Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Femke31!: tips gevraagd route zuidwesten sept 25.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Femke31!
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Femke31!: tips gevraagd route zuidwesten sept 25.

Bericht door Femke31! »

Hoi allemaal!
De vliegtickets, auto en het eerste hotel is geboekt!
Mijn vriend en ik gaan in september een (hopelijk) prachtige reis maken!
We hebben een route gemaakt met wat we willen doen en zien. Echter houden we (hè wat vervelend :-P ) nog 2/2,5 dagen 'over'.
Iemand goede tips/aanbevelingen waar we die extra 'moeten' inzetten? Alle andere tips zijn natuurlijk ook altijd welkom.

Dankjewel alvast!
06-09 Amsterdam > Las vegas, aankomst 16:45, overnachten in The Signature
07-09 Las vegas
08-09 Las vegas
09-09 Las vegas > via Death valley naar visalia (slapen bij familie van mn vriend)
10-09 Visalia , sequoia bezoeken
11-09 Visalia > Yosemite
12-09 Yosemite
13-09 Yosemite> San fransisco
14-09 San fransisco ontdekken
15-09 San fransisco (alcatraz)
16-09 San fransico> In de buurt van monterey
17-09 Monterey> Pismo beach
18-09 Pismo beach> Los Angeles
19-09 Los angeles (Universal? of stad ontdekken)
20-09 Los angeles> Palm Springs
21-09 Palm springs> door Joshua tree naar Kingman
22-09 Kingman via grand canyon (helikoptervlucht?!) naar page
23-09 Page naar monument valley , slapen in page
24-09 Page naar Bryce
25-09 Van Bryce naar Zion >slapen op Ranch?
26-09 Van Zion naar Las Vegas
27-09
28-09
29-09 Slapen in de buurt van vegas?
30-09 Las vegas naar Amsterdam, 07:00 op vliegveld zijn.
Raziel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Tips gevraagd route zuidwesten sept 25

Bericht door Raziel »

Kingmand - Page is een grote afstand als je ook nog de Grand Canyon wil bezoeken.
Ik zou een nacht in de Grand Canyon blijven en daarna naar Monument Valley rijden en daarna naar Page.
In Zion kan je makkelijk een nacht toevoegen.... genoeg te doen daar, bijv de Narrows lopen...
Dan heb je meteen die "2 dagen over" ingevuld.
Succes met plannen..
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Eigenlijk heb je nog wel meer dagen nodig. :wink:
Een overnachting bij de Grand Canyon is inderdaad aan te raden; dat is wel een must vind ik. Het is schitterend om daar de mooiste uren van de dag te hebben. Overnacht aan de rim, bijvoorbeeld in de Bright Angel Lodge (zie www.grandcanyonlodges.com). Als er niets vrij is check het dan regelmatig want er komt vaak wel weer iets vrij. Ik zou in een keer van Palm Springs (of kijk naar Twentynine Palms) doorrijden naar Grand Canyon Village. Dat is een lange rit, maar anders kost het je een nacht die je beter ergens anders kunt gebruiken.

Ligt de overnachting in Visalia vast of kun je daar nog mee schuiven? Het zou namelijk veel mooier zijn om vanuit Las Vegas via de TIoga Pas naar Yosemite te rijden. Sequoia kun je dan daarna bezoeken. Bedenk wel dat je heel weinig tijd hebt voor Sequoia als je dat vanuit Visalia bezoekt; het is qua reistijd al snel 3 of 4 uur en dan heb je nog niets in het park gedaan. En ook de rit van Las Vegas via Death Valley naar Visalia geeft je weinig tijd voor Death Valley.
Monument Valley vanuit Page bezoeken zou ik niet doen. Het kost je extra reistijd en je mist de mooiste uren in MV. Waarom niet vanuit de GC naar MV rijden en de volgende dag naar Page?

Voor Zion is een extra nacht zoals @Raziel al zegt niet gek. En wat bedoel je met de ranch? De Ponderosa Ranch? Die ligt aan de oostkant. Voor een bezoek aan Zion Canyon is dat niet handig. Je kunt het beste in het park of in Springdale overnachten zodat je geen parkeerproblemen hebt (snel vol in het park, en duur in Springdale).
Het zou mooi zijn al je ook nog tijd zou hebben voor Valley of Fire. Met twee nachten Zion kun je dat meenemen op weg naar Las Vegas.

Voor Alcatraz is geen volle dag nodig. Kijk eens naar een avondtour; dat geeft je de rest van de dag voor de stad. Of doe de eerste tour van de dag. Je zou dan aan 1 dag SF voldoende kunnen hebben. Misschien heb je iets aan ons 2015-verslag voor SF in 1 dag met Alcatraz. En kijk eens naar ons 2024-verslag voor onder andere Zion en Valley of Fire.

Marianne
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Martin & Marianne schreef:
01 feb 2025, 15:23
Bedenk wel dat je heel weinig tijd hebt voor Sequoia als je dat vanuit Visalia bezoekt; het is qua reistijd al snel 3 of 4 uur en dan heb je nog niets in het park gedaan.
Tja, hier ben ik het niet helemaal mee eens. :wink:

Visalia is een prima uitvalsbasis als je Sequoia NP een hele dag wilt bezoeken. Ik heb familie in Visalia wonen en heb meerdere keren een dagtrip vanuit Visalia naar Sequoia NP gemaakt. Zelfs al een keer op een zondagmiddag heen en weer. Vanaf Visalia rijd je nl. in een kleine 3 kwartier al naar het Foothills Visitor Center van in Sequoia NP. Van daaruit ga je het park verder in om alles te bezoeken en kun je eventueel via Kings Canyon rijden om zo een rondje te maken en weer terug te rijden naar Visalia (meerdere keren gedaan). Als je dat rondje maakt is de totale reistijd zo'n 3,5 uur maar die reistijd verdeel je over de hele dag met diverse stops onderweg.

Ik vind het altijd jammer als Visalia afgeschreven wordt als overnachtingsplaats voor of na Sequoia NP. Het kan prima en kan soms voor je reisplannen heel handig zijn.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Femke31!: tips gevraagd route zuidwesten sept 25.

Bericht door Martin & Marianne »

Die reistijd is een feit, daar kun je het toch niet níet mee eens zijn. :wink:
Het leek mij goed om erop te wijzen dat een bezoek aan het park de nodige reistijd kost; vaak kijken mensen alleen maar naar de afstand tot de ingang van het park, maar daar heb je, zeker bij Sequoia, niet zoveel aan. De belangrijkste bezienswaardigheden liggen veel verder weg. Van Visalia naar het Lodgepole visitor center is nu volgens GoogleMaps 1.37 uur rijden. Dat je dichter bij de Foothills zit is niet zo relevant.

Marianne
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Reis Femke31!: tips gevraagd route zuidwesten sept 25.

Bericht door Coyote »

Als je op tijd uit Visalia vertrekt, kun je op tijd in Sequoia NP zijn. Vergeet niet dat TO 2 nachten bij familie in Visalia wil overnachten. Voor mij zou dat al belangrijker zijn dan nog dichterbij Sequoia NP te overnachten. En zoals ik al zei, vanuit Visalia is een dagtocht naar Sequoia NP heel goed te doen.

Ik snap de keuze dan ook goed en zou het zeker zo laten als ik ze was.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer