Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Amarens: camperreis kerstvakantie SFO, LA, LV?
Reis Amarens: camperreis kerstvakantie SFO, LA, LV?
In de kerstvakantie willen we twee weken met 5 (lange!) personen met een camper reizen. Ik zou zelf graag in San Francisco willen starten, maar begreep dat Yosemite erg koud kan zijn in die periode.
We willen graag een afwisseling van steden en natuurparken en niet elke dag rijden. Ik kan de afstanden en reistijden nog niet goed inschatten. Ik denk nu aan starten in SF (twee nachten hotel) en dan in twee dagen richting LA. Daar een paar dagen blijven en dan richting Las Vegas waar we graag een paar parken willen zien. De camper zouden we dan in Las Vegas willen inleveren en van daaruit weer naar huis vliegen. Raden jullie aan om San Francisco in deze periode over te slaan en te starten in Los Angeles en eventueel via San Diego naar Las Vegas te gaan? Of een andere route?
Hebben jullie tips waar we een camper kunnen huren? Zijn er campings waar vandaan je excursies kunt doen en de camper kunt laten staan?
Ik zag al een aantal goede tips voorbij komen op het forum maar zie door de bomen het bos niet helemaal meer. Dat gezegd hebbende, lijkt Sequoia National Park me ook fantastisch!
We willen graag een afwisseling van steden en natuurparken en niet elke dag rijden. Ik kan de afstanden en reistijden nog niet goed inschatten. Ik denk nu aan starten in SF (twee nachten hotel) en dan in twee dagen richting LA. Daar een paar dagen blijven en dan richting Las Vegas waar we graag een paar parken willen zien. De camper zouden we dan in Las Vegas willen inleveren en van daaruit weer naar huis vliegen. Raden jullie aan om San Francisco in deze periode over te slaan en te starten in Los Angeles en eventueel via San Diego naar Las Vegas te gaan? Of een andere route?
Hebben jullie tips waar we een camper kunnen huren? Zijn er campings waar vandaan je excursies kunt doen en de camper kunt laten staan?
Ik zag al een aantal goede tips voorbij komen op het forum maar zie door de bomen het bos niet helemaal meer. Dat gezegd hebbende, lijkt Sequoia National Park me ook fantastisch!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: camperreis kerstvakantie SFO, LA, LV?
De eerste vraag die bij mij opkomt is: waarom een camper? In december is het vroeg donker en het zal op veel plaatsen te fris zijn om buiten te zitten.
In Yosemite en Sequoia zal het zeker koud zijn maar dat zal ook bij parken als Bryce en Grand Canyon het geval zijn. Dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn, zeker als je wilt wandelen is het wel prettig als het wat kouder is. Het grootste probleem in Yosemite en zeker ook in Sequoia is dat er kans op sneeuw is en dat je zonder sneeuwkettingen het park wellicht niet binnenkomt.
Parken die in december heel aangenaam zijn zoals Joshua Tree en Death Valley noem je niet maar daar zou ik zeker eens naar kijken. Ook Valley of Fire is dan mooi.
Verder is de omgeving van Tucson in die periode een mogelijkheid.
Een bezoek aan SF kan natuurlijk het hele jaar wel maar in combinatie met parken in de winter lijkt het me niet zo handig. Ik zou dan eerder kiezen voor een rondje Las Vegas of een route van LA naar Las Vegas.
Kijk voor de parken in die periode eens op de verschillende NPS sites. Zie daarvoor www.nps.gov/yose voor Yosemite, www.nps.gov/deva voor Death Valley etc.
Op alle sites vind je informatie over het park in de verschillende seizoenen. Kijk naar de voorzieningen, afgesloten wegen etc.
Mocht het toch een camper moeten worden vraag dan eens bij bijvoorbeeld Tioga Tours een offerte aan.
Marianne
In Yosemite en Sequoia zal het zeker koud zijn maar dat zal ook bij parken als Bryce en Grand Canyon het geval zijn. Dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn, zeker als je wilt wandelen is het wel prettig als het wat kouder is. Het grootste probleem in Yosemite en zeker ook in Sequoia is dat er kans op sneeuw is en dat je zonder sneeuwkettingen het park wellicht niet binnenkomt.
Parken die in december heel aangenaam zijn zoals Joshua Tree en Death Valley noem je niet maar daar zou ik zeker eens naar kijken. Ook Valley of Fire is dan mooi.
Verder is de omgeving van Tucson in die periode een mogelijkheid.
Een bezoek aan SF kan natuurlijk het hele jaar wel maar in combinatie met parken in de winter lijkt het me niet zo handig. Ik zou dan eerder kiezen voor een rondje Las Vegas of een route van LA naar Las Vegas.
Kijk voor de parken in die periode eens op de verschillende NPS sites. Zie daarvoor www.nps.gov/yose voor Yosemite, www.nps.gov/deva voor Death Valley etc.
Op alle sites vind je informatie over het park in de verschillende seizoenen. Kijk naar de voorzieningen, afgesloten wegen etc.
Mocht het toch een camper moeten worden vraag dan eens bij bijvoorbeeld Tioga Tours een offerte aan.
Marianne
Schrijf je plannen ook eens uit per dag, afhankelijk van welke parken je wil bezoeken kon het wel eens krap zijn dat allemaal in 2 weken te doen, zeker als je met een camper gaat, dan ben je langer onderweg.
Ik zou ook niet kiezen voor een camper in die periode, je hebt zeker kans op sneeuw, en het zal vaak echt koud zijn.
Ik zou ook niet kiezen voor een camper in die periode, je hebt zeker kans op sneeuw, en het zal vaak echt koud zijn.
Terug in Texas!
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Als je echt lang bent is een camper niet ideaal. Vaak kunnen de voorstoelen niet ver genoeg naar achteren omdat er een stoel of bank achter staat en zijn de bedden maar net aan qua lengte. Bovendien is de stahoogte wellicht een probleem. Wij zijn verslaafd aan camperreizen, maar niet lang, dus hebben geen problemen hiermee.
In de winter kom je andere problemen tegen dan in de zomer natuurlijk. Het kan zijn dat er campings dicht zijn voor het seizoen of dat het water afgesloten is i.v.m. de temperatuur. Campings die excursies organiseren ken ik niet. Wij gaan zelden of nooit naar commerciële terreinen. Die zijn qua prijs een stuk hoger dan de state park campings, maar misschien wel open in de winter.
Ook kun je inderdaad winterse omstandigheden tegenkomen op de weg, afhankelijk van waar je bent.
Qua keuze voor een route sluit ik me bij de tips van Marianne aan.
In de winter kom je andere problemen tegen dan in de zomer natuurlijk. Het kan zijn dat er campings dicht zijn voor het seizoen of dat het water afgesloten is i.v.m. de temperatuur. Campings die excursies organiseren ken ik niet. Wij gaan zelden of nooit naar commerciële terreinen. Die zijn qua prijs een stuk hoger dan de state park campings, maar misschien wel open in de winter.
Ook kun je inderdaad winterse omstandigheden tegenkomen op de weg, afhankelijk van waar je bent.
Qua keuze voor een route sluit ik me bij de tips van Marianne aan.
Bedankt voor jullie reacties!
Yosemite dachten we ook over te slaan vanwege de kou. Een camper hoeft zeker niet, maar we dachten dat dit goedkoper uit zou kunnen vallen. We hebben een budget van rond de 10.000 euro voor twee weken.
Als ik het uitschrijf (goede tip!), bijvoorbeeld
Los Angeles 3 dagen
Palm Spring/Joshia tree 3 dagen
Richting Grand Canyon en inclusief daar 3 dagen (of een ander mooi park, alles is nieuw voor ons)
Valley of Fire 1 dag
Las Vegas 3 dagen
dan zijn we er inderdaad al bijna. Dan kunnen we San Francisco beter overslaan.
Yosemite dachten we ook over te slaan vanwege de kou. Een camper hoeft zeker niet, maar we dachten dat dit goedkoper uit zou kunnen vallen. We hebben een budget van rond de 10.000 euro voor twee weken.
Als ik het uitschrijf (goede tip!), bijvoorbeeld
Los Angeles 3 dagen
Palm Spring/Joshia tree 3 dagen
Richting Grand Canyon en inclusief daar 3 dagen (of een ander mooi park, alles is nieuw voor ons)
Valley of Fire 1 dag
Las Vegas 3 dagen
dan zijn we er inderdaad al bijna. Dan kunnen we San Francisco beter overslaan.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nogmaals, de kou in Yosemite is niet echt een probleem, eventuele sneeuwval kan dat wel zijn. En de Tioga Road en de Glacier Point Road zijn gesloten dan. Maar verder lijkt het me wel een mooie rustige periode om daar te zijn.
Je kunt het beste de route uitschrijven per dag zoals je dat ook in de andere topics ziet. Maak een excel waarin je de datum zet en een kolom met startpunt en een kolom met eindpunt. Dat werkt heel handig als je nog in de ontwerpfase bent. En bedek dat 3 volle dagen 4 nachten betekent.
Per dag ziet jouw voorstel er zo uit:
dag 1 naar Los Angeles
dag 2 Los Angeles
dag 3 Los Angeles
dag 4 Los Angeles - Palm Springs
dag 5 Palm Springs
dag 6 Palm Springs
dag 7 Palm Springs - Grand Canyon
dag 8 Grand Canyon
dag 9 Grand Canyon
dag 10 Grand Canyon - Valley of Fire
dag 11 Valley of Fire - Las Vegas
dag 12 Las Vegas
dag 13 Las Vegas
dag 14 Las Vegas
Ik zou de verdeling wat anders doen. Voor de GC kan 1 nacht voldoende zijn, maar ik zou hooguit 2 doen. Lees je eens op op bijvoorbeeld www.ontdek-amerika.nl
Ook voor Joshua Tree zou ik minder tijd uittrekken. Bij Palm Springs kun je je wel vermaken als je graag een dag aan het zwembad doorbrengt; ik weet niet of dat de bedoeling is?
Ik zou zelf eerder zoiets doen:
dag 1 naar Los Angeles
dag 2 Los Angeles
dag 3 Los Angeles
dag 4 Los Angeles - Death Valley
dag 5 Death Valley - Valley of Fire
dag 6 Valley of Fire - Zion
dag 7 Zion
dag 8 Zion - Page
dag 9 Page - Grand Canyon (of Monument Valley)
dag 10 Grand Canyon
dag 11 Grand Canyon - Las Vegas
dag 12 Las Vegas
dag 13 Las Vegas
dag 14 Las Vegas
Ik heb Bryce niet opgenomen; daar kan sneeuw liggen Maar het is wel erg mooi dan.
Misschien heb je iets aan ons 2011/2012-verslag; toen waren wij in december in LA en omgeving. En kijk voor bijvoorbeeld Zion en Valley of Fire en de GC eens in ons 2024-verslag. Wij waren er in april.
Ik zie nu dat je dochter in Texas zit; willen jullie daar dan niet rondreizen?
Marianne
Je kunt het beste de route uitschrijven per dag zoals je dat ook in de andere topics ziet. Maak een excel waarin je de datum zet en een kolom met startpunt en een kolom met eindpunt. Dat werkt heel handig als je nog in de ontwerpfase bent. En bedek dat 3 volle dagen 4 nachten betekent.
Per dag ziet jouw voorstel er zo uit:
dag 1 naar Los Angeles
dag 2 Los Angeles
dag 3 Los Angeles
dag 4 Los Angeles - Palm Springs
dag 5 Palm Springs
dag 6 Palm Springs
dag 7 Palm Springs - Grand Canyon
dag 8 Grand Canyon
dag 9 Grand Canyon
dag 10 Grand Canyon - Valley of Fire
dag 11 Valley of Fire - Las Vegas
dag 12 Las Vegas
dag 13 Las Vegas
dag 14 Las Vegas
Ik zou de verdeling wat anders doen. Voor de GC kan 1 nacht voldoende zijn, maar ik zou hooguit 2 doen. Lees je eens op op bijvoorbeeld www.ontdek-amerika.nl
Ook voor Joshua Tree zou ik minder tijd uittrekken. Bij Palm Springs kun je je wel vermaken als je graag een dag aan het zwembad doorbrengt; ik weet niet of dat de bedoeling is?
Ik zou zelf eerder zoiets doen:
dag 1 naar Los Angeles
dag 2 Los Angeles
dag 3 Los Angeles
dag 4 Los Angeles - Death Valley
dag 5 Death Valley - Valley of Fire
dag 6 Valley of Fire - Zion
dag 7 Zion
dag 8 Zion - Page
dag 9 Page - Grand Canyon (of Monument Valley)
dag 10 Grand Canyon
dag 11 Grand Canyon - Las Vegas
dag 12 Las Vegas
dag 13 Las Vegas
dag 14 Las Vegas
Ik heb Bryce niet opgenomen; daar kan sneeuw liggen Maar het is wel erg mooi dan.
Misschien heb je iets aan ons 2011/2012-verslag; toen waren wij in december in LA en omgeving. En kijk voor bijvoorbeeld Zion en Valley of Fire en de GC eens in ons 2024-verslag. Wij waren er in april.
Ik zie nu dat je dochter in Texas zit; willen jullie daar dan niet rondreizen?
Marianne
Dankjewel voor je goede tips. Ik heb al veel mooie reizen gepland in het verleden, maar loop nu echt vast! Mijn dochter moet de week ervoor al uit haar dorm en haar campus gaat dicht, dus we kunnen daar sowieso niet naartoe. Verder rondreizen in Texas zou wel kunnen, maar zal zij waarschijnlijk in tussenvakanties zelf al gaan doen. De kinderen zouden wel graag naar Californië willen en dat lijkt ons ook heel leuk.
Wat een mooie verslagen Marianne!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Leuk om te horen!
Als Californië een must is kijk dan eens naar een route met LA, San Diego, Joshua Tree, Death Valley en Las Vegas. En als er nog tijd is kun je daar Valley of Fire en Zion aan toevoegen. En kijk eens naar Snow Canyon.
Misschien heb je iets aan het 2020-verslag van forumlid Michelly, zie hier.
Succes met de planning!
Marianne
Als Californië een must is kijk dan eens naar een route met LA, San Diego, Joshua Tree, Death Valley en Las Vegas. En als er nog tijd is kun je daar Valley of Fire en Zion aan toevoegen. En kijk eens naar Snow Canyon.
Een camper is zeker niet per definitie goedkoper. Ik zou zo snel mogelijk eens wat offertes voor de camper aan gaan vragen, voor bijvoorbeeld een one way LA-LV. Of een ronde LA of LV. En kijk eens wat je kwijt zou zijn aan hotels. Met 5 personen is dat wat lastig, maar er zijn wel mogelijkheden voor 5 personen. Of neem 2 kamers. Maak ook zo snel mogelijk een globale route, dat bepaalt ook voor een deel de keuze camper/hotels.
Misschien heb je iets aan het 2020-verslag van forumlid Michelly, zie hier.
Succes met de planning!
Marianne
Re: Reis Amarens: camperreis kerstvakantie SFO, LA, LV?
Bedankt voor je tips Marianne.
We hebben geboekt. Het wordt toch geen camperreis.
We vliegen op 22 december naar Los Angeles (Aer Lingus).
4 nachten Los Angeles
3 nachten San Diego
2 nachten Joshua tree
2 nachten Las Vegas (oud en nieuw)
2 nachten Death Valley
Terug vanaf Las Vegas.
We hebben vooral appartementen kunnen boeken voor redelijke prijzen. ik heb er veel zin in!
We hebben geboekt. Het wordt toch geen camperreis.
We vliegen op 22 december naar Los Angeles (Aer Lingus).
4 nachten Los Angeles
3 nachten San Diego
2 nachten Joshua tree
2 nachten Las Vegas (oud en nieuw)
2 nachten Death Valley
Terug vanaf Las Vegas.
We hebben vooral appartementen kunnen boeken voor redelijke prijzen. ik heb er veel zin in!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooi!
Wel jammer dat je nu Death Valley vanuit Las Vegas doet, maar afhankelijk van waar je overnacht kun je natuurlijk ook het westelijke deel bezoeken.
Vergeet ook Red Rock Canyon niet (bij Las Vegas. Dat kun je doen vanuit Las Vegas of onderweg van of naar Death Valley. Wellicht is in die periode een toegangsreservering nodig. Zie voor meer informatie hier.
Marianne
Wel jammer dat je nu Death Valley vanuit Las Vegas doet, maar afhankelijk van waar je overnacht kun je natuurlijk ook het westelijke deel bezoeken.
Vergeet ook Red Rock Canyon niet (bij Las Vegas. Dat kun je doen vanuit Las Vegas of onderweg van of naar Death Valley. Wellicht is in die periode een toegangsreservering nodig. Zie voor meer informatie hier.
Marianne
Red Rock staat inderdaad ook op mijn lijstje.
We hebben een heel leuk tiny huis in Beatty geboekt voor Death Valley. We kunnen alles overigens nog annuleren of wijzigen. Denk je dat dat een minder goede optie is?
We hebben een heel leuk tiny huis in Beatty geboekt voor Death Valley. We kunnen alles overigens nog annuleren of wijzigen. Denk je dat dat een minder goede optie is?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 3287 Weergaves
-
Laatste bericht door houstonwehaveaproblem
-
- 3 Reacties