Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Emus: eerste keer zuidwesten, wil ik teveel?
Reis Emus: eerste keer zuidwesten, wil ik teveel?
Hallo,
In september gaan mijn vrouw en ik voor het eerst naar de South West (nadat onze reis in 2020 niet door kon gaan vanwege corona). Nu heb ik zitten puzzelen, en ik kom tot de volgende optie:
Dag 1: Amsterdam --> Las Vegas
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Las Vegas --> Zion
Dag 4: Zion
Dag 5: Zion --> Bryce
Dag 6: Bryce
Dag 7: Bryce --> Capitol Reef
Dag 8: Capitol Reef
Dag 9: Capitol Reef --> Monument Valley
Dag 10: Monument Valley --> Grand Canyon
Dag 11: Grand Canyon
Dag 12: Grand Canyon --> Phoenix
Dag 13: Phoenix
Dag 14: Phoenix --> Joshua Tree
Dag 15: Joshua Tree --> Sequoia
Dag 16: Sequoia
Dag 17: Sequoia --> Yosemite
Dag 18: Yosemite
Dag 19: Yosemite -->Death Valley Junction (via Tioga Road)
Dag 20: Death Valley --> Las Vegas
Dag 21: Las Vegas
Dag 22: Las Vegas
Dag 23: Las Vegas
Dag 24: Las Vegas --> Amsterdam
Op dag 13 moeten we in Phoenix zijn ivm een american football wedstrijd die we bijwonen;
Op dag 21 moeten we in Las Vegas zijn vanwege een concert.
Nu is mijn vraag vooral: Willen we niet teveel tussen Phoenix en Las Vegas?
Een eventueel alternatief zou zijn:
Dag 15: Joshua Tree --> San Diego
Dag 16: San Diego
Dag 17: San Diego --> LA
Dag 18: LA
Dag 19: LA --> Las Vegas
Hierbij zouden we in San Diego en LA vooral rustig aan doen. Hoe jammer we het ook zouden vinden om Yosemite en Seqoia over te slaan, is dit niet een meer realistische optie?
Tips zijn meer dan welkom, ook voor het eerste deel van de reis, mochten daar rare dingen in zitten.
In september gaan mijn vrouw en ik voor het eerst naar de South West (nadat onze reis in 2020 niet door kon gaan vanwege corona). Nu heb ik zitten puzzelen, en ik kom tot de volgende optie:
Dag 1: Amsterdam --> Las Vegas
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Las Vegas --> Zion
Dag 4: Zion
Dag 5: Zion --> Bryce
Dag 6: Bryce
Dag 7: Bryce --> Capitol Reef
Dag 8: Capitol Reef
Dag 9: Capitol Reef --> Monument Valley
Dag 10: Monument Valley --> Grand Canyon
Dag 11: Grand Canyon
Dag 12: Grand Canyon --> Phoenix
Dag 13: Phoenix
Dag 14: Phoenix --> Joshua Tree
Dag 15: Joshua Tree --> Sequoia
Dag 16: Sequoia
Dag 17: Sequoia --> Yosemite
Dag 18: Yosemite
Dag 19: Yosemite -->Death Valley Junction (via Tioga Road)
Dag 20: Death Valley --> Las Vegas
Dag 21: Las Vegas
Dag 22: Las Vegas
Dag 23: Las Vegas
Dag 24: Las Vegas --> Amsterdam
Op dag 13 moeten we in Phoenix zijn ivm een american football wedstrijd die we bijwonen;
Op dag 21 moeten we in Las Vegas zijn vanwege een concert.
Nu is mijn vraag vooral: Willen we niet teveel tussen Phoenix en Las Vegas?
Een eventueel alternatief zou zijn:
Dag 15: Joshua Tree --> San Diego
Dag 16: San Diego
Dag 17: San Diego --> LA
Dag 18: LA
Dag 19: LA --> Las Vegas
Hierbij zouden we in San Diego en LA vooral rustig aan doen. Hoe jammer we het ook zouden vinden om Yosemite en Seqoia over te slaan, is dit niet een meer realistische optie?
Tips zijn meer dan welkom, ook voor het eerste deel van de reis, mochten daar rare dingen in zitten.
- goldenhills
- Amerika-expert
Re: Reis Emus: eerste keer zuid-westen, wil ik teveel?
Als je de afstanden en geschatte reistijd bij de reisdagen zet heb je wat meer inzicht.
Op zich mooi verdeeld in reisdagen en bekijkdagen. Ik zou persoonlijk langer in de natuur zijn en minder lang in steden, de natuur in de Southwest is erg mooi, zeker ook Yosemite, Sequoia & Kings Canyon. Die zou ik niet overslaan. 24 dagen is een mooie lange vakantie!
Waar houden jullie van? Sightseeing, wandelen, ...? Wat voor voertuig hebben jullie? RV of SUV maakt wel uit kwa snelheid & hoe vermoeiend reizen is. Met een comfortabele auto kun je gemakkelijk lange afstanden afleggen in de Southwest.
Op zich mooi verdeeld in reisdagen en bekijkdagen. Ik zou persoonlijk langer in de natuur zijn en minder lang in steden, de natuur in de Southwest is erg mooi, zeker ook Yosemite, Sequoia & Kings Canyon. Die zou ik niet overslaan. 24 dagen is een mooie lange vakantie!
Waar houden jullie van? Sightseeing, wandelen, ...? Wat voor voertuig hebben jullie? RV of SUV maakt wel uit kwa snelheid & hoe vermoeiend reizen is. Met een comfortabele auto kun je gemakkelijk lange afstanden afleggen in de Southwest.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Emus: eerste keer zuid-westen, wil ik te veel?
Op zich is het niet te veel (het is niet teveel maar te veel als je ook te weinig kunt zeggen
) maar het is door die verplichte dagen in Phoenix en Las Vegas eigenlijk niet goed verdeeld. Het eerste stuk is ruim, daar zou je ook wel een dag LV en Bryce minder kunnen doen, maar zoals je ook al aangeeft is het op het laatst net iets te druk. Het zou al schelen als je Sequoia laat vallen en alleen Yosemite doet. En dan na Yosemite een overnachting in Lee Vining of iets verder. En dan in DV zelf. Als ik het goed begrijp hoef je de 21 pas in LV te zijn, dus niet al op dag 20 zoals je nu het? Dat zou je net wat meer ruimte geven op dat laatste stuk.
Kijk eens naar ons 2019-verlsag voor de route van Yosemite naar DV. Wij hebben toen niet gekozen voor een overnachting in DV zelf omdat we dat al vaker hadden gedaan, maar voor een eerste keer is dat toch wel aan te raden.
Tussen MV en GC zou ik een overnachting in Page toevoegen. Dat kan door die eerste dag LV te laten vallen of door een nacht Bryce minder te doen.
Als je graag de tijd neemt voor Yosemite en Seuoia zou je de route ook andersom kunnen doen, maar dan hou je weinig tijd over om nog Capitol Reef toe te voegen.
Je alternatief met SD en LA vind ik wat gehaast, maar hier zit nog ruimte als ik het goed zie; je komt daar al op dag 19 in LV aan. Ik zou echter altijd proberen om de route via de Tioga Pass en DV mee te nemen.
Marianne

Kijk eens naar ons 2019-verlsag voor de route van Yosemite naar DV. Wij hebben toen niet gekozen voor een overnachting in DV zelf omdat we dat al vaker hadden gedaan, maar voor een eerste keer is dat toch wel aan te raden.
Tussen MV en GC zou ik een overnachting in Page toevoegen. Dat kan door die eerste dag LV te laten vallen of door een nacht Bryce minder te doen.
Als je graag de tijd neemt voor Yosemite en Seuoia zou je de route ook andersom kunnen doen, maar dan hou je weinig tijd over om nog Capitol Reef toe te voegen.
Je alternatief met SD en LA vind ik wat gehaast, maar hier zit nog ruimte als ik het goed zie; je komt daar al op dag 19 in LV aan. Ik zou echter altijd proberen om de route via de Tioga Pass en DV mee te nemen.
Marianne
Dank voor de snelle reactie. Ik had de tijden er wel al een beetje bijgezocht. Voor het eerste deel (voor Phoenix) zijn de reistijden volgens Google Maps tussen de 2 en 4 uur. Na Phoenix zouden de reistijden zijn:goldenhills schreef: ↑18 mei 2024, 16:35Als je de afstanden en geschatte reistijd bij de reisdagen zet heb je wat meer inzicht.
Phoenix - Joshua Tree: 250 mijl, 4 uur
Joshua Tree - Sequoia: 270 mijl, 5 uur
Sequoia - Yosemite: 160 mijl, 3,5 uur
Yosemite - Death Valley: NNB, de Tioga Road is nog dicht, dus Maps stuurt ons heel erg om
Death Valley - Las Vegas: 110 mijl, 2 uur
Op zich wel te doen denk ik. We reizen met een SUV, dus wel comfortabel. Het plan is om van hotel naar hotel (of AirBnB) te gaan, maar niets te boeken van tevoren. Alleen het eerste hotel in LV, hotel in Phoenix en laatste hotel in LV zijn al geboekt, omdat die data vast staan.
We houden wel van wandelen, maar gezien hoogteverschil e.d. wil ik liever niet meer dan 20 km per dag hiken, aangezien we alleen gewend zijn in het platte Nederland te lopen

Ik zit nu te bedenken dat we natuurlijk ook het eerste deel van de vakantie volgens planning kunnen doen en dan in Phoenix beslissen hoeveel energie we nog hebben om ook naar Yosemite te rijden.
Dankjewel voor de snelle reactie. Ik neig zelf ook naar de route inclusief Yosemite en dan via DV weer naar LV. We kunnen inderdaad ook een dag later in LV aankomen. Dus dat zou dan worden:Martin & Marianne schreef: ↑18 mei 2024, 17:13Op zich is het niet te veel (het is niet teveel maar te veel als je ook te weinig kunt zeggen) maar het is door die verplichte dagen in Phoenix en Las Vegas eigenlijk niet goed verdeeld. Het eerste stuk is ruim, daar zou je ook wel een dag LV en Bryce minder kunnen doen, maar zoals je ook al aangeeft is het op het laatst net iets te druk. Het zou al schelen als je Sequoia laat vallen en alleen Yosemite doet. En dan na Yosemite een overnachting in Lee Vining of iets verder. En dan in DV zelf. Als ik het goed begrijp hoef je de 21 pas in LV te zijn, dus niet al op dag 20 zoals je nu het? Dat zou je net wat meer ruimte geven op dat laatste stuk.
Marianne
Dag 20: Yosemite - DV (via Tioga Pass), slapen in DV Junction
Dag 21: DV - LV
Het stuk voor Phoenix hebben we min of meer bewust zo ruim, zodat we eventueel kunnen schuiven.
Ontzettend bedankt voor het meedenken, ik ga er weer mee aan de slag

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou toch wel wat vastleggen, zeker in bijvoorbeeld Springdale maar ook in Sequoia en Yosemite. Je kunt nu nog op je gemak iets uitzoeken wat betaalbaar is en op redelijk afstand van of in de parken ligt; dat lukt niet als je dat ter plekke nog moet doen. Ook voor de GC zou ik zeker al iets vastleggen; het mooiste is daar om iets aan de rim te hebben zoals de Bright Angel Lodge. Zie daarvoor www.grandcanyonlodges.com. De meeste accommodatie is gratis te annuleren dus wijzigen is altijd nog mogelijk.
Ik vind 20 km al aardig veel voor een wandeling! Kijk eens op mijn wandelsite voor wat mogelijkheden.
Het is niet nodig om volledige berichten te quoten.
Marianne
Ik vind 20 km al aardig veel voor een wandeling! Kijk eens op mijn wandelsite voor wat mogelijkheden.
Het is niet nodig om volledige berichten te quoten.
Marianne
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Als je graag naar Yosemite wilt gaan, zou je dit ook aan het begin kunnen zetten.
Je krijgt dan zoiets:
1 > Las Vegas - Las Vegas
2 Las Vegas - Death Valley
3 Death Valley - Lee Vining
4 Lee Vining - Yosemite
5 Yosemite
6 Yosemite
7 Yosemite - Fresno
8 Fresno - Sequoia
9 Sequoia
10 Sequoia
11 Sequoia - Joshua Tree
12 Joshua Tree - Phoenix
13 Phoenix - Phoenix
14 Phoenix - Grand Canyon
15 Grand Canyon
16 Grand Canyon - Page of Monument Valley
17 Page of Monument Valley - Bryce
18 Bryce
19 Bryce - Zion
20 Zion
21 Zion - Las Vegas
22 Las Vegas
23 Las Vegas
24 Las Vegas - huis
25 huis
Je mist dan Capitol Reef (en Monument Valley, afhankelijk van indeling dag 16 en 17).
Ik zou hoe dan ook dag 2 niet ook nog aan Las Vegas besteden als je aan het eind 2 of 3 dagen daar bent.
Dit zou ik dan liever op een andere plek inzetten (bijv. Zion, of Valley of Fire SP)
Je krijgt dan zoiets:
1 > Las Vegas - Las Vegas
2 Las Vegas - Death Valley
3 Death Valley - Lee Vining
4 Lee Vining - Yosemite
5 Yosemite
6 Yosemite
7 Yosemite - Fresno
8 Fresno - Sequoia
9 Sequoia
10 Sequoia
11 Sequoia - Joshua Tree
12 Joshua Tree - Phoenix
13 Phoenix - Phoenix
14 Phoenix - Grand Canyon
15 Grand Canyon
16 Grand Canyon - Page of Monument Valley
17 Page of Monument Valley - Bryce
18 Bryce
19 Bryce - Zion
20 Zion
21 Zion - Las Vegas
22 Las Vegas
23 Las Vegas
24 Las Vegas - huis
25 huis
Je mist dan Capitol Reef (en Monument Valley, afhankelijk van indeling dag 16 en 17).
Ik zou hoe dan ook dag 2 niet ook nog aan Las Vegas besteden als je aan het eind 2 of 3 dagen daar bent.
Dit zou ik dan liever op een andere plek inzetten (bijv. Zion, of Valley of Fire SP)
Laatst gewijzigd door Inge op 19 mei 2024, 11:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Emus: eerste keer zuidwesten, wil ik te veel?
Het voorstel van Inge is wat ik suggereerde. Inderdaad wat weinig tijd voor Capitol Reef maar met een nacht minder Grand Canyon en Bryce zou dat ook nog kunnen.
Fresno is daarin niet nodig, maar wel een goedkope overnachting. Iets meer tijd rond Phoenix zou dan ook kunnen.
Marianne
Fresno is daarin niet nodig, maar wel een goedkope overnachting. Iets meer tijd rond Phoenix zou dan ook kunnen.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1555 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-