Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Paul B.: advies gevraagd over onze route Denver - Las Vegas.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Paul B.
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Paul B.: advies gevraagd over onze route Denver - Las Vegas.

Bericht door Paul B. »

Hey,

Ik zou heel graag tips krijgen over onze route. We moeten sommige dagen best een stuk rijden, maar wij vinden het niet erg om vroeg op te staan. De eerste dagen kunnen we zo mooi profiteren van de jetlag.

Wij zijn een groep vrienden (we gaan met 8 man totaal) en proberen elke drie jaar een mooie reis naar Amerika te maken. We willen vooral heel graag de natuur in. We reizen met twee campers en willen veel mooie wandelingen maken en campgrounds bezoeken die ook in de natuur liggen. We hebben deze route nu in elkaar gesleuteld en hopen nog tips te krijgen over gave activiteiten of plekken die we misschien hebben overgeslagen die in de buurt liggen. We hebben niet heel veel tijd, dus we moeten keuzes maken. Voor ons is één nachtje Vegas ook een hele mooie afsluiting en een heel mooi contrast, dus die willen we er sowieso in houden.

Dag Van - Naar
7-mei-26 Amsterdam - Denver
8-mei-26 Denver - Turtle Rock Campground
9-mei-26 Turtle Rock - Black Canyon
10-mei-26 Black Canyon - Black Canyon
11-mei-26 Black Canyon - Goblin State Park
12-mei-26 Goblin State Park - Goblin State Park
13-mei-26 Goblin State Park - Pink Sand Dunes State Park
14-mei-26 Pink Sand Dunes State Park - Pink Sand Dunes State Park
15-mei-26 Pink Sand Dunes State Park - Las Vegas
16-mei-26 Las Vegas - Vliegen
17-mei-26 Amsterdam

Hieronder heb ik even kort aangegeven wat we al gedaan hebben. We willen nu heel graag in Denver starten, maar worstelen wel een beetje met de afstand. We hebben hier best een goed gevoel over, maar hopen het samen met jullie misschien nog iets beter af te stemmen.

Alvast bedankt voor de tips en het meedenken.

Joop

Zion en Grand Canyon North Rim (2011)
Yosemite en Death Valley (2015)
Cedar Break NM, Bryce Canyon, Zion (Kolobs), Snow Canyon en Valley of Fire (2019)
Sedona en Grand Canyon South Rim (2022)

image.png
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Paul B.: advies gevraagd over onze route Denver - Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Wat leuk om dit met een groep vrienden te doen!
Met maar 10 dagen moet je keuzes maken. Ik ben wel benieuwd hoe jullie keuzes tot stand zijn gekomen. Heb je al wandelingen op het oog? Wat zou je bijvoorbeeld bij Goblin Valley of Coral Pink Sand Dunes willen doen? En liggen de vlucht en camperhuur al vast? Je begint in Denver maar trekt mar weinig tijd uit voor Colorado. Nu is mei ook niet de beste maand voor Colorado. Kijk eens in ons 2013-verslag: toen begonnen wij ook in Denver in dezelfde periode.

Ik denk dat je op weg naar de eerste camping niet veel tijd hebt om nog iets te doen onderweg. Maar anders kan ik je de Mineral Belt Trail in Leadville aanraden. Wij fietsten die in 2019. Erg leuk om te doen!
Voor de Black Canyon zou ik twee nachten te veel vinden. Is er een reden dat jullie niet de parken bij Moab gaan bezoeken? En bewust geen Capitol Reef? J
Met een nacht minder voor de Black Canyon zou je naar het Needles-deel van Canyonlands kunnen gaan. en dan via de mooie UT95 naar Goblin Valley. Of rij via Grand Junction voor het Colorado NM en neem dan de UT128 naar Moab, op weg naar Goblin Valley. Je kunt daar ook prachtig wandelen.

Marianne
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Goblin SP is leuk om even te bekijken, maar om er nou 2 dagen te blijven?
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/weste ... 0sept.html
Hetzelfde voor Coral Pink Sand Dunes SP. Dit park wordt heel veel gebruikt voor/door off highway vehicles.
Black Canyon of the Gunnison NP is schitterend. We zijn er in 2017 geweest en vonden het zó mooi dat we er in 2019 nog eens heen wilden. Twee nachten is wel te veel hier. Doe dan Colorado NM erbij. Ook de moeite waard.
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/weste ... 20okt.html
en
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/West% ... /5-10.html
Snow Canyon SP is ook geweldig. Daarom zijn we daar ook 2 keer geweest.
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/weste ... 0sept.html
en
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/West% ... /28-9.html
en
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/West% ... /29-9.html

Ik heb hierboven de links gezet van onze dagen in die parken om je een goed beeld te geven.
Kijk na of campings dan al open zijn.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Bij Black Canyon of the Gunnison zijn de afgelopen maanden bosbranden geweest. Misschien iets om rekening mee te houden als je dat gebied volgend voorjaar wil bezoeken. Ik weet niet hoeveel natuur daar verloren is gegaan.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Hallo @Paul B. /Joop,
Ik ben benieuwd of je iets hebt aan onze reacties.

Ik vind het altijd zo jammer als er niet ingegaan wordt op de reacties. We steken er allemaal tijd in, maar vervolgens blijft het stil. :? Hoe actiever je zelf bent in je topic, hoe meer reacties er gaan volgen. En als je onze vragen beantwoordt wordt het ons ook duidelijker wat voor jullie belangrijk is en dan kunnen we gerichter advies geven.

Marianne
Paul B.
Amerika-ontdekker

Bericht door Paul B. »

Bedankt voor jullie feedback @Martin & Marianne Jullie verslagen zijn heel inspirerend. Het was zeker niet de bedoeling om niet te reageren, maar het was hier even gekkenhuis met begin van school etc. We zijn er ook zeker nog niet helemaal uit, dus jullie hulp is van harte welkom.

Nu gelukkig weer wat tijd en ben aan de slag gegaan met jullie opmerkingen. We willen deze maand de reis gaan vastleggen, dus momenteel nog is nog alles open. We willen graag een combinatie van rode stenen en bomen (zoals mijn vrienden zeggen), vandaar Utah en Colorado. We zijn nog nooit in Denver gestart en daarom gaan we het liefst vanaf die kant. Ik heb ook alle andere plaatsen bekeken rondom Vegas, maar loop dan vaak toch weer vast. Vooral omdat we Bryce en Zion allebei twee keer hebben gezien. Er blijft uiteraard genoeg moois over, maar dat goed in elkaar laten overlopen is best lastig. Jullie tips zijn daarom heel waardevol :thumbup:

Ik heb een nieuw concept gemaakt, alleen twijfel ik heel erg over het aantal rij-uren. Het wordt zo elke dag best veel rijden. Ik heb daarom bewust op het laatst de dubbele dagen er even tussen gelaten, zodat we ook nog een beetje kunnen chillen.
Little Wild Horse Canyon & Bell Canyon Trailhead bij Goblin lijkt mij heel erg de moeite waard. We hebben verder geen concrete wandelingen op het oog. Wij vinden het altijd gaaf om één uitdagende wandeling te maken naar een mooi uitzichtpunt. Vroeg beginnen en dan begin van de middag weer klaar.

Misschien wordt het duidelijk uit mijn bericht, maar we staan open voor veel opties. Het enige wat momenteel echt vaststaat is de datum, want daar kunnen we niet van afwijken. @Trails we hebben Snow Canyon al eens gedaan en ook wij vonden dat prachtig.

Alvast bedank voor de feedback,

Gr. Paul
Bijlagen
Schermafbeelding 2025-09-08 173207.png
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je bent met een camper; ik zou dan altijd kiezen voor wat kortere afstanden per dag en wat vaker verkassen in plaats van twee nachten op een locatie die niet zo interessant is.
Waarom niet een extra nacht bij Moab/Dead Horse Point SP? En dan een overnachting op Fruita (Capitol Reef), tussen Goblin Valey en Coral Pink Sand Dunes?

Dus zoiets:
7-mei-26 naar Denver
8-mei-26 Denver - Turtle Rock CG
9-mei-26 Turtle Rock CG - Black Canyon
10-mei-26 Black Canyon - Moab/Dead Horse Point SP
11-mei-26 Moab/Dead Horse Point SP
12-mei-26 Moab/Dead Horse Point SP - Goblin Valley
13-mei-26 Goblin Valley - Capitol Reef
14-mei-26 Capitol Reef - Pink Sand Dunes
15-mei-26 Pink Sand Dunes - Las Vegas
16-mei-26 Las Vegas
17-mei-26 Las Vegas

Je hebt dan per dag minder grote afstanden en voldoende tijd ter plekke. Als jullie Capitol Reef al eens bezocht hebben zou je ook eens naar Kodachrome Basin SP kunnen kijken. Of kijk naar de camping bij de Lower Calf creek Fall. Dat is sowieso een aanrader voor een wandeling.
Kijk eens hier voor die wandeling en hier voor Capitol Reef. Zie ook dat verslag voor Moab (Arches, en Corona Arch).
Als je besluit om naar Arches te gaan (aanrader) hou er dan rekening mee dat je een timed entry reservering nodig hebt. Of probeer een plek op Devils Garden te reserveren.
Ik weet niet welke camping je bij de Black Canyon op het oog hebt, die aan de south rim is tot nader order gesloten.

Marianne
Paul B.
Amerika-ontdekker

Bericht door Paul B. »

@Martin & Marianne Ik zit jouw route voorstel door te nemen en wordt er steeds enthousiaster over. Sowieso mee eens dat we met een camper flexibel zijn. Elk dag een paar uurtjes is beter dan één lange etappe, vooral omdat de omgeving daar zo mooi is. Ik heb het iets aangepast. We zijn met de mannen al in Kodachrome geweest, dus we denken dat we die overslaan. De falls ziet er wel heel gaaf uit, dus die heb ik er ingezet. Is een mooie tussenstop naar Pink Sand Dunes.

We hadden inderdaad al gezien dat Black Canyon momenteel nog dicht is. Dit zal nog wel even duren, dus we gaan daar voor de zekerheid een alternatief voor bedenken. Hebben jullie mooie alternatieven in Colorado? :D

7-mei-26 naar Denver
8-mei-26 Denver - Turtle Rock CG
9-mei-26 Turtle Rock CG - Black Canyon
10-mei-26 Black Canyon - Dead Horse Point SP
11-mei-26 Dead Horse Point SP
12-mei-26 Dead Horse Point SP - Goblin Valley
13-mei-26 Goblin Valley - Lower Creek Falls Campground
14-mei-26 Lower Creek Falls Campground - Pink Sand Dunes
15-mei-26 Pink Sand Dunes - Las Vegas
16-mei-26 Las Vegas - Amsterdam
17-mei-26 Amsterdam

We hebben nu gekozen voor Death Horse Point SP en die dag dan naar Canyonlands. We zouden ook naar Arches kunnen gaan, maar ik lees overal dat het daar zou druk is. Ook in het verslag van Marianne lees ik dat er zelfs in september file kan zijn. Is Canyonlands / Death Horse SP park de betere keuze in mei of zal het daar ook heel druk zijn?

Wat betreft wandelingen hebben we al wat mooie dingen op het oog. Hebben jullie nog tips voor de route waar wij langs rijden. In het verslag van Marianne lees ik de Sulphur Creek Trail, die ziet er erg gaaf uit. Zou dit aan te raden zijn met onze route in gedachte?

Bedankt voor het meedenken, zo fijn!
Trails
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Trails »

Paul B. schreef:
12 sep 2025, 23:03
We zouden ook naar Arches kunnen gaan, maar ik lees overal dat het daar zou druk is.
Wij waren in Arches NP in oktober 2017 en konden bijna nergens parkeren. Bij de eerste wandeling nog wel omdat we er heel vroeg waren, maar bij de overige wandelingen al niet meer. Het parkeren met een camper in de NP's was onze grootste ergernis. Er zijn meestal wel parkeerplekken voor campers maar die werden heel vaak bezet door personenauto's (terwijl er voor hen nog gewone plekken beschikbaar waren).
In Canyonlands hebben we ook maar 1 ding kunnen bezoeken.
Dit was ook de reden dat we 2 jaar later voor de minder bekende national parks en state parks zijn gegaan. Net zo mooi en veel minder druk. Iedereen moet tenslotte hetzelfde doen (wij niet). Zoals ook weg 12 in Utah. Mooi hoor maar we hebben wegen gereden die veel en veel mooier waren en waar je geen enkele ander huurcamper tegen komt.
Bij Moab / Dead Horse Point SP stonden we op Horsethief Campground. Deze heeft geen voorzieningen (wel pit toilet) maar zo mooi en we hadden een geweldig uitzicht.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Check even of er timed entry is als jullie in Arches zijn. Laatste keer met timed entry gereisd met 2 campers en nergens parkeerproblemen gehad ! Timed entry scheelt heel veel de laatste jaren… wie weet hebben anderen ook recent betere ervaring dan voor covid….
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Arches is juist buiten de hete zomermaanden erg druk, zeker wat de Amerikaanse bezoekers betreft. Wij (en Trails) waren er voor de timed entry ingevoerd werd. Tegenwoordig, met de timed entry is het een stuk rustiger in het park. Ik heb hier op het forum en in reisverslagen regelmatig gelezen dat het niet druk was en er overal geparkeerd kon worden. Ik zou zeker een timed entry regelen, dan kun je ter plekke altijd nog kijken wat je doet.
Edit: zie ook de reactie van Paul hierboven.

Er zijn prachtige wandelingen in Arches. Erg leuk en interessant is die met een ranger, door Fiery Furnace. Geen idee of dat met zo'n grote groep te reserveren is, maar je zou het kunnen proberen Kijk voor meer informatie op www.nps.gov/arch.

Ik zou na Goblin Valley een nacht op Fruita reserveren. Dat geeft je wat tijd voor Capitol Reef. De camping bij Lower Calf Creek falls is niet te reserveren, daar zou ik niet op gokken.
Paul B. schreef:
12 sep 2025, 23:03
In het verslag van Marianne lees ik de Sulphur Creek Trail, die ziet er erg gaaf uit. Zou dit aan te raden zijn met onze route in gedachte?
Ik begrijp deze vraag niet goed; je rijdt hier toch langs als je van Goblin Valley komt en door Capitol Reef rijdt? Je kunt de wandeling ook hogerop beginnen, en het hele stuk tot aan het visitor center lopen. Wat wij deden was alleen het stuk tot aan de eerste waterval en dan weer terug, vanaf het visitor center. Met twee voertuigen zou je voor de langere optie kunnen gaan - als het water niet te hoog staat. Je parkeert dan 1 camper bij het visitor center, en met de andere rij je naar het beginpunt van de wandeling. Kijk hier eens naar de ervaring van forumlid @michelly met deze wandeling.

En er is natuurlijk niets mis met de UT12, en zeker voor de route naar Coral Pink Sand Dunes de mooiste optie.

Hou wel goed in de gaten hoe de toegang voor de parken volgend jaar is; er zijn plannen om Amerikanen voorrang te geven. Reserveer alles tijdig.

Als je de Black Canyon overslaat kun je ook overwegen om vanuit Denver de I70 te nemen. Je kunt dan een stop maken bij Grand Junction voor Colorado NM. Ik heb zelf geen ervaring met dit stuk, maar ik zie ook vaak Glenwood Springs en Rifle Falls SP voorbij komen.

Marianne
Paul B.
Amerika-ontdekker

Bericht door Paul B. »

Afgelopen week een korte presentatie aan de mannen gegeven. Heb ook verteld dat door hulp van dit forum de route iets is gewijzigd en misschien nog wel iets gaat wijzigen. De reacties van de mannen waren heel positief en iedereen heeft er veel zin in. Moest wel lachen dat één vriend het volgende zei: 'het zijn wel allemaal veel rode stenen'. :D

Wat betreft de route verwacht ik dat we niet meer heel veel gaan aanpassen. @Martin & Marianne We houden wel Rifle State Park in de gaten als alternatief voor Black Canyon, deze hadden wij zelf ook al beetje op het oog. Ziet er erg leuk uit. Ik zal nu de focus gaan leggen op het reserveren van campgrounds, want dat kan nog wel een uitdaging worden als ik dat allemaal lees.
paulr schreef:
13 sep 2025, 10:33
Laatste keer met timed entry gereisd met 2 campers en nergens parkeerproblemen gehad !
Dit klinkt helemaal goed. Ik ga zeker proberen deze timed entry te regelen en als dit lukt is het misschien nog wel handiger dan Canyonlands, want daar zal het dan ook heel druk zijn en daar is geen timed entry. Ik hoop voor de overnachtingen de Horsethief Campground die @Trails noemt te reserveren, ziet er heel mooi uit. Precies wat wij zoeken.

Ik was wat betreft de Sulhur Creek trail niet helemaal duidelijk, maar het verslag van Michelle heeft mij wel overtuigd. Hier gaan we ruimte voor inplannen. We hebben twee campers, dus met ophalen kunnen we dit gelukkig redelijk eenvoudig regelen.

De voorbereidingen zijn dus al in volle gang en we krijgen er al steeds meer zin in. Nogmaals bedankt voor de hulp en ik houd jullie op de hoogte van de campgrounds en keuzes die we nog gaan maken. Er zal vast wel weer wat wijzigen :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Onze ervaring is dat Canyonlands veel minder druk is dan Arches. Het enige punt waar het altijd erg druk is, is Mesa Arch bij zonsopkomst. Het is sowieso wel een drukke wandeling, maar zeker de moeite waard. Net als de wandeling bij Grand View Point.

Marianne
Trails
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Trails »

Paul B. schreef:
22 sep 2025, 09:37
Horsethief Campground
Deze camping is NIET te reserveren. Alleen de groepsplaatsen. Er zijn genoeg gewone plekken op deze camping. Wij hadden keuze genoeg.
https://www.blm.gov/visit/horsethief-campground
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

Er zijn genoeg gewone plekken op deze camping. Wij hadden keuze genoeg.
Ligt er volledig aan wanneer je er bent. Ik was er eens 14 jaar geleden in een weekend in mei en er was geen plek toen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer