Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis JanJapio: westcoast roadtrip 2027 met jonge kinderen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Reis JanJapio: westcoast roadtrip 2027 met jonge kinderen.

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn met onze zoon toen hij 5,5 was, maar hij was alleen, naar Florida geweest met de camper. Dat was toen geen enkel probleem. Wel stonden er veel pretparken op het programma. Maar elk kind is anders en meer kinderen is ook anders dan 1. Je kent je eigen kinderen het beste.
AVDam
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door AVDam »

Hallo,
Wat een fijne vooruitzichten! Wij deden een soortgelijke rondreis in april met onze kinderen van toen 3jaar, 6jaar en 8jaar; dus heel vergelijkbaar.
Wij hadden 18 dagen en hebben er voor gekozen om met auto en hotels te reizen ipv een camper. We hadden graag de vrijheid van de auto. En de kostprijs voor een camper lag, zeker voor de relatief korte periode, toch een stuk hoger.
Onze route zag er als volgt uit: San Francisco 3 nachten - Monterey 2 nachten - Santa Barbara 1 nacht - San Diego 3 nachten - Joshua Tree NP 1 nacht - Las Vegas 2 nachten - Zion 3 nachten - St George 1 nacht (dichtbij Las Vegas voor terugvlucht).

We hebben bewust gekozen voor 'less is more'. We konden echt van de verschillende plaatsen genieten, tot rust komen. De hoogtepunten voor de kinderen: de zwembaden aan het einde van de dag (of in Las Vegas: 5u aan een stuk gezwommen, vonden ze veel leuker dan in de hitte op de strip lopen ;) ); Joshua Tree NP omdat je daar op alle rotsen kon klauteren. We hebben toen een wandeling gedaan wanneer we toekwamen vanuit San Diego, en dan de volgende ochtend nog een deel van het park gedaan en gewandeld alvorens naar Las Vegas te rijden. En het allerbest: San Diego! We verbleven in Poway, op een klein halfuurtje rijden van San Diego downtown. Ons verblijf was een ranch met één huisje op, met geiten waar je altijd bij kon (hun snoeten kwamen op ons terras, je kon ze voederen vanuit de slaapkamer), kippen waar je elke ochtend verse eitjes kon rapen, konijntjes,..., met jacuzzi, zwembad, speeltuin,...en dat allemaal alleen voor ons gezin. We hebben hier zelf een volledige dag doorgebracht zonder het terrein te verlaten, iets wat we anders nooit doen. Verder gingen we wandelen in Poway (heel mooie wandeling, ratelslang tegengekomen in het midden van ons pad, nog zo een hoogtepunt), en zo zagen we dus eigenlijk nog maar weinig van San Diego. LA hebben wij bewust overgeslaan (keuzes maken) omdat we liever ergens 3 dagen kwamen, en de pretparken véél te duur vonden met ons gezin van 5. En eerlijk: ons kinderen hebben dit totaal niet gemist. Zoals ik zei: de nabijheid van de diertjes op de ranch vonden ze fantastisch.

Dus mijn tip zou zijn: zoek je accomodaties bewust uit (heb ik heel veel tijd ingestoken, maar het heeft geloond! Goed gelegen, bijvoorbeeld wandelafstand van een mooie speeltuin voor een picknick 's avonds, zwembad, regelmatig met aparte slaapkamer wat goed is voor ieders nachtrust etc), en beperk de plaatsen waar je maar 1 nacht verblijft want daar heb je toch echt een 'doorreis-gevoel'. Ons kinderen vonden het alleszins een fantastische reis, ze vonden de wandelingen heel fijn (wij hadden nog een kleuterdraagzak mee voor de jongste, op die manier konden we ook wat langere en pittigere wandelingen doen). Ook het rijden vonden ze tof, ons oudste zei eens 'kijk mama, we rijden precies door een schilderij', zo mooi was het! En het is ons allemaal zo goed bevallen dat we al aan het kijken zijn voor een volgende reis ;)

Veel plezier bij het plannen van de reis! Laat gerust weten indien je nog vragen hebt over onze reis.
AVDam
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door AVDam »

Hallo,

Misschien nog even ter aanvulling op de route zelf: ik zou proberen iets minder te zien en toch wel langer te blijven op de plekken (zoals hier al eerder werd aangegeven). Ik had ook enkele 'must sees', zoals bijvoorbeeld Yosemite. Maar zoals je kan lezen in mijn vorig bericht, zijn we daar nooit geraakt ;) Wij reisden begin april tot half april, dus er was geen mogelijkheid dat de Tioga pass open zou zijn (de kans is ook vrij klein in jullie periode), en de omweg is heel groot (en naar wat ik hoorde: niet echt bijzonder). De pacific coast sprak me eerst niet echt aan, maar wat zijn we blij dat we alsnog van san francisco langs de highway 1 gereden zijn! De ruige kust en rotsen waren prachtig. We stopten tussen San Francisco en Monterey af en toe voor leuke korte wandelingen waarbij we echt konden genieten van het uitzicht en vele zeehonden en zee-olifanten zagen. In Monterey ging mijn man op een whalewatchingtour met onze oudste dochter en ging ik ondertussen naar het Monterey Bay Aquarium, voor allen ook echt een heel fijne dag op die manier. En we hadden in april vanaf san francisco tot in san diego elke dag 21-25graden, dus lekker weertje. In yosemite was het nog aan het sneeuwen :D en zouden we dus sneeuwkettingen nodig gehad hebben, wat dan weer moeilijk lag bij de autoverhuurder.

Dus: het is inderdaad soms pijnlijke keuzes maken, maar eens de keuze gemaakt is het gewoon volop genieten ter plekke. Wij schrapten dus ook volledig Bryce, grand canyon en page etc, en die zijn we dan nu allemaal aan het inplannen voor onze volgende reis.

Voor jullie route, als jullie graag ook Alcatraz etc willen doen (vonden onze twee oudste kinderen al heel fijn met nederlandstalige guide, en junior ranger badge nadien) is drie nachten misschien wel fijn? Wij gingen vanuit san francisco bijvoorbeeld ook met de bus, over de golden gate bridge, naar Mill Valley en deden daar een mooie daguitstap met wandeling en speeltuin. Was wel fijn om nog even te bekomen en nog niet direct on the road te zijn. Ook als je Yosemite includeert zou ik voor minstens drie nachten gaan. Kinderen vinden het meestal wel voldoende om 1 grotere wandeling te doen en nadien vooral te ontspannen, met takjes in het bos te spelen, te zwemmen etc. Waardoor je niet zo veel kan doen van activiteiten op één dag met kleinere kinderen. Maakt het reistempo lager, maar ook voor ons vonden we het heel aangenaam om op een rustiger tempo te reizen. Idem voor Zion, 3 nachten geeft toch veel meer mogelijkheden, je weet nog niet hoe laat je zal toekomen. Wij zijn de dag van aankomst niet meer in het park geraakt (we reden vanuit las vegas via Valley of Fire, nog zo een hoogtepunt, deden daar nog een mooie wandeling). Bij aankomst in zion gingen we gewoon nog wat in springdale rondwandelen, passeerden we toevallig hun fire station (onze zoon is gek van brandweerwagens) waar we dan een volledige tour gekregen hebben en een souvenir meekregen. We waren bijna een uur in het fire station. Die vrijheid en rust heb je toch wat minder als je weet dat je nog naar het park 'moet' omdat je anders enkel nog de volgende dag hebt. Joshua Tree is 1 nacht wel voldoende, het is er vooral heel warm overdag (zelfs toen in april), dus 's ochtends vroeg een wandeling is wel fijn daar, zeker omdat de kindjes mogen klimmen op alle rotsen.
De andere plekken van je route hebben wij dus niet gedaan, behalve dus San Diego wat voor ons een echte topper was (drie nachten waren te weinig, aangezien we wat in Poway zijn blijven hangen), en we hebben nu opnieuw in onze volgende rondreis 3 nachten San Diego ingepast (en opnieuw LA geskipt, maar dat is een persoonlijke voorkeur natuurlijk :)).

Veeeeel plezier met het plannen!
Jedinja
Amerikafan

Bericht door Jedinja »

Wellicht herhaal ik wat dingen die anderen ook aangeven maar het is superleuk om met (jonge) kinderen te reizen. MAAR de lat moet je laag leggen. Vorig jaar waren we in Amerika met ons 5-tal, toen tussen de 3 en 13 jaar. Mijn tip is: kies een paar parken/steden die je graag wilt zien. Wij vonden het fijn om op de meeste plekken 2 of 3 nachten te blijven. Toen onze oudste 2 jaar was hebben we zelfs 4 nachten in Yosemite gestaan en waren het nog niet zat. Als je minder plekken kiest en dus langer op 1 plek bent geeft dat ook ruimte aan even luieren, een wasje draaien, lekker spelen op de camping etc. Een camper vinden wij een super manier van reizen.
*Sbo*
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door *Sbo* »

Ik wil hier ook even mijn duit in het zakje doen...

We zijn nog niet zo lang terug van een 24 dagen rondreis in het Zuidwesten met onze dochters van 6j en 9j (10j geworden onderweg). Dit was onze 3e roadtrip na Ijsland (2023) en de Azoren (5 eilanden in 2024).

Ik weet niet of dit jullie eerste roadtrip zal worden. Persoonlijk zou ik een "kleinschaligere" roadtrip als eerste doen (misschien zelfs zonder jetlag) om uit te zoeken wat de noden van eenieder zijn.

Wij zijn ieder jaar een level hoger geschakeld en de kinderen waren nu wel "klaar" voor zo een reis, maar ook omdat ze wisten wat het inhoudt om vaak van plaats te veranderen en omdat wij intussen ondervonden hadden hoe je de reis moet plannen om een tempo op kindermaat te houden.

Iedere dag van plaats veranderen, veel km's rijden, weinig zwembadtijd,...dat is allemaal niet bevorderlijk voor een goede groepsgeest. En je wilt tenslotte dat je kinderen zo weinig mogelijk zeuren :lol:

Ik had dit jaar voor de kinderen een minutieus roadbook samengesteld met bingo's per Staat van dingen die ze moesten proberen te vinden, leuke spelletjes en kleurplaten uit de streek in kwestie, weetjes over de bezienswaardigheden en geologie. Maar ook met een planning zodat ze wisten (en mij niet 10x moesten vragen) hoe lang ze in de auto moesten zitten, of we gingen wandelen, waar ze konden meedoen aan het junior ranger programma, of er al dan niet een zwembad ging zijn, ... Dit was best een game-changer ("children thrive in predictability"). Gelukkig is jullie reis voor 2027 dus er is nog tijd voor zo een roadbook :wink:

We weten ook dat een camperreis voor ons niet is weggelegd: met zijn vieren samengepakt op een beperkte ruimte, met misschien minder goede bedden en nachtrust, daar bedanken wij voor want voor we het weten loopt iedereen chagrijnig rond. Dus dat moet je ook wel weten wat het met je doet. Onze kinderen zijn altijd zeer benieuwd in wat voor een hotel(kamer) we telkens weer belanden. Zie het als telkens een nieuwe vakantie binnen een vakantie :D

Onderschat ook de warmte niet. In LV werd onze jongste steeds een "puddingske" als we uit een hotel (en de airco's) liepen. Alles gaat moeizamer.

Bij het zien van de geplande route dien ik dan ook helaas te besluiten dat dit veel te gehaast is, en te veel km's. Mijn man en ik hebben 10j geleden (zonder kinderen) ongeveer de door jullie geplande route gedaan ( zonder San Diego maar wel Moab en vertrekken en terugkeren op SF) en dit was zelfs voor ons als volwassenen niet ideaal. Vandaar dat we dit jaar het deel tussen LA en SF geskipt hebben en ik heb niemand horen klagen dat het niet meer leuk was, integendeel. Keuzes zullen er sowieso moeten worden gemaakt, maar heel die streek is zoo mooi dat je overal voldoende memorabele dingen zult kunnen zien en doen.

Maar om toch te eindigen met een positieve noot: het is echt top dat jullie dit met de kinderen willen doen !

Onze jaarlijkse reizen zijn telkens pure quality time, "we are 1 team and conquer the world" en ik wens jullie dat gevoel van harte toe. Gelukkig is er nog wat tijd om het een en ander te testen en uit te vissen :wink:

Sarah
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hopelijk leest @JanJapio nog mee! Er is natuurlijk nog meer dan genoeg tijd voor het 2027 is, maar het is toch leuk om er mee bezig te zijn. En voor de camperhuur is het goed om die zo vroeg mogelijk te boeken, en dan wil je wel weten wat je begin- en eindpunt gaat zijn.

Ik zou het rondje veel kleiner maken, en dat betekent keuzes maken. Doe bijvoorbeeld alleen Californië, zodat je voldoende tijd hebt voor San Diego en Kings Canyon en Sequoia. Of kies voor een rondje Las Vegas, met de parken ten oosten van Las VEgas. Een one way kan ook; begin in Las Vegas en eindig in LA of San Diego.

Een paar suggesties:
Dag 1 naar San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco - Monterey
Dag 4 Monterey - Pismo Beach
Dag 5 Pismo Beach - Los Angeles
Dag 6 Los Angeles
Dag 7 Los Angeles
Dag 8 Los Angeles - San Diego
Dag 9 San Diego
Dag 10 San Diego
Dag 11 San Diego - Las Vegas