Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Jebus4life: "Last Minute"-reis | Texas -> ???

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Jebus4life
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Jebus4life: "Last Minute"-reis | Texas -> ???

Bericht door Jebus4life »

Hallo iedereen,

Wij (koppel, begin de 30) hebben gemerkt dat we blijkbaar nog wat meer vakantiedagen hadden dan verwacht. We zijn even aan het bekijken of het dan de moeite loont onze vakantiedagen allemaal te bundelen (ipv eind van het jaar nog dagen te gebruiken tijdens de feestdagen) en in de plaats er 1 lange vakantie van te maken. Dan zouden we de optie hebben om de eerste 3 weken van november vrij te nemen (pakweg 1 tot en met 23 november).

Ik ben dus even aan het bekijken of we niet "last minute" (OK, we hebben nog een week of 6, dus niet súper last minute :wink: ) een trip naar de VS kunnen maken, en ik sta open voor suggesties! Dit zou dan onze tweede reis naar de VS zijn. We zijn in 2019 voor het eerst geweest en hebben toen 3 weken lang het zuid-westen gedaan (LV - Grand Canyon - Page+Omgeving - Zion/Bryce - LV - Death Valley - Yosemite/Sequoia - San Francisco).

Gezien de tijd van het jaar (en we graag toch nog wel wat zon/warmte/droog weer hebben op reis) dacht ik dat richting Texas vliegen geen slecht idee zou zijn, en vervolgens realiseerde me dat ik eigenlijk hélémaal niets weet over deze kant van de Verenigde Staten :?

Na wat (al bij al beperkt) opzoekwerk lijkt het me best een leuk plan om te starten in San Antonio of Austin en te rijden richting Phoenix; dan komen we onderweg best wel wat leuks tegen zo te zien? Bovendien sluit dat best goed aan met onze eerste reis.

Highlights lijken me dan
Texas:
- Texas Hill Country
- Big Bend NP
- Guadalupe Mountains NP

Nex Mexico:
- Carlsbad Caverns NP
- Roswell (geen idee of daar feitelijk iets te beleven is?)
- White Sands NP (via Lincoln National Forest)

Arizona:
- Canyon de Chelly National Monument
- Coconino National Forest / Sedona (als het daarvoor al niet te koud is (?)
- Phoenix?

Ik overweeg zelfs om quasi niets te boeken (gewoon de vluchten en de auto) om dan daar ter plekke het wel uit te pluizen (lijkt me niet dat er in november zóveel toeristen op pad zijn). Enige wat ons (lees: mijn vriendin :wink: ) wat dwarszit zijn de verkiezingen en de potentiële impact daarvan, ongeacht hoe de uitslag valt ...

Is mijn plan wat realistisch? Of zijn er betere opties beschikbaar? Ik sta open voor zowat alle suggesties. :thumbup:
hemmie
Amerika-expert

Re: "Last Minute" reis | Texas -> ???

Bericht door hemmie »

Ik zou niet weten hoe de verkiezingsuitslag effect zou hebben op jullie reis, daar zou ik me niet druk om maken.

Niets boeken kan denk ik wel op de meeste plekken, maar is niet aan te raden voor Big Bend. Dat is een populair en groot park, met zeer beperkte overnachtingsmogelijkheden in of net buiten het park. Je kunt uiteraard blijven checken wat er vrij is, wellicht valt het mee, maar ik zou er sowieso niet blind op gokken dat je wel op de bonnefooi kunt.

Ik denk dat dit een prima gebied is voor die tijd van het jaar, niet te warm meer, koude nachten, maar overdag waarschijnlijk best aardig weer de meeste dagen. Wij gaan zelf de laatste week van november naar Carlsbad en White Sands, dat kan volgens mij best nog, en jullie zijn er nog wat eerder in de maand.
Terug in Texas!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: "Last Minute" reis | Texas -> ???

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou inderdaad Big Bend of iets in de omgeving wel vastleggen.
Wij deden in april veel van wat je nu noemt; misschien heb je iets aan ons reisverslag.

Marianne
Jebus4life
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Jebus4life: "Last Minute"-reis | Texas -> ???

Bericht door Jebus4life »

hemmie schreef:
18 sep 2024, 20:00
Ik zou niet weten hoe de verkiezingsuitslag effect zou hebben op jullie reis, daar zou ik me niet druk om maken.

Niets boeken kan denk ik wel op de meeste plekken, maar is niet aan te raden voor Big Bend. Dat is een populair en groot park, met zeer beperkte overnachtingsmogelijkheden in of net buiten het park. Je kunt uiteraard blijven checken wat er vrij is, wellicht valt het mee, maar ik zou er sowieso niet blind op gokken dat je wel op de bonnefooi kunt.

Ik denk dat dit een prima gebied is voor die tijd van het jaar, niet te warm meer, koude nachten, maar overdag waarschijnlijk best aardig weer de meeste dagen. Wij gaan zelf de laatste week van november naar Carlsbad en White Sands, dat kan volgens mij best nog, en jullie zijn er nog wat eerder in de maand.
Bedankt voor de feedback! Zeker rond het voorzien van accomodatie voor Big Bend!

Ivm de verkiezingen maken we ons gewoon wat zorgen over potentiëel (geweldadige) protesten. Over het algemeen verblijven we ook helemaal niet in (grote) steden dus ik vermoed dat we ons daar inderdaad niet druk over moeten maken. Maar toch, het huidige politieke klimaat in de VS is toch bijzonder giftig en ongezond.
Ik zou inderdaad Big Bend of iets in de omgeving wel vastleggen.
Wij deden in april veel van wat je nu noemt; misschien heb je iets aan ons reisverslag.
Ga jullie reisverslag zeker en vast bekijken vanavond!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer