Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Floor1976: hulp bij route westen incl. Yellowstone

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Floor1976
Amerika-ontdekker

Reis Floor1976: hulp bij route westen incl. Yellowstone

Bericht door Floor1976 »

Hoi allemaal,

Ik zou heel graag eens naar omgeving Yellowstone willen.
Ooit (meer dan 25 jaar geleden) hebben we al eens een stukje zuidwest bezocht en zouden dat nog wel eens (deels) opnieuw willen bezoeken. Dus áls we terugkeren dan is Yellowstone een must, en ook Grand/Bryce Canyon zou ik graag opnieuw zien. Maar vooral ook andere nieuwe plekken zoals Moab, Antelope Canyon, Capitol Reef.
Las Vegas is ook leuk om nog een keer te zijn voor 1-2 nachtjes maar zou ook geskipt kunnen worden. Maar wellicht wel lekker voor even relaxen bij hotel/zwembad.

Wat niet meer hoeft zijn San Diego, Yosemite, Sequoia NP, Monument Valley, Death Valley, Phoenix, LA.

En daar loop ik dus vast. Want ik heb niet zo’n goed zicht op wat een logische route, multicity of een retourtje zou zijn. Combineren met Denver, Salt Lake City, andere regio’s?

We hebben eventueel 4 weken, waarbij we op dag 28 zouden willen terugvliegen. Reistijd augustus met huurauto en hotels.

Iemand die tips heeft hoe deze route uit te stippelen?
wouterjanS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: hulp bij route westen incl. Yellowstone

Bericht door wouterjanS »

Ik heb in korte tijd even een eerste opzet gemaakt wat zou kunnen. Je zult nog veel meer reacties krijgen dus die zullen hier vast ook op kunnen schieten. Deze route is haalbaar, al is het wel veel rijden. Je zou kunnen overwegen om Blackhills over te slaan, Maar ik moet zeggen dat je als je een route zoals dit gedaan hebt je nooit meer in de buurt hiervan gaat komen. Dus mocht je het willen zien is dit wel de kans.

Verder kun je natuurlijk schuiven met het aantal dagen waar je waar verblijft.

Dag Van → Naar
Dag 1 Aankomst → Las Vegas
Dag 2 Las Vegas → Zion
Dag 3 Zion → Zion
Dag 4 Zion → Zion
Dag 5 Zion → Salt Lake City
Dag 6 Salt Lake City → Grand Teton
Dag 7 Grand Teton → Grand Teton
Dag 8 Grand Teton → Yellowstone
Dag 9 Yellowstone → Yellowstone
Dag 10 Yellowstone → Yellowstone
Dag 11 Yellowstone → Yellowstone
Dag 12 Yellowstone → Black Hills
Dag 13 Black Hills → Black Hills
Dag 14 Black Hills → Black Hills
Dag 15 Black Hills → Rocky Mountains
Dag 16 Rocky Mountains → Rocky Mountains
Dag 17 Rocky Mountains → Rocky Mountains
Dag 18 Rocky Mountains → Moab
Dag 19 Moab → Moab
Dag 20 Moab → Moab
Dag 21 Moab → Capitol Reef
Dag 22 Capitol Reef → Bryce
Dag 23 Bryce → Page
Dag 24 Page → Grand Canyon
Dag 25 Grand Canyon → Kingman
Dag 26 Kingman → Las Vegas
Dag 27 Las Vegas → Las Vegas
Dag 28 Las Vegas → Terugvlucht
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
2027: Trip van SF naar Denver
Floor1976
Amerika-ontdekker

Re: Reis Floor1976: hulp bij route westen incl. Yellowstone

Bericht door Floor1976 »

Dankjewel voor je suggestie!
Ik vind het best een goeie route eigenlijk al wel 😀.
Zion zijn we trouwens ook al geweest dus dat zou een dag minder kunnen dan wellicht.

Dit zou een retourtje Las Vegas zijn, interessant idee, misschien ook wel voordeliger dan een multicity?

Omgeving Black Hills zal ik es nader bekijken. Dan bezoek je Mount Rushmore en Badlands NP bijvoorbeeld dacht ik.
Rocky Mountains ook het onderzoeken waard.

Nog een vraagje:
- missen we iets als we de stad Salt Lake City overslaan? Of toch de moeite om mee te nemen (bijv. ipv een dag Zion) ?
- wat maakt de tussenstop in Kingman ? Wat is er te zien of puur bedoelt om een langere reisdag te onderbreken?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het een mooie voorzet. Zion zou inderdaad een dag korter kunnen, en dan wel een stop tussen Yellowstone en South Dakota. Dat laatste is eigenlijk wel een must. Kijk voor Yellowstone zo snel mogelijk naar accommodatie. De goedkoopste opties zijn altijd snel weg. Kijk ook niet naar één locatie maar probeer meerdere locaties, dan heb je meer kans op een betaalbare kamer. Annuleren is gratis dus je kunt regelmatig kijken wat er vrij is of komt. Zie www.yellowstonenationalparklodges.com voor de mogelijkheden. Wij hebben er eens meerdere nachten gekampeerd (een een tent) om de kosten te drukken, dat scheelt echt heel veel.

Voor de vlucht zal een retour of multicity vaak niet veel uitmaken. Hou wel rekening met een drop off kosten voor de auto als je geen rondje doet.

Kingman zal puur bedoeld zijn als tussenstop. Je kunt ook twee nachten GC doen (met meer kans op een mooie zonsopkomst/zonsondergang) en in 1 dag naar LV rijden.
Je hebt Monument Valley en de GC al wel gedaan, maar Page nog niet? Is het iets om voor de G nu voor de North Rim te kiezen?

Kijk eens in onze reisverslagen voor onze reizen met Yellowstone. Wij hebben dat altijd gecombineerd met het zuidwesten.

Marianne
Floor1976
Amerika-ontdekker

Bericht door Floor1976 »

Sorry, maar ik volg je geloof ik niet helemaal, Marianne.
Wat bedoel je precies met “en dan wel een stop tussen Yellowstone en South Dakota”?
In het voorstel staat Black Hills, dat ligt toch in de staat South Dakota?

In die dagen “omgeving Black Hills”, kun je dan toch bijv. Mount Rushmore, Custer State Park, Badlands bezoeken of heb ik dat mis (moet nog inlezen verder hoor). Geen idee wat verder daar dé must-see zijn.

In Page zijn we inderdaad nog niet geweest. Daar wil ik graag Horshoe Bend, Lake Powel, Antelope Canyon doen.
Aan welke kant we destijds bij Grand Canyon zijn geweest durf ik echt niet meer te zeggen. Is meer dan 25 jaar geleden :D
Maar heeft enorme indruk op me gemaakt, zo ontzettend mooi (al vond ik Bryce nog mooier, dus daar wil ik dan ook naar terug).
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

In het voorstel van wouterjanS zou je in 1 dag van Yellowstone naar South Dakota rijden; dat is te ver vind ik. Wij hadden daar zelfs twee tussenstops, maar ik zou er sowieso één doen.
kijk eens ni ons 2004-verslag daarvoor. Wij kwamen niet aan Badlands toe, maar bezochten wel Mount Rushmore, Crazy Horse en Custer SP.

Ik neem aan dat je bij de South Rim bent geweest. Dat is gebruikelijk voor ene eerste bezoek. Misschien is de North Rim handiger nu. Lees je eens in op de NPS-sites en op bijvoorbeeld www.ontdek-amerika.nl voor de parken.

Marianne
Floor1976
Amerika-ontdekker

Bericht door Floor1976 »

Oh haha, wat stom, ja natuurlijk bedoelde je dat!
Ik zie ook dat het een lange reisdag is inderdaad. Een stop is te overwegen.
Ik ga je verslag uit 2004 es bekijken, dankjewel.
Floor1976
Amerika-ontdekker

Bericht door Floor1976 »

Als ik South Sakota zou willen skippen maar dan San Francisco toevoegen, wat zou dan een logisch rondje zijn? Retourtje of multicity maakt me niet veel uit.
wouterjanS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door wouterjanS »

Ohja die tussenstop richting South Dakota is wel handiger idd! Kingsmen was ook als tussenstop bedoeld. Wij hebben toen destijds overnacht in Seligman, wat aan de oude Route 66 ligt. Ook een aanrader!

Voor Black hills idd Mount Rushmore, en zeker ook Custer State park doen! Verder heb je een aantal stadjes die volgens mij wel de moeite waard zijn. Maar wij gaan volgend jaar ook pas die kant op, dus exact durf ik het niet te zeggen. Wij hebben daar 3 nachten op de camping in Custer state park geboekt.
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
2027: Trip van SF naar Denver
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Floor1976 schreef: ↑
30 sep 2026, 20:39
Als ik South Sakota zou willen skippen maar dan San Francisco toevoegen, wat zou dan een logisch rondje zijn? Retourtje of multicity maakt me niet veel uit.
Dat hangt ervan af wat je dan wilt bezoeken. Je gaf eerder aan dat je niet weer naar Yosemite etc wilt gaan. Waarom dan San Francisco, alleen voor de stad? De mooiste route van SF naar het oosten loopt door Yosemite, via de Tioga Pass en Death Valley. Maar Lake Tahoe meenemen en dan richting Yellowstone is ook een optie. Ik zou er dan zeker geen rondje van maken.

Heb je al eens naar onze reisverslagensite gekeken? Daar staan kaartjes en korte routebeschrijvingen in van al onze reizen. In 2004, 2008, 2015 en 2017 bezochten we zowel Yellowstone als San Francisco. Misschien kun je wat inspiratie opdoen uit die routes.
Het is goed om een lijstje te maken van must sees, en de iets mindere musts.

Marianne
Floor1976
Amerika-ontdekker

Bericht door Floor1976 »

We zijn destijds dus in San Francisco geweest maar een bezoek aan Alcatraz was niet mogelijk (was georganiseerde rondreis). Heb ik altijd beetje jammer gevonden achteraf. We vonden het wel een leuke stad en terug zou een optie zijn, maar niet als de route daardoor niet goed uitkomt, of als ik daardoor dus de “niet opnieuw bekijken plaatsen” eigenlijk tóch moet aandoen gezien de afstanden.
Een one-way is dan de beste optie inderdaad en geen rondje. Maar ik zie ‘em nog niet zo, omdat -wat je al zegt- dus dan best via Yosemite en Death Vally gaat wat niet opnieuw hoeft wat mij betreft.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je graag naar San Francisco wilt kan dat natuurlijk. Het lijkt mij ook geen straf om nog eens Yosemite te bezoeken of erdoorheen te rijden. Hebben jullie toen de Tioga Road gereden? Ik vermoed eigenlijk van niet als je toen ook Sequoia hebt bezocht. En had je toen wel voldoende tijd voor het park (aangezien het een georganiseerde reis was)?

Het lijkt me dan ook wel zeker dat jullie toen de South Rim van de Grand Canyon hebben bezocht. Wat vind je van het idee om dan nu de North Rim te bezoeken? Kijk eens hier en hier voor ons laatste bezoek aan de North Rim. Maar een tweede keer naar de South Rim kan natuurlijk ook. Wij zijn daar inmiddels al zo'n 5 keer geweest, en het blijft indrukwekkend.
Kijk ook eens in datzelfde verslag voor ons bezoek aan Yellowstone. Het was niet ons eerste bezoek dus we hebben toen ook veel dingen gedaan die je bij een eerste bezoek niet zo snel doet, maar we hebben toen ook weer veel van de gebruikelijke bezienswaardigheden gedaan.

Je zou een groot deel van onze 2015-route kunnen doen, en bijvoorbeeld kunnen starten in SF en eindigen in Salt Lake City (of andersom).

Zoiets zou kunnen:
Dag 1 naar San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco
Dag 4 San Francisco - Yosemite
Dag 5 Yosemite - Lee Vining
Dag 6 Lee Vining - Death Valley
Dag 7 Death Valley - Las Vegas
Dag 8 Las Vegas - Zion
Dag 9 Zion
Dag 10 Zion - Grand Canyon North Rim
Dag 11 Grand Canyon North Rim - Bryce
Dag 12 Bryce - Page
Dag 13 Page
Dag 14 Page - Monument Valley
Dag 15 Monument Valley - Moab
Dag 16 Moab
Dag 17 Moab
Dag 18 Moab - Capitol Reef
Dag 19 Capitol Reef
Dag 20 Capitol Reef - ?
Dag 21 ? - Grand Teton
Dag 22 Grand Teton
Dag 23 Grand Teton - Yellowstone
Dag 24 Yellowstone
Dag 25 Yellowstone
Dag 26 Yellowstone
Dag 27 Yellowstone - Salt Lake City
Dag 28 Salt Lake City - terugvlucht

Je kunt natuurlijk wat schuiven. Een extra dag voor Yellowstone is niet gek. Doe dan een dag minder Page, of wellicht is 1 dag SF voldoende. Als je SF op het laatst doet is een avondtour voor Alcatraz een aanrader (zie hier voor onze ervaring). Dan heb je nog een volle dag voor de overige bezienswaardigheden.

Als je naar de South Rim wilt zou het niet gek zijn om Zion over te slaan, dan heb je elders meer tijd. Het zou dan zoiets kunnen worden:

Dag 1 naar San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco
Dag 4 San Francisco - Yosemite
Dag 5 Yosemite - Lee Vining
Dag 6 Lee Vining - Death Valley
Dag 7 Death Valley - Las Vegas
Dag 8 Las Vegas
Dag 9 Las Vegas - Grand Canyon South Rim
Dag 10 Grand Canyon South Rim - Monument Valley
Dag 11 Monument Valley - Page
Dag 12 Page
Dag 13 Page - Bryce
Dag 14 Bryce - Capitol Reef
Dag 15 Capitol Reef
Dag 16 Capitol Reef - Moab
Dag 17 Moab
Dag 18 Moab
Dag 19 Moab - Vernal
Dag 20 Vernal - Grand Teton
Dag 21 Grand Teton
Dag 22 Grand Teton - Yellowstone
Dag 23 Yellowstone
Dag 24 Yellowstone
Dag 25 Yellowstone
Dag 26 Yellowstone
Dag 27 Yellowstone - Salt Lake City
Dag 28 Salt Lake City - terugvlucht

Marianne
Floor1976
Amerika-ontdekker

Bericht door Floor1976 »

Dankjewel Marianne, voor je tips weer !
Je ontkomt denk ik niet aan Yosemite/Death Valley als je vanuit/naar San Francisco wil, dus dat is iets om te overwegen wel/niet.
Overigens zijn we destijds al in Monument Valley geweest, dus dat zouden we kunnen skippen en daarmee een dag winnen.

Zal er allemaal nog es over lezen over hoe en wat. Uitzoekwerk dus :)
Maar ik vond de eerste route-suggestie ook niet gek moet ik zeggen. Is als extra stop van Yellowstone —> South Dakota/Black Hills de plaats Buffalo wellicht een goede optie ?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij overnachtten toen in Sheridan, maar Buffalo kan ook. Het is puur een ovenachting, dus kijk hoeveel tijd je in SD nodig hebt en hoe lang het daarna rijden is naar en in Yellowstone. Kijk ook waar je die eerste nacht in Yellowstone gaat overnachten, dat maakt ook uit. Wij vonden een overnachting in Cody ook fijn, we hebben toen ook de Beartooth Hwy nog gereden. Heb je onze verslagen bekeken? We deden in 2004 vanuit Denver een groot deel van de route van @wouterjanS .
Floor1976 schreef: ↑
01 okt 2026, 20:46
Je ontkomt denk ik niet aan Yosemite/Death Valley als je vanuit/naar San Francisco wil, dus dat is iets om te overwegen wel/niet.
Het lijkt mij geen straf. Het is mij niet duidelijk of jullie nu wel de Tioga Road hebben gereden. Als je dat niet hebt gedaan zou ik die route zeker overwegen.

Marianne
Floor1976
Amerika-ontdekker

Bericht door Floor1976 »

Ik zou echt niet weten of we de tioga pass hebben gedaan.
Sheridan is ook een goede optie ja.

Ik zie interessante ticketprijzen voor een retourtje Denver.
Is de eerst voorgestelde route ook vanuit Denver te doen en zo ja, wat zou jullie idee qua indeling dan zijn ?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het rondje Las Vegas van wouterjan gaat via RMNP en komt dus vlakbij Denver. Dus ja, je kunt dan ook dar rondje vanuit Denver doen. Pak GoogleMaps er eens bij en probeer zelf eens een route te maken. Je krijgt dan ook veel meer gevoel voor afstanden en de ligging van de bezienswaardigheden.
Je kunt dan overwegen om Las Vegas over te slaan.

Marianne
Floor1976
Amerika-ontdekker

Bericht door Floor1976 »

Ik heb wat zitten knutselen, en kon eigenlijk niet anders dan Zion eruit halen (liever Las Vegas erin).

Ik kom nu tot dit maar of dit nou een goed rondje is ?
Dag 1: Denver aankomst (1N)
Dag 2: reisdag Rocky Mountain (3N)
Dag 3: Rocky Mountain
Dag 4: Rocky Mountain
Dag 5: reisdag → Moab (3N)
Dag 6: Moab (Arches NP)
Dag 7: Moab (Canyonlands NP)
Dan 8: reisdag → Capitol Reef (1N)
Dag 9: Capitol Reef → Bryce (1N)
Dag 10: Bryce → Page (Horshoe Bend) (2N)
Dag 11: Page (Antelope Canyon, Lake Powel)
Dag 12: reisdag → Grand Canyon (1N)
Dag 13: reisdag → Las Vegas (2 N)
Dag 14 : Las Vegas
Dag 15 : reisdag — Salt Lake City (1N)
Dag 16: reisdag → Grand Teton (2N)
Dag 17: Grand Teton
Dag 18: reisdag → Yellowstone (4N)
Dag 19: Yellowstone (Old Faithfull, Grand Prismatic)
Dag 20: Yellowstone (Mammoth hot Springs)
Dag 21: Yellowstone (?)
Dag 22: reisdag → Cody (1N)
Dag 23: reisdag → Sheridan (1N)
Dag 24: reisdag → Rapid City (via Devils Tower, evt stadje Deadwood)(3N)
Dag 25: Rapid City (Badlands NP & Wall Drug)
Dag 26: Rapid City (Mt Rushmore & Custer SP)
Dag 27: reisdag → Denver
Dag 28: Terugvlucht, donderdag

Roept u maar!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt vanuit Page naar de North Rim gaan en dan naar Zion. Dan sla je Las Vegas over maar kun je wel Zion meenemen.

Marianne
Floor1976
Amerika-ontdekker

Bericht door Floor1976 »

Ik doe dan liever Vegas.

Maar in deze laatste route, vind ik de laatste dag eigenlijk teveel rijden nog. Liever daar nog een stop tussen.
Is een andere volgorde wellicht beter (hoe?)
Of een dag skippen ergens ?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou de route omdraaien. Dan heb je RMNP op het laatst, als je al iets aan de hoogte bent gewend.
Eventueel zou je daar ook een dag minder kunnen doen hoewel ik 3 nachten ( een aan de westkant en twee aan de oostkant) wel mooi vind.
Je kunt dan na aankomst lekker op tijd vertrekken, je bent dan toch vroeg wakker.
Als je de route zo houdt kun je ook een nacht minder RMNP doen want dag 2 is geen volledige reisdag.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer