Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis WilMari: rondje Texas
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Reis WilMari: rondje Texas
De meeste reizen in dit subforum gaan over het gebied LA-SF-LV en al het moois er omheen. Vorig jaar hebben we door dit gebied gereisd, wat absoluut fantastisch was. Voor komend jaar (mei) staat Texas om de planning, met een klein uitstapje naar New Orleans. De planning is als volgt, maar alle tips en tricks zijn welkom:
Dag 1: Aankomst Houston
Dag 2: Houston (citywalk / sightseeing)
Dag 3: Houston (NASA)
Dag 4: Houston -> New Orleans
Dag 5: New Orleans (citywalk / sightseeing)
Dag 6: New Orleans (rivercruise mississippi)
Dag 7: New Orleans (swamptour)
Dag 8: New Orleans
Dag 9: New Orleans -> Dallas
Dag 10: Dallas (citywalk / sightseeing)
Dag 11: Dallas -> Fort Worth
Dag 12: Fort Worth (citywalk / sightseeing)
Dag 13: Fort Worth
Dag 14: Fort Worth -> Austin
Dag 15: Austin (citywalk / sightseeing)
Dag 16: Austin -> San Antonio (via Fredericksburg)
Dag 17: San Antonio (citywalk / sightseeing / Alamo)
Dag 18: San Antonio -> Houston
Ik heb nog ruimte om 1 a 2 dagen aan de reis toe te voegen.
Dag 1: Aankomst Houston
Dag 2: Houston (citywalk / sightseeing)
Dag 3: Houston (NASA)
Dag 4: Houston -> New Orleans
Dag 5: New Orleans (citywalk / sightseeing)
Dag 6: New Orleans (rivercruise mississippi)
Dag 7: New Orleans (swamptour)
Dag 8: New Orleans
Dag 9: New Orleans -> Dallas
Dag 10: Dallas (citywalk / sightseeing)
Dag 11: Dallas -> Fort Worth
Dag 12: Fort Worth (citywalk / sightseeing)
Dag 13: Fort Worth
Dag 14: Fort Worth -> Austin
Dag 15: Austin (citywalk / sightseeing)
Dag 16: Austin -> San Antonio (via Fredericksburg)
Dag 17: San Antonio (citywalk / sightseeing / Alamo)
Dag 18: San Antonio -> Houston
Ik heb nog ruimte om 1 a 2 dagen aan de reis toe te voegen.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Re: Rondje Texas
Voor mogelijke ideeën kan ik je naar 2 van onze reisverslagen verwijzen. We zijn in 2018 met een wegbrengcamper in Dallas en Fort Worth geweest en in 2024 hebben we onderweg van LA naar Miami Houston, alleen het Space Center overigens, Austin, San Antonio en New Orleans aangedaan.
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... gspot.com/
https://total-eclipse-texas.blogspot.com/
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... gspot.com/
https://total-eclipse-texas.blogspot.com/
Re: Reis WilMari: rondje Texas
Persoonlijk vind ik de tijd voor New Orleans erg lang, maar ik heb geen ervaring met de swamp tour en de rivercruise. Ik mis een plantage, maar die zou je wellicht ook beter tussen Houston en New Orleans kunnen doen. Je zou dan ook de Tabasco fabriek kunnen doen. Je hebt dan wel een overnachting extra nodig onderweg.
Wat zijn je plannen voor de dag in Houston? Het is geen stad om eens lekker rond te lopen, er zijn volop musea, maar als je daar niet specifiek naartoe wil gaan zou ik die dag schrappen. Of ga naar Brazos Bend SP.
Wat zijn de plannen voor 2 dagen Fort Worth? Ik kan daar behalve de stockyards niet echt wat bedenken.
Kies je bewust voor zoveel tijd in de steden? Ik zou persoonlijk zeker wat meer tijd uittrekken voor de Hill Country, er zijn daar veel mooie state parks, vooral Pedernales Falls en Enchanted Rock zijn aanraders. Of pak wat kust mee, Galveston Island ligt het meest in de route, maar persoonlijk geef ik de voorkeur aan Port Aransas.
Wat zijn je plannen voor de dag in Houston? Het is geen stad om eens lekker rond te lopen, er zijn volop musea, maar als je daar niet specifiek naartoe wil gaan zou ik die dag schrappen. Of ga naar Brazos Bend SP.
Wat zijn de plannen voor 2 dagen Fort Worth? Ik kan daar behalve de stockyards niet echt wat bedenken.
Kies je bewust voor zoveel tijd in de steden? Ik zou persoonlijk zeker wat meer tijd uittrekken voor de Hill Country, er zijn daar veel mooie state parks, vooral Pedernales Falls en Enchanted Rock zijn aanraders. Of pak wat kust mee, Galveston Island ligt het meest in de route, maar persoonlijk geef ik de voorkeur aan Port Aransas.
Terug in Texas!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Dank voor je reactie en tips. Op heen- of terugreis willen we inderdaad 1 of 2 plantages bezoeken. De tabasco fabriek kende ik nog niet. Ga ik me even in verdiepen. In Houston willen we een honkbalwedstrijdje meepakken. Van onze LA ervaring, en als het een middagwedstrijd is, gaat daar zo een heel dagdeel inzitten. En ik kan me zo voorstellen dat het NASA complex ook best wat uurtjes duurt, maar ook daar moet ik me nog even verder in verdiepen. Pedernales Falls en Enchanted Rock staan wel op de agenda, maar moeten nog ergens ingepland worden. Het zou goed kunnen dat we in FW een dag minder gaan verblijven. De kust van Texas spreekt ons minder aan, dus die bewust vermeden.
Laatst gewijzigd door markro op 08 aug 2025, 01:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd; een direct bovenstaand bericht in z'n geheel quoten is niet nodig.
Reden: Quote verwijderd; een direct bovenstaand bericht in z'n geheel quoten is niet nodig.
Ja, NASA kost je wel een dag (al zou een avondwedstrijd daarna nog wel kunnen). Had je dan zowel Pedernales Falls als Enchanted Rock op het programma op de dag dat je van San Antonio naar Austin rijdt? Dat lijkt me wel heel erg veel. De rit van Houston naar New Orleans kost nog best wat tijd (altijd file voor de brug in Baton Rouge), 1 plantage onderweg kan nog wel, 2 lijkt me niet haalbaar.
Terug in Texas!
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Eens met Hemmie dat de Tabasco fabriek en een plantage erbij horen. Wij hebben Oak Alley en Whitney Plantation op 1 dag gedaan. Klinkt een beetje raar misschien en wat overdone, maar wij vonden het juist heel goed passen. Oak Alley vertelt het verhaal vanuit de eigenaren en Whitney vanuit de slaven. Vooral Whitney vonden we erg interessant.
In het Johnson Space center ben je zo een hele dag kwijt. Regel op tijd je tickets voor de tours, anders grijp je misschien mis.
Brazos Bend SP vonden we een heel mooi park met veel alligators. Pedernales Falls is ook mooi, maar wij waren met de camper en mochten alleen op 1 plek parkeren en die was net niet handig voor de wandelingen die ik bedacht had, dus eigenlijk hebben we niet kunnen doen wat we wilden en maar een klein stuk park gezien. Ze waren wel erg streng op de timed entry reserveringen.
De swamp tour hebben we in Slidell gedaan bij Dr. Wagner's Honey Swamp Tour. Ideaal als je met een camper of tent bent, want je kunt ernaast gratis kamperen. Dan nog 1 minuut lopen en je bent bij de tour.
In het Johnson Space center ben je zo een hele dag kwijt. Regel op tijd je tickets voor de tours, anders grijp je misschien mis.
Brazos Bend SP vonden we een heel mooi park met veel alligators. Pedernales Falls is ook mooi, maar wij waren met de camper en mochten alleen op 1 plek parkeren en die was net niet handig voor de wandelingen die ik bedacht had, dus eigenlijk hebben we niet kunnen doen wat we wilden en maar een klein stuk park gezien. Ze waren wel erg streng op de timed entry reserveringen.
De swamp tour hebben we in Slidell gedaan bij Dr. Wagner's Honey Swamp Tour. Ideaal als je met een camper of tent bent, want je kunt ernaast gratis kamperen. Dan nog 1 minuut lopen en je bent bij de tour.
Ik weet niet of je al weet welke wegen je wilt rijden van New Orleans naar Dallas, flinke afstand als je dat in 1 rit wilt doen en ook nog ergens wilt stoppen onderweg om rond te kijken.
De rit met de stoomtrein van Rusk naar Palestine door de Piney Woods van het platteland van Texas vond ik geweldig. In Canton is elke maand First Monday 4 dagen, grootste en oudste rommelmarkt in de US. In het plaatsje Hillsboro heeft een particuliere verzamelaar het Roadside America Museum, bomvol met oude americana en klassieke auto's. Een half uurtje daarvandaan in Waco het Mammoth National Monument, mammoet museum. In Glen Rose Dinosaur Valley SP. In Parker de Southfork Ranch van de tv serie Dallas. In Fort Worth de Texas Motor Speedway voor auto races. In Mesquite is een gigantisch rodeo stadium, maar dat is pas vanaf juni dacht ik.
De rit met de stoomtrein van Rusk naar Palestine door de Piney Woods van het platteland van Texas vond ik geweldig. In Canton is elke maand First Monday 4 dagen, grootste en oudste rommelmarkt in de US. In het plaatsje Hillsboro heeft een particuliere verzamelaar het Roadside America Museum, bomvol met oude americana en klassieke auto's. Een half uurtje daarvandaan in Waco het Mammoth National Monument, mammoet museum. In Glen Rose Dinosaur Valley SP. In Parker de Southfork Ranch van de tv serie Dallas. In Fort Worth de Texas Motor Speedway voor auto races. In Mesquite is een gigantisch rodeo stadium, maar dat is pas vanaf juni dacht ik.
19 States so far...
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
In Waco is ook het Texas Ranger museum interessant, en het Dr.Pepper museum een leuke stop.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht