Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis mbonique: rondreis zomer 2026.
Reis mbonique: rondreis zomer 2026.
Hallo,
Wij zijn alvast aan het rondkijken voor een roadtrip volgend jaar in Amerika.
We zijn een gezin met 2 kinderen in de leeftijd van dan 14 en 12 jaar.
Grote wandelaars zijn we niet dus we gaan in een aantal parken de scenic drive doen.
De planning is om zo rond de 28-30 dagen in Amerika te verblijven.
We hebben een schema gemaakt per dag en ik zou graag willen horen wat jullie hiervan vinden en of het haalbaar is.
De startplaats hebben we in San Diego, maar dit kan nog wijzigen in Los Angeles als de ticketprijzen hier beter zijn.
Alvast bedankt voor het meekijken.
dag 1 San Diego
dag 2 San Diego
dag 3 San Diego
dag 4 Yucca Valley
dag 5 Joshua tree scenic route naar Needles
dag 6 Via Oatman en route 66 naar Grand Canyon
dag 7 Grand Canyon bezoeken dan naar Page
dag 8 Canyon x in de ochtend, daarna via Forrest gump point/mexican hat naar Moab
dag 9 Arches scenic route daarna via Route 128 naar Torrey
dag 10 Capitol reef park scenic route via route 12 naar Bryce
dag 11 Bryce bezoeken daarna naar Zion
dag 12 Zion bezoeken in de ochtend, daarna via Valley of Fire naar Las Vegas
dag 13 Las Vegas
dag 14 Las Vegas
dag 15 Rijden naar Bishop
dag 16 Tioga Pass overnachten omgeving Groveland
dag 17 Yosemite
dag 18 Rijden naar San Francisco
dag 19 San Francisco
dag 20 San Francisco
dag 21 Rijden naar Monterey via route 1
dag 22 Rijden naar Pismo Beach via route 1
dag 23 Rijden naar Santa Monica via route 1
dag 24 Santa Monica
dag 25 Rijden naar Los Angeles
dag 26 Los Angeles
dag 27 Los Angeles
dag 28 Los Angeles
dag 29 terugvlucht
Groeten Monique
Wij zijn alvast aan het rondkijken voor een roadtrip volgend jaar in Amerika.
We zijn een gezin met 2 kinderen in de leeftijd van dan 14 en 12 jaar.
Grote wandelaars zijn we niet dus we gaan in een aantal parken de scenic drive doen.
De planning is om zo rond de 28-30 dagen in Amerika te verblijven.
We hebben een schema gemaakt per dag en ik zou graag willen horen wat jullie hiervan vinden en of het haalbaar is.
De startplaats hebben we in San Diego, maar dit kan nog wijzigen in Los Angeles als de ticketprijzen hier beter zijn.
Alvast bedankt voor het meekijken.
dag 1 San Diego
dag 2 San Diego
dag 3 San Diego
dag 4 Yucca Valley
dag 5 Joshua tree scenic route naar Needles
dag 6 Via Oatman en route 66 naar Grand Canyon
dag 7 Grand Canyon bezoeken dan naar Page
dag 8 Canyon x in de ochtend, daarna via Forrest gump point/mexican hat naar Moab
dag 9 Arches scenic route daarna via Route 128 naar Torrey
dag 10 Capitol reef park scenic route via route 12 naar Bryce
dag 11 Bryce bezoeken daarna naar Zion
dag 12 Zion bezoeken in de ochtend, daarna via Valley of Fire naar Las Vegas
dag 13 Las Vegas
dag 14 Las Vegas
dag 15 Rijden naar Bishop
dag 16 Tioga Pass overnachten omgeving Groveland
dag 17 Yosemite
dag 18 Rijden naar San Francisco
dag 19 San Francisco
dag 20 San Francisco
dag 21 Rijden naar Monterey via route 1
dag 22 Rijden naar Pismo Beach via route 1
dag 23 Rijden naar Santa Monica via route 1
dag 24 Santa Monica
dag 25 Rijden naar Los Angeles
dag 26 Los Angeles
dag 27 Los Angeles
dag 28 Los Angeles
dag 29 terugvlucht
Groeten Monique
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Rondreis Zomer 2026
Hallo, welkom op het forum!
Jullie hebben lekker veel tijd maar ik zelf vind de tijd voor de steden wel heel veel terwijl er voor de parken erg weinig tijd is.
Willen of kunnen jullie niet wandelen? Is het echt niet de bedoeling om de auto eens uit te gaan? Wij hebben het wandelen echt ontdekt in Amerika, het is de beste manier om iets van een park te zien. Kijk eens op mijn wandelsite voor wat mogelijkheden in de parken.
Zelfs met alleen ern scenic drive is het nu wel erg gehaast. Je hebt tussen San Diego en Las Vegas overal maar 1 overnachting. Dat kan natuurlijk maar het is wel heel fijn om eens ergens wat meer tijd te hebben en even bij te komen van alle indrukken. Ook jammer dat je geen overnachting in Monument Valley hebt: daar zijn de uren rond zonsondergang en zonsopkomst juist zo mooi. In dit schema zou ik de overnachting in Page verplaatsen naar MV. Geeft je ook iets meer tijd voor Moab. Maar voor Moab is de tijd wel bijzonder krap. Hier worden meestal 3 nachten aangeraden, of toch minimaal 2. Je hebt behalve Arches ook nog Canyonlands en Dead Horse Point SP. En de Corona Arch. Voor die laatste moet je wel even wandelen maar het is een leuke wandeling. Vergeet onderweg van Moab naar Capitol Reef niet om tw stoppen bij Little Wild Horse Canyon en Goblin Valley.
In Page is een extra nacht ook niet gek. Je kunt er even relaxen aan het meer of varen op de Colorado. De Glen Canyon Dam is ook interessant.
Voor Zion heb je denk ik niet de canyon in gedachten? Je kunt daar het park rijden maar voor de canyon moet je met de shuttlebus het park in. Er zijn ook meerdere korte wandelingen die allemaal erg leuk zijn. Springdale is een leuke (maar wel dure) plaats. Ik zou daar zeker twee nachten plannen.
Voor Yosemite heb je meer dagen nodig als je alle delen van het park wilt bezoeken.
Wat zijn jullie plannen in LA? Met 2 nachten Santa Monica en 4 nachten LA heb je daar (relatief) wel erg veel tijd voor uitgetrokken.
Marianne
Jullie hebben lekker veel tijd maar ik zelf vind de tijd voor de steden wel heel veel terwijl er voor de parken erg weinig tijd is.
Willen of kunnen jullie niet wandelen? Is het echt niet de bedoeling om de auto eens uit te gaan? Wij hebben het wandelen echt ontdekt in Amerika, het is de beste manier om iets van een park te zien. Kijk eens op mijn wandelsite voor wat mogelijkheden in de parken.
Zelfs met alleen ern scenic drive is het nu wel erg gehaast. Je hebt tussen San Diego en Las Vegas overal maar 1 overnachting. Dat kan natuurlijk maar het is wel heel fijn om eens ergens wat meer tijd te hebben en even bij te komen van alle indrukken. Ook jammer dat je geen overnachting in Monument Valley hebt: daar zijn de uren rond zonsondergang en zonsopkomst juist zo mooi. In dit schema zou ik de overnachting in Page verplaatsen naar MV. Geeft je ook iets meer tijd voor Moab. Maar voor Moab is de tijd wel bijzonder krap. Hier worden meestal 3 nachten aangeraden, of toch minimaal 2. Je hebt behalve Arches ook nog Canyonlands en Dead Horse Point SP. En de Corona Arch. Voor die laatste moet je wel even wandelen maar het is een leuke wandeling. Vergeet onderweg van Moab naar Capitol Reef niet om tw stoppen bij Little Wild Horse Canyon en Goblin Valley.
In Page is een extra nacht ook niet gek. Je kunt er even relaxen aan het meer of varen op de Colorado. De Glen Canyon Dam is ook interessant.
Voor Zion heb je denk ik niet de canyon in gedachten? Je kunt daar het park rijden maar voor de canyon moet je met de shuttlebus het park in. Er zijn ook meerdere korte wandelingen die allemaal erg leuk zijn. Springdale is een leuke (maar wel dure) plaats. Ik zou daar zeker twee nachten plannen.
Voor Yosemite heb je meer dagen nodig als je alle delen van het park wilt bezoeken.
Wat zijn jullie plannen in LA? Met 2 nachten Santa Monica en 4 nachten LA heb je daar (relatief) wel erg veel tijd voor uitgetrokken.
Marianne
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Reis mbonique: rondreis zomer 2026.
Wat lekker veel tijd, en een mooi vooruitzicht!
Wel eens met Marianne; op deze manier zie je bijzonder weinig van de parken. Hier in NL loop ik praktisch nooit, maar in Amerika wel. En ook tijdens onze eerste reis, toen we het wandelen zeker nog niet ontdekt hadden, stapten we toch met enige regelmaat even uit om naar een uitzichtpunt te lopen of een korte wandeling te doen.
Je hoeft geen grote wandelaar te zijn om af en toe wel uit de auto te komen om iets te zien, en je plant niet voor niks een bezoek aan de parken, toch?
Zelf ben ik geen fan van Monument Valley; en als ik zie wat het overnachten daar kost, dan maar niet op de mooiste uren van de dag. Maar ik denk dat het merendeel van het forum het niet met me eens is, en daar wel zou overnachten. Juist om die zonsopkomst- of ondergang te zien.
De tijd voor Moab is inderdaad erg krap. Arches is prachtig, maar er is nog zoveel meer. Canyonlands heeft ook een prachtige scenic route, maar ook een paar (korte) wandelingen of stops bij uitzichtpunten die enorm de moeite waard zijn. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Mesa Arch. Die zie je niet als je niet uit de auto komt. Erheen en terug wandelen is, in totaal, 1 mijl. Daar hoef je volgens mij geen grote wandelaar voor te zijn.
Juist voor kinderen in de leeftijd van die van jullie lijkt Little Wild Horse Canyon tussen Moab en Capitol Reef me erg leuk, maar ook bijvoorbeeld de Narrows in Zion. Of de Sulphur Creek in Capitol Reef. Geen moeilijke wandelingen maar wel heerlijk door het water lopen als het warm is in de zomer. Voor beide geldt dat je zo ver kunt lopen als je wilt, maar een uur of 2 ben je altijd wel 'kwijt'. En dan moet je in Zion ook nog met de shuttlebus de Canyon in, anders zie je heel weinig van het park.
In de basis is dit schema zeker wel haalbaar. Ik denk alleen dat je heel veel moois hiermee voorbij rijdt en/of overslaat. Vergis je niet in de tijd die het 'kost' om een NP te bezoeken, ook als je niet een paar uur gaat wandelen.
Als je wat meer balans/rust daarin wilt aanbrengen zou ik een aantal dingen anders verdelen.
San Diego, ondanks dat het een leuke stad is, zou ik overslaan. Begin in Phoenix, scheelt je een hoop kilometers. Pak een paar extra nachten in Moab zodat je daar ook eens kunt relaxen aan het zwembad. En Moab is een leuk plekje met veel eetgelegenheden en leuke winkeltjes.
Zet een extra overnachting bij Capitol Reef en Zion. Dan heb je ook gelijk meer tijd voor Bryce.
De tijd voor LA/Santa Monica is ook ruim, terwijl je in het huidige schema tussen SD en LV, en daarna tussen LV en LA heel veel verplaatsingen hebt. Dat zou ik anders plannen.
Alles hangt af van wat jullie van deze vakantie verwachten en wat je wilt zien. Maar ik denk dat je er meer uit kunt halen, ook zonder hele lange wandelingen, dan nu het geval is.
Wel eens met Marianne; op deze manier zie je bijzonder weinig van de parken. Hier in NL loop ik praktisch nooit, maar in Amerika wel. En ook tijdens onze eerste reis, toen we het wandelen zeker nog niet ontdekt hadden, stapten we toch met enige regelmaat even uit om naar een uitzichtpunt te lopen of een korte wandeling te doen.
Je hoeft geen grote wandelaar te zijn om af en toe wel uit de auto te komen om iets te zien, en je plant niet voor niks een bezoek aan de parken, toch?
Zelf ben ik geen fan van Monument Valley; en als ik zie wat het overnachten daar kost, dan maar niet op de mooiste uren van de dag. Maar ik denk dat het merendeel van het forum het niet met me eens is, en daar wel zou overnachten. Juist om die zonsopkomst- of ondergang te zien.
De tijd voor Moab is inderdaad erg krap. Arches is prachtig, maar er is nog zoveel meer. Canyonlands heeft ook een prachtige scenic route, maar ook een paar (korte) wandelingen of stops bij uitzichtpunten die enorm de moeite waard zijn. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Mesa Arch. Die zie je niet als je niet uit de auto komt. Erheen en terug wandelen is, in totaal, 1 mijl. Daar hoef je volgens mij geen grote wandelaar voor te zijn.
Juist voor kinderen in de leeftijd van die van jullie lijkt Little Wild Horse Canyon tussen Moab en Capitol Reef me erg leuk, maar ook bijvoorbeeld de Narrows in Zion. Of de Sulphur Creek in Capitol Reef. Geen moeilijke wandelingen maar wel heerlijk door het water lopen als het warm is in de zomer. Voor beide geldt dat je zo ver kunt lopen als je wilt, maar een uur of 2 ben je altijd wel 'kwijt'. En dan moet je in Zion ook nog met de shuttlebus de Canyon in, anders zie je heel weinig van het park.
In de basis is dit schema zeker wel haalbaar. Ik denk alleen dat je heel veel moois hiermee voorbij rijdt en/of overslaat. Vergis je niet in de tijd die het 'kost' om een NP te bezoeken, ook als je niet een paar uur gaat wandelen.
Als je wat meer balans/rust daarin wilt aanbrengen zou ik een aantal dingen anders verdelen.
San Diego, ondanks dat het een leuke stad is, zou ik overslaan. Begin in Phoenix, scheelt je een hoop kilometers. Pak een paar extra nachten in Moab zodat je daar ook eens kunt relaxen aan het zwembad. En Moab is een leuk plekje met veel eetgelegenheden en leuke winkeltjes.
Zet een extra overnachting bij Capitol Reef en Zion. Dan heb je ook gelijk meer tijd voor Bryce.
De tijd voor LA/Santa Monica is ook ruim, terwijl je in het huidige schema tussen SD en LV, en daarna tussen LV en LA heel veel verplaatsingen hebt. Dat zou ik anders plannen.
Alles hangt af van wat jullie van deze vakantie verwachten en wat je wilt zien. Maar ik denk dat je er meer uit kunt halen, ook zonder hele lange wandelingen, dan nu het geval is.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dag 7 t/m 18 is eigenlijk gewoon haastwerk.
Beter beginnen in LA, vluchten zijn dan ook goedkoper, en de dagen die dan uitspaart in San Diego gebruiken om wat meer tijd te nemen.
Wel,jammer, SD is een superleuke stad, leuker dan LA, maar je moet keuzes maken.
Beter beginnen in LA, vluchten zijn dan ook goedkoper, en de dagen die dan uitspaart in San Diego gebruiken om wat meer tijd te nemen.
Wel,jammer, SD is een superleuke stad, leuker dan LA, maar je moet keuzes maken.
Re: Rondreis Zomer 2026
Hoi, Dank je voor je antwoord.Martin & Marianne schreef: ↑02 mei 2025, 07:00Hallo, welkom op het forum!
Marianne
Uiteraard willen we wel de auto uit om dingen te bezichtigen, we willen alleen geen lange hikes doen, doordat ik 25 jaar geleden mijn knie heb gebroken en lange en/of moeilijk begaanbare hikes niet te doen zijn.
Maar een stukje wandelen is zeker mogelijk.
Je geeft aan dat je de overnachting in Page over zou verplaatsen naar Monument Valley, bedoel je hiermee dat we page helemaal overslaan?
We hadden hier Canyon X in de planning.
Bij Moab hadden we in 1e instantie alleen gekozen voor Arches omdat we toch ergens keuzes moeten maken maar ik zal daar mij nog wat extra in verdiepen.
De parken onderweg van Moab naar Capitol Reef die je benoemd, zijn dit parken die je onderweg mee kan pakken, of moet je hier een extra dag voor inplannen?
LA is voor dit moment inderdaad nog ruim gepland omdat we nog niet helemaal weten hoeveel tijd we daar nodig zijn.
We willen in ieder geval naar Universal Studio's.
Misschien een dag de hop on hop off bus om de stad te verkennen.
Heb je nog meer suggesties?
Groeten Monique
Hoi, Dank je voor je antwoord.Tantelotje schreef: ↑02 mei 2025, 10:40Wat lekker veel tijd, en een mooi vooruitzicht!
We willen bij de scenic drives wel uitstappen en kleine wandelingen doen naar uitzichtpunten en een kleine wandeling is ook prima maar geen lange hikes ivm knieklachten.
Zou de Narrows hierdoor een probleem zijn?
San Diego hadden we op de planning staan omdat ik graag naar Seaworld wilde om de orka's te zien.
Maar als het beter is om op LA te vliegen slaan we dat denk ik over.
Verder vind ik het lastig om het laatste stuk kustroute Route 1 van San Francisco naar Santa Monica in te vullen omdat ik momenteel niet kan zien op google maps hoe lang het rijden is, omdat er een gedeelte van de route is afgesloten.
Zou dit met een stop minder kunnen?
Los Angeles heb ik inderdaag ruim ingepland omdat we nog niet weten wat we daar willen.
In ieder geval Universal studio's en de stad bekijken.
Verder zag ik iets buiten Los Angeles ook nog six flags magic mountains.
Dat zag er ook wel mooi uit voor de kinderen.
Groeten Monique
Dank je voor je antwoord.
We hebben San Diego op de planning staan omdat ik graag naar seaworld wil, maar als dat niet goed in de planning kan skippen we die.
Groeten Monique
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Monique, hele berichten quoten is niet nodig, zo worden het wel erg lange lappen tekst. Quote alleen het deel waarop je reageert of geef aan op wie je reageert.
Lange wandelingen is dus niet aan de orde, maar wellicht kunnen de kinderen toch wel wat doen zoals de Narrows of de Sulphur Creek in Capitol Reef.
Kijk voor de parken en andere bezienswaardigheden eens op www.ontdek-amerika.nl. Goblin Valley is een statepark. Leuk om even rond te struinen, Litte Wild Horse Canyon is een slotcanyon. Je kunt hier net zo ver in lopen als je wilt. Beide zijn te doen op doorreis van Moab naar Torrey, maar in jullie geval betekent dat wel dat je helemaal geen tijd overhoudt voor de parken bij Moab en voor Capitol Reef.
Je kunt overwegen om Moab helemaal over te slaan en vanuit Monument Valley via de mooie UT95 naar Capitol Reef rijden. Kijk voor die route eens in ons 2013- en 2017-verslag. En zie voor de route van Capitol Reef naar Moab via Little Wild Horse Canyon eens in ons 2019-verslag.
Ik zou Page niet overslaan maar als je daar alleen Canyon X wilt doen dan kun je daarna nog prima doorrijden naar Monument valley. Overnachten bij de View is prachtig maar duur, maar Mexican Hat is ook een optie.
Marianne
Lange wandelingen is dus niet aan de orde, maar wellicht kunnen de kinderen toch wel wat doen zoals de Narrows of de Sulphur Creek in Capitol Reef.
Kijk voor de parken en andere bezienswaardigheden eens op www.ontdek-amerika.nl. Goblin Valley is een statepark. Leuk om even rond te struinen, Litte Wild Horse Canyon is een slotcanyon. Je kunt hier net zo ver in lopen als je wilt. Beide zijn te doen op doorreis van Moab naar Torrey, maar in jullie geval betekent dat wel dat je helemaal geen tijd overhoudt voor de parken bij Moab en voor Capitol Reef.
Je kunt overwegen om Moab helemaal over te slaan en vanuit Monument Valley via de mooie UT95 naar Capitol Reef rijden. Kijk voor die route eens in ons 2013- en 2017-verslag. En zie voor de route van Capitol Reef naar Moab via Little Wild Horse Canyon eens in ons 2019-verslag.
Ik zou Page niet overslaan maar als je daar alleen Canyon X wilt doen dan kun je daarna nog prima doorrijden naar Monument valley. Overnachten bij de View is prachtig maar duur, maar Mexican Hat is ook een optie.
Marianne
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
In februari zijn we 5 dagen in LA geweest en in 2018 ook een dag. Misschien heb je wat aan onze reisverslagen. Wij hebben voor LA een GoCity Pas gekocht en daarmee kun je verschillende attracties doen, waaronder ook Universal Studio's. Wij vonden Warner Bros Studio's erg leuk. Als je met een hop on hop off bus wilt, dan zou ik aanraden de Starline tours te nemen en niet met de Big Bus die in de GoCity Pas zit te gaan. Die route is niet zo leuk en het begeleidende commentaar is soms op het irritante af gericht op shoppen. Waarschijnlijk zijn ze gesponsord. Met de Starline heb je keuze in de routes en is de informatie interessanter.
We zijn ook in San Diego geweest, een beetje verspreid over de vakantie, want we waren op cruise. In 2014 zijn we in Sea World geweest, maar dat is denk ik niet meer vergelijkbaar met hoe het nu is.
https://cruise-mexico-hawaii.blogspot.com/
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... april.html
https://jojostravelusa2014.blogspot.com ... parks.html
We zijn ook in San Diego geweest, een beetje verspreid over de vakantie, want we waren op cruise. In 2014 zijn we in Sea World geweest, maar dat is denk ik niet meer vergelijkbaar met hoe het nu is.
https://cruise-mexico-hawaii.blogspot.com/
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... april.html
https://jojostravelusa2014.blogspot.com ... parks.html
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 1471 Weergaves
-