Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Anita74: Rondje Denver

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Anita74
Amerikafan

Reis Anita74: Rondje Denver

Bericht door Anita74 »

Mijn man en ik willen in oktober naar Denver, beursbezoek en dan meteen weer een vakantie aan vast plakken :lol:
Aangezien we pas na 14 oktober kunnen vertrekken en de beurs van 22-25 oktober in Denver is, lijkt me Yellowstone te laat in het seizoen dus dit bewaren we voor een andere reis.
We willen ongeveer 2 weken gaan en reizen met een auto.

Ik heb deze route bedacht:
18/10 Vlucht naar Denver
19/10 Denver – Aspen Via Breckenridge en Independence Pass(82) (287 km)
20/10 Aspen – Grand Lake Rocky Mountain NP (264 km)
21/10 Grand Lake – Estes Park Via Trail Ridge Road (75 km)
22/10 RMNP Sprague Lake-Bierstadt Lake-Bear Lake
23/10 Estes Park – Denver Via Peak to Peak Highway(7)-Nederland-Boulder (138 km)
24/10 Denver Beurs
25/10 Denver – Custer Via Scotts Bluff NM (613 km)
26/10 Custer SP (Wildlife Loop Road) – Mount Rushmore – Crazy Horse
27/10 Custer – Deadwood Via Badlands NP – Wall – Rapid City (373 km)
28/10 Devil’s Tower – Spearfish Canyon (239 km)
29/10 Deadwood – Hot Springs Via Sylvan Lake-Needles Highway(87)-Wind Cave NP (157 km)
30/10 Hot Springs – Denver (532 km)
31/10 Vlucht naar huis

Wat vinden jullie van deze route? Nog te doen in deze periode?
Tips voor mooie route op 28/10 of dezelfde weg 2x rijden?
Tips voor alternatief ipv Hot Springs? Dus tussen Hot Springs en Denver in.
Florida 2014
Noordoosten en Florida 2015
Zuidoosten en Florida 2016
Las Vegas en LA 2019
NY en Philadelphia / Westkust en Florida / Boston-New England 2022
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Reis Anita74: Rondje Denver

Bericht door paulr »

Brrrrrr, neem warme kleren mee :)
Ik zou de rit naar Aspen uitsparen en bij Breckenridge blijven. Of hooguit tot Vail. Daar wat wandelen (fietsen bij Lake Dillon ook leuk). Je zit net tussen de seizoenen in, dus ik denk dat doorrijden naar Aspen niet veel extra brengt. Leuk in de winter, minder in de zomer, maar in oktober zou ik dan niet snel voor Aspen kiezen….
Al met al best wat kilometers in korte tijd. Wil je niet overwegen te starten met de beurs en het hele rondje erna te doen.je bent immers toch al laat in het seizoen, die paar dagen zal het verschil niet maken en scheelt wel wat rijden volgens mij….

Of wellicht dan na de beurs starten met RMNP en dan stukje Utah met Moab meenemen. Daar is het denk ik (zeker overdag) nog erg lekker weer.. of zelfs overwegen er een one way van te maken dan en eindigen in Las Vegas en van daaruit terug vliegen ? Dan pak je wellicht Ouray-Durango mee en wellicht Sedona. Denk dat je dan afwisseling hebt van bergen en zon !
Laatst gewijzigd door paulr op 03 jul 2024, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Anita74
Amerikafan

Bericht door Anita74 »

Ik dacht eigenlijk via de Independence Pass naar Aspen te rijden. Dat het koud kan zijn, snap ik. Maar al zo erg half oktober?
We zouden inderdaad ook na de beurs pas kunnen gaan, maar qua kilometers maakt het volgens mij niks uit toch?
Uit Estes Park zouden we dan meteen naar Custer kunnen gaan, maar dit scheelt maar 1,5 uur met Denver.
Hoe is het weer deze periode in de Black Hills en Badlands eigenlijk? Voorkeur ging namelijk uit naar Wilde Westen.

One-way van Denver naar Las Vegas of Salt Lake City heb ik ook aan gedacht. Moab en omgeving zijn we inderdaad ook nog niet geweest.
Las Vegas, Zion, Bryce en Monument Valley 2 jaar geleden nog geweest, dus hoeft voor ons niet nog een keer.
De Million Dollar Highway lijkt me ook mooi, maar zal dan ook heel koud zijn.
Florida 2014
Las Vegas en LA 2019
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik durf niet te eggen hoe het weer dan is. Het zal koud zijn maar zolang nog alle wegen open zijn hoeft dat geen probleem te zijn natuurlijk.
In 2019 waren wij op 21 en 22 september in RMNP. Toen waren er al voorzieningen langs de Trial Ridge Road gesloten e het was daar bijzonder koud. Maar in het Bear Lake gebied was het heerlijk. Wij waren toen ook in onder andere Aspen en omgeving.
In 2013 waren we medio mei in Colorado en Moab. Je zou eens naar een deel van die route kunnen kijken, met al dan niet de Million Dollar Hwy.

Marianne
Anita74
Amerikafan

Bericht door Anita74 »

Dank voor je reactie Marianne. Ik had je blog al openstaan 😂
Het is inderdaad heel erg lastig te voorspellen qua weer in deze periode. Er zijn ook niet veel reisverslagen te vinden, de meeste zijn net iets eerder in het seizoen, wat ik uiteraard ook snap.
Vorig jaar was dezelfde beurs op Hawaï, was allemaal net wat makkelijker plannen 😂
Uiteraard willen we er toch een mooi reisje van maken, maar het is dit jaar wel erg lastig merk ik.
Florida 2014
Las Vegas en LA 2019
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
swissdutchie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door swissdutchie »

Wij waren 2016 van 19 september tot 9 oktober in Colorado en Utah (rondje vanuit Denver) en hadden op de Independence Pass en in Aspen toen al sneeuw. Ook in Rocky Mountain NP was het al behoorlijk fris, zeker op de Trail Ridge Road. Ik vraag me af of die half oktober überhaupt nog open is?
Helaas zullen jullie ook te laat zijn voor de mooie herfstkleuren, want die zijn meestal al in de tweede helft van september op hun hoogtepunt.
Misschien is het inderdaad een idee om Moab en een stukje Utah erbij te pakken. Zelf vonden wij ook Colorado National Monument zeer de moeite waard.
Voor meer informatie kun je eens onze blog van 2016 bekijken: https://franziskaenklaas.waarbenjij.nu/ ... tah-2016/2
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

Hoe is het weer deze periode in de Black Hills en Badlands eigenlijk? Voorkeur ging namelijk uit naar Wilde Westen.
Ik ben er ooit enkele weken geweest half/eind oktober. Overdag waren de temperaturen ok, maar 's nachts erg fris, als ik het me goed herinner maar een paar graden boven nul. Check vooral accuweather.com eens om te zien wat de highs/lows waren de afgelopen jaren, dan heb je een beetje een idee.
Anita74
Amerikafan

Bericht door Anita74 »

Bedankt voor de tip :thumbup:
In Accuweather kan ik alleen 2023 zien en toen ging het op en neer van +23 naar -7 naar +14 :o
Zelfs in Moab laatste week oktober 2023 's nachts -10 graden :shock:
Pff, wat een lastige keuze deze keer.
Florida 2014
Las Vegas en LA 2019
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

Als je in hotels of camper slaapt, zijn die lage temperaturen niet echt een issue lijkt me. En overdag is het prima te doen als je gaat hiken, etc...
Maar goed, je weet het van te voren niet :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dat het 's nachts koud is, is inderdaad niet echt een probleem. Op kou kun je je prima kleden. Het zal ook sterk variëren afhankelijk van de hoogte.
Het zou jammer zijn als de Trail Ridge Road gesloten is, die kans is wel aanwezig. Het belangrijkste is dat je flexibel bent. Plan alles ruim en als je iets boekt doe het dan annuleerbaar.
Het belangrijkste is dat je nu kiest voor een rondje Denver of dat je bijvoorbeeld een one way Denver - Las Vegas doet. Dat komt dus eigenlijk neer op wel of geen South Dakota. Moab lijkt me normaal gesproken prima qua weer, en dat geldt ook voor omgeving Page en Las Vegas (Valley of FIre, Snow Canyon, Red Rock NCA etc)

Kijk eens in de verslagen van Kalaman; die is al meerdere keren in december in het zuidwesten geweest. Geen oktober dus, maar je zult dan wel een idee krijgen van de mogelijkheden wat later in het jaar.

Marianne
Anita74
Amerikafan

Bericht door Anita74 »

Dat is precies de lastige keuze: rondje Denver of Denver-Salt Lake City. Dus wel of geen South Dakota.
De wisselende temperaturen zoals ik hierboven aangaf (van +23 naar -7 overdag in een paar dagen tijd) werken ook niet mee aan de keuze 🥴
One-way naar Las Vegas valt voor ons sowieso af, die omgeving (incl page en omgeving) zijn we al geweest en is ook een stuk verder rijden dan Salt Lake City.

Omgeving Ouray/Duramgo al wel wat beter qua temperatuur of zelfde verhaal als RMNP?
Florida 2014
Las Vegas en LA 2019
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik denk inderdaad dat Durango/Ouray ook koud kan zijn. Wij hadden daar in mei nog sneeuw. Je zou dat echt ter plekke moeten bekijken. Misschien meerdere nachten Moab reserveren en dan een paar dagen van te voren kijken wat mogelijk is? En als je Durango etc overslaat zou je nog een nacht uit kunnen trekken bij Colorado NM. En dan na Moab via Capitol Reef naar SLC. Of wat meer dagen Colorado en dan via Moab rechtstreeks naar SLC.
Wij vonden Leadville ook leuk; toen wij daar waren fietsten we rond in een T-shirt, terwijl het twee dagen later in RMNP bij de Trail Ridge Road heel koud was. Het kan dus echt alle kanten op.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

thebruins schreef:
04 jul 2024, 15:55
Als je in hotels of camper slaapt, zijn die lage temperaturen niet echt een issue lijkt me.
Als je echt serieuze nachtvorst hebt, dan kan het met een camper wel een probleem zijn, want de leidingen kunnen bevriezen. Als dat gebeurt en de boel gaat kapot, dan ben je daar zelf verantwoordelijk voor. Je kunt natuurlijk de camper "winterizen", de tanks en leidingen leeg laten lopen en er antivries ingooien, maar dan ben je het gemak van de camper kwijt qua wc, douche en keuken.
Een beetje vorst is niet zo erg, maar bij min 7 zou ik toch niet rustig slapen.
Anita74
Amerikafan

Bericht door Anita74 »

We gaan met de auto, dus evt nachtvorst geen last van.
Knoop doorgehakt en doen een one-way Denver-Salt Lake City zodat we altijd nog kunnen switchen in de route. We gaan er dan wel een beetje vanuit dat het in Moab nog wel rond de 15-20 graden zal zijn ☺️

21/10 Vlucht naar Denver
22/10 Denver Beurs
23/10 Denver - Estes Park Via Boulder en Peak to Peak Highway(7) (128 km)
24/10 RMNP Sprague Lake-Bierstadt Lake-Bear Lake
25/10 Estes Park - Grand Lake Via Trail Ridge Road (75 km) Evt. al iets verder doorrijden.
26/10 Grand Lake - Aspen Via Breckenridge en Independence Pass(82) (306 km)
27/10 Aspen Mount Crested Butte en Maroon Bells
28/10 Aspen - Ouray (278 km)
29/10 Ouray – Durango Via Million Dollar Highway (115 km)
30/10 Durango – Moab Via Mesa Verde NP (323 km)
31/10 Arches NP
1/11 Canyonlands NP en Dead Horse Point SP
2/11 Moab – Salt Lake City (376 km)
3/11 Vlucht naar huis
Bij evt sneeuw gaan we dan via Colorado Nat. Monument door naar Moab en dan Capitol Reef meepakken.

Wat vinden jullie van bovenstaande route? Niet te gehaast?
Florida 2014
Las Vegas en LA 2019
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Mooie route ! Of het te gehaast is, is natuurlijk lastig te zeggen. Dat hangt er helemaal vanaf of en hoeveel je wilt gaan wandelen op reisdagen. Op sommige dagen doen wij wat korte hikes naar uitzichtpunten of bezienswaardigheid. Op andere dagen, zeker in de bergen, wandelen we 4-5 uur per dag. Heb je een paar van die dagen gepland, dan lijkt het gehaast….
Zo te zien heb je op 3 tot 4 dagen wat langere wandeldagen staan, maar geen of weinig kilometers… dat gaat goed dus.
30/10 wel een flinke dag, in Mesa Verde ben je ook nog een stuk in het park aan het rijden. Je gaat denk ik minimaal 1 cliff dwelling tour doen, dan kost ook wel wat tijd. Overweging: niet slapen vanuit Ouray in Durango, maar in het park ? Kun je de volgende ochtend meteen starten met een tour.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De dag met Mesa Verde lijkt mij ook wat te veel. Zeker als je nog naar Arches wilt. Kijk eens of er nog tours zijn in Mesa Verde. Zo nee, dan zou ik dat overslaan. Wij reden in 2019 vanuit Durango via Telluride en de 141 naar Grand Junction. Prachtige route en het Colorao NM is ook een aanrader.

Verder een mooie route! En wie weet neem je toch nog wat herfstkleuren mee; wij waren daarvoor in de tweede en derde week van september te vroeg.

Voor de Trail Ridge Road moet je geluk hebben; vorig jaar sloot de weg op 18 oktober.

Marianne
Anita74
Amerikafan

Bericht door Anita74 »

Dank weer voor jullie input!

@paulr Klopt inderdaad dat we op de langere reisdagen minder of kortere wandelingen doen. Dat komt dus goed dan.

De dag met Mesa Verde twijfelde ik zelf ook al over of dit niet te veel is.
Overigens doen we Arches niet diezelfde dag maar de dag erna.
Ik zie nu dat de tours maar tot 22 oktober zijn. Begrijp dat het park dan niet echt de moeite waard is?

@Martin & Marianne de route van Durango via Telluride naar Grand Junction is ook een flinke reis (430 km) en dan komen we eigenlijk een dag te kort, omdat we deze dag in Moab zouden aankomen.
Denk dat we voor de herfstkleuren piek net iets te laat zijn. 2 jaar geleden New England geweest, 2e week oktober en dat was perfect.

Is dit misschien nog een optie? Of wordt het dan haastwerk?
30/10 iets verder doorrijden en deze dag Arches nog meenemen (hoeveel tijd in Arches nodig?)
31/10 Canyonlands NP en Dead Horse Point SP
1/11 naar Capitol Reef en daar in de buurt overnachten
2/11 naar Salt Lake City

Keuze Mesa Verde of Capitol Reef?

Overigens ziet Colorado National Monument er ook wel heel mooi uit, weet alleen niet hoe we dit in ons schema moeten passen :?
Florida 2014
Las Vegas en LA 2019
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Nee, dan is Mesa Verde niet zo interessant. Qua natuur niet bijzonder, je gaat echt voor de cliff dwellings, die maken het een omweg waard...

Arches: als je álle arches wilt zien ben je wel een dagje zoet. Mooiste is denk ik 2 x een halve dag. 1 keer vroeg in de ochtend met zonsopgang (oktober, dus niet ontzettend vroeg) en 1 keer late middag. Dan kan je kiezen welke dag je de hike naar Delicate Arch gaat doen (voor geoefende wandelaars ca. 1 uurtje heen, 45 minuten terug). Wij hebben het laatste keer na het eten gedaan in juni, met schemering naar beneden. Zijn er nog ranger tours naar Fiery Furnace. Deden we volgende ochtend (1e tour), daarna nog 2-3 arches gedaan en vervolgens nog naar Canyonlands
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Op kou kun je je kleden...
Mocht je toch in de buurt zijn... Cinnamon's Bakery... Hoef je de rest van de week niet meer te eten. :mrgreen:
Wees er snel bij, want op = op.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert
Contacteer:

Anita74 schreef:
08 jul 2024, 19:26
Is dit misschien nog een optie? Of wordt het dan haastwerk?
30/10 iets verder doorrijden en deze dag Arches nog meenemen (hoeveel tijd in Arches nodig?)
31/10 Canyonlands NP en Dead Horse Point SP
1/11 naar Capitol Reef en daar in de buurt overnachten
2/11 naar Salt Lake City

Keuze Mesa Verde of Capitol Reef?

Overigens ziet Colorado National Monument er ook wel heel mooi uit, weet alleen niet hoe we dit in ons schema moeten passen :?
Lijkt me heel goed te doen zo. En ja, ik zou in dit geval Capitol Reef verkiezen boven Mesa Verde. Die laatste is zeker de moeite waard, maar zonder ranger tour toch veel minder interessant.
Voor Arches zou ik zeker een volle dag rekenen, of een avond en ochtend. Je zou ook op de 31e nog naar Arches kunnen. Een zonsondergang bij Delicate Arch is prachtig (zie hier onze ervaring), maar er zijn meer mooie plaatsen daarvoor. zoals bij Balancd Rock (zie hier).
Voor Colorado NM zou je na Aspen richting Grand Juntion kunnen rijden. Dan mis je wel de Million Dollar Hwy. Dat zou ik dan van het weerlaten afhangen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer