Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis BJK2810: Denver-Denver 2027: tips

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
BJK2810
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis BJK2810: Denver-Denver 2027: tips

Bericht door BJK2810 »

Dag allemaal,

Ik ben bezig om voor de zomer van 2027 een reis te plannen (begin juli - begin augustus). Het idee is van Denver naar Denver en daarbij hebben we de onderstaande planning voor ogen. We hebben de meeste parken in Utah al gezien, maar capitol Reef en rondom Moab nog niet dus die nemen we graag mee. Bryce heb ik erbij gezet omdat we dat de vorige keer het allermooiste vonden en we dan ook de UT12 kunnen rijden. Ik hoor graag jullie tips! Wij reizen met auto en doen onderweg hotels, motels, cabins en airbnb's aan. Ik heb voorlopig al boekingen gedaan in Yellowstone.

1. Denver
2. Denver - Estes Park
3. Estes Park
4. Estes Park
5. Estes park - Grand Lake
6. Grand Lake - Great Sand Dunes NP
7. Great Sand Dunes NP - Black Canyon of the Gunnison
8. Black Canyon of the Gunnison - Moab
9. Moab (arches)
10. Moab (Canyonland, Dead Horse SP)
11. Moab - Torrey (Capitol Reef)
12. Torrey - Bryce
13. Bryce
14. Bryce - SLC
15. SLC - Twin Falls
16. Twin Falls - Hailey (Craters of the moon)
17. Hailey - Salmon (Sawtooth Mountains)\
18. Hailey - Jackson (Grand Teton)
19. Jackson - Colter Bay (grand Teton)
20. Colter bay - Yellowstone (old Faithfull)
21. Yellowstone (Lake Lodge)
22. Yellowstone (Lake lodge)
23. Yellowstone (Mammoth)
24. Yellowstone (Roosevelt)
25. yellowstone - Cody
26. Cody -Buffalo
27. Buffalo - Deadwood (devils Tower)
28. Devils Tower - Custer (windcave, Mount Rushmore)
29. Custer (Custer SP)
30.Hot Springs (via Badlands NP)
31. Laramie
32. terugvlucht vanaf Denver
2022: LA-SF-Las Vegas-LA via alle parken en vervolgens Orlando
2023: New York City
2025: New York-Pennsylvania-Washington DC-Shenandoah NP-Blue Ridge Parkway-GSMNP-Charleston-Savannah-Orlando
2027: New York City
2027: Denver-Denver
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis BJK2810: Denver-Denver 2027: tips

Bericht door Martin & Marianne »

Prachtige route!
Als je nog niet in Capitol Reef bent geweest, maar al wel in Bryce zou ik de verdeling anders doen; twee nachten Capitol Reef en 1 nacht Bryce. Of heb je heel veel plannen voor Bryce? Neem hoe dan ook voldoende tijd voor de Ut 12; misschien is de wandeling naar de Lower Calf Creek fall een idee?

Je hebt lekker veel tijd voor Yellowstone. Misschien heb je daarvoor iets aan ons 2015-verslag en onze planning voor Yellowstone. Wij bezochten in die vakantie ook onder andere Craters of the Moon en Capitol Reef.

Ik heb Badlands niet bezocht, ik weet ook niet welk deel je wilt bezoeken, maar kijk eens of het niet handiger is om dat op een eerdere dag te doen, bijvoorbeeld als je van Deadwood komt.
Heb je plannen voor Laramie? Het ligt niet echt op de route.

(Ik ben wel benieuwd welke parken je in Utah al hebt gezien als je aangeeft dat je de meeste parken daar al gezien hebt. :wink: )

Ik zie dat in dit topic een vergelijkbare route staat, misschien niet gek om dat topic ook te volgen.

Marianne
BJK2810
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door BJK2810 »

Alle parken in Utah is een groot woord. :wink: Daar moest staan de standaard parken in dit deel van de VS. Dus Zion, Bryce, Monument VAlley. Maar ik ben intussen ook alweer aan het twijfelen en heb voor de eerste dagen nog een alternatief bedacht. Hoewel ik het stuk in Idaho rondom craters of the moon ook erg interessant vind, trekt onderstaande me ook wel heel erg.

1. Denver
2. Denver - Estes Park
3. Estes Park
4. Estes Park
5. Estes park - Grand Lake
6. Grand Lake - Great Sand Dunes NP
7. Great Sand Dunes NP - Durango/ Cortez (Mesa Verde)
8. Cortez - Chinle (canyon de Chelly)
9. Chinle - Grand Canyon
10. Grand Canyon
11. Grand Canyon - Bryce
12. Bryce
13. Bryce- Torrey
14. Torrey- Moab
15. Moab (Arches)
16. Moab (Canyonland, Dead Horse SP)
17. Moab - SLC
18. SLC - Jackson (Grand Teton)

Ik had Laramie eigenlijk gekozen als tussenstop terug naar Denver met de optie om nog wat leuke dingen onderweg te doen. Heb je een andere betere suggestie?
2022: LA-SF-Las Vegas-LA via alle parken en vervolgens Orlando
2023: New York City
2025: New York-Pennsylvania-Washington DC-Shenandoah NP-Blue Ridge Parkway-GSMNP-Charleston-Savannah-Orlando
2027: New York City
2027: Denver-Denver
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Zo kan het ook. :wink: Misschien is zowel Mesa Verde als Canyon de Chelly iets te veel rotswoningen hoewel ze wel heel verschillend zijn.
Ik zie dat je weer twee nachten voor Bryce uittrekt. Wat zijn de plannen daar?
Ik neem aan dat je de Grand Canyon ook al hebt bezocht, dus wellicht is daar 1 nacht ook wel voldoende? Hoewel wij er de laatste keer ook weer twee nachten zijn geweest. Misschien in plaats van twee nachten daar nog een nacht Page op weg naar Bryce?

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Op basis van je eerste route kan ik je verwijzen naar ons verslag van 2022, toen we Yellowstone en de Dakota's combineerden. Wij vonden het een prachtige reis en vooral South Dakota heeft ons aangenaam verrast. Ook North Dakota hebben we aangedaan en daar de 2 units van Theodore Roosevelt NP bezocht. Ze zijn erg verschillend van elkaar en echt ook een bezoek waard. Het is een regio die vaak overgeslagen wordt, maar i.c.m. South Dakota is het een optie.
De Badlands vonden we ook prachtig. Wij overnachtten daar op de camping en vonden de ranger-/vrijwilligerstalk over de sterrenhemel heel interessant. Wat is daar veel te zien en wat is het ongelooflijk donker daar. We hebben er ook een paar leuke wandelingen gedaan, o.a. de Notch trail.
Yellowstone is mijn all time favorite. Wat een mooi en divers park is dat. Goed dat jullie er ruim tijd voor uittrekken, want het is niet alleen mooi, maar ook groot.
Mount Rushmore en Crazy Horse zijn beide de moeite waard. Vaak wordt gezegd dat Crazy Horse alleen een beeldhouwwerk is dat nog lang niet klaar is. Dat klopt, maar het visitor center/museum is heel mooi. Toen wij er waren, waren er ook demonstraties van dansen door Natives.
Devils Tower hebben we niet gezien, maar dat kwam omdat hij volledig in de mist lag. Zelfs aan de voet hadden we nog nauwelijks zicht. Daar is juist een heel klein visitor centertje.
In Custer zijn we geweest tijdens de Buffalo Roundup, maar de dag ervoor hebben we door het park gereden. Daar is een heel mooi informatiecentrum over bizons.
Craters of the Moon hebben we op onze reis naar Washington en Oregon bezocht, 2023. Het ligt wat in een uithoek, maar een paar wandelingen tussen de lava, door de grotten en een overnachting op de camping staan als heel mooi in ons geheugen.
In het voorjaar van 2024 hebben we een coast to coast reis gemaakt en onderweg ook Canyon de Chelly aan gedaan. We hadden niet echt tijd om te wandelen, maar hebben ons er toch een middag heel goed vermaakt. Een tour over de bodem van de canyon kan ook heel mooi zijn.
In Moab zijn we vaker geweest, het laatst in mei jl. We zijn naar Arches geweest en hebben ook een Jeep gehuurd om de Shafer Trail te rijden. Dat was een topdag.
Jullie reis hebben we bijna volledig ook gedaan, maar wel in verschillende vakanties, te beginnen in 1995.
De link naar onze verslagen:
https://onzeverrereizen.blogspot.com/
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Elendan »

We hebben alle bestemmingen op Chinle na ook bezocht. Wel tijdens verschillende reizen. Sawtooth vonden we geweldig, toen gedaan vanuit SLC in combinatie met GT en Yellowstone. Dat was in 2024.We vonden Idaho in ieder geval een enorme verrassende staat.
Badlands ook geweldig hebben we gedaan vanuit Denver in 2025 toen helemaal naar North Dakota. Kijk anders even naar ons verslag voor wandelingen of tips voor aanvullingen van je route.

Grand Canyon zou ik ook een nachtje schrappen als je geen grote wandelaar bent.
reisverslagen: 2026 Las Vegas en Florida, 2025 Denver en Florida, 2024 Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
nycave
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door nycave »

Wij hebben eenzelfde rondje gedaan waarbij de route andersom was. Wel hebben we de eerste nacht vlakbij Estes park geslapen. Ik heb daar veel last van hoogteziekte gehad. Dus ik ben heel blij dat we niet daar meerdere nachten gepland hadden want dan hadden we dit moeten annuleren. Normaal heb ik er ook geen last van maar blijkbaar was dit (voor mij) een te snelle stijging. (Denver ligt op 1400 meter, Estes park op 2000m). Bij het afdalen gelijk verbetering. Op het einde van de reis hier geen last meer van gehad.
Moraal van het verhaal. Overweeg om de reis andersom te doen zodat je lijf kan wennen aan de hoogte.
2009 Australië (adelaide-cairns-AS-darwin)
2012 Rondje Vancouver
2015 rondreis Florida
2017 Australië (6 wkn, Brisbane naar Cairns)
2018 Costa Rica
2023 Seattle-Salt Lake city
2024 Rondje Denver
2025 Rondje IJsland
2026 Canada: Calgary-Vancouver
nycave
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door nycave »

Ik kan crazy horse ook echt aanraden. Ik vond dit interessanter dan Mount Rushmore (hoewel je die natuurlijk ook gewoon gezien moet hebben). Ik zou zeker ook een nacht in Badlands plannen. Custer is ook mooi. Vanuit Custer kan je heel goed en mooi via de zuidelijke loop door Windcave np en dan naar hotspings rijden. Dat bespaart je wat heen en weer rijden. Kijk even in de info van het park. Volgens mij is er een grote brand geweest daar dit jaar? Dus misschien is de beleving anders dan dat wij hem hadden.
2009 Australië (adelaide-cairns-AS-darwin)
2012 Rondje Vancouver
2015 rondreis Florida
2017 Australië (6 wkn, Brisbane naar Cairns)
2018 Costa Rica
2023 Seattle-Salt Lake city
2024 Rondje Denver
2025 Rondje IJsland
2026 Canada: Calgary-Vancouver
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is denk ik inderdaad niet gek om RMNP op het laatst te doen. Lang niet iedereen heeft last van hoogteziekte, maar ik heb er ook last van gehad, en dat is erg jammer van je tijd.
BJK2810 schreef: ↑
14 aug 2026, 20:23
Ik had Laramie eigenlijk gekozen als tussenstop terug naar Denver met de optie om nog wat leuke dingen onderweg te doen. Heb je een andere betere suggestie?
Laramaie is een leuke plaats, maar wel een uur extra. Je zou ook naar Cheyenne of Fort Collins kunnen kijken, maar in één keer naar Denver kan ook. Met een tussenstop heb je wel tijd voor bijvoorbeeld The Mammoth Site. En Scottsbluff. Wij namen ook een kijkje bij de wagensporen van de Oregon Trail bij Guernsey. In Laramie heb je de Wyoming Territorial Prison State Historic Site, dat vonden we erg interessant (zie hier voor ons verslag). We hebben er ook prima gegeten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer