal in Arches doen? Het voordeel van kamperen in Arches is wel dat je op elk moment het park in- en uit kunt rijden, je bent niet gebonden aan de timed entry reservering.

En aangezien je dit in het routeplanning-forum hebt gepost toch ook even een opmerking over de route; is er geen tijd voor een overnachting tussen Moab en Bryce? Je rijdt daar nu heel snel heel veel moois voorbij.

Marianne
girltje155
Amerikafan

Re: Reis girltje155: Arches NP Campground.

Hi Paul en Marianne,
Ja dat was dus de bedoeling die woensdag overdag Canyonlands, en dan eind vd middag naar Devils Garden, inderdaad goed idee om dan naar Delicate Arch te lopen. Nacht slapen, en donderdag dan Arches bekijken en ik wil graag weer een keer naar Double O Arch lopen, Ranger tour is ook altijd leuk inderdaad. Denk dat de kids dan wel even klaar zijn met wandelen en kijken, dus dan zouden we of weer in Arches slapen of naar Moab rijden.
Volgende dag dan ATV.

Dit keer slaan we het stuk over tussen Moab en Bryce, de route is zeker mooi om te rijden maar de duur van de rit en wat we er vervolgens dan echt nog kunnen doen viel de laatste keer een beetje tegen (met camper is dat daar niet zo heel makkelijk vond ik de laatste keer) , en we zijn er inmiddels 2x geweest!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik volg het niet helemaal. Je rijdt in 1 dag van Moab naar Bryce maar je wil het stuk tussen Moab en Bryce overslaan? Het zou toch juist mooi zijn als je daar een extra stop had. Ook omdat de laatste keer blijkbaar tegenviel qua tijd? Als je die ruimte hebt natuurlijk.

Marianne
girltje155
Amerikafan

Maar dan vind ik dus dat je ideaal gezien 2 nachten tussen Moab en Bryce moet hebben bij Fruita. Zodat je ook 1 dag wat dingen kan doen en de 12 kan rijden, zonder dat je 2 hele dagen achterelkaar in de camper zit. Ik vind zelf dat Captiol Reef bezoeken met de camper niet zo makkelijk is, dus dit keer wilde ik daar eigenlijk geen nachten aan kwijt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Duidelijk. Een uitgebreid bezoek aan Capitol Reef was ook niet mijn idee, ik zat te denken aan 1 stop tussen Moab en Bryce, gewoon om de rit wat minder lang te maken en nog iets te kunnen doen onderweg. Ik weet niet wat je allemaal al hebt gedaan, maar je hebt dan in elk geval meer tijd op de route dan wanneer je het in 1 dag doet. Goblin Valley en Little wild Horse Canyon zijn mogelijkheden. Maar even afkoelen in de Sulphur Creek in Capitol Reef is ook leuk om te doen.
Je zou die laatste nacht ook naar de camping bij Goblin Valley kunnen gaan, dat maakt de rit de volgende dag toch weer iets korter.
Maar zoals je het nu hebt is het natuurlijk ook goed te doen. :wink:

Marianne
girltje155
Amerikafan

Uiteindelijk zijn we maar 1 nacht in Devils Garden geweest. Het was veel en veel te warm ‘s nachts om zonder airco te slapen voor ons ( 36/38 graden ‘s nachts). Wel jammer dat je de reservering niet meer voor komende nachten kon annuleren, daardoor en door de hitte was de helft van de Campground leeg. Terwijl overal stond dat het Full was.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Ik zei het toch… 1 nacht voldoende :) :wink:
Je ziet helaas altijd en overal op campings in de parken lege plekken. Erg vervelend, juist omdat het zo lastig is een plek te bemachtigen. Ze zijn natuurlijk relatief goedkoop, annuleren kost dus niet zo veel en bij een flink aantal campings krijg je wel je geld terug als je korter blijft. Eigenlijk zouden ze een flinke borg moeten vragen die je kwijt bent als je niet komt, maar terug krijgt als je juist wel komt. Dat zou de bezetting verbeteren en dan kunnen er meer mensen die echt willen gemakkelijker reserveren….
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Zelfs tijdens de eclips in april was het state park waar wij stonden, wat goed in de baan lag, nog half leeg.
nycave
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door nycave »

Wij hadden hetzelfde, ik heb de maand voor de vakantie al een nacht geannuleerd bij devils campground en omgezet naar een camping met zwembad in Moab. Echter die dag hebben de meiden daar gezwommen maar het was gewoon te warm in de RV. De diepvries kon het niet handelen, de airco kon het niet koeler krijgen. Wij hebben uiteindelijk de laatste dag besloten om tegen 16 uur nog naar Mesa verde te rijden. Die stond niet op ons programma maar kon op deze manier er wel in. Daar gewoon koelere nachten. Eindelijk weer eens lekker geslapen.
2009 Australië (3 mnd)
2012 Canada (west)
2015 rondreis Florida
2017 Australië (6 wkn)
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
2024 Rondje Denver
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht