Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Ferno67: 3.5 week Zuidwesten en parken.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Ferno67: 3.5 week Zuidwesten en parken.

Bericht door Martin & Marianne »

Maar La Verkin ligt toch helemaal niet centraal of dicht bij de parken? Dat je nergens lang wilt zijn is mij duidelijk maar waarom blijf je er bij om zoveel onnodige en dubbele afstanden te rijden?
En om alleen voor Mather Point 9 uur te gaan rijden terwijl je dat ook op een efficiëntere manier kunt doen vind ik ook wel heel bijzonder.
Daarbij vergeleken is de rit naar de General Sherman helemaal niet zo gek. :lol:

We horen graag straks hoe het bevallen is!

Marianne
Ferno67
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ferno67 »

La Verkin is toch dichtbij Zion?

Veel dichterbij moet ik inn een lodge gaan zitten en daar zijn mijn vrouw en ik niet zo fan van (lees ook in mijn relaas dat we meer van de Hotels zijn dan Inn's en lodges).

In Yellowstone ontkom ik er niet aan als ik niet bedragen van 350 euro of meer per nacht wil betalen, vandaar de white water inn in Big Sky, was van alles wat betaalbaar was het meest gunstig gesitueerd (uurtje rijden van de west entrance). En ja ik weet dat ik daar vooral de eerste dag al om 5:00 moet vertrekken om zo de drukte voor te zijn en vroeg bij Old Faithfull and Prismatic spring langs te kunnen. Ik weet ook dan vanaf de west entrance het nog best een stuk is naar de leuke punten waar ik het op heb gemunt rijden is. Maar voor zover ik heb begrepen is dat wel het beste punt om het park binnen te gaan.

Voor wat betreft LA Verkin, volgens google maps is het 20 minuten rijden naar Zion:
image.png
image.png (33.4 KiB) 468 keer bekeken
Bryce 2 uur:
image.png
image.png (52.59 KiB) 468 keer bekeken

Bright Angel point:
image.png
image.png (58.89 KiB) 468 keer bekeken
En ja die hele mooie trails etc., die gaan we niet doen, ben bang dat we binnen een uur verschrikkelijk verdwaald raken daar. Wij zijn niet van die avonturiers. :)
Maar willen wel zo een park een keer van dichtbij meemaken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Le Verkin ligt redelijk dicht bij Zion (maar ik weet niet waar jij die 20 minuten op baseert, ik kom op ruim een half uur, neem het visitor center als eindpunt, nu zit je fout), maar Bryce en de North Rim zijn toch niet echt dichtbij te noemen. Je moet al die reistijden ook nog met twee vermenigvuldigen.

Ik begrijp niet zo goed waarom je denkt dat er geen hotels bij die parken zijn. Ik had Kanab al genoemd; daar is voldoende keuze. En vlak tegen Bryce aan heb je Ruby's Inn en de Bryce View Lodge. Daar overnachten geeft je de gelegenheid om het park tijden de mooiste uren te zien.

Ook bij de South Rim heb je meerdere hotels, kijk eens naar Tusayan als je niet in het park wilt overnachten.

Wat betreft Yellowstone: daar betaal je inderdaad fors als je een hotel wilt. Maar een uur van de West Entrance is echt veel. Is er niets in West Yellowstone of Gardiner?

Verdwalen doe je niet zo gemakkelijk; alles staat goed aangegeven. Meestal heb je ook geen keus.

Even een waarschuwing bij het gebruik van GoogleMaps: gebruik niet de naam van het park maar probeer iets specifieker te zijn. Zion ligt niet waar het volgens jouw kaartje ligt. Ik neem aan dat je naar Zion Canyon wilt, niet naar het Kolob-gedeelte. Kijk voor de kaarten van de parken ook eens op de NPS-sites. Zie bijvoorbeeld hier voor Zion: https://nps.gov/zion/planyourvisit/maps.htm

Marianne
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Als ik even snel kijk naar Yellowstone, dan zie ik op 6 en 7 juni cabins bij de Old Faithful Lodge vanaf $137,- per nacht nog beschikbaar. Echt vaak checken! Er komt regelmatig wat vrij.
Ferno67
Amerika-ontdekker

Bericht door Ferno67 »

Felicitas schreef:
04 mei 2025, 22:57
Als ik even snel kijk naar Yellowstone, dan zie ik op 6 en 7 juni cabins bij de Old Faithful Lodge vanaf $137,- per nacht nog beschikbaar. Echt vaak checken! Er komt regelmatig wat vrij.
Hi, Thnx voor de tip, maar ik heb helaas die mooie prijzen niet gezien en 2000 voor 3 nachten gaat mij echt een beetje te ver:
image.png
image.png (34.3 KiB) 422 keer bekeken
Het enige wat in voor rond de 130 euro per nacht kan vinden zijn RV plekken. :')
Ferno67
Amerika-ontdekker

Bericht door Ferno67 »

Martin & Marianne schreef:
04 mei 2025, 22:07

Wat betreft Yellowstone: daar betaal je inderdaad fors als je een hotel wilt. Maar een uur van de West Entrance is echt veel. Is er niets in West Yellowstone of Gardiner?

Marianne

Thnx Marianne,

Dat zijn nuttige tips, ik zal even beter onderzoeken evt. cancelen en opnieuw boeken (ik heb alles met free cancelation geboekt).
Maar Gardiner en daarna West Yellowstone, daar ben ok gestart met zoeken, maar alles is schreeuwend duur en zelfs met die prijzen zien de inn's er vaak erg verlept uit. De betere hotels zijn al helemaal gekkenwerk.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Wij boeken in Yellowstone per nacht, dan lukt het veel sneller om iets betaalbaars te vinden. Bovendien wel handig om op meerdere locaties te zitten daar, omdat het zo’n groot park is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer