Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis christina73: 1e keer zuidwesten.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
christina73
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis christina73: 1e keer zuidwesten.

Bericht door christina73 »

In mei 2025 hebben we een korte trip in Memphis gepland (onder andere voor een bezoek aan Graceland). Mijn man is een groot Elvis-fan.
Omdat we deze regio minder interessant vinden vertrekken we eind mei met een binnenlandse vlucht naar Phoenix. Vanuit hier willen we een korte roadtrip naar Las Vegas maken. We hebben hiervoor 11 nachten voordat we weer vanuit Las Vegas naar huis vliegen. Deze regio is voor ons onbekend, maar hebben het volgende schema in gedachten:

dag 1: Phoenix - Sedona
dag 2: Sedona - Grand Canyon Village
dag 3: Grand Canyon Village
dag 4: Grand Canyon Village - Page
dag 5: Page
dag 6: Page
dag 7: Page - La Verkin
dag 8: La Verkin
dag 9: La Verkin - Las Vegas
dag 10: Las Vegas
dag 11: las Vegas -
dag 12: Las Vegas - Amsterdam

Mijn vraag is of dit een logisch schema is? We houden van een reisschema dat niet te gehaast is zodat we niet de hele dag in de auto zitten en voldoende tijd op iedere bestemming hebben. We houden erg van natuur en wandelingen (mits ze niet de hele dag zijn). Tips voor leuke bezienswaardigheden voor onderweg zijn van harte welkom.
Daar mijn man een groot Elvis fan is, zijn tips in Las Vegas ook van harte welkom. We overwegen daar in Desert Rose Resort te verblijven zodat we "rustig" kunnen afsluiten met wat meer ruimte in een appartement en een eigen keuken hebben.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: 1e keer zuidwesten

Bericht door jojostravelusa »

Vergeet in Memphis ook het Civil Rights Museum niet. Heeft op ons diepe indruk gemaakt. Helaas hadden we de eerste keer toen we in Memphis waren en er waren geen tijd voor de dependance aan de overkant. Dit jaar waren we weer in Memphis en wilden we dit stuk absoluut bekijken, maar was het gesloten voor uitbreiding en renovatie gedurende 2 jaar :sadcry: Dat zal dus ook voor jullie gelden, maar het grote museum, in het Lorraine Motel, is wel open. Online timed tickets zijn verkrijgbaar. Scheelt een wachtrij bij de kassa.
https://www.civilrightsmuseum.org/

V.w.b. de rest van de route zouden wij Marble Canyon, de Historic Navajo Bridge, op weg naar Page invoegen. Is wel een heen en weertje, dus extra kilometers, maar wij vonden het erg mooi. En de kans bestaat, bij mooi weer, dat je condors bij of onder de brug(gen) ziet zitten. Daar gingen wij speciaal voor, maar ze waren er niet. Toch hadden we zeker geen spijt van de omweg. We kwamen uit Peoria bij Phoenix en overnachtten in Page.
De volgende dag kun je dan naar Antelope Canyon. Wij zijn naar de Lower geweest en die vonden we erg mooi. Wel druk, maar ook weer niet zo dat je er niet van kon genieten of geen foto's kon maken. Ook hier vanuit huis al tickets gekocht bij Ken's Tours.
https://www.nps.gov/glca/learn/historyc ... bridge.htm
https://lowerantelope.com/
https://total-eclipse-texas.blogspot.co ... -page.html
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Zitten jullie er ook in het Memorial Day Weekend? Als dat het geval is kun je het beste zo snel mogelijk naar accommodatie kijken. Voor de Grand Canyon vonden wij de Bright Angel Lodge hee fijn; aan de rim en nog heel betaalbaar. Zie www.grandcanyonlodges.com voor reserveringen (als er nu niets is dan regelmatig checken, er zijn altijd annuleringen) en zie hier voor ons verblijf dit voorjaar.
Voor Zion zou ik Springdale kiezen en niet La Verkin. Als je uit La Verkin komt moet je de auto zien te parkeren en in Springdale kost dat geld. De parkeerplaats bij het visitor center is wel gratis maar is erg snel vol. Vanuit Springdale kun je met de gratis shuttlebus naar het park.

Je hebt in principe voldoende tijd om Bryce tussen te voegen, tussen Page en Zion. Erg mooi voor een middag en ochtend, en zeker bij zonsondergang/-opkomst. Ik zou dan een dag minder Page doen. Wat zijn de plannen daar?

De tip van jojostravelusa over de Navajo bridge kan ik ook aanraden. Wij zagen er wel een condor, en wel nummer V3.
Wij vonden Lee's Ferry ook de moeite van de omweg waard. Zie hier.

Marianne
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

De route is logisch. Wel zou ik de extra dag Grand Canyon inruilen voor een extra dag Sedona en ik zou een dag bij Page weghalen en b.v. een overnachting bij het Bryce NP inplannen.
christina73
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis christina73: 1e keer zuidwesten.

Bericht door christina73 »

Dank voor de tips. Ga de Historic Navajo Bridge noteren en me verdiepen in Bryce.
Wellicht een optie om 1 nacht bij Page hiervoor in te ruilen. Een goede hoteltip hiervoor op een goede locatie is welkom.
In Page hebben we de tour door Antelope Canyon geboekt en willen we verder Horseshoe bend bekijken. Ook lijkt een boottour bij Lake Powell ons interessant en willen we de Glen Canyon dam en Hanging Garden bezoeken.
Maar dit lijkt haalbaar met 2 overnachtingen. Wij zijn hier eind mei dus net na Memorial Day Weekend.
In Las Vegas hebben we 3 overnachtingen gepland. Wat zijn must sees in Vegas als je hier nog nooit geweest bent?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis christina73: 1e keer zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, met twee nachten Page kun je al aardig veel doen. Horseshoe Bend kan op weg van de GC naar Page, dan rij je er langs. En de Glen Canyon Dam zou kunnen op weg naar Bryce. Met de Hanging Gardens heb ik echter geen ervaring; zijn die makkelijk te bereiken?
Voor Page is de Days Inn een goede keuze. Of een van de Best Westerns. Voor Bryce is de lodge in het park prachtig gelegen, maar je kunt ook kijken naar Ruby's Inn of de Bryce View Lodge. Beide liggen tegen de ingang van het park. Zie hier voor ons bezoek aan Bryce in mei.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer