Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kimmie93: route korte roadtrip SF naar LA.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Kimmie93
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Kimmie93: route korte roadtrip SF naar LA.

Bericht door Kimmie93 »

Aankomende zomer vliegen wij naar San Francisco om vanuit daar een korte roadtrip naar Los Angeles te doen. We hebben helaas maar 11 dagen en ik vroeg me af of de onderstaande geplande route een goede route is voor deze dagen.

Dag 1: aankomst SF
Dag 2: SF
Dag 3: SF
Dag 4: SF - Monterey
Dag 5: Monterey - Morro Bay
Dag 6: Morro Bay - Santa Barbara
Dag 7: Santa Barbara - LA
Dag 8: LA
Dag 9: La
Dag 10: La
Dag 11: 's avonds vertrek vanaf LAX

Misschien is de tijd in LA wat lang maar we willen het graag nog een beetje relaxed hebben voordat we terug vliegen. Ook hoop ik dat highway 1 deze zomer dan wel weer volledig open is. :lol:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Route korte roadtrip SF naar LA

Bericht door Martin & Marianne »

Dit is een prima route voor de tijd die je hebt, maar je zou wellicht er nog wel iets meer uit kunnen halen. Op zo'n korte reis zou ik het jammer vinden om het zo relaxed te doen op het laatst. Of heb je die dagen wel volgepland? Wat wil je allemaal doen in LA?

Op dit moment is een deel van de kustroute nog gesloten. Waarschijnlijk is het volgend jaar wel weer open maar hou het wel in de gaten. Dat kan bijvoorbeeld via deze site: https://www.bigsurcalifornia.org/highwa ... tions.html.

Je zou ook voor de afwisseling een paar dagen Yosemite kunnen invoegen. Neem dan alleen het noordelijke deel van de kust mee, dus zoiets:
Dag 1 Aankomst SF
Dag 2 SF
Dag 3 SF - Monterey
Dag 4 Monterey
Dag 5 Monterey - Yosemite
Dag 6 Yosemite
Dag 7 Yosemite
Dag 8 Yosemite - LA
Dag 9 LA
Dag 10 LA
Dag 11 LA

Als je op dag 3 pas laat naar Monterey rijd heb je nog bijna een volle dag voor SF. Vanuit Monterey kun je naar Big Sur rijden. Kijk eens in ons 2019-verslag voor dat eerste stuk.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Kimmie93: route korte roadtrip SF naar LA.

Bericht door Martin & Marianne »

@Kimmie93 Ik weet niet of je hier iets aan hebt?
Mocht je het bij de kust willen houden dan zou ik een extra dag Monterey niet gek vinden. Dan heb je tijd voor bijvoorbeeld whalewatchen, het aquarium, of een fietstocht. Wij deden een deel van de 17 miles drive op de fiets, erg leuk!
Heb je al bedacht wat je overal wilt doen? Een bezoek aan Hearst Castle vonden wij ook een aanrader. Het kost wel de nodige tijd; ook daarom zou een extra nacht Monterey niet gek zijn. Of overnacht bij San Simeon. Wacht ook niet te lang met het vastleggen van accommodatie; de kust is populair en erg duur.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer