Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Ingrid2309: meivakantie met puber.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Ingrid2309: meivakantie met puber.

Bericht door jill1234 »

De rit van Joshua Tree naar de Grand Canyon zou ik opsplitsen; dat is 6 uur met een auto, dus zo 7 a 8 uur met een camper, zonder stops. Op die route ligt Oatman, Kingman, Hackberry, Seligman en Williams (allen aan route 66). Zonde om daar geen tijd voor te hebben. KOA Kingman is een camping met wifi en zwembad maar je hebt er vast meer daar in de buurt. Kijk eens op de site van Tioga tours; daar staan campings met reviews.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt me inderdaad wel een eind van JT naar de GC. Maar als jullie niet veel tijd bij de GC willen doorbrengen is het wel jammer om een extra overnachting te doen op dat stuk. Het geeft je wel tijd om bijvoorbeeld te fietsen daar. Wij deden dat vorig jaar.

Ik zou een extra nacht Page niet gek vinden. Maar zelf zou ik kiezen voor een overnachting in VoF. Ik had al een wandeling genoemd daar. Dat spreekt jullie ook niet aan? Verder zitten er toch weinig wandeingen in de route.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 17 jun 2025, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Ingrid2309
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Ingrid2309 »

jill1234 schreef:
17 jun 2025, 15:36
De rit van Joshua Tree naar de Grand Canyon zou ik opsplitsen; dat is 6 uur met een auto, dus zo 7 a 8 uur met een camper, zonder stops. Op die route ligt Oatman, Kingman, Hackberry, Seligman en Williams (allen aan route 66). Zonde om daar geen tijd voor te hebben. KOA Kingman is een camping met wifi en zwembad maar je hebt er vast meer daar in de buurt. Kijk eens op de site van Tioga tours; daar staan campings met reviews.
Bedankt Jill, ik zit me hier klassiek op te verkijken denk ik. Volgens google maps is de afstand van Jumbo Rocks naar Mather Ground een kleine 6 uur. Hoeveel extra tijd moet ik rekenen met de camper? Ik ga je suggesties voor een tussenstop bekijken.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Wij rekenen doorgaans met ca 20% extra reistijd: op de snelweg betekent hard rijden nog meer herrie, tanken duurt langer, etc. Op binnenwegen trek je net wat minder snel op en rem je wat gecontroleerder, in heuvels en bergen met slingerwegen gaat de snelheid ook al flink achteruit. Dus…. Met die 20% zit je gemiddeld wel goed.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ingrid2309 schreef:
17 jun 2025, 17:07
Volgens google maps is de afstand van Jumbo Rocks naar Mather Ground een kleine 6 uur. Hoeveel extra tijd moet ik rekenen met de camper?
Je hoeft denk ik niet overal die 20% extra reistijdcaan te houden, maar als ik op GoogleMaps kijk ben je sowieso al veel meer dan 6 uur onderweg naar Mather. Toch wel veel, zelfs als je heel vroeg vertrekt en flink doorrijdt. Is het ook iets om eerst richting Zion te gaan? En bijvoorbeeld van Joshua Tree tot aan VoF te rijden?

Marianne
Ingrid2309
Amerika-ontdekker

Heel erg bedankt voor jullie adviezen!
Ik heb naar jullie geluisterd en er een extra dag aangeplakt, zodat we een nachtje Kingman kunnen toevoegen.

Door een aantal keer in een national park campground te verblijven, kunnen de ouders een korte hike of zonsondergang/opgang bekijken, terwijl puber in de camper blijft.

In LA heb ik een AirBNB met 2 slaapkamers op het oog, daarna huren we een camper en in Las Vegas boeken we 2 hotelkamers op de strip.

De route ziet er nu zo uit:

1. Vr 17 april | Schiphol → Los Angeles
2. Za 18 april | Los Angeles: Hollywood, Santa Monica, Beverly Hills
3. Zo 19 april | Los Angeles: Universal Studios
4. Ma 20 april | Los Angeles → Joshua Tree (Jumbo Rocks)
5. Di 21 april | Joshua Tree → Kingman
6. Wo 22 april | Kingman → Grand Canyon (Mather Campground)
7. Do 23 april | Grand Canyon → Monument Valley
8. Vr 24 april Monument Valley → Lake Powell
9. Za 25 april Lake Powell
10. Zo 26 april Lake Powell → Bryce (North Campground)
11. Ma 27 april Bryce → Zion
12. Di 28 april Zion
13. Wo 29 april Zion → Las Vegas
14. Do 30 april Las Vegas
15. Vr 1 mei Las Vegas → Amsterdam
16. Za 2 mei THUIS

We hebben het hele plan inclusief activiteiten, tours en hikes aan de puber gepresenteerd.
De vistrip op lake powell, het paardrijden in Bryce, een sportwedstrijd bezoeken in LA en het schieten & outlet shoppen in Las Vegas werden enthousiast ontvangen.

Op verzoek van zoonlief heb ik:
- de lower antelope canyon tour vervangen door uitzichtspunt Horseshoe bend (zelf de canyon 15 jaar geleden al bezocht)
- de monument valley jeep tour (zelf ook al gedaan) vervangen door een bezoek aan het visitor center. Daar lopen de ouders de wildcat trail en mag puber optioneel op het terras blijven zitten bij het wifipunt.
- de korte hike in zion bij aankomst optioneel gemaakt. Wij gaan bij de Emerald pools kijken, puber mag zelf naar de pool op het RV park. De dag erna gaat hij verplicht mee de Narrows lopen of fietsen (bij flashflood gevaar).

Zouden we gaan met z'n drieën? Deze week hebben we weer familievergadering.

Ik houd jullie op de hoogte!

(Puber) tips blijven welkom!
ruleen
Amerika-ontdekker

Bericht door ruleen »

Ik zou ook meer stad toevoegen. Mijn zoontje is wel nog wat jonger, maar vond de MBA wedstrijd wel het hoogtepunt van de reis, dus ik zou zeggen: op naar LA of San Fransisco! Ook Universal vonden we met zijn 4-en heel erg leuk.
Zou hij een walvistocht leuk vinden? Dan mss iets meer tijd langs de kust inplannen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je hebt niet gereageerd op mijn suggestie om na Joshua Tree eerst richting Zion te gaan. En wil je geen bezoek brengen aan Valley of Fire? Ik vind dat mooier dan bijvoorbeeld Joshua Tree.
Antelope Canyon en Horseshoe Bend kun je qua tijd prima allebei doen maar als het voor je zoon niet hoeft kun je natuurlijk veel geld besparen door niet naar Antelope canyon te gaan.

Ik heb geen pubertips. Bij onze dochters was er niet direct veel enthousiasme voor wandelingen maar als we bezig waren vonden ze het toch wel leuk. Een stuk geschiedenis is misschien ook niet gek. Lees bijvoorbeeld eens een boek over Powell, die met heel eenvoudige boten (en maar 1 arm) de Colorado verkende. Leuk om te weten als je bij Page en de GC bent.

Marianne
Ingrid2309
Amerika-ontdekker

Bedankt @Martin & Marianne , ik heb de suggestie om na Joshua Tree eerst naar Zion gegaan even gemist.

Zou jij de route zo maken? Chatgpt heeft de afstanden erachter gezet en dan wordt het een flinke rit naar Zion. Zou dat te doen zijn met camper? De rest van de route loopt dan inderdaad beter!

Vr 17 april – Schiphol → Los Angeles
Za 18 april – Los Angeles (Hollywood, Santa Monica, Beverly Hills)
Zo 19 april – Los Angeles: Universal Studios
Ma 20 april – Los Angeles → Joshua Tree (2,5 uur / 230 km)
Di 21 april – Joshua Tree → Zion (ca. 6,5 – 7 uur / 650 km)
Wo 22 april – Zion
Do 23 april – Zion → Bryce (1,5 uur / 140 km)
Vr 24 april – Bryce → Lake Powell (2,5 uur / 240 km)
Za 25 april – Lake Powell
Zo 26 april – Lake Powell → Monument Valley (2 uur / 200 km)
Ma 27 april – Monument Valley → Grand Canyon (3,5 uur / 290 km)
Di 28 april – Grand Canyon → Kingman (3 uur / 280 km)
Wo 29 april – Kingman → Las Vegas (2 uur / 180 km)
Do 30 april – Las Vegas
Vr 1 mei – Las Vegas → Amsterdam
Za 2 mei – Thuis
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ingrid2309 schreef:
12 aug 2025, 19:43
en dan wordt het een flinke rit naar Zion.
Ik schreef 'richting Zion'. Naar Zion zelf wordt ver, dan kun je qua reistijd net zo goed naar de Grand Canyon rijden. Maar mijn idee was om een overnachting in Valley of Fire te doen. Dat is prachtig in de avond en vroege ochtend.
Maar goed, die suggestie had ik gegeven voordat je die extra nacht erbij had gepakt; met de overnachting in Kingman is de afstand naar de GC goed te doen en heb je ook wat meer tijd voor de GC.

In jouw nieuwe voorstel zou ik liever die nacht in Vof doen dan in Kingman.

Marianne
Ingrid2309
Amerika-ontdekker

Ah! Nu snap ik ‘m! Ik ga VoF bekijken en de route eens goed uittekenen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Zie hier en hier voor ons verblijf in Vof vorig jaar eind april.

Marianne
Dikkie
Amerikakenner

Bericht door Dikkie »

Er is al veel gezegd en geadviseerd dus daar waag ik me niet meer aan maar voor referentie wat mijn (vverwende) zoon afgelopen zomer (leeftijd van de jouwe en ook enig kind) het leukste vond:
- Walmart (hij houdt niet van winkelen maar Walmart vind hij geweldig, niet Target of iets anders, alleen Walmart)
- Eten bij Burgers van Gordon Ramsey (idd vanwege tiktok/influencers)
- Schieten met verschillende wapens (met name de AR)
- Route 66 (Hackberry, Seligman, Oatman)
- Fietsen in Zion
- Zonsopgang Bryce
- Verschillende populaire eetgelegenheden en uitgebreid ontbijten in typische Amerikaanse diners
- Las Vegas an sich (we zaten in Striphotels)
- Backstreet Boys in The Sphere (hij kent ze amper maar hij vond The Sphere beleving leuk) en MJ One (Mandalay Bay)
- In Las Vegas zie je overal Fat Tuesday's en die verkopen grote slush's met alcohol maar je kunt er ook één bestellen zonder. Mijn zoon drinkt er nu nog uit :lol:
- Grand Canyon zaten wij in Bright Angel Lodge. Hij vond het met name leuk om 's avonds na zonsondergang aan The Rim te lopen.
- Lower Antelope Canyon vond hij het meest indrukwekkend qua natuurbeleving
- Joshua Tree vond hij niet veel aan maar het was ook wel bloedheet.

Verder had hij een onbeperkte databundel. Bellen was niet nodig want die pubers bellen alleen via die apps. Dus als je een kamer met uitzicht op de Strip kunt scoren, want mijn zoon zag ik selfies uitwisselen met dat op de achtergrond :wink:
Ingrid2309
Amerika-ontdekker

Heel erg bedankt @Dikkie, ook voor de herkenning met puber!

Zoonlief loopt nu nog te mopperen dat ie niet wil fietsen in Zion, geen zin heeft om naar een zonsondergang te gaan kijken en Antelope Canyon heeft hij ook al uit het programma gestreept wegens 'geen zin om te luisteren naar een gids'. Hopelijk trekt hij, net als jouw zoon, ter plaatse bij.

Ik ga je tips zeker meenemen, ik wil zelf ook graag naar de BSB haha!

Hebben jullie een reisverslag bijgehouden of Polar steps? Dan zou ik die graag lezen.
Dikkie
Amerikakenner

Bericht door Dikkie »

Wij hebben idd een Polarsteps maar die kan ik helaas niet delen. Mijn zoon staat veel op de foto's en ik mag geen foto's van hem verspreiden (het is een hele leuke jongen hoor maar hij wil het gewoon niet).

Voor Zion argumentatie :wink: Fietsen is leuker dan lopen. Je hebt een elektrische fiets en je gaat ook vaak berg afwaarts en dat kan hard! Uitzichten zijn ook prachtig maar dat was pas een punt voor mijn zoon toen we er al waren.

Zonsopgang met Bryce zei hij ook niet van te voren te willen maar vanwege de jetlag toch vroeg op en hij was eerder op dan ik; zag de hertjes buiten lopen en wilde er toch heen (anders had ik hem gewoon op bed laten liggen).
Zonsondergang bij Grand Canyon was zijn idee en initiatief. Soms komen de dingen ter plekke :D

Antelope Canyon hebben wij lower gedaan. Je hoeft niet de hele tijd naar een gids te luisteren, maar je mag er niet zonder begeleiding in. Hij vond het kruip door-sluip door erg leuk en uiteraard ook alles mooi, maar dat laatste was inderdaad pas ter plekke. Ga trouwens wel van te voren naar de wc en niet daar op het terrein :sick:

Misschien kun je van te voren aangeven dat hij 2x een eettent mag uitzoeken op bepaalde plekken (bijvoorbeeld die Burgers van Gordon Ramsey), voor het schieten laten uitzoeken welke wapens hij mee wil schieten (wel even van te voren waarschuwen dat hij geen foto's met wapens als profielfoto moet instellen :lol: tenminste dat is mijn regel), laat hem een lijstje maken welke bekende youtubers/influencers filmpjes hebben van de plekken die jullie bezoeken en wij hebben voor Route 66 (tijdens onze overnachting in Grand Canyon) nog even gekeken naar Cars (was hij vroeger gek op). Dan is hij ook een beetje met de voorbereiding bezig.
Mijn zoon is niet echt bezig met kleding maar ik had ook van te voren tegen hem gezegd dat hij kon uitzoeken of er nog speciale sneakers waren die daar alleen verkrijgbaar waren (en tegen een redelijke prijs!) maar dat heeft hij niet gedaan. Sterker nog door een flashflood waren onze sneakers drijfnat zodat we bij de Walmart tijdelijk goedkope hebben gehaald en dat werden ze favoriete sneakers :roll:
Ingrid2309
Amerika-ontdekker

Heel erg bedankt @Dikkie !

Ik ga zoonlief huiswerk geven om zelf wat dingen uit te zoeken. Tot nu toe wil hij graag gaan eten bij in-n-out, raising cains en Salt Bae haha!
Dikkie
Amerikakenner

Bericht door Dikkie »

Haha ja hier ook. In-n-out en Raising Cane’s hebben wij ook gedaan en als je hem een beetje wil plagen: zeg niets van te voren en doe alsof je in-n-out niet kent. Als je bij de balie staat (reken op drukte) dan is het aangegeven menu best beperkt (maar wel lekker). Laat je zoon (en man) eerst bestellen (waarschijnlijk een double-double) en dan noem jij het secret menu bijvoorbeeld double-double-animal style en een Neapolitan Shake. 😁
Het duurt nog even maar veel plezier alvast!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer