Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Bizze: 1ste reis USA
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Re: Reis Bizze: 1ste reis USA
Dat is een typisch praatje van een reisbureau. Ze willen een zo goedkoop mogelijke reis aanbieden en dan is een overnachting in Lake Havasu inderdaad veel goedkoper dan Yosemite. Ik zou zoals Marianne al aangaf zeker een extra nacht Yosemite doen. Ook als je geen lange wandelingen wilt maken, is een extra nacht Yosemite geen overbodige luxe om toch nog iets te kunnen zien.
Lake Havasu en Palm Springs zou ik omruilen voor 1 van de plaatsen die Rob aangaf. Grand Canyon - L.A. kan inderdaad wel met 1 tussenstop. Op die manier heb je je extra nacht Grand Canyon ook weer terug.
Lake Havasu en Palm Springs zou ik omruilen voor 1 van de plaatsen die Rob aangaf. Grand Canyon - L.A. kan inderdaad wel met 1 tussenstop. Op die manier heb je je extra nacht Grand Canyon ook weer terug.
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
-
- Amerika-ontdekker
Hoi,
In lake Havasu valt inderdaad weinig te beleven. Het wordt inderdaad gebruikt als overnachting om vanuit Grand Canyon via Route 66 naar Palm Springs te rijden. Indien je Route 66 er bij neemt is dit wel een zeer zware trip in 1 dag. In dat geval zou ik eventueel Route 66 overslaan en via de IS 40 naar Kingman en Needles rijden (scheelt zeker 3 uur t.o.v. de route via route 66, en persoonlijk vonden wij er niet zo veel aan), dit kan dan in 1 dag, waardoor je 1 dag langer in Yosemite kan blijven en dat zou ik zeker doen. Ik vermoed dat je in Palm Springs, Yoshua Tree will bezoeken, indien niet dan kan je natuurlijk Palm Spring ook overslaan en een andere (kortere or snellere route) naar Los Angeles vanuit Grand Canyon nemen.
mvg.
Stefan
In lake Havasu valt inderdaad weinig te beleven. Het wordt inderdaad gebruikt als overnachting om vanuit Grand Canyon via Route 66 naar Palm Springs te rijden. Indien je Route 66 er bij neemt is dit wel een zeer zware trip in 1 dag. In dat geval zou ik eventueel Route 66 overslaan en via de IS 40 naar Kingman en Needles rijden (scheelt zeker 3 uur t.o.v. de route via route 66, en persoonlijk vonden wij er niet zo veel aan), dit kan dan in 1 dag, waardoor je 1 dag langer in Yosemite kan blijven en dat zou ik zeker doen. Ik vermoed dat je in Palm Springs, Yoshua Tree will bezoeken, indien niet dan kan je natuurlijk Palm Spring ook overslaan en een andere (kortere or snellere route) naar Los Angeles vanuit Grand Canyon nemen.
mvg.
Stefan
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
2 nachten aan de Grand Canyon lijkt me idd wat overdreven als je niet echt een trekker bent. Als je van page komt kan je een hele hoop mooie plaatsen bezoeken langs de oostelijke kant voor je aan de village komt. Vandaar kan je dan een korte (of langereBizze schreef:Ik had oorspronkelijk ook een dag extra yosimite en grand canyon vooropgesteld, maar het reisbureau raadt het ons af omdat we geen echte trekkers zijn. Maar kom, ik ben nog altijd de baas over de reis natuurlijk, nog eens goed over nadenken bijgevolg.

Maar voor Yosemite zou ik het toch wel een extra nacht aanraden. Je kan gemakkelijk een paar korte wandelingen doen en ook de Tioga pas richting Bishop is zeker de moeite waard om af en toe eens uit de wagen te stappen

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
bedankt voor de tips
dan wordt het waarschijnlijk 1 dag minder SF en 1 dag meer Yosimite en de rest laten zoals het was
dan wordt het waarschijnlijk 1 dag minder SF en 1 dag meer Yosimite en de rest laten zoals het was

- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik lees nu pas de route en geef nog wat ideeen mee.Bizze schreef:vandaag naart reisbureau geweest
dit zou het dus moeten worden:
1: Bru - San Fran
2: San Fran
3: San Fran
4: San Fran - Carmel
5: Carmel- Yosemite
6: Yosemite-bishop
7: Bishop - Death Valley - Las Vegas
8: Las Vegas
9: Las vegas- Zion
10: Zion-Bryce
11: Bryce - monument valley
12: MV - Page
13: Page - grand canyon
14: Grand canyon - route 66 - Lake havasu (nog nooit van gehoord )
15: Lake havasu - palm springs
16: Palm springs - anaheim
17: Anaheim
18: anaheim - LA
19: LA
20: LA- brussel
voor juni 2011
waarschijnlijk wordt het een dag minder SF voor een dag langer grand canyon en op dag 17 savonds al naar LA
Waarom van SF naar Carmel, dat is wel een aardig stuk maar niet hèt prachtige stuk kust. Je kunt ook bij LA naar Venice Beach naar strand gaan of net aan de zuidkant naar Huntington beach. Je zou dan vanuit SF gelijk naar Yosemite kunnen gaan en daar dan toch een extra dag verblijven. Zonder dat je gata wandelen is in Yosemite ook veel te zien: watervallen, Glacier POint, Mariposa Grove, en op de weg naar Bishop de Tioga Road (Tuolomne Meadows, Tenaya Lake en Olmsted POint en nog veel meer). Is Tioga pass dicht in juni???? Die is dan toch wel open???! Dat moet je even goed uitzoeken want dan moet je niet in Bishop zitten!!!!!!!!
Verder zou ik wel 2 nachten aan GCNP besteden. De dag dat je aankomt kun je al wel de uitkijkpunten van GCNP bekijken (en Horshoe bend). Maar de WEst kant van de SouthRim kom je nog niet echt aan toe. EVt kun je een stuk langs de Rim lopen, beetje boulevard Grand Canyon, en ook met bus naar Hopi POint voor zonsondergang/ opkomst.
Als je daar je dag niet besteed dan wel bij Bryce / Zion. Dat is nu best wel een snel/ gehaast stuk... Een dag extra in Zion NP dat je daar echt in kunt (kost ook tijd met shuttle). En dat je de dag erna vroeg naar Bryce rijdt om daar nog een stukje te wandelen .. al is het maar een paar 100 meter naar beneden dan zie en beleef het meer. En sla vooral Bryce Point NIET over!! De dag dat je naar Mon Valley rijdt is al een aardige tuf.
Wij reden in 2 dagen van GCNP naar San GDiego met camper. dan heb je ook al een dag winst. Mara als je Joshua Tree in wilt dan moet je wel zoiets doen.. Misschien kun je wel verder rijden met een gewone auto.
Dus m.i. dag Carmel eruit en extra dag Yosemite NP en dag minder stad zoals je zei en dagje naar Zion NP of GCNP.
Succes met plannen... en er zijn altijd dingen die je nog wilt zien...
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
bedankt voor de tips
er is ondertussen wel al het een en ander verandert (en er ligt nog steeds niets vast omdat we pas echt gaan boeken als de vliegtuigtickets zijn geboekt in januari)
disneyland is van de lijst weg, dus dat is 2 dagen gewonnen : een extra dag yosemite en een extra dag voor zion en bryce
tioga pass is "meestal" open in juni, dat wordt ff hout vasthouden

er is ondertussen wel al het een en ander verandert (en er ligt nog steeds niets vast omdat we pas echt gaan boeken als de vliegtuigtickets zijn geboekt in januari)
disneyland is van de lijst weg, dus dat is 2 dagen gewonnen : een extra dag yosemite en een extra dag voor zion en bryce
tioga pass is "meestal" open in juni, dat wordt ff hout vasthouden

Laatst gewijzigd door Rob op 13 sep 2010, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".

Het is een drukke reis, maar dat hoeft geen probleem te zijn (ik heb dat zelf ook graag).
Een extra dag voor Yosemite is inderdaad zeer welgekomen.
Tioga pass in juni dat is zeker een dubbeltje op z'n kant (zeker als je begin juni gaat).
Grand Canyon naar Palm Springs is zeker op één dag te doen (als je op tijd 's morgens vertrekt tenminste
). Je kan zelfs nog een kort bezoekje aan Joshua Tree er bij inplannen (het zal er wsl toch te war zijn om er veel te wandelen). In Palm Springs is geen fluit te zien (dus geen probleem om er 's avonds pas te arriveren) maar het is er wel goedkoop overnachten in de zomer.
Een extra dag voor Yosemite is inderdaad zeer welgekomen.
Tioga pass in juni dat is zeker een dubbeltje op z'n kant (zeker als je begin juni gaat).
Grand Canyon naar Palm Springs is zeker op één dag te doen (als je op tijd 's morgens vertrekt tenminste

2004: W-CAN / 2009: ZW-USA / 2011: CHI, WY, OR, WA / 2012: NYC, CO, SD / 2013: MA, NH, ME, NB, PEI, NS / 2014: AUS / 2015: DC,TX,NM
Het boeken staat voor januari gepland, dus ik moet er stilaan wel uitgeraken. Voorlopig ziet het er zo uit. Enkel die laatste dagen weet ik niet goed hoe opgevuld omdat phoenix/joshua Tree mij weinig tot niet aanspreken...
1 Bru - SFO
2 SFO
3 SFO
4 SFO-monterey
5 Monterey - yosemite
6 Yosemite
7 Yosemite - Bishop
8 Bishop - Las Vegas
9 Las Vegas
10 Las Vegas - Zion
11 Zion - Bryce
12 Bryce - Monument Valley
13 Mon Valley - Page
14 Page
15 Page - Grand Canyon
16 Grand Canyon
17 ????
18 ????
19 Los Angeles
20 Los Angeles
21 Los Angeles - Bru
Is dit doenbaar (druk zal het natuurlijk altijd blijven) ? Misschien een extra dag Zion/Bryce? Las Vegas?
1 Bru - SFO
2 SFO
3 SFO
4 SFO-monterey
5 Monterey - yosemite
6 Yosemite
7 Yosemite - Bishop
8 Bishop - Las Vegas
9 Las Vegas
10 Las Vegas - Zion
11 Zion - Bryce
13 Mon Valley - Page
14 Page
15 Page - Grand Canyon
16 Grand Canyon
17 ????
18 ????
19 Los Angeles
20 Los Angeles
21 Los Angeles - Bru
Is dit doenbaar (druk zal het natuurlijk altijd blijven) ? Misschien een extra dag Zion/Bryce? Las Vegas?

Hi Bizze,
lijkt sterk op onze eerste reis in 2007 en is zeker te doen. Ik zou proberen nog een extra dag Zion in te plannen. En als je niet van plan bent de Grand Canyon af te dalen kan je daar de 2e dag in de namiddag al doorrijden richting LA.
Ben wel benieuwd hoe je de wagen gaat regelen en welke je effectief gaat krijgen (en aan welke prijs). Heb je de garantie dat je een Charger of Camaro krijgt? Volgens mij betaal je dan veel meer omdat ze die wagen voor jou daar moeten voorzien, terwijl ze anders gewoon de wagen meegeven die beschikbaar is. Want let op, op die autoverhuur sites staat altijd 'Dodge Charger of gelijkaardig', en dat laatste wil zeggen dat de kans bestaat dat je een Hyundai of Mitsubishi krijgt...
Ik wil in Amerika ook niet in een Japanner gaan rondrijden en heb dat op onze laatste reis zo opgelost : bij afhaling vroeg ik welke wagen we kregen, bleek een midsize Mitsubishi te zijn. Ik heb gewoon gevraagd of ze geen Amerikaanse wagen beschikbaar hadden. Er was nog een fullsize Chevy Impala en we hebben hem voor dezelfde prijs gekregen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik duidelijk zichtbaar een 20 dollar biljet samen met de VISA kaart in de hand had. Had hier ergens gelezen dat dat een trucje was om gratis upgrades te krijgen. Als je een upgrade krijgt geef je de fooi mee, als je niks krijgt geef je enkel de VISA kaart.
lijkt sterk op onze eerste reis in 2007 en is zeker te doen. Ik zou proberen nog een extra dag Zion in te plannen. En als je niet van plan bent de Grand Canyon af te dalen kan je daar de 2e dag in de namiddag al doorrijden richting LA.
Ben wel benieuwd hoe je de wagen gaat regelen en welke je effectief gaat krijgen (en aan welke prijs). Heb je de garantie dat je een Charger of Camaro krijgt? Volgens mij betaal je dan veel meer omdat ze die wagen voor jou daar moeten voorzien, terwijl ze anders gewoon de wagen meegeven die beschikbaar is. Want let op, op die autoverhuur sites staat altijd 'Dodge Charger of gelijkaardig', en dat laatste wil zeggen dat de kans bestaat dat je een Hyundai of Mitsubishi krijgt...
Ik wil in Amerika ook niet in een Japanner gaan rondrijden en heb dat op onze laatste reis zo opgelost : bij afhaling vroeg ik welke wagen we kregen, bleek een midsize Mitsubishi te zijn. Ik heb gewoon gevraagd of ze geen Amerikaanse wagen beschikbaar hadden. Er was nog een fullsize Chevy Impala en we hebben hem voor dezelfde prijs gekregen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik duidelijk zichtbaar een 20 dollar biljet samen met de VISA kaart in de hand had. Had hier ergens gelezen dat dat een trucje was om gratis upgrades te krijgen. Als je een upgrade krijgt geef je de fooi mee, als je niks krijgt geef je enkel de VISA kaart.
auto zal waarschijnlijk midsize SUV worden aangezien de rental agency absoluut niet kan garanderen dat we een charger krijgen. Dus nemen we het zekerste voor het onzekerste en betalen we iets meer maar krijgen we wel een grotere auto

Waarheen tussen Grand Canyon en LA?
Ik zit wat vast in mijn reisplanning, vooral tussen de grand canyon en LA. Joshua Tree zegt ons weinig tot niets en ook Phoenix zou eerder een verplichte tussenstop zijn. Palm springs misschien maar dan kan je evengoed doorrijden naar LA volgens mij? 1 Dag zal waarschijnlijk opgeofferd worden voor extra zion/bryce maar dan heb ik er nog 2 over voor de rit naar LA...
1 Bru - SFO
2 SFO
3 SFO
4 SFO-monterey
5 Monterey - yosemite
6 Yosemite
7 Yosemite - Bishop
8 Bishop - Las Vegas
9 Las Vegas
10 Las Vegas - Zion
11 Zion - Bryce
13 Mon Valley - Page
14 Page
15 Page - Grand Canyon
16 Grand Canyon
17 ????
18 ????
19 Los Angeles
20 Los Angeles
21 Los Angeles - Bru
sorry voor het openen van een nieuwe topic, maar ik dacht zo meer antwoorden te krijgen.
* Note Mod, (Rob)
Berichten samengevoegd om verwarring en dubbele antwoorden te voorkomen.
1 Bru - SFO
2 SFO
3 SFO
4 SFO-monterey
5 Monterey - yosemite
6 Yosemite
7 Yosemite - Bishop
8 Bishop - Las Vegas
9 Las Vegas
10 Las Vegas - Zion
11 Zion - Bryce
13 Mon Valley - Page
14 Page
15 Page - Grand Canyon
16 Grand Canyon
17 ????
18 ????
19 Los Angeles
20 Los Angeles
21 Los Angeles - Bru
sorry voor het openen van een nieuwe topic, maar ik dacht zo meer antwoorden te krijgen.
* Note Mod, (Rob)
Berichten samengevoegd om verwarring en dubbele antwoorden te voorkomen.

- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Waarheen tussen Grand Canyon en LA?
Joshua Tree en Palm Springs liggen vlak bij elkaar dus als je Palm Springs als tussenstop kiest dan is een bezoek aan Joshua Tree redelijk voor de hand liggen. Het is een mooi woestijnpark maar moet je wel aanspreken natuurlijk. Maar inderdaad, het scheelt je slechts 1,5 uur tov doorrijden naar LA. Je kunt de rit ook gewoon in 1 keer doen. Er zijn genoeg mensen die dat doen. Het is een lange rit maar soms ontkom je er gewoon niet of doe je het zodat je ergens anders meer tijd hebt. Die afweging zul je zelf moeten maken.
Wel mis ik Sedona in je route, het ligt niet tussen de GC en LA in maar is toch wel een 'niet te missen' plek in een rondje zuidwesten. Je zou op je volle dag in de Grand Canyon 's avonds al naar Sedona kunnen rijden, dit kost je ongeveer 1,5 uur. De volgende dag bekijk je Sedona en rij je verder naar bv KIngman. De laatste dag rij je dan van Kingman naar LA (ruim 5 uur).
Wel mis ik Sedona in je route, het ligt niet tussen de GC en LA in maar is toch wel een 'niet te missen' plek in een rondje zuidwesten. Je zou op je volle dag in de Grand Canyon 's avonds al naar Sedona kunnen rijden, dit kost je ongeveer 1,5 uur. De volgende dag bekijk je Sedona en rij je verder naar bv KIngman. De laatste dag rij je dan van Kingman naar LA (ruim 5 uur).
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat ga je boeken? Vlucht en auto, of ga je ook de accommodatie via een reisbureau boeken? Hou er rekening mee dat je in het laatste geval mischien wel goedkoper uit bent, maar dat je vaak veel minder gunstig zit ten opzichte van de parken.
Het eerste stuk is toch wel wat gehaast; via Monterey naar Yosemite en van Yosemite naar Bishop zijn lange reisdagen waardoor er maar heel weinig tijd voor Yosemite overblijft. Je kunt hier veel zien ook zonder heel veel te wandelen (en je kunt er wel zwemmen, raften, fietsen, etc). Voor de Grand Canyon trek je evenveel tijd uit, dat zou ik dan toch wat anders verdelen. Waarom niet een overnachting in Lee Vining of Mammoth Lakes, en nog een in Death Valley? Dan heb je meer tijd voor Yosemite én meer tijd voor Las Vegas, én je ziet DV op een beter moment van de dag. Als je het nog niet hebt gedaan, boek dan snel accommodatie in Yosemite.
Wat heb je allemaal in Page gepland? En is er een reden voor Monterey?
Je zou ook in Phoenix kunnen beginnen, en dan via de GC de route in omgekeerde volgorde rijden, en via de mooie kustorute naar LA. Dan heb je niet het lange stuk van de GC naar LA en je hoeft niet die rare kronkel via Monterey te maken.
Mocht je tijd over hebben, dan is een extra dag Zion aan te raden.
Marianne
Het eerste stuk is toch wel wat gehaast; via Monterey naar Yosemite en van Yosemite naar Bishop zijn lange reisdagen waardoor er maar heel weinig tijd voor Yosemite overblijft. Je kunt hier veel zien ook zonder heel veel te wandelen (en je kunt er wel zwemmen, raften, fietsen, etc). Voor de Grand Canyon trek je evenveel tijd uit, dat zou ik dan toch wat anders verdelen. Waarom niet een overnachting in Lee Vining of Mammoth Lakes, en nog een in Death Valley? Dan heb je meer tijd voor Yosemite én meer tijd voor Las Vegas, én je ziet DV op een beter moment van de dag. Als je het nog niet hebt gedaan, boek dan snel accommodatie in Yosemite.
Je zou ook in Phoenix kunnen beginnen, en dan via de GC de route in omgekeerde volgorde rijden, en via de mooie kustorute naar LA. Dan heb je niet het lange stuk van de GC naar LA en je hoeft niet die rare kronkel via Monterey te maken.
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Waarheen tussen Grand Canyon en LA?
Zie mijn reactie in je andere topic.
Marianne
Marianne
bedankt voor de tips. We zouden ALLES boeken via het reisbureau. Ik ben compleet nieuw over het reizen in USA, maar ik dacht dat monterey naar yosemite "amper" 320 km was en bijgevolg in 5-6uur te doen was, waardoor je nog een halve dag had in Yosemite. Of zie ik hier iets over het hoofd? En Yosemite via Tioga pass naar bishop viel ook wel mee dacht ik?Martin & Marianne schreef:Wat ga je boeken? Vlucht en auto, of ga je ook de accommodatie via een reisbureau boeken? Hou er rekening mee dat je in het laatste geval mischien wel goedkoper uit bent, maar dat je vaak veel minder gunstig zit ten opzichte van de parken.
Marianne
In page dacht in aan Antelope Canyon, Lake powell, Horseshoe bend en wat zwem-activiteit/rust pauze. Monterey vooral het aquarium omdat we sea world niet konden doen en de 17 mile drive.
Maar zoals ik zei, ik ben hier een een compleet amateur in en bijgevolg is er misschien veel dat ik "onderschat"

Je onderschat het een beetje. Je praat nu over afstanden Maastricht-Groningen of je ze dagelijks even aflegt. Hoe laat wil je beginnen met rijden? Als je om 8 uur ontbijt, dan kun je rond een uur of 9 weg zijn. Om 12 uur rommelt de maag en ben je zo weer een halfuur kwijt aan lunch. Dus voor je het weet is het 3 uur, half 4 voor je bij de watervallen in Yosemite bent. Reisbureau's zullen je nooit een hotel boeken in de vallei maar minstens een uur buiten diezelfde vallei. Dat betekent dus dat je misschien een uur of anderhalf hebt om op die dag iets van de vallei te zien voor je weer naar je hotel moet voor diner en overnachting. Want in het donker rijden is buiten de steden en interstates niet aan te bevelen. De volgende dag moet je dus weer een uur terug naar Yosemite en ga je de Tioga Pass rijden, een pas is altijd langzamer als je denkt en bovendien je wil ook wat zien, dus maak je wat meer stops. Je bent dus de hele dag zoet met het rijden van de Tioga Pass en het bekijken van Mono Lake voor je in Bishop bent. Dat wordt bedoelt met weinig tijd voor Yosemite. De grote bomen staan bijvoorbeeld niet in de vallei en daar waar ze wel staan, zul je er een stukje voor moeten lopen. De afstanden ansich zijn prima te doen, maar je hebt op je bestemming te weinig tijd. Yosemite is ietsje groter als de Veluwe.
ok, dat wordt dus minstens 4 dagen yosemite... 
Het wordt hoe dan ook wikken en wegen, je kunt nu eenmaal niet alles zien maar wij zijn van het principe beter van elks iets zien dan helemaal niets

Het wordt hoe dan ook wikken en wegen, je kunt nu eenmaal niet alles zien maar wij zijn van het principe beter van elks iets zien dan helemaal niets

- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Dat is een keuze die ieder voor zich moet maken. Het is wel zinvol om hierin je goed te oriënteren, zodat je niet teleurgesteld bent ter plekke.
Heb je al gekeken naar info op de sites van NPS en dat geldt voor Zion, Yosemite en Bruce ook? Die hebben veel info wat je kunt doen op een dag, halve dag of in een paar uur.
Wat de anderen zeggen klopt wel het is geen van Groningen naar Maastricht rijden land. Het rijden vanuit de Westkant naar Bishjop is best een eindje. Wij reden met camper het vanuit de valley in, ik schat een uurtje of 6-8. Dat heeft te maken met de wegen die tweebaans zijn en met de ongeloofelijk mooie uitzichten. Wij hebben bij Tenaya Lake een uurtje liggen lunchen en luieren. Je kunt bij het bekijken van afstanden ook kijken naar de rijtijden (bvij google maps kun je dat ook zien).
Heb je al gekeken naar info op de sites van NPS en dat geldt voor Zion, Yosemite en Bruce ook? Die hebben veel info wat je kunt doen op een dag, halve dag of in een paar uur.
Wat de anderen zeggen klopt wel het is geen van Groningen naar Maastricht rijden land. Het rijden vanuit de Westkant naar Bishjop is best een eindje. Wij reden met camper het vanuit de valley in, ik schat een uurtje of 6-8. Dat heeft te maken met de wegen die tweebaans zijn en met de ongeloofelijk mooie uitzichten. Wij hebben bij Tenaya Lake een uurtje liggen lunchen en luieren. Je kunt bij het bekijken van afstanden ook kijken naar de rijtijden (bvij google maps kun je dat ook zien).
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Afstanden heb ik wel een idee over, de tijd zelf dan kun je denk ik moeilijk inschatten. Te zien hoeveel keer je stopt onderweg en hoe lang elke keer.
Over de nationale parken heb ik al heel wat info gehaald van de websites en reisgidsen. We zouden toch minstens zeker 1 trail per np wandelen, helicoptervlucht over GC,...
Ik zal er nog een dag yosemite bij steken, maar dan zit ik nog altijd met mijn probleem van GC naar LA...
Zou het aan te raden om nog een tussenovernachting in las vegas te houden? Al zullen we daar al 2 nachten geweest zijn
zoiets dan?
1 BRU- SFO
2 SFO
3 SFO
4 SFO-MONTEREY
5 MONTEREY - YOSEMITE
6 YOSEMITE
7 YOSEMITE
8 YOSEMITE- BISHOP
9 BISHOP- LAS VEGAS
10 LAS VEGAS
11 LAS VEGAS - ZION
12 ZION- BRYCE
13 BRYCE - MONUMENT VALLEY
14 MON VALL - PAGE
15 PAGE
16 PAGE- GRAND CANYON
17 GRAND CANYON
18 GRAND CANYON - LAS VEGAS
19 LAS VEGAS - LA
20 LA
21 LA- BRU
Over de nationale parken heb ik al heel wat info gehaald van de websites en reisgidsen. We zouden toch minstens zeker 1 trail per np wandelen, helicoptervlucht over GC,...
Ik zal er nog een dag yosemite bij steken, maar dan zit ik nog altijd met mijn probleem van GC naar LA...
Zou het aan te raden om nog een tussenovernachting in las vegas te houden? Al zullen we daar al 2 nachten geweest zijn
zoiets dan?
1 BRU- SFO
2 SFO
3 SFO
4 SFO-MONTEREY
5 MONTEREY - YOSEMITE
6 YOSEMITE
7 YOSEMITE
8 YOSEMITE- BISHOP
9 BISHOP- LAS VEGAS
10 LAS VEGAS
11 LAS VEGAS - ZION
12 ZION- BRYCE
13 BRYCE - MONUMENT VALLEY
14 MON VALL - PAGE
15 PAGE
16 PAGE- GRAND CANYON
17 GRAND CANYON
18 GRAND CANYON - LAS VEGAS
19 LAS VEGAS - LA
20 LA
21 LA- BRU

- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Vanuit de Grand Canyon kan je ook een stuk Route-66 doen, via Williams, Seligman, Kingman, Oatman naar Needles of nog verder doorrijden naar Twentynine Palms en de volgende morgen voordat je naar LA rijdt nog een bezoek brengen aan Joshua Tre NP
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 941 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-
- 8 Reacties