Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Mark1979: Amerika in hoogseizoen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Mark1979
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Mark1979: Amerika in hoogseizoen.

Bericht door Mark1979 »

We gaan vanaf SFO eerst naar de walmart voor een koelbox. En dan halen we idd benodigdheden waaronder water, en oplos electrolyten/isotone voor tijdens het wandelen. Maar wellicht dat we die van huis mee nemen net zoals de camelbag
Dikkie
Amerikakenner

Bericht door Dikkie »

Mark1979 schreef:
20 mei 2024, 22:48
We zijn ons zeker aan het inlezen en begonnen met dingen aan te schaffen voor de reis zoals bv een noodfluit noem maar even wat. Maar jullie input wordt echt wel op prijs gesteld maar dat heb ik al vaker aangegeven.
Om ook de anderen die je waarschuwen te benadrukken. De eerste keer dat ik naar Death Valley ging, dacht ook zoiets "leuks" te doen omdat het apart was. Wat gebeurde er: de weg was bochtig, de zon stond non-stop op de voorruit en ondanks airco best benauwd en toen werd ik enorm wagenziek. Wordt ik normaal niet achter het stuur. Ik had een 4x4 maar moest de auto aan de kant zetten omdat ik golven spuugde en werd me daar toch een partij beroerd. Enfin beetje opgeknapt en omgekleed en toen dachten we (mijn toenmalige partner had geen rijbewijs) onze reis voort te zetten. Ik was nog wel beroerd maar rijden ging net. Toen bleek de wagen vast te zitten tussen de gravel. Urenlang geen verkeer gezien (die noodfluit zou niet helpen). Uiteindelijk dingen bij elkaar gezocht om onder de wielen (van de loodzware wagen) te plaatsen en er met goed geluk en in de 4x4 stand uit gereden. Ik doe het nooit meer in ieder geval.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Nog een tip: Zorg in ieder geval voor een auto met reservewiel als je van plan bent dirt roads te rijden.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
jeppiepruts
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door jeppiepruts »

Naast een reservewiel neem ik ook altijd een spuitbus mee.
Soms wil het wisselen van het wiel niet (moeten vast, krik issues).
Soms kan het niet in de omstandigheden (helling ofzo).
Soms heb je 2 lekke banden.

https://www.walmart.com/ip/Fix-A-Flat-A ... /506436590

Wel alleen voor noodgevallen, want de band moet na gebruik wel vervangen worden.
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Mocht je van de gebaande paden willen gaan en toch noodhulp willen kunnen aanvragen als er geen telefoon bereik is, Garmin InReach Mini 2.
19 States so far...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mark1979 schreef:
14 mei 2024, 19:21
Ik heb al aardig wat van de forum posten af lopen zoeken echter kan ik nog niet echt het antwoord vinden. Het lijkt me namelijk stug dat er nog niemand is die een soort check list heeft gepost waarop de benodigdheden/tips. staan welke je nodig heb tijdens een rondreis. Ik zie wel kleine dingen voorbij komen en die sla ik op.

Wellicht dat ik er over heen heb gekeken maar alle tips zijn welkom. Ook qua kleding, hoe zijn de temperaturen savonds/snachts bv in LV,BC,GC,Zion?

Wederom weer bedankt 😀
Hier een topic over wat mee te nemen tijdens een wandeling: viewtopic.php?f=10&t=68397

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer