Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis DaantjesonTour: graag advies rondje ZW USA eind april.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Reis DaantjesonTour: graag advies rondje ZW USA eind april.
Hi, ook ik zou graag wat advies van jullie krijgen voor een rondje eind april, handige studiedagen voorafgaand aan de meivakantie maakt een bescheiden rondje mogelijk. We zijn eerder in Amerika geweest, zowel aan de Westkant als aan de Oostkant. We willen dit keer met een camper reizen. Ik heb nu het volgende rondje bedacht:
Dag 1: Amsterdam - LA
Dag 2: LA - Joshua Tree (inclusief ophalen camper)
Dag 3: Joshua Tree
Dag 4: Joshua Tree - Kingman
Dag 5: Kingman - GC
Dag 6: GC - Page
Dag 7: Page
Dag 8: Page - Bryce
Dag 9: Bryce
Dag 10: Bryce - Zion
Dag 11: Zion
Dag 12: Zion - Valley of Fire
Dag 13: Valley of Fire - LV
Dag 14: LV
Dag 15: LV - LA (ik heb op een optie aangevraagd voor laat inleveren van de camper, zo niet dan wordt dat op dag 16)
Dag 16: LA
Dag 17: LA - Amsterdam
De stop in Kingman heb ik toegevoegd ivm de afstand tussen Joshua Tree en GC. Oh ja, we reizen met met 2 kinderen/pubers van 14 en 12 jaar.
(Aan de westkust hebben we eerder een rondje SF - Yosemite - Death Valley - LV - Zion - Bryce - Page - GC - LV gemaakt, dat was in september.)
Ik hoor heel graag jullie adviezen!
Dag 1: Amsterdam - LA
Dag 2: LA - Joshua Tree (inclusief ophalen camper)
Dag 3: Joshua Tree
Dag 4: Joshua Tree - Kingman
Dag 5: Kingman - GC
Dag 6: GC - Page
Dag 7: Page
Dag 8: Page - Bryce
Dag 9: Bryce
Dag 10: Bryce - Zion
Dag 11: Zion
Dag 12: Zion - Valley of Fire
Dag 13: Valley of Fire - LV
Dag 14: LV
Dag 15: LV - LA (ik heb op een optie aangevraagd voor laat inleveren van de camper, zo niet dan wordt dat op dag 16)
Dag 16: LA
Dag 17: LA - Amsterdam
De stop in Kingman heb ik toegevoegd ivm de afstand tussen Joshua Tree en GC. Oh ja, we reizen met met 2 kinderen/pubers van 14 en 12 jaar.
(Aan de westkust hebben we eerder een rondje SF - Yosemite - Death Valley - LV - Zion - Bryce - Page - GC - LV gemaakt, dat was in september.)
Ik hoor heel graag jullie adviezen!
Re: Graag advies rondje ZW USA eind April
Eigenlijk maar 2 opmerkingen:
- Bryce 1 nacht ipv 2: het zal er ‘s avonds nog flink fris zijn en je hebt aan een wandeling einde middag en de volgende ochtend voldoende voor een goed beeld van het park.(nacht wellicht naa4 Zion schuiven)
- waarom helemaal terugrijden naar LA. In Las Vegas zoveel gemakkelijk inleveren en scheelt eigenlijk gewoon bijna 2 vakantiedagen waar je iets leuks kan gaan doen ipv saaie rit. Wellicht iets duurder ivm drop off, maar denk ik maar iets duurder dan een early bird ?
Vluchten heen LAX, terug LAS zal niet veel schelen tov Lax-Lax ? Waarom eigenlijk überhaupt starten in LA als je er niet veel gaat doen. Rondje LV in die periode met 2 weken veel beter, rustiger, minder kilometers …
Veel plezier met voorbereiden.
- Bryce 1 nacht ipv 2: het zal er ‘s avonds nog flink fris zijn en je hebt aan een wandeling einde middag en de volgende ochtend voldoende voor een goed beeld van het park.(nacht wellicht naa4 Zion schuiven)
- waarom helemaal terugrijden naar LA. In Las Vegas zoveel gemakkelijk inleveren en scheelt eigenlijk gewoon bijna 2 vakantiedagen waar je iets leuks kan gaan doen ipv saaie rit. Wellicht iets duurder ivm drop off, maar denk ik maar iets duurder dan een early bird ?
Vluchten heen LAX, terug LAS zal niet veel schelen tov Lax-Lax ? Waarom eigenlijk überhaupt starten in LA als je er niet veel gaat doen. Rondje LV in die periode met 2 weken veel beter, rustiger, minder kilometers …
Veel plezier met voorbereiden.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou ook eindigen in LV - of ligt de camper al vast? Ik zou sowieso de camper in LV inleveren. Wil je daarna nog naar LA dan lijkt een auto mij daarvoor wel zo handig.
Misschien is 1 overnachting Joshua Tree wel voldoende, maar dat hangt er ook vanaf hoe vroeg je daar bent.
En inderdaad; voor Bryce is 1 nacht voldoende. Je zou een extra overnachting in Zion kunnen doen; het is daar druk, en dan is het wel fijn om daar de relatief rustige uren aan het begin of einde van de dag te gebruiken. Of kijk eens naar Snow Canyon. Wij deden een deel van jullie route dit voorjaar; misschien heb je iets aan ons verslag.
Marianne
Misschien is 1 overnachting Joshua Tree wel voldoende, maar dat hangt er ook vanaf hoe vroeg je daar bent.
En inderdaad; voor Bryce is 1 nacht voldoende. Je zou een extra overnachting in Zion kunnen doen; het is daar druk, en dan is het wel fijn om daar de relatief rustige uren aan het begin of einde van de dag te gebruiken. Of kijk eens naar Snow Canyon. Wij deden een deel van jullie route dit voorjaar; misschien heb je iets aan ons verslag.
Marianne
-
- Amerika-newbie
Dank jullie wel, fijn deze input! Ondanks dat we een eerdere keer ook een "one way" hebben gedaan, had ik daar nu helemaal niet aan gedacht. De camper is nog niet geboekt, ik heb een optie maar kan die nog aanpassen.
Ik ben door jullie reacties toch ook even aan het kijken naar een rondje LV. Dan zou ik graag Death Valley willen inpassen, ik weet alleen niet of het helemaal logisch is om het zo te doen. (de tip om Snow Canyon toe te voegen moet ik nog even naar kijken)
Dag 1: Amsterdam - Las Vegas
Dag 2: Las Vegas - Valley of Fire
Dag 3: Valley of Fire - Zion
Dag 4: Zion
Dag 5: Zion
Dag 6: Zion - Bryce
Dag 7: Bryce - Page
Dag 8: Page
Dag 9: Page - GC
Dag 10: GC - Kingman
Dag 11: Kingman - Joshua Tree
Dag 12: Joshua Tree
Dag 13: Joshua Tree - Lone Pine (?)
Dag 14: Lone Pine (?)
Dag 15: Lone Pine - Death Valley
Dag 16: Death Valley - Las Vegas
Dag 17: Las Vegas - Amsterdam
Nog een vraag: is het nodig om alle campsites te reserveren? De vorige keer waren we met een huurauto en hebben we onderweg alle hotels geregeld, alleen de 1e en laatste nacht hadden we toen vastgelegd.
Ik ben door jullie reacties toch ook even aan het kijken naar een rondje LV. Dan zou ik graag Death Valley willen inpassen, ik weet alleen niet of het helemaal logisch is om het zo te doen. (de tip om Snow Canyon toe te voegen moet ik nog even naar kijken)
Dag 1: Amsterdam - Las Vegas
Dag 2: Las Vegas - Valley of Fire
Dag 3: Valley of Fire - Zion
Dag 4: Zion
Dag 5: Zion
Dag 6: Zion - Bryce
Dag 7: Bryce - Page
Dag 8: Page
Dag 9: Page - GC
Dag 10: GC - Kingman
Dag 11: Kingman - Joshua Tree
Dag 12: Joshua Tree
Dag 13: Joshua Tree - Lone Pine (?)
Dag 14: Lone Pine (?)
Dag 15: Lone Pine - Death Valley
Dag 16: Death Valley - Las Vegas
Dag 17: Las Vegas - Amsterdam
Nog een vraag: is het nodig om alle campsites te reserveren? De vorige keer waren we met een huurauto en hebben we onderweg alle hotels geregeld, alleen de 1e en laatste nacht hadden we toen vastgelegd.
Om met de laatste vraag te beginnen: jazeker reserveren. Sterker nog, op tijd klaar zitten zodat je precies op tijd kan reserveren. Althans…afhankelijk van de lengte van de camper (grote plekken minder beschikbaar) en de campings. Watchman in Zion moet je voor klaar zitten. Wellicht Mather GC en AtlAtl of de andere camping in de Valley of Fire voor grote plekken. Valley of Fire in april nog niet te heet, vandaar populair. Andere campings hebben minder haast. Bij Lone Pine en andere campings “onderweg” is reserveren denk ik minder noodzakelijk. Echter…als je route door andere campings vast ligt kun je die ook net zo goed reserveren.
De route die je nu beschrijft is een goede route. Ik neem aan dat je in april/mei met de camper nogal door DV mag. Bedenk goed wat je in Joshua Tree NP wil gaan doen, 2 nachten is denk ik lang daar. Als je hetom de Joshua Trees te doen is: die staan er ook volop aan de oostkant van Death Valley !
De route die je nu beschrijft is een goede route. Ik neem aan dat je in april/mei met de camper nogal door DV mag. Bedenk goed wat je in Joshua Tree NP wil gaan doen, 2 nachten is denk ik lang daar. Als je hetom de Joshua Trees te doen is: die staan er ook volop aan de oostkant van Death Valley !
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis DaantjesonTour: graag advies rondje ZW USA eind april.
Voor Lone Pine zijn geen twee nachten nodig. Wat zou je daar willen doen? Een bezoek aan de Alabama Hills is leuk en je zou ook naar Manzanar kunnen rijden als je dat interessant vindt. Maar je zou zeker met twee nachten Joshua Tree wel een nacht minder kunnen doen ,je kunt dan al vroeg vertrekken.
Wanneer zijn jullie er precies? Vertrek je in mei? Dan zal het al aardig heet zijn in Joshua Tree en Death Valley. Je kunt ook kijken of het een idee is om Capitol Reef en Monument Valley mee te nemen, tussen Bryce en Page.
Voor Las Vegas willen jullie geen tijd uittrekken?
En ja, sommige campings moet je zeker reserveren. Bij Valley of Fire viel het ons mee, daar hadden wij dit jaar pas laat gereserveerd. Maar het was wel helemaal vol toen we er waren. Neem wel een site met een afdakje boven de picknicktafel. Dat heb je wel nodig.
Mocht je naar Capitol Reef gaan dan is twee nachten op Fruita mooi. Die zou ik ook zeker reserveren.
Kijk eens hoe vol de campings in september zijn, ik denk dat dat wel enigszins vergelijkbaar is met mei.
In mei 2013 bezochten wij onder andere Capitol Reef, Grand Canyon en Death Valley. Misschien heb je ook iets aan dat verslag.
Marianne
Wanneer zijn jullie er precies? Vertrek je in mei? Dan zal het al aardig heet zijn in Joshua Tree en Death Valley. Je kunt ook kijken of het een idee is om Capitol Reef en Monument Valley mee te nemen, tussen Bryce en Page.
Voor Las Vegas willen jullie geen tijd uittrekken?
En ja, sommige campings moet je zeker reserveren. Bij Valley of Fire viel het ons mee, daar hadden wij dit jaar pas laat gereserveerd. Maar het was wel helemaal vol toen we er waren. Neem wel een site met een afdakje boven de picknicktafel. Dat heb je wel nodig.
Mocht je naar Capitol Reef gaan dan is twee nachten op Fruita mooi. Die zou ik ook zeker reserveren.
Kijk eens hoe vol de campings in september zijn, ik denk dat dat wel enigszins vergelijkbaar is met mei.
In mei 2013 bezochten wij onder andere Capitol Reef, Grand Canyon en Death Valley. Misschien heb je ook iets aan dat verslag.
Marianne
-
- Amerika-newbie
Dank jullie! Ik ga weer even verder puzzelen met het aantal nachten per locatie.
We vertrekken 15 april, ik hoop dat het qua temperatuur dan nog meevalt. De vorige keer half september was Zion nog smoking hot en werd het daarna pas aangenamer.
We vertrekken 15 april, ik hoop dat het qua temperatuur dan nog meevalt. De vorige keer half september was Zion nog smoking hot en werd het daarna pas aangenamer.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het zal dan normaal gesproken echt een stuk aangenamer zijn.
Wij hebben dit jaar eind april in Zion de wandeling naar Scout Lookout midden op de dag gedaan; dat was toen prima te doen. Qua temperatuur dan.
Kijk ook eens in ons verlag voor andere, minder bekende, mogelijkheden daar.
Marianne
Wij hebben dit jaar eind april in Zion de wandeling naar Scout Lookout midden op de dag gedaan; dat was toen prima te doen. Qua temperatuur dan.

Marianne
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik vond tussen Bryce en Page de wandeling naar de Toadstool Hoodoos heel leuk. Marianne schrijft erover in haar reisverslag van 2013.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, dat is ook een aanrader!
Ook leuk als het nog niet zo warm is: Red Rock Canyon. Je kunt daar leuke wandelingen maken zoals de Calico Tanks Trail, met het nodige klauterwerk.
Wij deden het vanuit Las Vegas maar je kunt er ook langsrijden als je van Death Valley naar Las Vegas gaat. In de koelere maanden heb je een toegangsreservering nodig.
Marianne
Ook leuk als het nog niet zo warm is: Red Rock Canyon. Je kunt daar leuke wandelingen maken zoals de Calico Tanks Trail, met het nodige klauterwerk.
Wij deden het vanuit Las Vegas maar je kunt er ook langsrijden als je van Death Valley naar Las Vegas gaat. In de koelere maanden heb je een toegangsreservering nodig.
Marianne
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Dit is niet eerlijk. Wij willen in 2026 (camper is al geboekt) Arizona en New Mexico doen en niet te veel kilometers maken, maar ik kom steeds weer leuke dingen tegenOld Faithful schreef: ↑31 aug 2024, 12:16Ik vond tussen Bryce en Page de wandeling naar de Toadstool Hoodoos heel leuk.

Dat ziet er leuk uit; toegevoegd aan mijn roadbook voor 2025. Dank voor deze tip.Old Faithful schreef: ↑31 aug 2024, 12:16Ik vond tussen Bryce en Page de wandeling naar de Toadstool Hoodoos heel leuk.
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Een rondje met Capitol Reef, Moab en Monument Valley is geen optie?
Aangezien je in die hoek nog niet geweest bent en dat ideaal is in die tijd van het jaar.
Aangezien je in die hoek nog niet geweest bent en dat ideaal is in die tijd van het jaar.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wij zijn daar vorige week geweest. Is inderdaad zeker de moeite waard.Old Faithful schreef: ↑31 aug 2024, 12:16Ik vond tussen Bryce en Page de wandeling naar de Toadstool Hoodoos heel leuk.
Op dat zelfde stukje heb je ook nog de Sand Caves. Als je daar naar boven loopt is dat ook indrukwekkend.
Cor
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht