Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Carl: Westen mei 2026
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Reis Carl: Westen mei 2026
Hallo,
We zijn momenteel volop onze reis voor mei 2026 aan het plannen. Ik kom momenteel op onderstaande route. We twijfelen vooral nog aan de tussenstops naar Yellowstone toe. Het blijft een hele afstand en vraag me af of er betere alternatieven zijn voor SLC of Vernal.
Van Tot Plaats
11/mei 13/mei Las vegas
13/mei 14/mei Bryce
14/mei 15/mei Capitol Reef NP
15/mei 16/mei Monument Valley
16/mei 18/mei Moab
18/mei 19/mei Vernal
19/mei 22/mei Yellowstone
22/mei 24/mei Jackson hole
24/mei 25/mei Park City (Salt lake City)
25/mei 27/mei Zion
27/mei 30/mei Las Vegas
Alle tips of suggesties zeker welkom!
Alvast bedankt!
We zijn momenteel volop onze reis voor mei 2026 aan het plannen. Ik kom momenteel op onderstaande route. We twijfelen vooral nog aan de tussenstops naar Yellowstone toe. Het blijft een hele afstand en vraag me af of er betere alternatieven zijn voor SLC of Vernal.
Van Tot Plaats
11/mei 13/mei Las vegas
13/mei 14/mei Bryce
14/mei 15/mei Capitol Reef NP
15/mei 16/mei Monument Valley
16/mei 18/mei Moab
18/mei 19/mei Vernal
19/mei 22/mei Yellowstone
22/mei 24/mei Jackson hole
24/mei 25/mei Park City (Salt lake City)
25/mei 27/mei Zion
27/mei 30/mei Las Vegas
Alle tips of suggesties zeker welkom!
Alvast bedankt!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Carl: Westen mei 2026
Hallo, welkom op het forum!
Een eerste tip: zet je route hier neer per dag, in een van/naar schema. Dan is het meteen duidelijk wat je reisdagen zijn en hoe lang je ergens bent.
En wie zijn "wij"? Hoe ziet het reisgezelschap er uit? Waar houden jullie van?
Marianne
Een eerste tip: zet je route hier neer per dag, in een van/naar schema. Dan is het meteen duidelijk wat je reisdagen zijn en hoe lang je ergens bent.
En wie zijn "wij"? Hoe ziet het reisgezelschap er uit? Waar houden jullie van?
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 25 sep 2025, 09:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Alvast een paar opmerkingen: je weet dat mei wel vroeg is voor Yellowstone? Heb je al gekeken wat er dan open is? En heb je al naar accommodatie in het park gekeken?
Je hebt relatief veel dagen in Las Vegas; ik zou liever meer tijd uittrekken voor Moab, daar is één volle dag niet veel.
Hou ook rekening met de drukte in het Memorial Day weekend.
Uitgeschreven per dag:
11-mei-26 ma naar Las Vegas
12-mei-26 di Las Vegas - Las Vegas
13-mei-26 wo Las Vegas - Bryce
14-mei-26 do Bryce - Capitol Reef
15-mei-26 vr Capitol Reef - Monument Valley
16-mei-26 za Monument Valley - Moab
17-mei-26 zo Moab - Moab
18-mei-26 ma Moab - Vernal
19-mei-26 di Vernal - Yellowstone
20-mei-26 wo Yellowstone - Yellowstone
21-mei-26 do Yellowstone - Yellowstone
22-mei-26 vr Yellowstone - Jackson (of kijk naar Colter Bay)
23-mei-26 za Jackson - Jackson
24-mei-26 zo Jackson - Park City (of Provo of iets verder)
25-mei-26 ma Park City - Zion
26-mei-26 di Zion - Zion
27-mei-26 wo Zion - Las Vegas
28-mei-26 do Las Vegas - Las Vegas
29-mei-26 vr Las Vegas - Las Vegas
30-mei-26 za Las Vegas
Ik zou beginnen in Las Vegas en eindigen in SLC. Misschien ook een overnachting bij Valley of FIre doen in het begin van de reis.
Dat zou er dan zo uit kunnen zien:
13-mei-26 wo Las Vegas - VoF
14-mei-26 do VoF - Zion
15-mei-26 vr Zion - Zion
16-mei-26 za Zion - Bryce
17-mei-26 zo Bryce - Capitol Reef
18-mei-26 ma Capitol Reef - Monument Valley
19-mei-26 di Monument Valley - Moab
20-mei-26 wo Moab - Moab
21-mei-26 do Moab - Moab
22-mei-26 vr Moab - Vernal
23-mei-26 za Vernal - Yellowstone
24-mei-26 zo Yellowstone - Yellowstone
25-mei-26 ma Yellowstone - Yellowstone
26-mei-26 di Yellowstone - Yellowstone
27-mei-26 wo Yellowstone - Jackson
28-mei-26 do Jackson - Jackson
29-mei-26 vr Jackson - Salt Lake City
30-mei-26 za Salt Lake City
Kijk eens in ons 2015-verslag; wij deden toen in juni grote delen van deze route.
Marianne
Je hebt relatief veel dagen in Las Vegas; ik zou liever meer tijd uittrekken voor Moab, daar is één volle dag niet veel.
Hou ook rekening met de drukte in het Memorial Day weekend.
Uitgeschreven per dag:
13-mei-26 wo Las Vegas - Bryce
14-mei-26 do Bryce - Capitol Reef
15-mei-26 vr Capitol Reef - Monument Valley
16-mei-26 za Monument Valley - Moab
17-mei-26 zo Moab - Moab
18-mei-26 ma Moab - Vernal
19-mei-26 di Vernal - Yellowstone
20-mei-26 wo Yellowstone - Yellowstone
21-mei-26 do Yellowstone - Yellowstone
22-mei-26 vr Yellowstone - Jackson (of kijk naar Colter Bay)
23-mei-26 za Jackson - Jackson
24-mei-26 zo Jackson - Park City (of Provo of iets verder)
25-mei-26 ma Park City - Zion
26-mei-26 di Zion - Zion
27-mei-26 wo Zion - Las Vegas
28-mei-26 do Las Vegas - Las Vegas
29-mei-26 vr Las Vegas - Las Vegas
30-mei-26 za Las Vegas
Ik zou beginnen in Las Vegas en eindigen in SLC. Misschien ook een overnachting bij Valley of FIre doen in het begin van de reis.
Dat zou er dan zo uit kunnen zien:
13-mei-26 wo Las Vegas - VoF
14-mei-26 do VoF - Zion
15-mei-26 vr Zion - Zion
16-mei-26 za Zion - Bryce
17-mei-26 zo Bryce - Capitol Reef
18-mei-26 ma Capitol Reef - Monument Valley
19-mei-26 di Monument Valley - Moab
20-mei-26 wo Moab - Moab
21-mei-26 do Moab - Moab
22-mei-26 vr Moab - Vernal
23-mei-26 za Vernal - Yellowstone
24-mei-26 zo Yellowstone - Yellowstone
25-mei-26 ma Yellowstone - Yellowstone
26-mei-26 di Yellowstone - Yellowstone
27-mei-26 wo Yellowstone - Jackson
28-mei-26 do Jackson - Jackson
29-mei-26 vr Jackson - Salt Lake City
30-mei-26 za Salt Lake City
Kijk eens in ons 2015-verslag; wij deden toen in juni grote delen van deze route.
Marianne
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik zou zeker een overnachting in Grand Teton plannen. Colter Bay is ons goed bevallen, wel basic maar er is ook luxer beschikbaar.
Klein detail, memorial weekend.. 22 tot 25 mei. Ik zou zo snel mogelijk dingen vastleggen en misschien zelfs de planning aanpassen.
Klein detail, memorial weekend.. 22 tot 25 mei. Ik zou zo snel mogelijk dingen vastleggen en misschien zelfs de planning aanpassen.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
- Amerika-newbie
Dag Marianne,
Hartelijk dank voor de snelle feedback.
"Wij" zijn een gezin met een zoontje van (op ogenblik van de reis) net 6 jaar.
Ik en mijn partner hebben reeds heel wat van het westen gezien, vandaar de keuze om nu Yellowstone te doen en misschien minder gekende parken zoals Capitol Reef. Onze zoon is heel makkelijk in de wagen en we zijn volop aan het oefenen om toch wandelingen van 6 a 10 km te kunnen doen
Ik volg de feedback mbt Moab wel. Mijn idee was om 16/5 rond de middag in Moab te zijn en dan Arches te verkennen. 17/5 dacht ik dan Canyonlands te doen en 18/5 in de voormiddag een korte tocht te paard. Vernal lijkt me vooral een tussenstop en hoeven we dus de 18e niet vroeg toe te komen. Vegas was vooral bedoeld als rustmomentje om te genieten van wat meer luxe op het einde van de reis maar kunnen we denk ik zeker wel met een nacht inkorten. Wat denk je zelf van Vernal? Zou je dit doen of een alternatief misschien al wat dichter bij Yellowstone?
Groetjes,
Carl
Hartelijk dank voor de snelle feedback.
"Wij" zijn een gezin met een zoontje van (op ogenblik van de reis) net 6 jaar.
Ik en mijn partner hebben reeds heel wat van het westen gezien, vandaar de keuze om nu Yellowstone te doen en misschien minder gekende parken zoals Capitol Reef. Onze zoon is heel makkelijk in de wagen en we zijn volop aan het oefenen om toch wandelingen van 6 a 10 km te kunnen doen

Ik volg de feedback mbt Moab wel. Mijn idee was om 16/5 rond de middag in Moab te zijn en dan Arches te verkennen. 17/5 dacht ik dan Canyonlands te doen en 18/5 in de voormiddag een korte tocht te paard. Vernal lijkt me vooral een tussenstop en hoeven we dus de 18e niet vroeg toe te komen. Vegas was vooral bedoeld als rustmomentje om te genieten van wat meer luxe op het einde van de reis maar kunnen we denk ik zeker wel met een nacht inkorten. Wat denk je zelf van Vernal? Zou je dit doen of een alternatief misschien al wat dichter bij Yellowstone?
Groetjes,
Carl
-
- Amerika-newbie
Is Jackson hole geen goede uitvalbasis voor Grand Teton? Yellowstone hebben we reeds Old Faithfull geboekt. Jackson Hole nog niets maar zullen we werk van maken. We zouden in Jackson hole ook graag de Rodeo willen bijwonen dus van zodra tickets beschikbaar zullen we dit ook boeken. Ik wou vooral Zion mijden met Memorial weekend omdat ik gehoord had dat dit zeer druk kon zijn met lange wachtrijen aan de shuttles.dejong89 schreef: ↑23 sep 2025, 10:58Ik zou zeker een overnachting in Grand Teton plannen. Colter Bay is ons goed bevallen, wel basic maar er is ook luxer beschikbaar.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vernal is op zich prima. Je kunt ook overwegen om zowel heen als terug via Grand Teton te rijden; dan doe je beide wegen zonder heen en weer te rijden, zoals wij in 2015 deden. Het is natuurlijk ook van belang waar je gaat overnachten in Yellowstone. Verder rijden dan Vernal kan, bij Dutch John heb je leuke cabins. Je kunt ook overwegen om een bezoek te brengen aan Dinosaur. Of rijd via Cody, dat is ook leuk voor je zoontje denk ik.
Je kunt het ook open laten en zien hoever je komt die dag.
Jackson is prima voor Grand Teton maar in Colter Bay zit je nog beter natuurlijk en qua kosten zal het elkaar niet veel ontlopen. Wij deden beide in 2015.
Zion in het Memorial Day weekend is inderdaad niet aan te raden. Moab ook niet.
Doe je alle nachten Old Faithful? En eindigen in SLC is geen optie meer?
Marianne
Je kunt het ook open laten en zien hoever je komt die dag.
Jackson is prima voor Grand Teton maar in Colter Bay zit je nog beter natuurlijk en qua kosten zal het elkaar niet veel ontlopen. Wij deden beide in 2015.
Zion in het Memorial Day weekend is inderdaad niet aan te raden. Moab ook niet.
Doe je alle nachten Old Faithful? En eindigen in SLC is geen optie meer?
Marianne
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Volgens mij is het een prima uitvalbasis voor Grand Teton maar ik zit zelf liever dichterbij.
Als ik 2 nachten wil boeken (bijvoorbeeld van 22 tot 24 mei) dan zijn de goedkoopste opties via Booking vanaf 545 euro voor 2 nachten. Wellicht dat je het nog ergens goedkoper zou kunnen vinden. Wij zoeken (vaak) ook accommodaties via Google Maps. Sommige zijn niet te vinden via Expedia of Booking en je boekt dan rechtstreeks bij de accommodatie zelf.
In Colter Bay betaal je 598 USD voor een basic cabin. Omgerekend zo'n 500 euro. Dan heb je geen eigen badkamer.
Als ik 2 nachten wil boeken (bijvoorbeeld van 22 tot 24 mei) dan zijn de goedkoopste opties via Booking vanaf 545 euro voor 2 nachten. Wellicht dat je het nog ergens goedkoper zou kunnen vinden. Wij zoeken (vaak) ook accommodaties via Google Maps. Sommige zijn niet te vinden via Expedia of Booking en je boekt dan rechtstreeks bij de accommodatie zelf.
In Colter Bay betaal je 598 USD voor een basic cabin. Omgerekend zo'n 500 euro. Dan heb je geen eigen badkamer.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is al weer veel duurder dan toen wij er waren. Maar je hebt wel een eigen badkamer in de one room cabin.
Marianne
Marianne
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ik wilde inderdaad ook zeggen: ga naar Dinosaur. Dat is zeker voor kinderen leuk. Toen wij er waren in 2006 konden we niet naar de quarry, want die was gesloten i.v.m. instortingsgevaar, maar dat is inmiddels allemaal opgelost met een nieuw visitor center. Wel hebben we toen een leuke wandeling gemaakt met een ranger. Onze zoon was toen 10 en vond het ook heel leuk om de echte dinobotten in de grond te zien.
https://jojostravelusa2006.blogspot.com ... ernal.html
https://jojostravelusa2006.blogspot.com ... ernal.html
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 370 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne