Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Jaimy: advies over route.
Reis Jaimy: advies over route.
Hoi allen,
Na twee fantastische reizen in Amerika: zuidwest 2023 en noordwest/Canada 2024, zijn wij onze derde reis aan het voorbereiden.
Dit jaar gaan we het liefst naar Colorada/Nebraska/South Dakota/Wyoming en Utah. Vorig jaar zijn we bij Grand Teton geweest, maar helaas hadden we toen twee dagen enorm slecht weer waardoor we vrij weinig van de tetons hebben kunnen zien. Dit jaar gaan we er daarom graag heen terug.
Ik heb meerdere vragen over deze reis.
Voor nu hebben wij als aankomst/vertrek Denver staan. Ik kwam er alleen achter dat er hier geen directe vluchten heen gaan. Naar welke airport in de buurt van onze route gaan wel directe vluchten? Ik zag Salt Lake City voorbij komen, maar weet niet of deze het meest geschikt is.
Onze globale planning voor nu:
Denver (aankomst)
Denver
Denver - Vail
Vail - Black canyon
Black canyon - Grand junction
Grand junction - Moab
Moab
Moab - Vernal
Vernal - Rock springs
Rock springs - Jackson hole
Grand teton
Grand teton - Cody
Cody - Sheridan
Sheridan - Rapid city
Rapid city
Rapid city - Scottsbluff
Scottsbluff - Cheyenne
Cheyenne - Estes (Rocky mountain NP)
Estes (Rocky mountain NP)
Estes (Rocky mountain NP) - Denver
Denver
We willen er ongeveer 4 weken voor uit trekken (ik weet dat deze planning nog geen 4 weken is) We gaan met onze dochter die dan net 1 jaar geworden is en zijn dus niet van plan om hele lange wandelingen te maken of lange autoritten. We hebben van bovenstaande route vorig jaar al een deel gedaan (Yellowstone/Cody) dus daar willen we niet te lang blijven hangen.
Wat denken jullie over onze planning tot nu toe? Waar 'moeten' we eventueel meer tijd aan besteden? Of wat kunnen we weglaten?
Ook hebben we na zitten denken over de optie om een deel van Texas mee te pakken. We zouden dan op Houston vliegen, daar een overstap maken naar Denver en eerst het bovenstaande rondje doen. Vervolgens terug vliegen naar Houston om naar naar Fort Worth, Dallas en Austin te gaan.
Denken jullie dat dit de moeite waard is of zijn de steden in Texas niet heel bijzonder?
Hopelijk kunnen wij met behulp van jullie een mooie route uitstippelen voor onze reis.
Groetjes Jaimy.
Na twee fantastische reizen in Amerika: zuidwest 2023 en noordwest/Canada 2024, zijn wij onze derde reis aan het voorbereiden.
Dit jaar gaan we het liefst naar Colorada/Nebraska/South Dakota/Wyoming en Utah. Vorig jaar zijn we bij Grand Teton geweest, maar helaas hadden we toen twee dagen enorm slecht weer waardoor we vrij weinig van de tetons hebben kunnen zien. Dit jaar gaan we er daarom graag heen terug.
Ik heb meerdere vragen over deze reis.
Voor nu hebben wij als aankomst/vertrek Denver staan. Ik kwam er alleen achter dat er hier geen directe vluchten heen gaan. Naar welke airport in de buurt van onze route gaan wel directe vluchten? Ik zag Salt Lake City voorbij komen, maar weet niet of deze het meest geschikt is.
Onze globale planning voor nu:
Denver (aankomst)
Denver
Denver - Vail
Vail - Black canyon
Black canyon - Grand junction
Grand junction - Moab
Moab
Moab - Vernal
Vernal - Rock springs
Rock springs - Jackson hole
Grand teton
Grand teton - Cody
Cody - Sheridan
Sheridan - Rapid city
Rapid city
Rapid city - Scottsbluff
Scottsbluff - Cheyenne
Cheyenne - Estes (Rocky mountain NP)
Estes (Rocky mountain NP)
Estes (Rocky mountain NP) - Denver
Denver
We willen er ongeveer 4 weken voor uit trekken (ik weet dat deze planning nog geen 4 weken is) We gaan met onze dochter die dan net 1 jaar geworden is en zijn dus niet van plan om hele lange wandelingen te maken of lange autoritten. We hebben van bovenstaande route vorig jaar al een deel gedaan (Yellowstone/Cody) dus daar willen we niet te lang blijven hangen.
Wat denken jullie over onze planning tot nu toe? Waar 'moeten' we eventueel meer tijd aan besteden? Of wat kunnen we weglaten?
Ook hebben we na zitten denken over de optie om een deel van Texas mee te pakken. We zouden dan op Houston vliegen, daar een overstap maken naar Denver en eerst het bovenstaande rondje doen. Vervolgens terug vliegen naar Houston om naar naar Fort Worth, Dallas en Austin te gaan.
Denken jullie dat dit de moeite waard is of zijn de steden in Texas niet heel bijzonder?
Hopelijk kunnen wij met behulp van jullie een mooie route uitstippelen voor onze reis.
Groetjes Jaimy.
Laatst gewijzigd door jaimyvte op 16 aug 2025, 13:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Reis Jaimy: advies over route.
Welkom !
Als je zowel Grand Teton als Moab wilt meenemen, dan is een rondje vanuit SLC ook mogelijk natuurlijk. KLM/Delta is dan inderdaad direct (af AMS). Denver zelf is ook niet zo'n interessante stad om te bezoeken, wellicht is een dagje Salt Lake leuker. Zelf ben ik nooit zo'n voorstander om 2 verschillende gebieden te bezoeken en dan binnenlands te vliegen, of je moet ergens speciale plannen hebben of een grote afstand willen overbruggen. Maar het kost je best wat tijd (auto/camper inleveren, inchecken, wachten, weer vervoer ophalen etc), dus wellicht zonde van de vakantiedag. Bovendien heb je in 4 weken tijd je handen vol aan het rondje dat je nu wilt gaan doen !
Wellicht dat wel auto of camperhuur wat duurder is in SLC tov DEN. Vaak komen DEN/LAS/SFO en LAX wat goedkoper uit voor huur van vervoer...
Schrijf je reis eens van dag-dag, dat geeft een betere indruk van je plannen. En ik zou sowieso toch 2-3 dagen Yellowstone plannen, krijgen wij nooit genoeg van (en zeker GT inderdaad, ons favoriete park!)
succes met plannen maken !
Paul
Als je zowel Grand Teton als Moab wilt meenemen, dan is een rondje vanuit SLC ook mogelijk natuurlijk. KLM/Delta is dan inderdaad direct (af AMS). Denver zelf is ook niet zo'n interessante stad om te bezoeken, wellicht is een dagje Salt Lake leuker. Zelf ben ik nooit zo'n voorstander om 2 verschillende gebieden te bezoeken en dan binnenlands te vliegen, of je moet ergens speciale plannen hebben of een grote afstand willen overbruggen. Maar het kost je best wat tijd (auto/camper inleveren, inchecken, wachten, weer vervoer ophalen etc), dus wellicht zonde van de vakantiedag. Bovendien heb je in 4 weken tijd je handen vol aan het rondje dat je nu wilt gaan doen !
Wellicht dat wel auto of camperhuur wat duurder is in SLC tov DEN. Vaak komen DEN/LAS/SFO en LAX wat goedkoper uit voor huur van vervoer...
Schrijf je reis eens van dag-dag, dat geeft een betere indruk van je plannen. En ik zou sowieso toch 2-3 dagen Yellowstone plannen, krijgen wij nooit genoeg van (en zeker GT inderdaad, ons favoriete park!)

succes met plannen maken !
Paul
Hallo Paul,
Bedankt voor je reactie. Ik ga de kosten mbt vlucht/autohuur vanuit Denver en SLC vergelijken.
Wat trekt jullie het meest aan Yellowstone om daar vaker terug te keren?
Als we het kleine rondje in Texas erbij willen doen, dan wordt de reis waarschijnlijk wat langer.
Bedankt voor je reactie. Ik ga de kosten mbt vlucht/autohuur vanuit Denver en SLC vergelijken.
Wat trekt jullie het meest aan Yellowstone om daar vaker terug te keren?
Als we het kleine rondje in Texas erbij willen doen, dan wordt de reis waarschijnlijk wat langer.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je had in het andere (juiste) Zuidwesten subforum dezelfde vraag gesteld. Dat is niet de bedoeling. Ik zal een moderator vragen dit topic te verplaatsen. Edit: is al gemeld zie ik.
Je hebt het over dit jaar, dus nog in 2025? Wanneer wil je dan gaan?
Ik zie de meerwaarde van Houston niet in deze reis, ik zou liever die tijd gebruiken in Colorado. Zeker als je in de zomer zou gaan.
Waarom de tussenstop in Cheyenne en niet direct doorrijden naar Estes Park? Die overnachting zou ik gebruiken voor South Dakota. Kijk voor een overnachting daar liever naar bijvoorbeeld Custer of Keystone in plaats van Rapud City.
Ik weet niet wat je al hebt gezien in Yellowstone en hoeveel tijd je daar hebt doorgebracht maar ik zou het ook niet gek vinden om nog een of twee overnachtingen in Yellowstone toe te voegen. Je bent er immers vlakbij, of je rijdt er zelfs door.
Wij zijn er al meerdere keren voor een langere periode geweest en we hebben nog lang niet alles gezien. Kijk bijvoorbeeld eens in ons 2015-verslag voor onder andere Yellowstone.
Marianne
Je hebt het over dit jaar, dus nog in 2025? Wanneer wil je dan gaan?
Ik zie de meerwaarde van Houston niet in deze reis, ik zou liever die tijd gebruiken in Colorado. Zeker als je in de zomer zou gaan.
Waarom de tussenstop in Cheyenne en niet direct doorrijden naar Estes Park? Die overnachting zou ik gebruiken voor South Dakota. Kijk voor een overnachting daar liever naar bijvoorbeeld Custer of Keystone in plaats van Rapud City.
Ik weet niet wat je al hebt gezien in Yellowstone en hoeveel tijd je daar hebt doorgebracht maar ik zou het ook niet gek vinden om nog een of twee overnachtingen in Yellowstone toe te voegen. Je bent er immers vlakbij, of je rijdt er zelfs door.
Wij zijn er al meerdere keren voor een langere periode geweest en we hebben nog lang niet alles gezien. Kijk bijvoorbeeld eens in ons 2015-verslag voor onder andere Yellowstone.
Marianne
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Inderdaad nu niet Texas eraan plakken. Texas is zo groot dat je er makkelijk meerdere vakanties door kunt brengen, dus alleen naar Houston gaat alleen maar ten koste van de Coloradoroute. South Dakota vonden we ook echt de moeite waard en als je in de buurt van Yellowstone bent, zou ik er zeker ook naartoe gaan, ook als je er al geweest bent, want ook daar kun je makkelijk meerdere weken doorbrengen.
Kijk eens naar onze reisverslagen van 2018 en 2024 voor Texas en van 2022 voor Yellowstone (o.a.) en de Dakota's.
Lang geleden alweer, in 2006 zijn we in Denver gestart voor een reis naar het zuiden incl. Yellowstone. Misschien heb je daar ook nog wat aan.
https://total-eclipse-texas.blogspot.com/
https://yellowstone-north-and-south-dak ... gspot.com/
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... gspot.com/
Kijk eens naar onze reisverslagen van 2018 en 2024 voor Texas en van 2022 voor Yellowstone (o.a.) en de Dakota's.
Lang geleden alweer, in 2006 zijn we in Denver gestart voor een reis naar het zuiden incl. Yellowstone. Misschien heb je daar ook nog wat aan.
https://total-eclipse-texas.blogspot.com/
https://yellowstone-north-and-south-dak ... gspot.com/
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... gspot.com/
@jaimyvte Terug naar Yellowstone:
De eerste keer wil je vooral niks missen. Je gaat dus vooral naar de hoogtepunten en wil álles zien. De 2e keer was voor ons veel rustiger, we sloegen wat geisers over, bleven rustig wachten op uitbarstingen van bepaalde geisers, genoten rustiger van de natuur en wildlife. Zou zo weer een 3e keer gaan. Dat hebben we lang niet overal. Na 2 x Zion, Bryce of Arches denken we nu...dit hebben we voldoende gezien. Wellicht nog een keer in de winter. Maar Yellowstone, Grand Teton, maar ook delen van Oregon/Washington kunnen we zó weer een keer heen !
De eerste keer wil je vooral niks missen. Je gaat dus vooral naar de hoogtepunten en wil álles zien. De 2e keer was voor ons veel rustiger, we sloegen wat geisers over, bleven rustig wachten op uitbarstingen van bepaalde geisers, genoten rustiger van de natuur en wildlife. Zou zo weer een 3e keer gaan. Dat hebben we lang niet overal. Na 2 x Zion, Bryce of Arches denken we nu...dit hebben we voldoende gezien. Wellicht nog een keer in de winter. Maar Yellowstone, Grand Teton, maar ook delen van Oregon/Washington kunnen we zó weer een keer heen !
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Het gaat ongetwijfeld een mooi rondje met veel afwisseling worden en met 4 weken hebben jullie ook ruim de tijd.
Ik ben het met paulr eens. Ik zou Yellowstone nooit overslaan als ik zo dicht in de buurt was.
Starten in Salt Lake City biedt inderdaad de mogelijkheid van een rechtstreekse vlucht. Starten in Denver biedt daarentegen de optie de route andersom doen en eerst richting South Dakota te rijden. Daardoor kun je de Rocky Mountains aan het einde van de reis doen en geleidelijker aan de hoogtes in Rocky Mountain N.P. en andere plaatsen in de Rockies wennen.
Ik zou Texas in deze reis ook vergeten. Als je tijd over hebt zijn er nog mooie opties om de route via Ut 12 of Ut 95 in zuidelijke richting uit te breiden. In noordelijke richting zou Glacier N.P. kunnnen, al ligt dit wel afgelegen en zou het enkele extra reisdagen vergen.
In welke maand willen jullie gaan? Dat kan ook nog van invloed zijn op de indeling van de route.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

Ik ben het met paulr eens. Ik zou Yellowstone nooit overslaan als ik zo dicht in de buurt was.
Starten in Salt Lake City biedt inderdaad de mogelijkheid van een rechtstreekse vlucht. Starten in Denver biedt daarentegen de optie de route andersom doen en eerst richting South Dakota te rijden. Daardoor kun je de Rocky Mountains aan het einde van de reis doen en geleidelijker aan de hoogtes in Rocky Mountain N.P. en andere plaatsen in de Rockies wennen.
Ik zou Texas in deze reis ook vergeten. Als je tijd over hebt zijn er nog mooie opties om de route via Ut 12 of Ut 95 in zuidelijke richting uit te breiden. In noordelijke richting zou Glacier N.P. kunnnen, al ligt dit wel afgelegen en zou het enkele extra reisdagen vergen.
In welke maand willen jullie gaan? Dat kan ook nog van invloed zijn op de indeling van de route.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij zijn inmiddels 4x in Yellowstone geweest en als we in de buurt zijn gaan we zeker weer. Het is mijn favoriete park.
De steden in TX zijn niet zo bijzonder. Texas heeft prachtige natuur, vooral in het westen, ver van de grote steden, maar ook bijvoorbeeld in de Hill Country, ten westen van San Antonio/Austin. Ik zou sowieso niet naar TX gaan voor alleen de steden. Masr zelfs als je er wat natuur bij pakt, de beste tijd van het jaar om TX te bezoeken is per definitie niet de beste tijd om naar Wyoming te gaan, dus ik zou die gebieden hoe dan ook nooit combineren.
Terug in Texas!
Hoi allen,
Bedankt voor jullie reacties.
We zijn er inmiddels over uit om Texas niet toe te voegen aan dit rondje en het wellicht in de toekomst te gaan doen. Maar eerst Florida/Alaska en Yukon bezoeken.
Op jullie advies zullen we Yellowstone niet overslaan en mooie nieuwe herinneringen daar maken met onze dochter.
Wat betreft onze reistijd. Wij willen halverwege Juni 2026 vertrekken, zodat we met 4th of july in USA zijn.
Het liefst hebben we de dagen rondom 4th of july in SLC dus dat maakt de keus misschien makkelijker om daarop te vliegen. Of hebben jullie andere aanraders om 4th of july te vieren in dit rondje?
Zijn er nog plekken/routes in dit rondje die we niet kunnen vergeten? Of op plaatsen nog dagen toevoegen?
Bedankt voor jullie reacties.
We zijn er inmiddels over uit om Texas niet toe te voegen aan dit rondje en het wellicht in de toekomst te gaan doen. Maar eerst Florida/Alaska en Yukon bezoeken.
Op jullie advies zullen we Yellowstone niet overslaan en mooie nieuwe herinneringen daar maken met onze dochter.
Is de hoogte van de Rocky mountains enorm anders dan bijvoorbeeld bij de Canadese Rockies? Wij zijn vorig jaar bij Banff/Jasper geweest en hebben ook Glacier NP bezocht en zijn ook omhoog 'gelopen' (in de sneeuw) bij mt. Rainier.Old Faithful schreef: ↑17 aug 2025, 14:05Starten in Salt Lake City biedt inderdaad de mogelijkheid van een rechtstreekse vlucht. Starten in Denver biedt daarentegen de optie de route andersom doen en eerst richting South Dakota te rijden. Daardoor kun je de Rocky Mountains aan het einde van de reis doen en geleidelijker aan de hoogtes in Rocky Mountain N.P. en andere plaatsen in de Rockies wennen.
Wat betreft onze reistijd. Wij willen halverwege Juni 2026 vertrekken, zodat we met 4th of july in USA zijn.
Het liefst hebben we de dagen rondom 4th of july in SLC dus dat maakt de keus misschien makkelijker om daarop te vliegen. Of hebben jullie andere aanraders om 4th of july te vieren in dit rondje?
Zijn er nog plekken/routes in dit rondje die we niet kunnen vergeten? Of op plaatsen nog dagen toevoegen?
Nee, de hoogte is niet zozeer ''anders'' als je gaat wandelen, maar je verblijft wat hoger. Estes ligt bijv op 2300m en Paradise op 1700. Als je eenmaal onderweg bent maakt die hoogte niet zoveel uit. Maar als je direct (of de dag na) de landing in Denver naar boven gaat, dan zou het fijner zijn even aan de hoogte te wennen. Wij skien wel eens in Colorado en dan moeten we de eerste 2-3 dagen ook altijd weer even aan de hoogte wennen. Doe je de reis andersom, dan is dat net iets prettiger.
Halverwege juni is een prachtige tijd. Als je dan vanuit SLC eerst naar GT en YS gaat kun dan heb je nog mooie besneeuwde toppen. Wel verschillend weer: wij hebben in die tijd altijd prachtig zonnig en warm weer afwisselend met wat bewolking en regen/sneeuw gehad...
Check even goed of je je reisschema aan de 4th of July wil aanpassen. Wat is er ergens te doen dat het speciaal maakt. Wij zijn meestal ook op deze dag in de USA, maar ik zou mijn schema er nooit op aanpassen...
Halverwege juni is een prachtige tijd. Als je dan vanuit SLC eerst naar GT en YS gaat kun dan heb je nog mooie besneeuwde toppen. Wel verschillend weer: wij hebben in die tijd altijd prachtig zonnig en warm weer afwisselend met wat bewolking en regen/sneeuw gehad...
Check even goed of je je reisschema aan de 4th of July wil aanpassen. Wat is er ergens te doen dat het speciaal maakt. Wij zijn meestal ook op deze dag in de USA, maar ik zou mijn schema er nooit op aanpassen...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar als je half juni vertrekt en op SLC vliegt ben je daar dus niet rond 4 juli.
Ik zou nooit mijn reisperiode afstemmen op de 4th of July. Je zit dan deels in het hoogseizoen. Maar goed, juni is ook wel druk dus misschien maakt dat ook niet veel uit.
Wat betreft de route zou ik meer tijd in Colorado niet gek vinden. Misschien Great Sand Dunes meenemen? Kijk daarvoor, en voor de Black Canyon of the Gunnison eens in ons 2013-verslag. Voor Moab is meer tijd ook niet gek.
Marianne
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik ben ook al heel vaak met 4th of July in Amerika geweest. Ik vind het zelf ook altijd wel iets hebben dus snap het wel als je in Amerika wilt zijn met die datum. Als je geluk hebt kun je dan nog wat van de festiviteiten meemaken. Zo heb ik al eens een leuke parade meegemaakt in een klein stadje in het noorden van Californië. Maar ook dat er weinig tot niets te doen was waar ik was, 's avonds vaak wel wat vuurwerk. Het hangt er dus heel erg vanaf waar je op dat moment bent.jaimyvte schreef: ↑18 aug 2025, 11:36Wat betreft onze reistijd. Wij willen halverwege Juni 2026 vertrekken, zodat we met 4th of july in USA zijn.
Als je half juni vertrekt zou je inderdaad rond 4 juli in Salt Lake City kunnen zijn als je daar de laatste dagen bent voordat je weer vertrekt naar huis. Ik zou dan wel uitzoeken of Salt Lake City festiviteiten heeft die dag.
Zelf hoop ik volgend jaar ook met 4th of July weer in Amerika te zijn.

Roland
Als je in de buurt bent van Red Lodge MT op de 4th of July is dat een perfect plaatsje om wat van de feestelijkheden mee te pikken (parade, rodeo, fireworks). Red Lodge ligt net ten noordoosten van Yellowstone National Park, bij de Beartooth Highway.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1394 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 4 Reacties