Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis TradeMarkNL83 - Rondje parken vanuit Vegas - Januari 2026

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Reis TradeMarkNL83 - Rondje parken vanuit Vegas - Januari 2026

Bericht door TradeMarkNL83 »

Begin januari 2026 wil ik 7-10 dagen vanuit Vegas een rondje maken langs wat parken. Momenteel overweeg ik globaal 2 opties en ik was benieuwd wat jullie het slimst lijkt en of jullie nog goeie tips hebben. Of dat jullie nog hele andere voorstellen hebben. Mijn voornaamste doel is hiken/dagwandelingen.

1. Richting Utah voor bv Bryce, Canyonlands, Capitol Reef, Arches en Moab.
2. Naar Death Valley en daarna naar o.a Alabama Hills.

Belangrijk om te weten is dat ik Valley of Fire, Red Rock, Zion, Grand Canyon en Antelope Canyon al gezien heb, dus vandaar dat ik wat meer moeite heb met iets in de buurt vinden. Death Valley ook wel 1x al geweest maar daar kan ik me nog wel een keer vermaken. Richting Bryce heeft wel m'n voorkeur maar dat is wel wat tricky qua weer (sneeuw) dus daarom twijfel ik of dat de beste keuze is. Moet wel de moeite waard zijn zegmaar, ik hike vooral graag vandaar. Zat zelf ook nog wel te denken aan Lake Mead National Recreation Area, volgens mij is dat ook nog best wel mooi en in ieder geval minder sneeuw ;)

Ik ben benieuwd naar jullie mening!
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis TradeMarkNL83 - Rondje parken vanuit Vegas - Januari 2026

Bericht door Felicitas »

Wij waren in maart 2023 in Utah en hadden toen sneeuw in Bryce Canyon NP. Fantastisch, en we konden er wandelen met microspikes. In januari is misschien ook het Needles District in Canyonlands NP geschikt (het ligt iets lager dan Island in the Sky). Zo mooi daar! Ben je al eens in Sedona geweest? Dat lijkt me ook een goed gebied voor wandelingen in januari. Minder bekend, maar zeker een aanrader, is het mountainbikegebied Gooseberry Mesa ten oosten van Hurricane. Prachtige uitzichten, en je kunt er ook goed wandelen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

In Januari is Death Valley echt een topbestemming, grootste NP in de lower 48, en je kan er prachtige hikes maken varierend van makkelijk tot supermoeilijk.
TradeMarkNL83
Amerikakenner

Sedona zal ik eens checken, thnx! En dat DV perfect is in januari weet ik idd want ben er 1x geweest in januari :) Daar bestaat dus niet zozeer twijfel over, meer waar ik het mee zou kunnen combineren.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt wellicht wat tips halen uit het 2020-verslag van forumlid Michelly op www.michelly.nl. Zij waren er toen in februari.

Heb je Snow Canyon al eens bezocht? En het Kolob-deel van Zion?

Edit:
Ik had al een déjà vu bij deze vraag, en inderdaad, ik zie ook deze topics:
- viewtopic.php?f=7&t=79842&p=1320096#p1320096
- viewtopic.php?p=1319930#p1319930
- viewtopic.php?f=36&t=78656

Marianne
TradeMarkNL83
Amerikakenner

Dank Marianne! Goed geheugen ja haha, vorige keer ging toen helaas niet door dus ik ga het nu weer proberen. Snow Canyon inderdaad gezien, Kolob-deel van Zion inderdaad nog niet, dat leek me ook nog wel mooi maar meen me van eerder onderzoek te herinneren dat dat ook wat hoger ligt en dus wat meer kans op sneeuw. Ik ga het bekijken samen met het verslag van Michelly!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

TradeMarkNL83 schreef:
26 jul 2025, 05:58
Sedona zal ik eens checken, thnx! En dat DV perfect is in januari weet ik idd want ben er 1x geweest in januari :) Daar bestaat dus niet zozeer twijfel over, meer waar ik het mee zou kunnen combineren.
Gewoon 7 dagen Death Valley, heb je lekker de tijd om al die afgelegen dingen te zien waar je normaal nooit komt.
Doe ik dit jaar ook weer, vorig jaar ook. En nog lang niet alles gezien. :thumbup:
TradeMarkNL83
Amerikakenner

Pete.Z schreef:
27 jul 2025, 15:28
TradeMarkNL83 schreef:
26 jul 2025, 05:58
Gewoon 7 dagen Death Valley, heb je lekker de tijd om al die afgelegen dingen te zien waar je normaal nooit komt.
Doe ik dit jaar ook weer, vorig jaar ook. En nog lang niet alles gezien. :thumbup:
Ha, ja dat zou ook nog kunnen! Moet wel zeggen dat ik het sowieso ook wel lekker vind om ergens langere tijd te verblijven dan elke nacht of om de zoveel nachten ergens anders te slapen. Het weer is daar dan ook goed, en dan kan ik evt nog Alabama Hills checken en wat dingen bij Vegas zoals Lake Mead Recreation Area wat me ook wel mooi lijkt.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik heb vorig jaar 6 nachten bij Stovepipe Wells gezeten, en daar vandaan alles bezocht. Aquereberry point, Ubehebe crater, the Racetrack, en ook een dag richting Alabama Hills. Prima te doen, lekker vroeg op, ontbijten en in de auto.
Oktober a.s. zit ik er weer een week, o.a Cerro Gordo in de planning, Westside Road en wat zijcanyons, en de hike vanaf Dantes View naar Mount Perry eindelijk is doen.
Verder zie ik het wel, je kan daar weken zijn en geen dag hetzelfde doen.
TradeMarkNL83
Amerikakenner

Wat tof om te lezen! Ik ga dat eens bekijken, dank :thumbup: Zat vorige keer voor DV in El Portal/Beatty.
nancywittebols
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door nancywittebols »

Nabij Lake Mead is de wandeling naar Liberty bell arch en de Colorado overlook heel mooi en niet druk.
Laatst gewijzigd door nancywittebols op 28 jul 2025, 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

En misschien leuk om naar St Thomas te kijken. Zie https://www.nps.gov/lake/learn/nature/s ... nevada.htm

Marianne
TradeMarkNL83
Amerikakenner

Wat een mooie suggesties! :clap: Dan kan DV icm Lake Mead wel wat worden, niet teveel kilometers rijden en lekker veel lopen :) Overigens is die Liberty Bell trail gesloten maar ik heb nog wel een paar andere opties.
nancywittebols
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door nancywittebols »

Momenteel is de liberty bell arch trail gesloten omwille van de hitte, maar in januari is de trail normaal gezien open.
TradeMarkNL83
Amerikakenner

Ah check! We houden het in de gaten :thumbup:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ook een perfecte tijd van het jaar om de hike van Zabriskie Point naar Golden canyon en Red Cathedral te doen, mooie hike die je ook andersom kan starten.
En als je een beetje redelijke high-clearance auto hebt is de West-Side road en de zij canyons daarvan ook fantastisch om te doen.
Ik huur zelf een Jeep Wrangler bij Hertz in Vegas, ideaal.
TradeMarkNL83
Amerikakenner

Yes die ga ik zeker doen! Race track lijkt me ook heel tof maar lees wel veel horrorverhalen over lekke banden etc en ik reis alleen dus twijfel een beetje of dat slim is. Uiteraard enkel met high clearance vehicle.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik weet niet of high clearance nodig is, en of dat voldoende is; belangrijk is een reservewiel. Je kunt het beste speciaal hiervoor een auto huren.
Zie ook www.ontdek-amerika.nl (https://www.ontdek-amerika.nl/amerika/n ... alley.html).

Marianne
TradeMarkNL83
Amerikakenner

Ja uiteraard de hele rambam dan, met inderdaad een reservewiel en AWD/4WD. Iets van een Jeep ofzo bv.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Bij Hertz kan je tegenwoordig de klasse “guaranteed Jeep Wrangler” huren, krijg je dus niks anders mee.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer