Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Michel8: last minute tripje.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Reis Michel8: last minute tripje.
Hoi allemaal,
We zitten te kijken voor een last minute tripje (Yosemite is gereserveerd voor de zekerheid en een auto ook). We hebben het zuid westen eerder gedaan. Dus Yosemite, San Francisco, Death Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Page, Grand Canyon hebben we eerder aangedaan.
Met deze ronde zouden we Monterey, San Diego en Sedona nieuw erbij hebben. Is dit te gehaast, haalbaar?
San Diego spreekt ons aan en we zouden een mix willen van 'groene bergen' en 'rode stenen'.
Sat 07 Jun BRU SFO-Monterey
Sun 08 Jun Monterey Monterey
Mon 09 Jun Monterey Yosemite
Tue 10 Jun Yosemite Yosemite
Wed 11 Jun Yosemite Yosemite
Thu 12 Jun Yosemite Lone Pine
Fri 13 Jun Lone Pine Las Vegas
Sat 14 Jun Las Vegas Zion (VoF op de heen weg)
Sun 15 Jun Zion Zion
Mon 16 Jun Zion Page
Tue 17 Jun Page Grand Canyon
Wed 18 Jun Grand Canyon Sedona
Thu 19 Jun Sedona Sedona
Fri 20 Jun Sedona Palm Springs
Sat 21 Jun Palm Springs SAN
Sun 22 Jun SAN SAN
Mon 23 Jun SAN SAN
Tue 24 Jun SAN BRU
Suggesties? Tips?
We zitten te kijken voor een last minute tripje (Yosemite is gereserveerd voor de zekerheid en een auto ook). We hebben het zuid westen eerder gedaan. Dus Yosemite, San Francisco, Death Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Page, Grand Canyon hebben we eerder aangedaan.
Met deze ronde zouden we Monterey, San Diego en Sedona nieuw erbij hebben. Is dit te gehaast, haalbaar?
San Diego spreekt ons aan en we zouden een mix willen van 'groene bergen' en 'rode stenen'.
Sat 07 Jun BRU SFO-Monterey
Sun 08 Jun Monterey Monterey
Mon 09 Jun Monterey Yosemite
Tue 10 Jun Yosemite Yosemite
Wed 11 Jun Yosemite Yosemite
Thu 12 Jun Yosemite Lone Pine
Fri 13 Jun Lone Pine Las Vegas
Sat 14 Jun Las Vegas Zion (VoF op de heen weg)
Sun 15 Jun Zion Zion
Mon 16 Jun Zion Page
Tue 17 Jun Page Grand Canyon
Wed 18 Jun Grand Canyon Sedona
Thu 19 Jun Sedona Sedona
Fri 20 Jun Sedona Palm Springs
Sat 21 Jun Palm Springs SAN
Sun 22 Jun SAN SAN
Mon 23 Jun SAN SAN
Tue 24 Jun SAN BRU
Suggesties? Tips?
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Last minute tripje
In mijn ogen veel te weinig tijd voor Sedona. Als je van de rode rotsen bent, dan is Sedona the place to be
Al snap ik de keuze voor Zion ook heel goed.. Maar ja, keuzes keuzes!
Daarnaast, de afstand tussen Sedona en Palm Springs is 6 uur. Behoorlijk lang
Als je er al eens geweest bent, zou je dan niet het stuk tussen 14 en 17 juni overslaan en meer ruimte maken voor Sedona en wellicht Joshua Tree?

Als je er al eens geweest bent, zou je dan niet het stuk tussen 14 en 17 juni overslaan en meer ruimte maken voor Sedona en wellicht Joshua Tree?
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
In Sedona is een tour met Pink Jeep tours een aanrader.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Leuk, zo'n last minute reisje!
Heb je het gebied ten oosten van Yosemite al uitgebreid bezocht? Je hebt daar nu niet veel tijd. Wij hadden in 2015 en 2019 daar meerdere nachten en dat is goed bevallen. We deden onder andere de wandeling naar Rainbow Falls en de Little Lakes Valley Loop. Ik neem aan dat je Bodie en Mono Lake kent?
Kijk eens in ons 2019-verslag voor Monterey en omgeving en de oostelijke Sierra.
Als je geen plannen hebt voor Page zou je ook de 89alt kunnen nemen. Wij vonden vorig jaar ons bezoek aan Lee's Ferry erg leuk. Zie daarvoor en voor de Grand Canyon en omgeving en een wandeling bij Sedona ons 2024-verslag.
Marianne
Heb je het gebied ten oosten van Yosemite al uitgebreid bezocht? Je hebt daar nu niet veel tijd. Wij hadden in 2015 en 2019 daar meerdere nachten en dat is goed bevallen. We deden onder andere de wandeling naar Rainbow Falls en de Little Lakes Valley Loop. Ik neem aan dat je Bodie en Mono Lake kent?
Kijk eens in ons 2019-verslag voor Monterey en omgeving en de oostelijke Sierra.
Als je geen plannen hebt voor Page zou je ook de 89alt kunnen nemen. Wij vonden vorig jaar ons bezoek aan Lee's Ferry erg leuk. Zie daarvoor en voor de Grand Canyon en omgeving en een wandeling bij Sedona ons 2024-verslag.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ja, misschien is dit ook niet handig, en moet ik gewoon het ‘standaard’ rondje doen en eindigen in Las Vegas. Dan speel ik de dagen in San Diego vrij die ik dan mooi kan verdelen.dejong89 schreef: ↑08 mei 2025, 15:42In mijn ogen veel te weinig tijd voor Sedona. Als je van de rode rotsen bent, dan is Sedona the place to beAl snap ik de keuze voor Zion ook heel goed.. Maar ja, keuzes keuzes!
Zou je de route tussen Sedona en Palm Springs opbreken?
Die zou ik graag willen doen.
Op zich is last minute leuk, al kan ik lastig bepalen wat het wordt. Ik heb ook al een bijna kant en klare route vanuit Seattle, waar we nog niet zijn geweest.Martin & Marianne schreef: ↑08 mei 2025, 17:46Leuk, zo'n last minute reisje!
Marianne

Bodie vonden we de vorige keer erg leuk. Mono Lake heeft weinig indruk gemaakt, want daar weet ik niet veel meer van. Ik vind je suggestie om nog wat langer de oostkant te bekijken wel een goede.
Al met al is de afdronk van jullie reacties dat dit wat krap gaat worden. Klopt dat?
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Michel8: last minute tripje.
Als je al in Yosemite bent geweest, misschien daar monder tijd nemen?
San Diego is erg leuk, en rode rotsen kom je in Yosemite weinig tegen, zou ik liever een dag in Death Valley besteden.
San Diego is erg leuk, en rode rotsen kom je in Yosemite weinig tegen, zou ik liever een dag in Death Valley besteden.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind het wel meevallen met die krapte, maar het is maar net wat je (opnieuw) wilt doen. Ik zou zelf liever voor een gebied meer tijd nemen en dan iets anders overslaan. Yosemite is natuurlijk prachtig i juni en daar is genoeg te doen, maar een dag minder zou ook kunnen. Of rij tot Lee VIning en doe daarna een overnachting in Death Valley. En dan naar Valley of Fire, met een overnachting in de buurt (North Shore Inn) voor de mooiste uren in het park. En dan richting Las Vegas en Sedona.
Marianne
Marianne
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ik neem aan dat jullie Monument Valley vorige keer al bezocht hebben? Of Petrified Forest? Sedona, - hoewel de omgeving prachtig ben ik niet zo wild van het New Age-sfeertje aldaar - naar Palm Springs is een flinke rit, onderweg is er o.a. Jerome en/of Montezuma Castle.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 2117 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 6 Reacties