Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Gettie123: tweede en eerste keer Zuidwest.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gettie123
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Gettie123: tweede en eerste keer Zuidwest.

Bericht door Gettie123 »

Hallo allemaal,

In de zomer van 2018 ben ik, samen met 3 vrienden, naar Amerika geweest voor een prachtige rondreis door het Zuidwesten van Amerika. Onze route toen zag er als volgt uit: Los Angeles - Needles - Grand Canyon - Page - Monument Valley - Bryce - Zion - Las Vegas - Mono Lake - Sequoia NP - San Francisco. Altijd heb ik gezegd nog eens terug te willen naar deze omgeving.

Tussen toen en nu heb ik mijn huidige vriend leren kennen en ik wil deze rondreis deels herbeleven samen met hem. We hebben een route bedacht waarbij we voor mij nieuwe dingen willen gaan zien en de bekende hoogtepunten willen bezoeken voor hem. Voor mij zijn Moab, Death Valley, Yosemite en omgeving Highway 1 nieuw. We hebben de volgende route bedacht. We zijn van plan nu met een auto te reizen in plaats van camper, want we zijn nu maar met z'n tweeën in plaats van dat ik destijds met drie anderen reisde:

dag 1: NL - Los Angeles
dag 2: Los Angeles
dag 3: Los Angeles (Universal Studios)
dag 4: Los Angeles - Joshua Tree - Kingman
dag 5: Kingman - Grand Canyon
dag 6: Grand Canyon - Page
dag 7: Page - Monument Valley - Moab
dag 8: Moab
dag 9: Moab
dag 10: Moab - Bryce
dag 11: Bryce - Zion
dag 12: Zion
dag 14: Zion - Valley of Fire - Las Vegas
dag 15: Las Vegas
dag 16: Las Vegas - Death Valley
dag 17: Death Valley - Yosemite
dag 18: Yosemite
dag 19: Yosemite - San Francisco
dag 20: San Francisco
dag 21: San Francisco (deel Highway 1)
dag 22: San Francisco - NL
dag 23: aankomst NL

We willen vertrekken op 23 augustus en komen dan dus op 13 september weer terug in Nederland.
Ik zou wel willen weten wat jullie van deze route vinden met een auto, hebben jullie tips voor plekken waar te verblijven (hotels, motels, etc.) en hebben jullie leuke routes om te rijden? Ook eventueel wat routes en tips die "afwijken" van de standaard Zuidwest-ronde en -route zijn we erg benieuwd naar.

Wij kijken er naar uit om deze reis te gaan plannen!

Groetjes, Joran en Arjen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Gettie123: tweede en eerste keer Zuidwest.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is op zich een mooie route, maar ik vind het wel erg gehaast. Een overnachting bij Monument Valley en Capitol Reef zou mooi zijn. Nu heb je zeker voor de rit van Moab naar Bryce (via de UT12?) zeker te weinig tijd voor alles wat je daar onderweg kunt doen,
Ook voor de rit van Death Valley naar Yosemite en voor Yosemite zelf heb je (te) weinig tijd. Als je niet meer tijd hebt dan 23 dagen zou ik iets laten vallen. Misschien Moab laten vallen? Of vergeet LA en begin in Las Vegas.
Wil je een deel van de kust meenemen dan zou ik vanuit Yosemite naar bijvoorbeeld Monterey rijden. vanuit SF is dat onnodig veel rijden en je iet maar weinig van de kust op die manier.
Nog een paar overwegingen: in augustus zullen in Yosemite sowieso al watervallen (de Yosemite Falls) droog staan, maar hoe eerder je er bent hoe mooier bijvoorbeeld de Vernal fall en Bridalveil Fall. Ik zou daarom de route omdraaien zodat je Yosemite zo vroeg mogelijk doet.

Wij zijn al meerdere keren in het zuidwesten geweest en we doen elke keer weer nieuwe dingen, ook al bezoeken we dezelfde parken. Ik zou me dus niet te veel zorgen maken over het zien van nieuwe dingen; dat lukt altijd wel als je iets meer doet dan de bekendste bezienswaardigheden.

Misschien kun je wat inspiratie halen uit onze reisverslagen. Je kunt naar de routes kijken, en voor jullie reis heb je wellicht iets aan ons 2019-verslag. Kijk ook eens naar ons 2015- en 2017-verslag voor bijvoorbeeld alle bezienswaardigheden tussen Yosemite en Death Valley.
In onze laatste verslagen hebben we ook een pagina staan met de hotels en campings waar we verbleven. Is - deels - met een tent kamperen iets voor jullie? Je bespaart daarmee erg veel op de kosten, zeker in bijvoorbeeld Zion en Yosemite. Anders zou ik voor Yosemite kijken naar iets in het park (scheelt veel reistijd en je hebt geen toegangsreservering nodig). Zie daarvoor www.travelyosemite.com. Voor de GC is de Bright Angel Lodge mooi en betaalbaar (zie ons 2024-verslag). Reserveren kan via www.grandcanyonlodges.com.

Ik heb even jullie vorige route bekeken (in dit topic) omdat ik de route die je hierboven aangaf niet helemaal begreep. Ik begrijp het nog steeds niet helemaal; je hebt het over Mono Lake en dan Sequoia. Dat lijkt niet logisch. Ben je nu wel of niet in Yosemite en Sequoia geweest?

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Gettie123 schreef:
19 dec 2024, 22:01
We zijn van plan nu met een auto te reizen in plaats van camper, want we zijn nu maar met z'n tweeën in plaats van dat ik destijds met drie anderen reisde
Hoezo zou je niet met z'n tweeën met een camper kunnen gaan? Het is een keuze natuurlijk, maar ik ben benieuwd naar de theorie hierachter.
Gettie123
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Gettie123 »

Bedankt alvast Marianne voor je tips! Hier kunnen we wat mee :thumbup: .
Martin & Marianne schreef:
20 dec 2024, 10:47
Ik begrijp het nog steeds niet helemaal; je hebt het over Mono Lake en dan Sequoia. Dat lijkt niet logisch. Ben je nu wel of niet in Yosemite en Sequoia geweest?
We hadden inderdaad gepland om vanaf Las Vegas boven Death Valley langs te rijden naar Mono Lake en vanaf daar door te gaan naar Yosemite. Echter, toen wij ter plekke waren in Las Vegas bleek dat de bosbranden die toen woedden te hevig waren om naar Yosemite en de Valley af te reizen. Daarom hebben we toen ter plekke onze reis omgegooid en zijn eerst naar Mono Lake gereden (deze camping was al geboekt) en vanaf daar via een van de wegen boven de Tioga Pass naar beneden afgezakt naar Sequoia NP. Het was een hele reis, maar uiteindelijk een erg mooie route en mooi alternatief :P .
Wil je een deel van de kust meenemen dan zou ik vanuit Yosemite naar bijvoorbeeld Monterey rijden. vanuit SF is dat onnodig veel rijden en je iet maar weinig van de kust op die manier.
Ook voor de rit van Death Valley naar Yosemite en voor Yosemite zelf heb je (te) weinig tijd.
Ik heb nu het idee om de dag in San Francisco voor Highway 1 te laten vallen en om hiervoor een extra dag in Yosemite in te plannen.
Verder denk ik dat we vanuit Las Vegas door Death Valley rijden en dan overnachten in (bijvoorbeeld) Bishop. Dit omdat het toch érg heet zal zijn in Death Valley en we zo al een stuk dichter bij Yosemite zijn.
Nu heb je zeker voor de rit van Moab naar Bryce (via de UT12?) zeker te weinig tijd voor alles wat je daar onderweg kunt doen,
Het stukje Moab zit ik nog een beetje mee te stoeien. Monument Valley hebben we bewust geen overnachting ingepland, omdat we dan wat meer tijd zouden hebben in Moab. Wat ik er van kan zien, ziet de UT-12 er erg gaaf uit. Ik zit nu te denken aan het volgende:
Page - Moab
Moab (Arches)
Moab - Capitol Reef (via de UT12)
Capitol Reef - Bryce Canyon

Misschien is het alsnog relatief kort in de 'Moab-lus', maar zo wel meer tijd voor het gebied rondom Capitol Reef en de UT12 (denk ik :wink: , hoor graag of dit klopt).
Is - deels - met een tent kamperen iets voor jullie?
Op zich is een tent voor ons niet per se een probleem, lijkt ons denk ik juist wel gaaf. Zit dan alleen wel logistiek te denken, dan koop je de tent zelf en alles er bij ter plekke..? Zal op het forum vast wel meer informatie over staan, zal er eens naar kijken.
jojostravelusa schreef:
20 dec 2024, 14:01
Hoezo zou je niet met z'n tweeën met een camper kunnen gaan? Het is een keuze natuurlijk, maar ik ben benieuwd naar de theorie hierachter.
Ik geloof ook zeker dat het kan, maar afgaand op de info die ik heb kunnen vinden is een camper huren voor twee personen relatief een stuk duurder dan een auto huren. Maar ik kan het mis hebben, heb me er ook niet mega ver in verdiept moet ik zeggen maar het leek me ook best logisch. Zal er nog eens naar kijken (of tips? :mrgreen: )

Al met al heel erg bedankt vast voor jullie tips! Ik begin het enthousiasme voor Amerika en het zelf plannen van de route en de vakantie wat we in 2018 hadden, weer helemaal te voelen!!!

Alvast bedankt
Groetjes,
Joran
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Death Valley is heet maar dat is natuurlijk geen reden om er niet te overnachten. Juist een overnachting biedt je de mogelijkheid om het park tijdens de mooiste en de iets minder hete uren te zien. Maar met te weinig tijd is doorrijden naar Bishop natuurlijk een mogelijkheid. Neem wel voldoende tijd om naar bijvoorbeeld Bodie te gaan en voor de Tioga Pass.

Wil je alleen naar Arches dan zijn twee nachten Moab voldoende maar als je ook naar Canyonlands wilt en naar Dead Horse Point SP en naar bijvoorbeeld de Corona Arch dan is een extra nacht wel mooi. Tussen Moab en Capitol Reef is Little Wild Horse Canyon een aanrader.
Je kunt ook overwegen om Moab over te slaan en via de prachtige UT 95 van MV naar Capitol Reef te rijden.

Wat betreft kamperen: je kunt alles meenemen. Wij hadden in onze eastpaks voldoende ruimte om ons koepeltentje, slaapzakken en luchtbed mee te nemen. Maar ter plekke kopen kan ook. De kosten heb je er in 1 of 2 nachten al uit. Je kunt er voor kiezen om zelf te gaan koken maar het is natuurlijk ook goed mogelijk op uit eten te gaan.
Onder reizen algemeen staat een topic over tentkamperen.
Dit zal verreweg de goedkoopste optie zijn als je in de parken wilt overnachten.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Dan kom je uit op de eeuwige discussie wat beter of goedkoper is; een hotel of een camper. Ik denk dat het elkaar nauwelijks ontloopt, mits je zelf kookt in de camper. Als je dan ook elke dag of vaak uit eten gaat is het inderdaad duurder, anders valt het denk ik erg mee. Wij zweren bij een camper, maar anderen zijn niet zo verstokt als wij :lol:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als de kosten doorslaggevend zijn is de combinatie van auto met hotel/tent het beste. Camper of auto met hotels zal weinig uitmaken, in dat geval moet je doen wat je het meeste aanspreekt. Het is wel belangrijk om dan niet te lang te wachten met het boeken van een camper als je daarvoor zou kiezen.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Met wat geluk kun je nog net ergens gebruik maken van vroegboekkortingen voor de camper. Ik denk dat de laatste op 31 december a.s. eindigt. Het scheelt echt enorm als je de camper (heel) vroeg boekt. Zonde van het geld om het later te doen vinden wij altijd, want je krijgt er niks meer voor als je meer moet betalen tenslotte.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer